RuneMC's blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
taco
Innlegg: 401
Registrert: 25 okt 2011, 10:31
Motorsykkelen din: 02' Yamaha xj900 Diversion
Sted: Oslo

Re: RuneMC's blogg - ut på tur...

Legg inn av taco »

:vs
Sikkert en flott runde det der!
Fine bilder som vanlig.

Jeg kjørte også forbi Darbu i dag - på vei hjemover fra min "Mini-tour" til Rjukan.
Skal se om jeg ikke kan legge ut noe i mårra..

:thumleft
2012: 7500 km
2013: 7400 km(mindre? Hmm..)

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - ut på tur...

Legg inn av RuneMC »

@taco - Stemmer, hadde jeg helt glemt, og du må absolutt poste noen bilder :thumleft . Med mer tid tilgjengelig hadde det kanksje blitt en runde om Gaustatoppen, men mye diverse som spiser opp tiden i helgene en stund fremover for min del...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: RuneMC's blogg - ut på tur...

Legg inn av ojda »

Jeg føler at jeg gjentar meg selv for n'te gang, men du har" mye fine bilder på turene dine RuneMc. Åsså skriver du så passe lange og fine kommentarer :thumleft (Jeg vet det, ække så flink til det selv). Det er alltid gøy å titte i bloggen din en Søndag kveld, med et glass rødvin før leggetid. Keep up :prf
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7010
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: RuneMC's blogg - ut på tur...

Legg inn av Jompa »

Bra den kommentaren om at kjerringa kan være glad man ikke samler på gamle busser.
Det finnes vel ikke noen gårdsplasser som er mere begrædelige enn de som er forsøplet av bussvrak som en eller annen "hadde tenkt" å lage campingbil av.
Og ingen har sagt det bedre enn Øystein Sunde i "kjekt å ha".
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - ut på tur...

Legg inn av RuneMC »

@ojda - kjekt å vite at bloggen har litt underholdningsverdi :knegg

@jompa - ja, snodig det der hvordan enkelte fyller gårdsplassen med all mulig skrot (i mine øyne)... kan vel være at dem skjønner det sånn glimtvis/etterhvert, men da finner dem også ut hva det koster å få det levert til skroting og lar det fortsatt bli stående... Er ihvertfall et "fenomen" på visse eiendommer ser jeg.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - ut på tur...

Legg inn av Carpa »

Den ruta fra Kongsberg og til Vikersund må jeg ta en dag, kanskje i løpet av uken :-k

BTW
Jeg kjørte over Fiskum sist jeg var i Kongsberg og det kommer jeg til å gjøre flere ganger, den var flott!
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - ut på tur...

Legg inn av RuneMC »

@Carpa - også mulig å kjøre via Skotselv og opp Bingsveien - det er litt bedre asfalt enn akkurat stykket fra Åmot til Bingsveien. Pleier å kjøre via Skotselv hvis jeg kommer fra Hokksund-kanten, for da er det småveier istedenfor Rv35.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: RuneMC's blogg - ut på tur...

Legg inn av PCP »

RuneMC skrev: På bortsiden av Strømsåstunnelen mistet jeg tålmodigheten med en "L" bil som kjørte 75 i 90-sonen så tok en forbikjøring i høyrefeltet (de feltet der Vegvesenet enda ikke har fått malt på "MC" ... ) :-J
Rune da! :[-X

Hehe, neida, er bare glad for å se at det ikke bare er jeg som har visse problemer med å holde hornene inni hjelmen på akkurat den strekningen. Har ikke klart å tenke fullt så kreativt som deg, at det selvsagt kun dreier seg om en oppmerkings-feil, og dermed benyttet høyre felt, men lysten er der ofte, så godt tenkt! :lol Men har kommet til skade for å "missforstå" plasseringen til bilen foran i noen av rundkjøringene, og ikke oppdaget det før bilen allerede var bak... :P :p

Ellers var det som alltid fine bilder og god rapport. Takker både for tips og advarsler. :thumleft
Tror jeg har kjørt en del av samme veiene i regi av Tomtom "svingete veier" Vikersund-Flesberg og Kongsberg-Vikersund. Virker som det finnes en del fine "snarveier" i dette området. :-)

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - ut på tur...

Legg inn av Carpa »

Jeg prøvde å huske hvor du hadde kjørt, men med dårlig stedsans og teflonhjerne så gikk det heller dårlig :knegg

Men jeg hadde en fin tur uansett, og jeg fant noen som samlet på traktorer og lastebiler så jeg var ikke helt "på jordet" :knegg
Bilder i bloggen min etterhvert.

Denne ruta ble det, godt jeg tracker turene mine...
https://docs.google.com/file/d/0B7cYhw1 ... sp=sharing
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - ut på tur...

Legg inn av RuneMC »

Ja, men det er en fin tur det også :thumleft

Neste gang får du huske å svinge av rett etter landhandelen i Lyngdal. :-)
Tror forresten det var en rekke med gamle lastebiler på jordet rett ovenfor når jeg passerte... *edit* jepp, ser du fikk med bilde av dem i bloggen din :-)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - ut på tur...

Legg inn av RuneMC »

Da har man vært ute på en liten tur i kveldinga - denne gangen tur/retur Skaret ved Sollihøgda.

Måtte ta en stopp i Sylling for å ta et par bilder...
Bilde

Fra Sylling retning nordover Tyrifjorden...
Bilde

Så var det fint tempo mot Skaret - faktisk ingen biler det strekket. Fare for sau skilt, men så ingen av den sorten. Ellers så er jo asfalten litt ymse på strekket fra Sylling til Sollihøgda med en del lapping og kvart-bredde asfaltering, så anbefaler ikke å kjøre her i skumring eller når det er mørkt uten at en kjenner veien godt.

Ny stopp ved Skaret for et par bilder til.
Bilde

Bilde

Tilbake ble det etterhvert skikkelig mørkekjøring og god bruk for fjernlyset. Endel biler denne retningen og passerte noen før jeg roet ned og kjørte om Sjåstad og Vestsideveien siste biten. Rett før jeg svingte av til Sjåstad tror jeg det kan ha vært Gammelgutt som stod i en lomme på motsatt side av veien. Lignet ihvertfall BMW'n hans og en silhuett som virket kjent i en refleksvest som på litt avstand ga helt andre assosiasjoner... :8-[ :-)å :-J

Kjørte ellers forbi en cruiser MC med passasjer ved Gullaug rett etter manuell dirigering pga veiarbeid. (Var en bil med "L" rett foran MC'n som jeg tenkte det var greit å komme foran.)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - ut på tur...

Legg inn av RuneMC »

Dagens lille søndagstur: http://goo.gl/maps/g2z0a

Dagens mål var vestsiden av Hurdalssjøen som jeg aldri har kjørt.

Fin etappe først via Sylling - Skaret som var nesten fri for biler i min retning.
Tok en liten stopp på Vik for innkjøp av iskaffe og snickers - jepp, her går det i usunne karbohydrater :knegg

Egentlig mye asfaltarbeide rundtomkring nå. Tydelig at det er valgår... Var ny asfalt fra Norderhov mot Jevnaker og etter Jevnaker opp bakkene mot Gardermoen, og selv oppover Hurdalssjøens vestside var det nyasfaltering på en lang strekning. Tilogmed manuell dirigering med følgebil - på en søndag... det hadde jeg ikke ventet. Ble stående en 7-8 min å vente. Vurderte å sette sykkelen på sidestøtta, men ble til at jeg ble stående på tomgang og vente de minuttene.

Veiforholdene var rimelig humpete til å begynne med, før det ble nyasfaltert... Flere rette strekk enn oppover vestsiden av Randsfjorden, så kom vel til at sistnevnte er mer spennende kjørerute enn oppover langs Hurdalssjøens vestside.

Ved øvre del av Hurdalssjøen tok jeg Skrukkeliveien tilbake mot Lygnaseter/Rv4. Denne veien var litt mer morsom med tanke på svinger og variasjon og hilste på tre puljer med skolesykler (doble speil ihvertfall...) - sikkert på langkjøring.

Tok en liten stopp langs Skrukkelivannet for påfyll av karbohydrater... uten mat og drikke... osv...
Bilde

Utsikt nordvestover langs Skrukkelivannet
Bilde

Siste delen av veien mot Lygna ble også asfalten god. Her fra et utsiktspunkt rett før Lygna - nordvestover med nordre del av Randsfjorden i det fjerne.
Bilde
Var egentlig nesten inviterende med en sånn åpen port - men en vet jo aldri om det er en hyttevei eller lignende som låses når folk drar hjem.
Hadde vært kjipt å bli stående på innsiden av en stengt bom :knegg

Samme sted retning østover
Bilde

Etter Lygna var det også endel veiarbeid og nedsatt hastighet. Gangvei så det ut som med autovern mellom veien og gangveien. Får håpe ingen tror autovernet er midtdeler når det står ferdig...

Ved Norderhov snek jeg i en lang kø av biler som ventet på å svinge til venstre inn på E16 pga mye trafikk fra Hønefoss-kanten. Jeg har funnet ut at jeg er litt kjappere til å se luker i trafikken enn mange, så da er det bedre å snike litt og komme over framfor å stå i køen og irritere seg over alle lukene som den forreste bilen lar passere.

Ellers var det noe mer biler på vei tilbake Skaret-Sylling så havnet bak bil med henger som hadde to MC'er bak seg. Hadde det kun vært bilen var det en 2-3 strekk hvor jeg kunne passert, men de var tydeligvis ikke så kjent, så ble liggende etter den nesten til Sylling. I mellomtiden kom en MC til bak meg. Den valgte å passere meg rett før en sving (høyrisiko) - og så at han hadde kamera med "chest mount", så muligens ble jeg filmet bakfra et stykke idag...

Siste stykket tok jeg av ved Sylling og tok Vestsideveien om Tronstad. Igjen befriende lite trafikk og dermed mer kjøreglede.

Oppsumert en "grei" tur, men rangerer nok både Randsfjordens vestside og diverse andre strekninger foran akkurat Hurdalssjøens vestside. :prop:

P.S. Det merkes forresten at det er mer høstlig, så fleecegenser under og varme i håndtakene gjorde godt. Sommerhansker var litt kjølig idag, så blir nok over til mer vindtette på neste tur.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
taco
Innlegg: 401
Registrert: 25 okt 2011, 10:31
Motorsykkelen din: 02' Yamaha xj900 Diversion
Sted: Oslo

Re: RuneMC's blogg - ut på tur...

Legg inn av taco »

:vs
Igjen - flotte bilder! Har tenkt på Hurdalsjøen og Lygna flere ganger, men bør i hvert fall være ok asfalt. Kjørte der mye i yngre dager (med Suzuki GT 750) da svigers hadde hytte ved Hurdalsjøen.

Blir du kald på henda alstå? Du har jo både varme og vindbeskyttere - funker ikke de bra nok mot vinden?
2012: 7500 km
2013: 7400 km(mindre? Hmm..)

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - ut på tur...

Legg inn av RuneMC »

Joda både varme og håndtaksbeskyttere gjør at hendene holder seg varmere, men kjørte med mine svært luftige (mesh) sommerhansker :-)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: RuneMC's blogg - ut på tur...

Legg inn av PCP »

Var det noe spor av ny asfalt på den veien opp fra Hurdal til Lynga/RV4? Spesielt den siste biten opp til Lynga/RV4 er jo super vei, men dessverre nokså humpete de gangene jeg har kjørt der (andre veien, dvs ned fra RV4 til Hurdal.)


Ellers om man først er i Hurdal, og målet er å kjøre, så bør man koste på seg en svipptur(/retur) på Minneåsveien. (ca 5 km svært svingete vei mellom Hurdal og Minnesund/FV33). Det var et tips AJ postet her i fjor i en tråd om morsomme MC-veier, og som jeg var oppe å sjekket ut. Farten blir ikke høy, men svinger er det nok av, og med unntak av akkurat på toppen var dekket relativt bra i fjor. :D

Svar