Tobben84s logg - 2015 Triumph Tiger 800 XCX

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Tobben84s logg - BMW F800R

Legg inn av Elruts84 »

Har du fått tenkt ut noen plan? Eller er sesongen ødelagt med kneproblemer? :-k

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Tobben84s logg - BMW F800R

Legg inn av Haymaker »

Bilde

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - BMW F800R

Legg inn av Tobben84 »

Elruts84 skrev:Har du fått tenkt ut noen plan? Eller er sesongen ødelagt med kneproblemer? :-k

Elruts
Heisann, og takk for omtanken, så ikke denne før nå:)

Jeg har kjørt veldig lite med Bmw-en pga kranglete kne og rygg, men har fikset en grei deal med forhandleren og nå er jeg eier av en rød Ducati Hypermotard 1100 S, så jeg er MEGET fornøyd :thumleft sitter veldig bra på denne, og høyt så knærne er veldig avslappede!

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - BMW F800R

Legg inn av Tobben84 »

Haymaker skrev:Bilde
Hehe, denne kunne jeg LETT ha tenkt meg, men ble en like bøllete bror fra Italia, og smilet er tilbake :-)

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Tobben84s logg - Ny sykkel med riktig sittestilling=glad

Legg inn av freddy123 »

En ducati altså ? Eller aprilia ? Eller mv agusta ? Moto guzzi ?

Tjaaaa.... Setter en knapp på ducati jeg men nå er jeg spent på å høre hva det er du har skaffet deg :)

Og grattis nokk en gang :) Hehe

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - Ny sykkel med riktig sittestilling=glad

Legg inn av Tobben84 »

Som en bonus med ny sykkel oppdaget jeg at behovet for et mer lideskapelig forhold til motorsykkelen min har fått lide en del under denne prosessen jeg har vært gjennom med hyppige sykkelbytter. Med Hypermotarden så kan man trygd si at lideskap er satt i førersetet, og med bonusen at jeg sitter sånn som jeg vil. Jeg må bare innse at motard eller adventure er de eneste sykkelene jeg kan ha pga sittestillingen, og forstår ikke hva jeg tenkte på :scratch

Men det er jo ikke noe problem, da dette er en helt fantastisk sykkel som jeg gleder meg sykt til å bli bedre kjent med. Største overgangen er det brutale momentet og mangle av slipperklutsj som gjør at nedgiringer må foretas med større omhu spesielt på bane. I tillegg er det 0 elektroniske hjelpemidler, så abs-mangle må jeg kalibrere hjernen på igjen. Dette blir bra, og kommer tilbake med bilder og info når jeg henter den. Blir sannsynligvis i morgen el fredag. Fikk meg en lang prøvetur med den for noen uker siden da, så jeg VET at dette blir knall!!

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - Ny sykkel med riktig sittestilling=glad

Legg inn av Tobben84 »

freddy123 skrev:En ducati altså ? Eller aprilia ? Eller mv agusta ? Moto guzzi ?

Tjaaaa.... Setter en knapp på ducati jeg men nå er jeg spent på å høre hva det er du har skaffet deg :)

Og grattis nokk en gang :) Hehe
Hehe, forventer ingen gratulasjoner da dette begynner å bli en vane, men hjertelig takk :lol
Skal sies at jeg tidligere har hatt syklene en god del lengre, så dette har vært HELT spesielt!
Ducati ja det stemmer godt :thumleft

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Tobben84s logg - Italiener+ Riktig sittestilling=gladgut

Legg inn av JK95 »

Bilder da mann??? :yeyeye :yeyeye :yeyeye
Grattis med nytt smykke!

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Tobben84s logg - Ny sykkel med riktig sittestilling=glad

Legg inn av Kawagutten »

Tobben84 skrev:Som en bonus med ny sykkel oppdaget jeg at behovet for et mer lideskapelig forhold til motorsykkelen min har fått lide en del under denne prosessen jeg har vært gjennom med hyppige sykkelbytter. Med Hypermotarden så kan man trygd si at lideskap er satt i førersetet, og med bonusen at jeg sitter sånn som jeg vil. Jeg må bare innse at motard eller adventure er de eneste sykkelene jeg kan ha pga sittestillingen, og forstår ikke hva jeg tenkte på :scratch

Men det er jo ikke noe problem, da dette er en helt fantastisk sykkel som jeg gleder meg sykt til å bli bedre kjent med. Største overgangen er det brutale momentet og mangle av slipperklutsj som gjør at nedgiringer må foretas med større omhu spesielt på bane. I tillegg er det 0 elektroniske hjelpemidler, så abs-mangle må jeg kalibrere hjernen på igjen. Dette blir bra, og kommer tilbake med bilder og info når jeg henter den. Blir sannsynligvis i morgen el fredag. Fikk meg en lang prøvetur med den for noen uker siden da, så jeg VET at dette blir knall!!

Fint du har funnet den rette sittestillingen :thumleft er der du var og ser det tar lang tid med utprøvinger før jeg er i mål.Er i gang med tilpassing av Gpz`n nå men skal over på noe nærmere for meg riktig sittestilling som sikkert er noe i din retning ang. type sykkel.Hadde jeg kunne kjøpt ny så ville det vært flere valg enn det jeg har nå :-)å
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - Italiener+ Riktig sittestilling=gladgut

Legg inn av Tobben84 »

JK95 skrev:Bilder da mann??? :yeyeye :yeyeye :yeyeye
Grattis med nytt smykke!
Takker :D det kommer, er inne for skifte av gaffelforinger før jeg overtar den, så forhåpentligvis ila uka nå:)

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - Ny sykkel med riktig sittestilling=glad

Legg inn av Tobben84 »

Kawagutten skrev:
Tobben84 skrev:Som en bonus med ny sykkel oppdaget jeg at behovet for et mer lideskapelig forhold til motorsykkelen min har fått lide en del under denne prosessen jeg har vært gjennom med hyppige sykkelbytter. Med Hypermotarden så kan man trygd si at lideskap er satt i førersetet, og med bonusen at jeg sitter sånn som jeg vil. Jeg må bare innse at motard eller adventure er de eneste sykkelene jeg kan ha pga sittestillingen, og forstår ikke hva jeg tenkte på :scratch

Men det er jo ikke noe problem, da dette er en helt fantastisk sykkel som jeg gleder meg sykt til å bli bedre kjent med. Største overgangen er det brutale momentet og mangle av slipperklutsj som gjør at nedgiringer må foretas med større omhu spesielt på bane. I tillegg er det 0 elektroniske hjelpemidler, så abs-mangle må jeg kalibrere hjernen på igjen. Dette blir bra, og kommer tilbake med bilder og info når jeg henter den. Blir sannsynligvis i morgen el fredag. Fikk meg en lang prøvetur med den for noen uker siden da, så jeg VET at dette blir knall!!

Fint du har funnet den rette sittestillingen :thumleft er der du var og ser det tar lang tid med utprøvinger før jeg er i mål.Er i gang med tilpassing av Gpz`n nå men skal over på noe nærmere for meg riktig sittestilling som sikkert er noe i din retning ang. type sykkel.Hadde jeg kunne kjøpt ny så ville det vært flere valg enn det jeg har nå :-)å
Ja, det er noe dritt når kroppen krangler altså, men ergonomisk så har jeg alltid foretrukket oppreist sittestilling og egentlig utseende og kjøreegenskapene til den type sykler også, så det er egentlig helt flott :thumleft ja, hadde jeg hatt ubegrenset med penger så hadde jeg nok kjøpt en 1190 eller 1290 adventure altså, men de ble for dyre i denne runden.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Tobben84s logg - Italiener+ Riktig sittestilling=gladgut

Legg inn av Olav K »

Wow, en 1100 Hypermotard... gleder meg til å se bilder.... er det full Termignoni også?
Uansett vil du ikke ha mange kjedelige godværsstunder denne sommeren, skjønner jeg :-D

Grattis grattis grattis :prf :prf :prf :prf
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Tobben84s logg - Italiener+ Riktig sittestilling=gladgut

Legg inn av Andreas »

Gratulerer med Ducati :prop:

richbmw
Innlegg: 1
Registrert: 03 jun 2015, 17:52
Motorsykkelen din: m786

Re: Tobben84s logg - Italiener+ Riktig sittestilling=gladgut

Legg inn av richbmw »

olav k loving the signature

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Tobben84s logg - Italiener+ Riktig sittestilling=gladgut

Legg inn av Haymaker »

Gratulerer!!

Det er et skikkelig sexy nebbdyr :yeyeye
Gleder meg til bilder.

Bilde

Svar