Tjukk MC-tråden! [Tovens turvideo s.11]

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Tjukk MC-tråden! [Planlegger tur!]

Legg inn av mortenolb »

Er det forresten noen som veit om en brukbar android-app for å åpne ruter jeg har lagt opp i google maps? Funker jo ikke å åpne de på telefonen med google maps-appen.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Tjukk MC-tråden! [Planlegger tur!]

Legg inn av LordShaft »

mortenolb skrev:Er det forresten noen som veit om en brukbar android-app for å åpne ruter jeg har lagt opp i google maps? Funker jo ikke å åpne de på telefonen med google maps-appen.
Jeg lastet ned oppdatering til google maps på android telefonen min i dag, der stod det noe om ruter fra pc skulle kunne sees på mobil appen. :eh

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Tjukk MC-tråden! [Planlegger tur!]

Legg inn av mortenolb »

Sjekket nå. Står bare at du kan sende pc-søk til mobilen. Altså ikke hele ruter.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Tjukk MC-tråden! [Planlegger tur!]

Legg inn av LordShaft »

Dette, samt offline maps er noe google maps må komme på banen med PRONTO!!! Da først kan de snakke om at de har beste map tjenesten.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Tjukk MC-tråden! [Planlegger tur!]

Legg inn av mortenolb »

Ja, det er jævlig irriterende. Hittil har jeg bare skrevet ned på et ark hvilke veinummer jeg skal ta, men er slitsomt å styre på sånn.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tjukk MC-tråden! [Planlegger tur!]

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har begynt å bruke Google maps sin veiviser som forteller meg hvor jeg skal kjøre via øretelefonene i hjelmen. Jeg synes den fungerer veldig bra da madammen som snakker holder helt kjeft helt til jeg skal svinge. Enkelt og greit.

Hvis noen lurer så har jeg en TomTom Rider til salgs :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Tjukk MC-tråden! [Planlegger tur!]

Legg inn av mortenolb »

Problemet med google er at man ikke kan legge opp ei rute som er langt utenom raskeste eller korteste og få det på telefonen.

Mye skal du ha for tomtom'en? :P

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tjukk MC-tråden! [Planlegger tur!]

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Problemet med google er at man ikke kan legge opp ei rute som er langt utenom raskeste eller korteste og få det på telefonen.

Mye skal du ha for tomtom'en? :P
Mener 1.500,- er en god pris. Det er halv pris av hva den koster ny på Elkjøp i dag.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Tjukk MC-tråden! [Planlegger tur!]

Legg inn av mortenolb »

Jau, så det. Regna med noe sånt. Langt over hva jeg kan handle for :lol

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tjukk MC-tråden! [Planlegger tur!]

Legg inn av Bjerknez »

Vet ikke hvilken pris du så for deg, men halv pris mener jeg er en god pris. Lite brukt og kun ca. ett år gammel :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Tjukk MC-tråden! [Planlegger tur!]

Legg inn av mortenolb »

Jada, så ikke for meg noe annet, kunne bare håpe du hadde klikka helt og solgte den for 500,- :lol :lol

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tjukk MC-tråden! [Planlegger tur!]

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Jada, så ikke for meg noe annet, kunne bare håpe du hadde klikka helt og solgte den for 500,- :lol :lol
Er ikke så ofte det "klikker" for meg, og de gangene det evt. gjør det så er jeg ikke edru, og ikke blid :lol

tunmag
Innlegg: 39
Registrert: 25 mai 2015, 11:08
Motorsykkelen din: Husqvarna SMR511
Sted: Ryfylke

Re: Tjukk MC-tråden! [Planlegger tur!]

Legg inn av tunmag »

Hei

Ser dere planlegger og kjøre e39 nordover fra stavanger før dere knekker øst og inn mot sauda. Vil anbefale og legge turen om ryfylke heller, fine mc veier :)

Enten ta ferja fra stavanger til tau, eller kjøre tilbake til sandnes og så følge rv13.

Om dere velger rv 13 fra sandnes og ferjesambande lauvik-oanes så vil jeg anbefale og ta til venstre i første rundkjøringa etter ferjekaia og kjøre gamleveien (fv495), tar 15 min lengre men er en fantastik mc vei, mye mer spennende enn rv13.

Kjør så videre inn mot hjelmeland, enten følge rv 13 helt inn, eller ta en liten sløyfe rett før hjelmeland via fv634, også en fin omvei for mc.

Ta så ferja fra hjelmeland over til nesvik og følg rv13 ett stykke. Ta så av mot gullingen fv 632 og mc indrefielet (om jeg husker rett, kun kjørt der med bil for ei stund tilbake og det var mye svinger..) kjør til du treffer rv 13 igjen og kjør mot sand og ferja over til fv520 mot sauda.

Blir fort 2 ferjer mer, men alle utenom stavanger-tau tar ca 15 min på å krysse. Til gjengjeld har du endel fine mcveier :)

Nå vet jeg ikke når dere skal avgårde men om jeg har fri og det passer kan jeg godt slå følge ett stykke innover oanes/tau-hjelmeland evnt videre på mopeden min :-)

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Tjukk MC-tråden! [Planlegger tur!]

Legg inn av mortenolb »

Skal se på forslaget der. Vi har riktignok ikke allverden med tid, og det tar jo litt tid i seg selv. Vil prøve å unngå flere ferjer enn nødvendig også, men skal se på det!


Imorgen er det avreise. Begynner å bli klart, men om noen har noen forslag til ting som er kjekt å pakke som man alltid glemmer, så fyr løs!


Jeg fant ut at jeg skal prøve meg på en liten goldwing-modifikasjon.

https://instagram.com/p/5UGQpBkQ4g/?taken-by=derpeth" onclick="window.open(this.href);return false;

:lol

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Tjukk MC-tråden! [Planlegger tur!]

Legg inn av Olav K »

mortenolb skrev:Skal se på forslaget der. Vi har riktignok ikke allverden med tid, og det tar jo litt tid i seg selv. Vil prøve å unngå flere ferjer enn nødvendig også, men skal se på det!



https://instagram.com/p/5UGQpBkQ4g/?taken-by=derpeth" onclick="window.open(this.href);return false;

:lol
Tro meg, Morten, de "ekstra" fergjene der er verd hver krone, om du/dere ønsker en fergjefri tur oppover vestlandet har dere litt av en jobb forran dere :knegg Etter min mening er dette en indrefilet av en rute :yeyeye fergjene koster vel 60-70kroner med MC tipper jeg, alternativet er å kjøre fergjefritt over Suleskaret... eller "kose" seg oppover på E39/E134 :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar