Gapestokken... Fortjent eller ufortjent?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
Sprint
Innlegg: 566
Registrert: 10 sep 2010, 16:23
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Sted: Karmøy

Re: Gapestokken... Fortjent eller ufortjent?

Legg inn av Sprint »

Som bessen sa det er altid 3 versjoner av saken.Min versjon din versjon og den rette.Det kan jo være forskjell på hva som ble fortalt og det som kom ut i avisa :[-X Uansett er det uklokt å gå ut i media med slike røverhistorie :[-X
For livets glade gutter går solen aldri ned.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Gapestokken... Fortjent eller ufortjent?

Legg inn av Intruder »

Gapestokken fortjener han,forresten går vel ikke bygdeslarven på ham personlig da de fleste ikke aner hvem han er...
Er likevel glad det gikk bra,liker ikke at noen av våre kjekke ungdommer forulykker i anfall av overmot ihvertfall :rose
La oss leve med hverandre som vi er.... :thumleft
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Gapestokken... Fortjent eller ufortjent?

Legg inn av jhn »

Intruder skrev:Gapestokken fortjener han,forresten går vel ikke bygdeslarven på ham personlig da de fleste ikke aner hvem han er...
Æ vil jo si at det i aller høyeste grad går på han personlig. Over alt hvor dette kommenteres, linkes det til artikkelen, hvor han figurerer med et tydelig bilde, bosted og fullt navn og alder, det eneste som mangler e person-nummer

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Gapestokken... Fortjent eller ufortjent?

Legg inn av Intruder »

jhn skrev:
Intruder skrev:Gapestokken fortjener han,forresten går vel ikke bygdeslarven på ham personlig da de fleste ikke aner hvem han er...
Æ vil jo si at det i aller høyeste grad går på han personlig. Over alt hvor dette kommenteres, linkes det til artikkelen, hvor han figurerer med et tydelig bilde, bosted og fullt navn og alder, det eneste som mangler e person-nummer
At han selv sto frem er grunnen til at det ble offentlig.
Den som er med på leken må selv tåle steken",sa ho bæssmor.. :D
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Gapestokken... Fortjent eller ufortjent?

Legg inn av jhn »

Har du noen formening om hvor lang tid i gapestokken han fortjener?
Uansett, æ trur æ har sagt det æ har å si om denne saken

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Gapestokken... Fortjent eller ufortjent?

Legg inn av Geir »

jhn skrev:
Intruder skrev:Gapestokken fortjener han,forresten går vel ikke bygdeslarven på ham personlig da de fleste ikke aner hvem han er...
Æ vil jo si at det i aller høyeste grad går på han personlig. Over alt hvor dette kommenteres, linkes det til artikkelen, hvor han figurerer med et tydelig bilde, bosted og fullt navn og alder, det eneste som mangler e person-nummer
Vel, når du står frem i avisen - altså lar en journalist intervjue deg og ta bilde - og legger ut om slike tåpeligheter bør det ikke komme som en overraskelse at man blir profilert også i andre media enn det man opprinnelig uttalte seg i. Publisiteten er selvforskyldt og fortjent, men det er klart at det må være grenser for lenge man skal male på dette. Jeg tipper at fyren etterhvert har skjønt at både å kjøre slik han hevder å ha gjort og å gå ut med dette offentlig ikke er det mest intelligente trekket han har gjort. Hvis ikke; vel - da er det vel ikke mer å verken si eller gjøre for oss vanlige dødelige.

Utover det er jeg langt på vei enig med denne Eskil, men salven kommer jo alt for sent. For å rettferdiggjøre den slags skyts må kommentaren komme umiddelbart etter artikkelen - ikke dagevis etterpå. Å oppvise slik irritasjon og sinne så lenge etterpå gir ikke noe godt inntrykk av mannen bak ordene... :mk

Konklusjon for min del; saken er død - la mannen få fred.
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
RoJo
Innlegg: 217
Registrert: 18 okt 2009, 22:46
Motorsykkelen din: Yamha TDM 850 2000, Yamha FZS 1000 2001
Sted: Stord

Re: Gapestokken... Fortjent eller ufortjent?

Legg inn av RoJo »

Når han selv velger å drite seg ut på denne måten er det fortjent å bli "uthengt", han klarer med dette å slå bensin på bålet for de som jobber for restriksjoner for oss kjører MC, altså fullt fortjent.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Gapestokken... Fortjent eller ufortjent?

Legg inn av SuperMorten »

Busa Trond skrev:
(Konklusjon: kjør sakte og hold kjeft :lol :lol )
Støttes :thumleft

Jeg stopper alltid for fotgjengere. Nikker og smiler (bruker halvhjelm om sommeren, så da ser alle de middelaldrende damen smilet til "guttungen"). Gjør hva jeg kan for at ihvertfall noen skal sitte igjen med et godt inntrykk av meg.. :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Gapestokken... Fortjent eller ufortjent?

Legg inn av Duville »

Å kjøre 300 er en sak.
Å skryte av det er en annen sak.
Å skryte til avisa er ren idioti.

Å ha en gapestokktråd som kun har til formål drite ute folk ??? Dette er bare negativt og ingen ting annet, bortsett fra at det blir flere treff på sidene.

Kanskje 10 minutter for den ansvarlige i gapestokken etter gudstjenesten i morgen for en sånn tråd - og trekke den opp igjen. Sånt kommer det ikke noe positivt ut av.....
=;

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Gapestokken... Fortjent eller ufortjent?

Legg inn av AJ »

Duville skrev:Å kjøre 300 er en sak.
Å skryte av det er en annen sak.
Å skryte til avisa er ren idioti.

Å ha en gapestokktråd som kun har til formål drite ute folk ??? Dette er bare negativt og ingen ting annet, bortsett fra at det blir flere treff på sidene.

Kanskje 10 minutter for den ansvarlige i gapestokken etter gudstjenesten i morgen for en sånn tråd - og trekke den opp igjen. Sånt kommer det ikke noe positivt ut av.....
=;
"For å drite ut folk"... :scratch Ja, ja, sånn går det jo an å se på det også...
Er vel mer en tråd hvor det gis rom for å mene noe om personer eller saker som åpenbart er spesielle og kontroversielle. Og om oppmerksomheten eller uthengingen om man vil, er fortjent eller ufortjent, som det tydelig står i trådtittelen.

I tilfellet som diskuteres i øyeblikket handler det både om Eskil, Bike-redaktøren, som kom med sin noe forsinkede utblåsning og offentlig uthengning (?) mot fyren som det egentlig handler om, som har fått sine sine "15 minutter" da han skrøt på seg 300 km/t tunnelkjøringen. Om han synes det var verd det, er en annen sak...

Ser ingen problemer med å løfte en tematikk som dette i en tråd her på MCsiden.no med tittelen "Gapestokken... Fortjent eller ufortjent?"
Så kan man selvfølgelig være enig eller uenig i det.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Gapestokken... Fortjent eller ufortjent?

Legg inn av Duville »

AJ skrev:
Duville skrev:Å kjøre 300 er en sak.
Å skryte av det er en annen sak.
Å skryte til avisa er ren idioti.

Å ha en gapestokktråd som kun har til formål drite ute folk ??? Dette er bare negativt og ingen ting annet, bortsett fra at det blir flere treff på sidene.

Kanskje 10 minutter for den ansvarlige i gapestokken etter gudstjenesten i morgen for en sånn tråd - og trekke den opp igjen. Sånt kommer det ikke noe positivt ut av.....
=;
"For å drite ut folk"... :scratch Ja, ja, sånn går det jo an å se på det også...
Er vel mer en tråd hvor det gis rom for å mene noe om personer eller saker som åpenbart er spesielle og kontroversielle. Og om oppmerksomheten eller uthengingen om man vil, er fortjent eller ufortjent, som det tydelig står i trådtittelen.

I tilfellet som diskuteres i øyeblikket handler det både om Eskil, Bike-redaktøren, som kom med sin noe forsinkede utblåsning og offentlig uthengning (?) mot fyren som det egentlig handler om, som har fått sine sine "15 minutter" da han skrøt på seg 300 km/t tunnelkjøringen. Om han synes det var verd det, er en annen sak...

Ser ingen problemer med å løfte en tematikk som dette i en tråd her på MCsiden.no med tittelen "Gapestokken... Fortjent eller ufortjent?"
Så kan man selvfølgelig være enig eller uenig i det.


Tja du fortjener bare en halvtime mer i Gapestokken etter dette - synes ikke noe om å lage systemer for å være negativ.

For å si det sånn - det slutt på Gapestokken for ganske mange år siden. Dette hadde de nok noen gode grunner til å gjøre. Å gjeninnføre den nå ser jeg ingen grunn til, de fleste av oss er vel vel stort sett noe mer opplyst nå enn de var når de drev med dette.

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Gapestokken... Fortjent eller ufortjent?

Legg inn av Kawasaki »

Jeg synes folk bør feie for egen dør,istedet for å henge ut andre. Jeg satser 1000 kroner på at både AJ og brorparten av oss andre hadde fortjent seg en liten tur i gapestokken,hvis høy fart på offentlig vei er kriteriet.
Men så har jo diskusjonen lett for å bli hvor grensa for idiotkjøring går,og der blir vi nok aldri enige.
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Gapestokken... Fortjent eller ufortjent?

Legg inn av ejs »

Kawasaki skrev:Jeg synes folk bør feie for egen dør,istedet for å henge ut andre. Jeg satser 1000 kroner på at både AJ og brorparten av oss andre hadde fortjent seg en liten tur i gapestokken,hvis høy fart på offentlig vei er kriteriet.
Men så har jo diskusjonen lett for å bli hvor grensa for idiotkjøring går,og der blir vi nok aldri enige.
Idiotkjøring er vel når noen kjører fortere enn det en tør sjøl. :thumleft
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Gapestokken... Fortjent eller ufortjent?

Legg inn av jhn »

AJ skrev: "For å drite ut folk"... :scratch Ja, ja, sånn går det jo an å se på det også...
Er vel mer en tråd hvor det gis rom for å mene noe om personer eller saker som åpenbart er spesielle og kontroversielle. Og om oppmerksomheten eller uthengingen om man vil, er fortjent eller ufortjent, som det tydelig står i trådtittelen.

I tilfellet som diskuteres i øyeblikket handler det både om Eskil, Bike-redaktøren, som kom med sin noe forsinkede utblåsning og offentlig uthengning (?) mot fyren som det egentlig handler om, som har fått sine sine "15 minutter" da han skrøt på seg 300 km/t tunnelkjøringen. Om han synes det var verd det, er en annen saken...

Ser ingen problemer med å løfte en tematikk som dette i en tråd her på MCsiden.no med tittelen "Gapestokken... Fortjent eller ufortjent?"
Så kan man selvfølgelig være enig eller uenig i det.
"Drite ut folk", Det e den mest nærliggende måten å se det på. Hvis ditt mål var å få en diskusjon rundt dette tema så kunne du formulert trådens introduksjon på en annen måte og latt være å linke til den originale artikkelen. Måten du formulerer dæ på i det innlegget hvor du linker til artikkelen, får i allefall mæ til å lure på ditt egentlige motiv. Æ føle mæ ikke skadelidende av hverken farta eller hans opptreden i avisa, men av reaksjonene til store deler av mc-miljøet, som fordømmer hans offentliggjøring, men ikke kjøringa. Det gjør det nesten flaut å være motorsyklist

Ang. Eskil, så må vel denne "utblåsningen" hans være det absolutte lavmål og minst profesjonelle æ har lest i/på bike.
Litt trist for han har jo ellers vist sæ som en tilsynelatende fornuftig fyr.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Gapestokken... Fortjent eller ufortjent?

Legg inn av AJ »

jhn skrev:
Ang. Eskil, så må vel denne "utblåsningen" hans være det absolutte lavmål og minst profesjonelle æ har lest i/på bike.
Litt trist for han har jo ellers vist sæ som en tilsynelatende fornuftig fyr.
Mine motiver, for å bruke dine ord, er vel langt på vei basert på det man må kunne si er oppsiktsvekkende og som du har oppsummert i sitatet ovenfor. Dvs. at jeg fant grunn til å trekke fram nettopp denne saken i "Gapestokk"-tråden.

Jeg jobber selv i media og har skrevet om både bilføreres manglende oppmerksomhet på MC'er og det jeg mener er elendig veistandard, for å nevne et par ting saker jeg har tatt for meg i leder- og kommentarartikler. Men aldri formulert meg slik Eskil B gjør i "Din klovn!" kommentaren.
Synsing er så klart lov i leder- og kommentarartikler, men formen og store deler av innholdet bør ha en høyere standard enn den Eskil B presterte. Er min mening.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar