Orions belte - Ducati Scrambler solgt

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Banditmannen »

Bjerknez skrev:
Banditmannen skrev:Ja, jeg syns det holder i massevis! Artigste sykkel jeg har hatt, men det sier ikke så mye... :P :p
Stemmer det... du har jo en gammel CB500 du. Det la jeg ikke merke til før nå faktisk :vs
Var sånn jeg oppdaga Schaafs videoer. Søkte på cb 500 på YouTube, og fikk mange treff på videoene hans. Utrolig flotte videoer, som virkelig gir deg følelsen av å kjøre selv!
Men ikke f*** om jeg tør å kjøre som han... :-# :x
Sånn, da skal jeg ikke spamme bloggen til Orion mer! :redface

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Orion »

På ingen måte spam så det går fint. :-) CB500 er en sykkel jeg absolutt liker. Hører gjerne mer om den.

Fikk forresten blod på tann når det gjelder ekstern lydopptaker. Man får mye mer feelingen med skikkelig lyd, så det er noe jeg skal vurdere før kjøp av ny sykkel. Ser Zoom H1 Schaaf reklamerer for ligger ute til 995,- på fotovideo, og litt over 500,- på ebay. Så spørs det når den går gjennom tollen hvor mye ekstra det eventuelt blir. ;) Dersom noen har en brukt liggende er det bare å ta kontakt.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Snikendeugle »

Orion skrev:På ingen måte spam så det går fint. :-) CB500 er en sykkel jeg absolutt liker. Hører gjerne mer om den.

Fikk forresten blod på tann når det gjelder ekstern lydopptaker. Man får mye mer feelingen med skikkelig lyd, så det er noe jeg skal vurdere før kjøp av ny sykkel. Ser Zoom H1 Schaaf reklamerer for ligger ute til 995,- på fotovideo, og litt over 500,- på ebay. Så spørs det når den går gjennom tollen hvor mye ekstra det eventuelt blir. ;) Dersom noen har en brukt liggende er det bare å ta kontakt.
Jeg kjøpe min Zoom H-1 for rundt 500lappen (ny) hos Norskmusikk i Lillestrøm (de har flere sjapper rundt omkring)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Orion »

Snikendeugle skrev:
Orion skrev:På ingen måte spam så det går fint. :-) CB500 er en sykkel jeg absolutt liker. Hører gjerne mer om den.

Fikk forresten blod på tann når det gjelder ekstern lydopptaker. Man får mye mer feelingen med skikkelig lyd, så det er noe jeg skal vurdere før kjøp av ny sykkel. Ser Zoom H1 Schaaf reklamerer for ligger ute til 995,- på fotovideo, og litt over 500,- på ebay. Så spørs det når den går gjennom tollen hvor mye ekstra det eventuelt blir. ;) Dersom noen har en brukt liggende er det bare å ta kontakt.
Jeg kjøpe min Zoom H-1 for rundt 500lappen (ny) hos Norskmusikk i Lillestrøm (de har flere sjapper rundt omkring)
Takk for tips! Det skal jeg sjekke ut.

Edit: Ringte Norskmusikk og de skulle ha 795,-Sjekket også prisguide.no og billigste ligger til 794,- så spørs om du ikke har gjort et kupp :-) Skal følge med utover vinteren og slå til når den faller i pris.
Sist redigert av Orion den 05 des 2014, 14:38, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23136
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Bjerknez »

Koster 795,- + evt. frakt hos evenstadmusikk.no
Husk batterier. Vanlige AA batterier.

Den bruker kun ett batteri av gangen og det varer leeenge.

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Orion »

Bjerknez skrev:Koster 795,- + evt. frakt hos evenstadmusikk.no
Husk batterier. Vanlige AA batterier.

Den bruker kun ett batteri av gangen og det varer leeenge.
Takk for tips! Ser på prishistorikk på prisguide.no at den lå til 295,- frem til i midten av august i år, før den føyk i været. På ingen måte hastverk, så avventer litt og ser om den faller utpå nyåret.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23136
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Bjerknez »

Orion skrev:
Bjerknez skrev:Koster 795,- + evt. frakt hos evenstadmusikk.no
Husk batterier. Vanlige AA batterier.

Den bruker kun ett batteri av gangen og det varer leeenge.
Takk for tips! Ser på prishistorikk på prisguide.no at den lå til 295,- frem til i midten av august i år, før den føyk i været. På ingen måte hastverk, så avventer litt og ser om den faller utpå nyåret.
295,- er så billig at du like godt kan kjøpe flere og selge dem for den doble prisen...lett. Så hvis det ikke haster, så lønner det seg nok å vente ja, selv om jeg syntes 295,- hørtes mistenkelig billig ut... :-k

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Orion »

Skal gi en lyd når jeg kjøper så får vi se. :-) Faller den til rundt 500,- slår jeg til. Jeg er ikke gniten i den forstand, men liker ikke å kjøpe ting for mer enn jeg føler det er verdt. En brukbar lydopptaker er i mine øyne ikke mer verdt enn rundt 500 ;-) Spørs selvsagt hva den blir brukt til, og hvor mye. I dette tilfellet hvor den skal brukes til å dokumentere MC-turer og lagre minner på harddisk synes jeg 500,- er en overkommelig pris. :D Får jeg den til 295,- er det bare en bonus.


Sent from my iPod touch using Tapatalk

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av LordShaft »

Får ikke sett filmen din via Tapatalk på mobilen, skal sjekke på Mac senere.... Uansett gleder det meg stort å se at det er flere som engasjerer seg i video redigering. Holder på litt med det selv, og skal bli langt flinkere til neste år. Da blir det innkjøp av drift til å ha på hjelmen og Gopro'en min blir ekstra til å montere på sykkelen.... Da blir det langt lettere å redigere forskjellige vinkler på samme strekke.... Dette er jævlig tungvint med bare et kamera.... Da må du kjøre opp igjen samme strekke minst to ganger Hehehe

Note 4

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Orion »

LordShaft skrev:Får ikke sett filmen din via Tapatalk på mobilen, skal sjekke på Mac senere.... Uansett gleder det meg stort å se at det er flere som engasjerer seg i video redigering. Holder på litt med det selv, og skal bli langt flinkere til neste år. Da blir det innkjøp av drift til å ha på hjelmen og Gopro'en min blir ekstra til å montere på sykkelen.... Da blir det langt lettere å redigere forskjellige vinkler på samme strekke.... Dette er jævlig tungvint med bare et kamera.... Da må du kjøre opp igjen samme strekke minst to ganger Hehehe

Note 4
Hehe kjekt å lese! Alltid artig å kombinere hobbyer. Og når en har interesse for både MC og videoredigering er det win win. :thumleft Skal bruke vinteren på å lære mer om videoredigering og bildebehandling her. Satser på å høste goder av det til våren. Har noen kule idéer til filmklipp på lur, og håper på å få virkeliggjort dem. Vi får holde kontakten og inspirere hverandre til å lage bedre videoer ;-)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av LordShaft »

Skal du filme slik som du gjorde 1 min og 45 sek ut i filmen din, ville jeg hatt kamera lengre unna, eller brukt speil visir.... for å få effekten..... Taper mye effekt i filmen med bare et svart visir... Ellers så har du gjort en imponerende jobb så langt. Her blir det spennende å dele ideer framover :thumleft

Her er en liten snutt jeg redigerte i sommer.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=dNmVCgjw3_4[/video]

Her hadde jeg ikke ekstern mic.... har forsket litt på dette også, men har ikke klart å finne riktig menge isolasjon rundt mic'en.... Blir mye skrapelyd. Mulig jeg bare går for samme løsning som Bjerknez til sommeren, siden jeg kommer til å bruke flere kamera. Langt lettere å synce lyden!!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av LordShaft »

Hvilket redigeringsprogram bruker du?
Forstod det slik at du sitter på mac? Jeg vil absolutt anbefale deg Final Cut Pro.... Hadde selv en tilgjengelig hysj hysj versjon av programmet, donert av noen kjekke folk i sverige :lol Men det fungerer ikke etter nye mac oppdateringen. Så må få tak i ny versjon, eller kjøpe. Får se om det er mulig å finne det til en rimelig penge en plass.

Bare så det er sagt, final cut pro, er like enkelt å bruke som imovie, men har ti tusen flere muligheter og valg! Om du setter deg inn i hvordan du skal bruke det, og ikke bare skraper i overflaten. Der finnes uendelig mengder tips filmer på youtube.
Ps: Inception (filmen) ble redigert og ferdigstilt bare ved bruk av final cut pro :thumleft

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Orion »

Heftig video du hadde lagd! :D Fyrte den opp på 1080p på fullskjerm med anlegget på fullt. Gleder meg til å se flere. Tror nok lyden hadde blitt betydelig kraftigere med ekstern lydopptaker. Litt mer arbeid, men i det lange løp er det nok verdt det.

Bakgrunnsmusikken var også veldig fengende. Type heltemusikk. Hehe. Fulgte den med i Final Cut, eller har du lastet ned fra nett? Må finne en god kilde til musikk det ikke er copyright på. Kan fort havne i trøbbel ellers ;) Trenger selvsagt ikke lyd hele tiden. Men det er gjerne med på å sette prikken over i'en med litt innimellom, for å bygge opp stemningen. Har funnet ut det er en fordel å høre hvilken type musikk du skal bruke, før du tar filminga. På den måten kan du filme spesifikke klipp til de forskjellige sekvensene i sangen, noe som gjør at du sparer tid. Blei derfor veldig glad da Cutless foreslo Creendece som har veldig grei musikk å klippe til. ;-)

Forøvrig; Takk for kommentar til visirfilminga. :-)

Bruker Final Cut Pro X, yes! Første programmet jeg har kjøpt siden jeg fikk meg Windows 98 på nittitallet tror jeg. Hehe. Fant ut det vil bli mye brukt, så valgte å støtte de med noen kroner. Kosta litt over 2000,- på Appstore. Derfor jeg kjøpte Macen også. Det fine med videoredigering er at det ikke koster noe i måneden å bruke. Dyr inngangsbillett, men når du først har investert er det gratis å bruke.

Gikk gjennom disse tutorialsene forrige tur på jobb. Fine videoer for å lære basicen. Men glemmer fort når en ikke bruker det jevnlig. :P Skulle likt og lært de mest brukte hurtigtastene utenat. http://www.izzyvideo.com/final-cut-pro-x-tutorial/

Flere filmer lagd med Final Cut:
http://en.wikipedia.org/wiki/Final_Cut_ ... al_Cut_Pro

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av LordShaft »

Takk takk.... Du ser flere filmer jeg har lagt ut på kanalen min, men det var før jeg begynte å bry meg så veldig med redigering. Jeg mener at musikk skal gjenspeile stemning i selve filmen, og hva du ser....ikke hva jeg personlig liker best! Men der er vi alle forskjellig.
Jeg digget måten du klippet bildene dine og skiftet ny vinkel hver gang beaten i sangen slo.... slik er jævlig viktig for å skape et høyere inntrykk av filmen.

Jeg laster ned den sangen jeg ønsker også legger jeg til... mange blir avvist av youtube etter den er lagt ut, men der finnes flere triks for å gå utenom "lovgivningen" til youtube. Bare å søke så finner du ut hvordan :thumleft
Bruker jeg kjente sanger, legger jeg inn credits i slutten av filmen. (dette er ikke nok, men for egen samvittighet)

Som sagt, så holder jeg på å mekke til bedre lyd, å når det er på stell, vil det nok bli langt mere motorlyd enn musikk i filmene framover. Problemet er bare at gode filmer (i mine øyner) er korte.... 3 til 5 min og du trenger så jævlig mye materiale for å lage nettopp disse 5 minuttene hehe.

Her er noen jeg mener virkelig har funnet fasiten på hvordan en god mc film skal redigeres.... se 30 min med landevei, er ikke alltid like spennende..... da er det langt viktigere med høydepunkt.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=NXjDwDzGGjI[/video]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23136
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Takk takk.... Du ser flere filmer jeg har lagt ut på kanalen min, men det var før jeg begynte å bry meg så veldig med redigering. Jeg mener at musikk skal gjenspeile stemning i selve filmen, og hva du ser....ikke hva jeg personlig liker best! Men der er vi alle forskjellig.
Jeg digget måten du klippet bildene dine og skiftet ny vinkel hver gang beaten i sangen slo.... slik er jævlig viktig for å skape et høyere inntrykk av filmen.

Jeg laster ned den sangen jeg ønsker også legger jeg til... mange blir avvist av youtube etter den er lagt ut, men der finnes flere triks for å gå utenom "lovgivningen" til youtube. Bare å søke så finner du ut hvordan :thumleft
Bruker jeg kjente sanger, legger jeg inn credits i slutten av filmen. (dette er ikke nok, men for egen samvittighet)

Som sagt, så holder jeg på å mekke til bedre lyd, å når det er på stell, vil det nok bli langt mere motorlyd enn musikk i filmene framover. Problemet er bare at gode filmer (i mine øyner) er korte.... 3 til 5 min og du trenger så jævlig mye materiale for å lage nettopp disse 5 minuttene hehe.

Her er noen jeg mener virkelig har funnet fasiten på hvordan en god mc film skal redigeres.... se 30 min med landevei, er ikke alltid like spennende..... da er det langt viktigere med høydepunkt.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=NXjDwDzGGjI[/video]
Tøff video! :thumleft
Ser at du er en liiten anelse mer aktiv enn meg :lol

Kan jeg få spørre hvilke dekk du bruker på sykkelen i den videoen?

Svar