2015 - Honda CRF1000L Africa Twin
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Sted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: 2015 - Honda CRF1000L Africa Twin
228 kg. våt, 98 Nm @5000 RPM og 93 gamp... Kombinert med bare litt over 18l. på tanken ble denne brått mindre aktuell for min del!
KTM 1190 Adventure banker den rått på specs! Vekten er grei, og omtrent som forventet. Men øvrige spesifikasjoner er direkte skuffende sammenlignet med konkurrentene.
http://www.visordown.com/motorcycle-new ... 27975.html" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1190 Adventure banker den rått på specs! Vekten er grei, og omtrent som forventet. Men øvrige spesifikasjoner er direkte skuffende sammenlignet med konkurrentene.
http://www.visordown.com/motorcycle-new ... 27975.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Sted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: 2015 - Honda CRF1000L Africa Twin
Offisiell info fra Kellox... http://www.kellox.no/hjem/nyheter/honda ... -twin.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
- Olav K
- Innlegg: 2639
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Sted: Odda/Rosendal
Re: 2015 - Honda CRF1000L Africa Twin
Mye enig med deg Flanker... lyspunktene er 98Nm og DTC, men såpass liten tank og lite Hk var litt nedtur.Flanker skrev:228 kg. våt, 98 Nm @5000 RPM og 93 gamp... Kombinert med bare litt over 18l. på tanken ble denne brått mindre aktuell for min del!
KTM 1190 Adventure banker den rått på specs! Vekten er grei, og omtrent som forventet. Men øvrige spesifikasjoner er direkte skuffende sammenlignet med konkurrentene.
http://www.visordown.com/motorcycle-new ... 27975.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Men den ser slank og fin ut, helt sikkert lettkjørt, og det blir nok å prøvekjøre så snart man får sjangsen...
Prisen vet vi vel ingenting om enda?
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- biker7
- Innlegg: 1304
- Registrert: 12 feb 2011, 15:41
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
- Sted: solør
Re: 2015 - Honda CRF1000L Africa Twin
Litt skuffende ang. vekt og gamp ja.. Må da gå ann å lage en slik sykkel som veier 200kg fulltanket, med ca 120hk feks.
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
- Elruts84
- Innlegg: 1348
- Registrert: 02 jun 2013, 12:22
- Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
- Sted: Stavanger
- Kontakt:
Re: 2015 - Honda CRF1000L Africa Twin
XT1200ZE Super Ténéré, er denne i nærheten av KTMen og Hondaen?
Spec: http://www.yamaha-motor.eu/eu/products/ ... stechspecs
Elruts
Spec: http://www.yamaha-motor.eu/eu/products/ ... stechspecs
Elruts
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: 2015 - Honda CRF1000L Africa Twin
Jeg har prøvd både Super Tenere og 1190 Adventure R, og kan si at det er stoooor forskjell på de. Super Tenere'en er en litt traust sykkel i forhold. 1190'en er langt sprekere og leken enn Super Tenere'en. Men for all del, er nok krefter i den også, bare ikke like mye som i 1190'en.
1190'en er også mer lettsvingt. Vet ikke om det har med vekten, eller med geometrien på sykkelen å gjøre. Det må noen klokere hoder svare på.
1190'en er også mer lettsvingt. Vet ikke om det har med vekten, eller med geometrien på sykkelen å gjøre. Det må noen klokere hoder svare på.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- Epylypzon
- Innlegg: 1227
- Registrert: 22 mar 2012, 06:46
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
- Sted: Stange
- Kontakt:
Re: 2015 - Honda CRF1000L Africa Twin
Hva synes du om 1190 adventure R i forhold til din egen. Jeg kunne tenkt meg en brukt crf 1000 om et par år, helt til spec en kom ut. Nå er jeg mot 1190 igjen. Har såvidt prøvd den, og det virket som et lovende maskineriSnikkeren skrev:Jeg har prøvd både Super Tenere og 1190 Adventure R, og kan si at det er stoooor forskjell på de. Super Tenere'en er en litt traust sykkel i forhold. 1190'en er langt sprekere og leken enn Super Tenere'en. Men for all del, er nok krefter i den også, bare ikke like mye som i 1190'en.
1190'en er også mer lettsvingt. Vet ikke om det har med vekten, eller med geometrien på sykkelen å gjøre. Det må noen klokere hoder svare på.
Sent fra min D5803 via Tapatalk
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: 2015 - Honda CRF1000L Africa Twin
1190R er en knall sykkel. Var jo den som fikk meg til å kjøpe 1290'en. Sittestillingen er helt lik på de, men 1190'en var litt i høyeste laget for mine 175 cm. Gikk helt fint når hjulene hadde begynt å rulle, men å håndtere den når man skal flytte på den mens man sitter på den var litt utfordrende.
Motormessig er de ganske lik, men det er litt mer krefter i 1290'en. Dette er godt merkbart selv om 1290'en er noen kg tyngre.
Vindbeskyttelsen er ikke noe å skryte av på 1190R. Det ble en del turbulens med den originale vindskjermen. På 1290'en er det ingenting å utsette på vindbeskyttelsen for min del ihvertfall.
Og så er det en del mer duppeditter (varme i setet og holker, cruise-control osv) enn på 1190'en.
Skal man kjøre mye grusveier og kanskje enda mer utfordrende traktorveier og lignende, så er nok 1190'en å foretrekke. Men hvis man kjører mest asfalt, og litt grus, så ville jeg gått for 1290'en.
Motormessig er de ganske lik, men det er litt mer krefter i 1290'en. Dette er godt merkbart selv om 1290'en er noen kg tyngre.
Vindbeskyttelsen er ikke noe å skryte av på 1190R. Det ble en del turbulens med den originale vindskjermen. På 1290'en er det ingenting å utsette på vindbeskyttelsen for min del ihvertfall.
Og så er det en del mer duppeditter (varme i setet og holker, cruise-control osv) enn på 1190'en.
Skal man kjøre mye grusveier og kanskje enda mer utfordrende traktorveier og lignende, så er nok 1190'en å foretrekke. Men hvis man kjører mest asfalt, og litt grus, så ville jeg gått for 1290'en.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: 2015 - Honda CRF1000L Africa Twin
Selv jeg med mine 2 meter så fungerer vindskjermen på 1290 overraskende bra. Eneste som jeg hadde å utsette på den så langt. Er en jævlig turbulens i brysthøyde når det pissregner.
Gjør at dråpene driver å danser litt opp og ned mellom bryst å styre. Som igjen gjorde at jeg ble våt på haken Dette var verst på høyeste stille.
Note4
Gjør at dråpene driver å danser litt opp og ned mellom bryst å styre. Som igjen gjorde at jeg ble våt på haken Dette var verst på høyeste stille.
Note4
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Sted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: 2015 - Honda CRF1000L Africa Twin
Honda påstår en rekkevidde på ca. 400 km. med de 18 litrene... Stemmer det så er jeg imponert! Vi får se, skal nå prøvekjøre. Kanskje har den noen overraskelser på lur og imponerer i praksis. Må jo teste dette DCT systemet også.
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: 2015 - Honda CRF1000L Africa Twin
Det opplever ikke jeg på min. Men når det regner er det bedre å ha den i nederste stilling, for da blåser regnet bedre av visiret.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38096
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: 2015 - Honda CRF1000L Africa Twin
Ja, det må jeg si imponerer meg også. Likevel synes jeg Honda burde lagt seg mer i selen for å gi sykkelen mer konkurransedyktig tankkapasitet.Flanker skrev:Honda påstår en rekkevidde på ca. 400 km. med de 18 litrene... Stemmer det så er jeg imponert! Vi får se, skal nå prøvekjøre. Kanskje har den noen overraskelser på lur og imponerer i praksis. Må jo teste dette DCT systemet også.
Med det som fascinerer mest er å se hvor leken denne sykkelen er på grus.
Så virkelig ut til å være en snasen og leken sykkel på videoen:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=_rT4q79n0F0[/video]
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: 2015 - Honda CRF1000L Africa Twin
Tipper africanqueens er rimelig kjappe med å lage en tank på 30++l for de som skal på langtur...
Det og skikkelige veltebøyler og motorbeskyttelse samt laaaaaange serviceintervall er viktig for AT fansen..
Det og skikkelige veltebøyler og motorbeskyttelse samt laaaaaange serviceintervall er viktig for AT fansen..
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
- Epylypzon
- Innlegg: 1227
- Registrert: 22 mar 2012, 06:46
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
- Sted: Stange
- Kontakt:
Re: 2015 - Honda CRF1000L Africa Twin
Men den ble alt for tung. Mulig jeg hadde litt høye forventninger men.
Sent fra min D5803 via Tapatalk
Sent fra min D5803 via Tapatalk
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Sted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: 2015 - Honda CRF1000L Africa Twin
Norske priser er klare:
CRF1000L ABS Matt sort: 169.990,-
CRF1000L ABS CRF Dakar Rally/Tricolor: 171.990,-
CRF1000L ABS DCT Matt sort: 179.990,-
CRF1000L ABS DCT Dakar Rally/Tricolor: 181.990,-
Basismodellen ligger da på ca. samme pris som Suzuki V-Strom 1000 og KTM 1050 Adventure, mens en toppspec'et variant med ABS/DCT og de feteste fargene vil koste langt mindre enn konkurrentene som er 200cc større. Legg til koffertsett og noe annet snop og vi er vel fortsatt i underkant av 200000,- for toppmodellen. Bra, så spørs det om sykkelen duger
CRF1000L ABS Matt sort: 169.990,-
CRF1000L ABS CRF Dakar Rally/Tricolor: 171.990,-
CRF1000L ABS DCT Matt sort: 179.990,-
CRF1000L ABS DCT Dakar Rally/Tricolor: 181.990,-
Basismodellen ligger da på ca. samme pris som Suzuki V-Strom 1000 og KTM 1050 Adventure, mens en toppspec'et variant med ABS/DCT og de feteste fargene vil koste langt mindre enn konkurrentene som er 200cc større. Legg til koffertsett og noe annet snop og vi er vel fortsatt i underkant av 200000,- for toppmodellen. Bra, så spørs det om sykkelen duger
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------