Er du en ATGATT-kjører på MC?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av spidair »

cevillan skrev:
Kjøper jeg skinndress for å dra på nærbutikken i 25 C for å kjøpe melk av den grunn? Nei.
Men hvis du skulle kjøpe ost da...? :P

Har kevlar dress meg noen innlegg her og der, men jeg drar også på med legg/kne, albue og rompe beskyttelse av den grunn at jeg liker den skinndressen jeg fikk utdelt for 47 år siden som den er, uten riper og for mye arr og hakk og noen fine tattoveringer...

At dette ikke forhindrer et knekt ribben eller et ben driter jeg i, det er skinndressen innafor det går ut over uansett fart mens benbrudd ikke er så vanlig i lav fart... :) Og knollen såklart, men hjelm virker dårlig om ikke hake remmen er strammet skikkelig... Hadde en kompis som aldri brukte denne hakeremmen mens vi putret rundt på moped i ungdommen (lignet amerikanske soldater under annen verdens krig...) og det holdt han på meg til han gikk i bakken i en sving etter en bakke og hjelmen kakket nedi, falt av og etter det kakket hodet hans opp og ned i bakken et par ganger og han var kurert for å ikke bruke hakereim etter det...

Hva andre foretrekker når de er ute å kjører raker meg ikke, det er opp til dem :) Har mer enn nok med meg selv jeg.. he he

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av hakhap »

cevillan skrev:
Ser ikke helt hva denne har med ATGATT å gjøre?

Ja, det er lurt å ha skinndress når man faller i 200 km/t mens man kjører løp.
Ja, det hadde vært fint hvis alt sikkerhetsutstyr hadde blitt 25 % billigere.

Kjøper jeg skinndress for å dra på nærbutikken i 25 C for å kjøpe melk av den grunn? Nei.

Det er bra for de av oss som bruker ATGATT og ikke en ting mot de som velger å ikke ha det (de valget står de for).

Dog synes jeg at sikkerhetsutstyr godt fikk bli skattefritt(moms) da en del nye førere kanskje velger noe mindre bra fordi det blir dyrt med å ta lappen samtidig (jeg gjorde det, var fortsatt ATGATT men dårligere utstyr en idag)
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av mortenolb »

Etter litt googling har jeg vel delvis kommet frem til at hjelm er momsfritt i england. Dog er det ikke en dårlig idé, om ikke fritak så hvertfall reduksjon.

Hvor går man frem for å ytre et sånt forslag? :D

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av hakhap »

mortenolb skrev:Etter litt googling har jeg vel delvis kommet frem til at hjelm er momsfritt i england. Dog er det ikke en dårlig idé, om ikke fritak så hvertfall reduksjon.

Hvor går man frem for å ytre et sånt forslag? :D
NMCU?
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av spidair »

Skulle vært billigere ja... Helt enig i det. Om ikke for annet enn for førstegangs kjøpere, men det er vel knalldyrt å få til tenker jeg... For myndighetene altså... Du vet, det fanden ikke vil ha gjort noe med, der nedsetter han en kommite..... :)

Tipper staten gjør det motsatte, påbyr så og så mye sikkerhets utstyr på MC uten å slå av en krone... Ligger litt i den politiske tiden å flå så mange som mulig om dagen føler jeg...

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av mortenolb »

Er ikke det slagordet til fremskrittspartiet? "Flår Folk Flest" ?

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av spidair »

mortenolb skrev:Er ikke det slagordet til fremskrittspartiet? "Flår Folk Flest" ?
Skal jeg være helt ærlig så ser det ut som slagordet til alle politiske pertier om dagen, enten de er gule, røde, blå, rosa eller grønne...

"Skatten skal kreves!" er det nye slagordet... Tror det hadde vært lurt om broilerne på stortinget hadde hatt MINST fem år i en skikkelig jobb før de benker seg på tinget jeg... Så ville de visst hva det å måtte jobbe faktisk var... De fleste av dem kommer rett fra ungdoms politikken og aner ikke opp eller ned på en boks med ambolt-klang engang.... Men penger skal dem ha...

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av cevillan »

Enig i at sikkerhetsutstyr burde være billigere (selv om godene av et momsfritak har en tendens til å havne i feil lommer). Jeg vil anta det går på bekostning av noe når Bullfighter har MC-pakker med komplett kjøreutstyr som ikke koster mer enn et par gode hansker.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av LordShaft »

Dere kjører jo ikke med sikkerhetsutstyr alikevel.... Hvorfor skal det bli billigere :lol

Sony Z2

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av mortenolb »

Pff, gjør jo det i 99 % av tilfellene! :D

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av SuperMorten »

LordShaft skrev:Dere kjører jo ikke med sikkerhetsutstyr alikevel.... Hvorfor skal det bli billigere :lol

Sony Z2
:knegg Det er nok ikke prisen på refleksvesten som gjør at folk ikke bruker den.. :lol
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av mortenolb »

Refleksvesten kjøper man jo for at det er påbudt å ha den under setet! :scratch

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av cevillan »

LordShaft skrev:Dere kjører jo ikke med sikkerhetsutstyr alikevel.... Hvorfor skal det bli billigere :lol

Sony Z2
Til å være en som "driter 200 - 0 i hva du/dere måtte velge å kjøre sykkel i" bryr du deg urovekkende mye :lol

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av LordShaft »

Det er helt riktig, jeg driter syltynt i hva du velger å kjøre rundt i... Men liker jeg å diskutere? Helt riktig... :thumleft

Sony Z2

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av cevillan »

LordShaft skrev:Det er helt riktig, jeg driter syltynt i hva du velger å kjøre rundt i... Men liker jeg å diskutere? Helt riktig... :thumleft

Sony Z2
Fint med diskusjon, men det er ikke det du holder på med. Du bygger stråmenn og angriper dem. Det er en uærlig debatteknikk og har ingeting med "diskusjon" å gjøre.

Svar