AJ Arena...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38167
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Tror dette skal bli noen riktig flotte dager, ja... :yeyeye

http://www.aprilia-mc.no/mc/tung-mc/tuo ... 00-rr.html
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38167
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... I skyggen av Aprilia Tuono 1100 RR...

Legg inn av AJ »

KTM 1290 SuperAdventure - for anledningen stilt i skyggen av Aprilia Tuono 1100 RR...:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Kommer mer tekst og bilder senere...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38167
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... Tøff i trynet med Tuono

Legg inn av AJ »

Det er ikke ofte jeg kjører racingsykler. Tror faktisk at det ikke har skjedd siden jeg tok opp igjen MC-kjøringen for 10 år siden.
Så da var antakelig den siste før Tuono'en jeg hentet i dag hos Loxkel på Trollåsen, en ihjelskrudd og skakktrimmet Suzuki GSX-R 1100 tidlig på 2000-tallet en gang.

Turen fra Loxkel i dag startet svært rolig da jeg oppdaget etter noen få hundre meter at venstre speilfeste var løst og bare dreide seg sakte rundt sin egen akse. Høyrespeilet var ikekmye bedre, men holdt seg i posisjon lenger enn det venstre, som stadig var i bevegelse.
Ugunstig når man først får lyst til å prøve sykkelen litt, noe som selvfølgelig innbefatter feltskifter og forbikjøringer.
I slike trafikksituasjoner er velfungerende og tydelig avlesbare speil en nødvendighet for best mulig sikkerhet.
Fikk holdt på plass venstrespeilfestet med tommelen i de fleste av disse situasjonene...
Men at Loxkelfolkene ikke hadde skrudd fast speilene etter Rudskogenskjøringen den hadde hatt før jeg hentet den, var skuffende og la en viss demper på kjøringen hjemover.

Men etter en tur innom Hadeland MC og Fritid var tingene pås tell slik det skulle være etter at Reimar straks skred til verket da jeg kom og "klaget min nød".
Deretter ble det en kjapp tur opp tofelten til Lygna. Kjapp tur, uten at jeg skal komme med delikate detaljer.
Det er bare å slå fast at denne sykkelen er H.Y.S.T.E.R.I.S.K!
Lyd, motor, gassrespons, pådrag... helt eventyrlig!!
En sykkel som ikke er skapt for norske fartsgrenseforhold. Det er rimelig klart!
Likevel går det fint an å kjøre denne 1100 RR'en på en kattemyk måte. Men villdyret våkner (foruroligende... :redface ) ofte og gir sykkelen et skyv akkompagnert av en eksosorgelpipe lyd som det ikkefinnes anti-avhengighetsvaksine mot! Herlig lyd selv med originalanlegg og helt klart mer enn nok til å dekke mitt behov.

En annen ting som slo meg etter få km's kjøring var hvor fort jeg fant meg til rette i salen, selv med skarpere knevinkel og med fotpinner plassert lenger bak på sykkelramme enn hva jeg er vant til.
Salen er overraskende komfortabel. Men kanskje ikke så rart, siden italienerne er gode på nettopp salkomfort.

I det hele tatt et meget godt førsteinntrykk av den artige og svært lettkjørt italiener med utømmmelige krefter og en rå motorkarakter og ditto lyd!

Flere inntrykk i morgen... :crazy:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38167
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Dro innover for å levere denne:

Bilde
En morsom sykkel, med en utrolig god Guzzi motor - nytt og nydelig forent med gammelt godt Guzzi konsept med to ventiler pr. sylinder.
Det er nesten ikke til å tro hva Moto Guzzi har fått til med denne...
En adventuresykkel med denne 850 motoren og en vekt under 200 kg. tror jeg fort kunne bli en suksess.

Returnerte med dette uværet av en sykkel:

Bilde

Bilde

Til fri avbenyttelse tom. fredag... :D
:mc1
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: AJ Arena...

Legg inn av hakhap »

Kos deg med kanskje den beste super naked / streefighteren på markedet
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38167
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... tagesk på besøk

Legg inn av AJ »

Takker for trivelig kaffebesøk og dekksparking, tagesk :vs !

Håper kaffen smaker og at du unnslapp det verste regnet.
Begynte å bøtte ned her kort tid etter at du dro...

Bilde
Liten og stor italiener...

Bilde


Bilde
Klar for hjemturen med truende regnværsskyer som bakteppe...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: AJ Arena... tagesk på besøk

Legg inn av tagesk »

AJ skrev:Takker for trivelig kaffebesøk og dekksparking, tagesk :vs !

Håper kaffen smaker og at du unnslapp det verste regnet.
Begynte å bøtte ned her kort tid etter at du dro...
Solen skinner alltid på kjekke gutter; ikke en dråpe på meg!

