Yamaha R3! SOLGT

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Svar
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Yamaha R3

Legg inn av kjellv »

Sopranoo skrev:Allright! Takk for svar! Så det er altså den første sykkelen som kommer dåligt utav det da med andre ord?
Er det så at hvis en ny sykkel la oss si kommer på markedet 1juni. Er det da ikke muligt å få fikset allt dette iløpet av tiden frem til 1 juni?
Eller er det så att sykkelen må fysikt være i Norge?
Hmm forsikring. Kunne forsåvidt forsikra sykkelen ca ved lansering, jan/feb. Denne forsikringen kanskje ikke har noe med saken å gjøre iof.?

La oss si.f..k the system. haha.
Fra Yamaha kommer alle nye sykler i containere med båt til Amsterdam som er Yamaha EU sitt hovedlager. I Norge er vi underlagt EU sitt kjøretøyregulativ. Typegodkjenningen foregår i et eller annet land i EU, og når denne er i orden er den gjeldende for alle land som er omfattet av EUs kjøretøyregulativ. Jeg vil nok tro at denne er i orden for lengst. Hvert eneste individ kommer med sine egne dokumenter med serienummer og typegodkjenningspapirer. Importøren legger dette inn i autosys umiddelbart. http://www.autosys.no/Jeg vil tro dette skjer ganske straks etter sykkelen har kommet til landet, eller kanskje allerede når den blir sendt fra Amsterdam. Dette går nå elektronisk. Til oss kommer som regel faktura et par dager før sykkelen, og allerede da kan vi sjekke om coc er i orden.
Jeg antar det er tollpapirene som henger. Det er ikke lange veien fra kaia og tollbua i Oslo til Vinterbro, så det kan godt være at sykkelen var i butikken før tollbehandlinga var ferdig.

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3 Venting!....

Legg inn av Sopranoo »

Yepp! Nok korrekt det du sier! Vet du hvor lang tid denne behandlinga tar? :) Vill jo helst ha sykkelen igår.... :P

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Yamaha R3 Venting!....

Legg inn av kjellv »

Sopranoo skrev:Yepp! Nok korrekt det du sier! Vet du hvor lang tid denne behandlinga tar? :) Vill jo helst ha sykkelen igår.... :P
Det kan jo være i orden allerede det, pleier å ordne seg kjapt.

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3 Venting!....

Legg inn av Sopranoo »

kjellv skrev:
Sopranoo skrev:Yepp! Nok korrekt det du sier! Vet du hvor lang tid denne behandlinga tar? :) Vill jo helst ha sykkelen igår.... :P
Det kan jo være i orden allerede det, pleier å ordne seg kjapt.
Allright :) Tusen takk for nyttige svar :)
Ha en peen mcsesong! :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Yamaha R3 Venting!....

Legg inn av kjellv »

Sopranoo skrev:
kjellv skrev:
Sopranoo skrev:Yepp! Nok korrekt det du sier! Vet du hvor lang tid denne behandlinga tar? :) Vill jo helst ha sykkelen igår.... :P
Det kan jo være i orden allerede det, pleier å ordne seg kjapt.
Allright :) Tusen takk for nyttige svar :)
Ha en peen mcsesong! :)
Ha en flott sesong selv. Mandag er du nok på to hjul du også skal du se :thumleft

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3 Oljeskift ved innkjøring?

Legg inn av Sopranoo »

Nå som Mc´en snart dukker opp så er det jo påtide å kjøre inn den :)!
Har lest endel om teama, å det virker som om det finne flere veier å gå! Å et noe sårt tema??
Jeg tror jeg kommer velge den forsiktige veien. Men fortsatt så kommer jeg nok kjøre vanligt etterhvert, uten unødvendigt høyt turtall over lenger tid.
Har førstegangservice etter 1000km. Noen som syns jeg burde skifte olje å filter før dette? Er jo iof en jappse, så den braker vell ikke sammen om jeg ikke gjør det!
Helt hvit på vedlikehold av mc! Takker for tipps! :)!

Drive Safe!

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Yamaha R3 Oljeskift ved innkjøring?

Legg inn av mortenolb »

Ser ikke noe grunn til å skifte olje før det, er vel ikke vanlig. Kjør, du, så skal du se at du har kjørt den inn på ei uke eller to.

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3 Oljeskift ved innkjøring?

Legg inn av Sopranoo »

Allright :)! Dem 1000 første kommer helt sikkert spises opp på noen få dager hvis været er pent!
Da blir det første skift ved 1000!

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3 Å Hockey VM!!

Legg inn av Sopranoo »

Noen andre en meg som ser på Hockey vm! Kan absolut anbefales! HEJA Sverige å kanske kanske Norge
Är ju svensk...

Toven

Re: Yamaha R3 Å Hockey VM!!

Legg inn av Toven »

Bilde

Heja Sverige :knegg

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3 Å Hockey VM!!

Legg inn av Sopranoo »

Haha. Denne er min favoritt
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3 Å Regntøy!

Legg inn av Sopranoo »

Noen som har noe Rengtøy å anbefale? Prøvde å søker på forumet men får ikke opp så mye.
Jeg tenker på noe i duren svært minimalistiskt. Har skinn jakke å tøybukse som er vannavisende (Tvivler egentlig).
Noe som kan pakkes sammen enkelt å som tar liten plass. Pris kan være en faktor.
Tipps?

Ellers venter jeg fortsatt på sykkelen. Kommer i dagene... Dålig vær gjør ventetiden betydligt enklere :)!
Takker å bukker for svar!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38031
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Yamaha R3 Å Regntøy!

Legg inn av AJ »

Sopranoo skrev:Noen som har noe Rengtøy å anbefale?
Noe som kan pakkes sammen enkelt å som tar liten plass. Pris kan være en faktor.
Tipps?

Takker å bukker for svar!
Har Basecamp regndress fra Europris. Billig, lett og pakker lite .
Brukt på det verste regnværet jeg har vært ute for på MC-tur i Sverige i forholdsvis høy fart og holdt oss begge tørre. Bakpå (kona...) har samme dress.
Har mao. bestått testen og jeg ser ingen grunn til å kjøpe noe som er dyrere (og mer snasent og fancy... ;-) )

http://www.europris.no/catalogsearch/result/?q=+164633" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Toven

Re: Yamaha R3 Å Regntøy!

Legg inn av Toven »

Onepiecen fra biltema holdt meg tørr sist jeg var ute i regnet ihvertfall, men kanskje andre alternativer som tar mindre plass?

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Yamaha R3 Å Regntøy!

Legg inn av xyvind »

Toven skrev:Onepiecen fra biltema holdt meg tørr sist jeg var ute i regnet ihvertfall, men kanskje andre alternativer som tar mindre plass?
Jeg har denne dressen fra Biltema og skriver under på at den IKKE er vanntett. Min erfaring er også at heldress er vanskelig og utmattende å få på seg over skinndressen og støvlene. Er selv på jakt etter helt vanntette regnklær, to-delt (bukse+jakke).
Hva med gode gamledagse oljeklær som fiskere og arbeidsfolk bruker? Er ikke de helt vanntette? Får ikke plass under setet på de fleste sykler kanskje, men går an å ha med seg på tur.

Svar