Ny sykkel i 2013

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Leffy
Innlegg: 136
Registrert: 02 feb 2013, 15:47
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4R - Honda CBR1100XX
Sted: Hedmark

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av Leffy »

Takker folkens :)

Carpa: Ja bilder kommer etterhvert. Har bare noen dårlige mobilbilder til så lenge. Litt "kresen" på bildene mine kan du si :)
Njaa.. er nok en del forskjell. Har kjørt en litt eldre z1000 med samme sittestilling som på z750 og det er en viss forskjell. Føler at man sitter litt mer aggressivt og høyere på z'n. Synes parallel twinen på er6 var gull med moment fra første drag på gassen, og nå så kreves det litt turtall, men det skal bli deilig med lyden av rekke 4'ern i ørene :)
The only thing better than a motorcycle... Is a woman riding one.

#IfYouDontRideYouDontKnow

Mine Bilder

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av TheHaughom »

Gratulerer med nysykkelen, Leffy, og velkommen hit til forumet! :prop:
Du er nok ikke den eneste her inne som klør etter å få sykkelen ut av vinterdvalen :sover
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av gbruaset »

Leffy skrev:Google er min venn :) Jeg er ny på forumet. 26 vintere gammel, og tok lappen i september 2012. Helt siden jeg var 8 år gammel og var en tass på skola og læreren min ankom dagen i sin i en grønn og lilla zx6r så bestemte jeg meg den gang at en slik skal jeg ha. Men etter det så ble MC litt borte oppi knollen ettersom jeg ikke hadde noen rundt meg som kjørte eller hadde interessen for sykkel. Men i februar i fjor så ble det bråbestemt at nå skal den i boks. Interessen min har jo alltid vært der, men jeg har ikke hatt behovet for og ta den. Etter mye om og men og forsikringsselskapendes hoderystende forskjeller på priser pga av en R så ble en Kawasaki er6n kjøpt i april i fjor. En sykkel jeg var egentlig veldig fornøyd med og som gikk ca 2000 km i øvelseskjøring, ble for ei uke siden byttet ut med en Kawasaki z750.

Etter 4 måneder og 21 dager med lappen, er jeg allerede på min andre kawasaki(Heller ingen grønn denne gangen), og fortsetter trenden på nakensykkel. Forresten så er z750 billigere i forsikring enn er6n. Hehe...

Så for og endelig svare litt mer nøyaktig på ON TOPIC her, så ja, det ble ny sykkel i 2013. Om det var planen? Overhodet ikke. Finn.no er en skummel ting, og egentlig skulle jeg vente ett år til for og så gå over til en z1000. Men drømmen om og ha en rekke 4 hadde nok blitt lang hvis jeg skulle kjørt er6 en sesong til.
Så medlem av kubikksgutta blir jeg ikke enda, men jeg tror jeg skal ha mye glede med 750'n fremover ;)

Info om sykkelen:

Kawasaki z750 ABS
2011 modell.
9800 KM.

Jeg gleder meg så sykt til våren, og enda lengre blir tiden dit ettersom kawan står nøyaktig en halvmeter unna meg. Ja den står i stua, og jeg nyter hvert øyeblikk jeg sitter siden av den. Nøkklene er gjemt bort så ikke mine hvite vegger er nedsota innen våren er her.
Velkommen hit til forumet! Herlig med sykkelen inne i stua!
Jeg kjøpte meg en ny BMW GS i 2010, så det blir ikke noe ny sykkel på meg i år. Gleder meg også vanvittig til våren. Kommer den like tidlig i år om i fjor, er det bare en måned igjen til årets store eventyr kan begynne!

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av Bringisen »

Leffy skrev:Takker folkens :)

Carpa: Ja bilder kommer etterhvert. Har bare noen dårlige mobilbilder til så lenge. Litt "kresen" på bildene mine kan du si :)
Njaa.. er nok en del forskjell. Har kjørt en litt eldre z1000 med samme sittestilling som på z750 og det er en viss forskjell. Føler at man sitter litt mer aggressivt og høyere på z'n. Synes parallel twinen på er6 var gull med moment fra første drag på gassen, og nå så kreves det litt turtall, men det skal bli deilig med lyden av rekke 4'ern i ørene :)
Ja velkommen hit Leffy. Et flott mc-forum der man kan få utløp for det meste , takhøyden er fin etter min mening selv om det av og til er litt lett og bli misforstått. Men slik er faktisk de aller fleste forum jeg er innom , uansett om det gjelder mc , bil , foto etc.

Nok om det , flott sykkel høres ut som du har fått , gleder meg til bilder. Dine betraktninger rundt Z1000 , Z750 og ER6 minner mye om mine egne erfaringer ved prøve kjøring. ( men kun prøvekjøringer) Man skulle hatt litt av alle tre så hadde det blitt perfekt ;-) Av de Japanske merkene står Kawasaki mitt hjerte nærmest og har selv hatt en del Kawasakier i mine yngre dager

Selv kjøpte jeg flett ny sykkel i 2011 da jeg byttet inn en større 2006 model , slik at det nok ikke blir noen ny sykkel på meg i år. Jeg gikk ned en størrelse for å få bedre håndterlighet og en del andre fordeler der jeg trives best. Har vel funnet ut at dette passer mitt bruksønske.