Som sagt: Mer enn 20 år siden sist jeg drakk kokekaffe; det var bedre enn jeg husket :-)
Takk for at jeg fikk komme, takk for serveringen, og timen du brukte på meg!

neste gang: Dry Martini under sitrontrærne i hagen (min)!

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38167
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... tagesk på besøk

Legg inn av AJ »

tagesk skrev: neste gang: Dry Martini under sitrontrærne i hagen (min)![TaSK]
La oss gjerne ta sikte på å møtes før det, men for all del, å treffes igjen under sitrontrærne i Toscana høres absolutt ut som et høyst aktverdig mål for en god dannelsesreise, selv på mine godt voksne middelalderdager :) .
Eller kanskje nettopp derfor ;) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38167
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... Moto Guzzi Stornello helg

Legg inn av AJ »

Ja, da er Aprilia'en levert og erstattet av Moto Guzzi Stornello - til fri avbenyttelse fram til et godt stykke utpå mandagen :sunny:
Kan allerede nå si at dette er en sykkel som faller i smak så det holder :yeyeye !

Bilde

Bilde
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: AJ Arena...

Legg inn av WikingTnT »

No vart det my Italiensk her :twothumbs: , keep it up :yeyeye

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38167
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... The Stornello Experience

Legg inn av AJ »

Ja, da har man vært ute og lekt seg med Stornello'en.
Denne er blant de frekkeste og morsomste motorsyklene jeg noengang har kjørt. Kanskje til og med morsommere enn KTM 690 Duke og Husaberg 570!
Og uten tvil mer komfortabel.
Totalt sett en atskillig mer anvendelig motorsykkel.

En helt utrolig motorsykkel, denne Stornello'en...
I mine øyne skinner den rent utseendemessig også. Jeg får ikke sett meg mett på denne Made in Mandello del Lario skapningen - nr. 521 av 1000 produserte.

Kjøremessig noer av det artigste jeg har kjørt og jeg greier ikke begriper hva Moto Guzzi gjør for å få denne til å gå så godt som den gjør med den luftkjølte V2'ern på snaue 4750 kubikog 48 hestekrefter.
Fantastisk lettsvingt og langt bedre nedleggsvinkel enn V9 Bobber/Roamer.

Kjedelig, men jeg må bare gjenta meg selv... dette er en fantastisk sykkel... Rett og slett.
Jeg sitter godt med perfekt kjørestilling og den lille lyktekåpen i metall, samme som begge skjermene, gjør en god jobb med å holde den verste farstvinden i sjakk. I hvert fall opp til maks lovlige hastigheter på norske veier + moms... og litt til.

Flere inntrykk må fordøyes før de kommer til uttrykk.
Så derfor, mer senere...

Her noen bilder...:

Bilde

Bilde

Bilde
Legg merke til km.standen...

Slenger også med et par bilder av Tuono'en også, rett før den ble levert i dag:

Bilde

Bilde
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av E-strom »

Hvilke dekk er det på Stornello'en?
- ser ut til å være noe halvt grovkornet med retro-look, eller...?

Dagens dekkmodeller har stort sett store flater med gummi avbrutt av dreneringsspor - disse dekkene er jo motsatt. Hvordan er de å kjøre på?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38167
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

E-strom skrev:Hvilke dekk er det på Stornello'en?
- ser ut til å være noe halvt grovkornet med retro-look, eller...?

Dagens dekkmodeller har stort sett store flater med gummi avbrutt av dreneringsspor - disse dekkene er jo motsatt. Hvordan er de å kjøre på?
Overraskende gode dekk! I hvert fall på det kjølige oppholdsværet vi har her på Østlandet om dagen.
Funker også helt topp på grusvei.
"Golden Tyre", Made in Korea, står det på dekksidene... :-k
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: AJ Arena...

Legg inn av WikingTnT »

Va tycks ni om Aprilian ? Fikk du prøvd den nok til å kjenne etter hvordan den fungerte ? , gir,brems,motor,sving etc...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38167
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... Hva jeg synes om Aprilia Tuono 1100RR?

Legg inn av AJ »

WikingTnT skrev:Va tycks ni om Aprilian ? Fikk du prøvd den nok til å kjenne etter hvordan den fungerte ? , gir,brems,motor,sving etc...
Hva jeg synes om Aprilia'en.... :-k
Jo, nå skal du høre... ;)

For det første ble jeg overrasket over hvor liten sykkelen egentlig er. Tett og kompakt. Og lav. Spesielt i forhold til min egen KTM 1290 SA.
Jeg fant meg fort til rette i salen, som faktisk er mye bedre enn den ser ut. Salen på denne gir god støtte og komfort. Kjørestillingen ellers er også bedre enn jeg så for meg på forhånd. Ikke mye uvanlig press på håndledd og knekk i nakken med tanke på manøvrering og sikten framover og til sidene. Knevinkelen er også levelig for meg og mine 184 cm.

Instrumenteringen er av det enkle racingslaget med kun det aller nødvendigste, med stor analog turteller og digital fasrtsmåler med lettere aggressive skråstilte kilometertall med svært hurtig skifttakt etter hvert som gassrulla ble betjent mer enn strengt tatt nødvendig.
For det skjer bare med denne sykkelen, som har en knapt hørbar motorlyd ved vanlig kjøring i norske farstgrenser.
Men gir man rulla en kjapp vridning kommer motorlyden inn bakfra og treffer deg i nakkeregionen med et usannsynlig deilig brøl, som man fort blir avhengig av.
Lyden fra den smekre potta er motormusikk av første klasse - ingen tvil om det! En V4'er som den i Tuono er helt klart noe helt spesielt og kiler godt i ørene og gjør at man fristes over evne til å sette førerlisensen i alvorlig inndragningsfare om lovens lange skulle være langs kjøreruta når man fristes over evne.
For det vil skj med denne sykkelen. Jeg er er i hvert fall ikke displinert nok til å la være å teste ut noe av Tuono'ens enorme potensial.
Skrive noe siden jeg var langt fra å prøve ut "versting"området til sykkelen. Det lar seg ikke gjøre innafor de fartsreglene vi har her i Norge.
Denne sykkelen er ikke bygd for slike forhold. Likevel kjører den godt også i lave hastigheter med jevn og stort sett rykkfri gange i samtlige kjøremoduser - Sport, Touring og Rain.

Qiuckshift løsningen på sykkelen fungerer også helt etter boka. Det merkes knapt at det gires opp uten clutchbruk under heftige akselerasjoner. Ved nedgiring må dog clutchen brukes.
Fartsreduksjon med de kraftige Brembobremsene fungerer også optimalt. Kraftig bitt og ingen overraskelser som vibreringer eller retningsutabilitet, selv kraftige nedbremsinger. Noe jeg erfarte et par ganger mens jeg hadde sykkelen på grunn av burbråbremsing et par billengder foran med gummiavleiring på veidekket som resultatet... Ingen problemer med å beholde kontrollen på Tuono, som også har behagelig salhøyde og dermed god og umiddelbar kontroll ved bråstopp og behov for å plante foten i bakken.

Tuono 1100RR er en svært lettkjørt sykkel og svinger villig med kjappe og styreinputs og nedleggvinkelen er det ingenting å si på, mer enn hva jeg hadde bruk for de dagene jeg hadde sykkelen. Den oppleves som trygg, nøytral og retningsstabil i svinger.
God i svinger, altså. Men jeg ble overrasket over hvor lite styreutslaget er, noe man merker spesielt når sykkelen skal håndteres på f.eks trange parkeringsplasser.

Jeg likte godt å kjøre Tuono'en, selv om racingsykler ikke er min greie. Denne er nok langt fra den mest ekstreme når det gjelder kjørestilling og komfort, så sånn sett passer den meg bra.
Motormessig har den ressurser som langt overgår det jeg har behov for og som jeg tør å utnytte på norske veier. På bane, derimot... En helt annen skål :knegg .

En perfekt sykkel i sitt segment? Antakelig. Likevel ingen sykkel som vekker et "må ha" behov hos meg. Artig å kunne tilbringe noen kjøredager med den, men ikke et savn når den er ute av syne. Selv om jeg fortsatt kjenner motorlyden i øvre nakkeregion når jeg tenker tilbake på disse dagene :D .
Utseendemessig synes jeg heller ikke sykkelen appellerer spesielt til meg. Det er en del sykler jeg gjerne hviler øynene ekstra på etter parkering. Tuono er ikke en av de...

Til slutt; sykkelen er utstyrt med 8-trinns traction kontroll. Kanskje litt overkill? Jeg prøvde de fleste nivåene, men med min ikke spesielt utfordrende kjøring under tørre fine kjøreforhold, kan jeg ikke si jeg merket særlig forskjell.

3-trinns Wheelie kontrollen lot seg stå på trinn 3 under hele persioden. Så ingen grunn til å ta unødige sjanser på en sykkeltype jeg ikek er så godt kjent med. Selv om jeg har hatt noen wheeløies med KTM'en, hadde jeg ikke behov for å sjekke ut mine begrensede bakhkjulskjøringsegenskaper med villdyret Tuono... ;) .

Stor takk til Tor hos Hadeland MC og Fritid og Arne-Henning hos Loxkel for at jeg fikk låne/teste Tuono i flere dager.
Dette var skikkelig moro :twothumbs: !

Neste sykkel ut - Moto Guzzi V7II Stornello - eksemplar 521 av 1000 :yeyeye ...
Kommer senere her i AJ Arena... :crazy:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar