Fra Yamaha kommer alle nye sykler i containere med båt til Amsterdam som er Yamaha EU sitt hovedlager. I Norge er vi underlagt EU sitt kjøretøyregulativ. Typegodkjenningen foregår i et eller annet land i EU, og når denne er i orden er den gjeldende for alle land som er omfattet av EUs kjøretøyregulativ. Jeg vil nok tro at denne er i orden for lengst. Hvert eneste individ kommer med sine egne dokumenter med serienummer og typegodkjenningspapirer. Importøren legger dette inn i autosys umiddelbart. http://www.autosys.no/Jeg vil tro dette skjer ganske straks etter sykkelen har kommet til landet, eller kanskje allerede når den blir sendt fra Amsterdam. Dette går nå elektronisk. Til oss kommer som regel faktura et par dager før sykkelen, og allerede da kan vi sjekke om coc er i orden.Sopranoo skrev:Allright! Takk for svar! Så det er altså den første sykkelen som kommer dåligt utav det da med andre ord?
Er det så at hvis en ny sykkel la oss si kommer på markedet 1juni. Er det da ikke muligt å få fikset allt dette iløpet av tiden frem til 1 juni?
Eller er det så att sykkelen må fysikt være i Norge?
Hmm forsikring. Kunne forsåvidt forsikra sykkelen ca ved lansering, jan/feb. Denne forsikringen kanskje ikke har noe med saken å gjøre iof.?
La oss si.f..k the system. haha.
Jeg antar det er tollpapirene som henger. Det er ikke lange veien fra kaia og tollbua i Oslo til Vinterbro, så det kan godt være at sykkelen var i butikken før tollbehandlinga var ferdig.