Kanskje det blir ny sykkel i 2014 eller 2015 og håper på en enda mer oppdatert versjon av den sykkelen jeg har. Oppdateringen på 2013 modellen hadde en av mine ønsker men ikke alle , kanskje om et år eller to. :vs
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av gbruaset »

Bringisen skrev:
Leffy skrev:Takker folkens :)

Carpa: Ja bilder kommer etterhvert. Har bare noen dårlige mobilbilder til så lenge. Litt "kresen" på bildene mine kan du si :)
Njaa.. er nok en del forskjell. Har kjørt en litt eldre z1000 med samme sittestilling som på z750 og det er en viss forskjell. Føler at man sitter litt mer aggressivt og høyere på z'n. Synes parallel twinen på er6 var gull med moment fra første drag på gassen, og nå så kreves det litt turtall, men det skal bli deilig med lyden av rekke 4'ern i ørene :)
Ja velkommen hit Leffy. Et flott mc-forum der man kan få utløp for det meste , takhøyden er fin etter min mening selv om det av og til er litt lett og bli misforstått. Men slik er faktisk de aller fleste forum jeg er innom , uansett om det gjelder mc , bil , foto etc.

Nok om det , flott sykkel høres ut som du har fått , gleder meg til bilder. Dine betraktninger rundt Z1000 , Z750 og ER6 minner mye om mine egne erfaringer ved prøve kjøring. ( men kun prøvekjøringer) Man skulle hatt litt av alle tre så hadde det blitt perfekt ;-) Av de Japanske merkene står Kawasaki mitt hjerte nærmest og har selv hatt en del Kawasakier i mine yngre dager

Selv kjøpte jeg flett ny sykkel i 2011 da jeg byttet inn en større 2006 model , slik at det nok ikke blir noen ny sykkel på meg i år. Jeg gikk ned en størrelse for å få bedre håndterlighet og en del andre fordeler der jeg trives best. Har vel funnet ut at dette passer mitt bruksønske.

Kanskje det blir ny sykkel i 2014 eller 2015 og håper på en enda mer oppdatert versjon av den sykkelen jeg har. Oppdateringen på 2013 modellen hadde en av mine ønsker men ikke alle , kanskje om et år eller to. :vs
Vi har jo "samme" sykkel! Er du fornøyd? Har du noe ekstrautstyr til den? Jeg har jubileumsutgaven.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av Bringisen »

gbruaset skrev:
Bringisen skrev:
Leffy skrev:Takker folkens :)

Carpa: Ja bilder kommer etterhvert. Har bare noen dårlige mobilbilder til så lenge. Litt "kresen" på bildene mine kan du si :)
Njaa.. er nok en del forskjell. Har kjørt en litt eldre z1000 med samme sittestilling som på z750 og det er en viss forskjell. Føler at man sitter litt mer aggressivt og høyere på z'n. Synes parallel twinen på er6 var gull med moment fra første drag på gassen, og nå så kreves det litt turtall, men det skal bli deilig med lyden av rekke 4'ern i ørene :)
Ja velkommen hit Leffy. Et flott mc-forum der man kan få utløp for det meste , takhøyden er fin etter min mening selv om det av og til er litt lett og bli misforstått. Men slik er faktisk de aller fleste forum jeg er innom , uansett om det gjelder mc , bil , foto etc.

Nok om det , flott sykkel høres ut som du har fått , gleder meg til bilder. Dine betraktninger rundt Z1000 , Z750 og ER6 minner mye om mine egne erfaringer ved prøve kjøring. ( men kun prøvekjøringer) Man skulle hatt litt av alle tre så hadde det blitt perfekt ;-) Av de Japanske merkene står Kawasaki mitt hjerte nærmest og har selv hatt en del Kawasakier i mine yngre dager

Selv kjøpte jeg flett ny sykkel i 2011 da jeg byttet inn en større 2006 model , slik at det nok ikke blir noen ny sykkel på meg i år. Jeg gikk ned en størrelse for å få bedre håndterlighet og en del andre fordeler der jeg trives best. Har vel funnet ut at dette passer mitt bruksønske.

Kanskje det blir ny sykkel i 2014 eller 2015 og håper på en enda mer oppdatert versjon av den sykkelen jeg har. Oppdateringen på 2013 modellen hadde en av mine ønsker men ikke alle , kanskje om et år eller to. :vs
Vi har jo "samme" sykkel! Er du fornøyd? Har du noe ekstrautstyr til den? Jeg har jubileumsutgaven.
Heisann.
Ja jeg er veldig fornøyd og var i første omgang litt skeptisk til å gå fra R1200GS til F800GS , har skrevet litt om dette før , men kort sagt så var overgangen mye mer positiv enn jeg hadde trodd.
Jeg savner ikke noe fra R1200GS bortsett fra litt større sadel for passasjeren under lengre turer , men jeg kjører ytterst sjelden med passasjer så det er ikke et problem.
F800GS har flere fordeler enn ulemper i forhold til R1200GS etter min mening.
Og ja , jeg har fått montert en god del utstyr på min sykkel , du kan se bilder ved å trykke på linken i min signatur eller tråden "hvilke modifiseringer har du gjort" her inne.
Har b.l.a en veldig bra kåpe fra Britannia Composite med flott feste for Zumo 660 i Touratech låsbarholder , med denne løsningen blir det ingen synlige kabler og GPSen er i perfekt synsfelt uten å dekke andre instrumenter. Har fått på 20mm styreforhøyning slik at det blir mer behagelig å kjøre stående over lengre perioder , div beskyttelser fra Touratech , comfortsadel fra Touratech , winglets vindbeskytelse, veltebøyler , motorbeskyttelse og fult koffertsett fra BMW m.m.
Min har fargen Lawa Orange , men synes også den fargen du har på jubileumsutgaven er veldig fin. Har en kompis som har jubileumsutgaven.
Men OBS nå er jeg offtopic , beklager :vs
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Godtvoksen

Re: Ny sykkel i 2013, valget er tatt.

Legg inn av Godtvoksen »

kz1300 skrev:Da er vurderingstiden over, tankene kan stilne, drømmene kan opphøre, kontrakt om ny sykkel er signert.

Så hva har den gærne KZ1300 funnet ut skal være hans nye Adventure bike de neste sesongene. Det virket som AJ hadde funnet det ut allerede.

Det ble en 2013 Ducati Multistrada S Grantourismo. :D
Jeg leste dette først nå, gratulerer en masse med ny sykkel.... :thumleft
Har du solgt veteranen, eller skal du beholde den?

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av MrPitlane »

Bare å vente på tørre veger og solfyllte dager. :prop:

Bilde

Blir spennende å starte sesongen om en måned. :mk

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Ny sykkel i 2013, valget er tatt.

Legg inn av JRO »

Godtvoksen skrev:
kz1300 skrev:Da er vurderingstiden over, tankene kan stilne, drømmene kan opphøre, kontrakt om ny sykkel er signert.

Så hva har den gærne KZ1300 funnet ut skal være hans nye Adventure bike de neste sesongene. Det virket som AJ hadde funnet det ut allerede.

Det ble en 2013 Ducati Multistrada S Grantourismo. :D
Jeg leste dette først nå, gratulerer en masse med ny sykkel.... :thumleft
Har du solgt veteranen, eller skal du beholde den?
Hei GV, har ikke helt bestemt meg hva jeg gjør med veteranen. Men begynner nå få så mange sommerkjøretøy at jeg må vel kvitte meg med noe. Corvette, KZ1300 og nå Ducatien. Så får nok store prioriteringsproblemer når sola kommer fram.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av LordShaft »

MrPitlane skrev:Bare å vente på tørre veger og solfyllte dager. :prop:

Bilde

Blir spennende å starte sesongen om en måned. :mk
prøv å fjern katalysatoren på sykkelen. Da får du helt sjuk lyd i skuta di :twisted

Ikke lenge igjen nå... en knapp måned så er det vel rom for å få ut syklene sine igjen :thumleft

ZZR-Erling

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ZZR-Erling »

LordShaft skrev:
MrPitlane skrev:Bare å vente på tørre veger og solfyllte dager. :prop:

Bilde

Blir spennende å starte sesongen om en måned. :mk
prøv å fjern katalysatoren på sykkelen. Da får du helt sjuk lyd i skuta di :twisted

Ikke lenge igjen nå... en knapp måned så er det vel rom for å få ut syklene sine igjen :thumleft
Vet ikke med akkurat denne, men ved fjernng av katta kommer ofte problemer med inj frem. Rykkete og ujven gange, typisk merkbart når man slipper gassen og åpner igjen.. :mk

Endre: bruk heller penger på noen bedre dekk!!!

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av MrPitlane »

ZZR-Erling skrev:
Endre: bruk heller penger på noen bedre dekk!!!
Har du testa Maxxis? Satt på min mc, men har aldri testa noen. :scratch

Generelt skeptisk til nye merker, men var det når Bridgestone kom på markedet og. Trudde en tid at det kun var Michelin som lagde runde hjul... :prop:

ZZR-Erling

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ZZR-Erling »

Har lest tester i svenske Motorrad, ikke bra!

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av MrPitlane »

ZZR-Erling skrev:Har lest tester i svenske Motorrad, ikke bra!
Leste og Motorrad, men det er med dekktester som med mc tester. :prop: itte alle tester jeg er enige med. :scratch litt avhengig av hva mc skal brukes til.

Je har tenkt å prøve dem, og gi dem en sjans før je dømmer dem. :P :p

Denna testen var jo itte helt ille... http://www.visordown.com/motorcycle-new ... 17477.html

ZZR-Erling

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ZZR-Erling »

Tror du skal være veldig rolig på vått og i kaldt vær.

Svar