MC ferie i Europa

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Nostalgic
Innlegg: 205
Registrert: 11 okt 2013, 10:00
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R125 2013
Sted: Fredrikstad

Re: MC ferie i Europa

Legg inn av Nostalgic »

pingvin skrev:
Nostalgic skrev:Et alpepass ville vært en fantastisk opplevelse! Det finnes jo nok av muligheter, men på et eller annet punkt skal vi få til et alpepass :-)
Ville MYE heller hatt 4 dager i Alpene enn 6 dager mellom Alpene og Norge og 125cc er garantert grisemoro på små veiene der nede.

Vi har pleid å ta Kielferga+autozug (oftest til München). Går bort 2 dager i hver ende i transport men til gjengjeld så får dere kjørt på verdens beste veier. Ikke fryktelig dyrt med Kielferga hvis fyller opp 4 mannslugar men begrenset antall plasser for MC så kan blie en utfordring så sent (pleid å booke i oktober). Autozug ca 1500kr hver vei så ikke helt gratis men slipper hotell og bensin så regnestykket ikke nødvendigvis så galt.
Hehe, kan ikke akkurat si at jeg ble mindre fristet til å sjekke ut veiene i alpene nå nei :prf Har tatt Kielferga et par ganger fra før, så har en viss anelse om hvordan det fungerer :thumleft
Bilde
Nostalgic's Logg

Kjørelengde 2013 (14. Juli - 20. November) 7500km + ca. 1000km på skolesykkelen.
Kjørelengde 2014 (25. Februar - 28 November ) 8700km

Brukeravatar
Nostalgic
Innlegg: 205
Registrert: 11 okt 2013, 10:00
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R125 2013
Sted: Fredrikstad

Re: MC ferie i Europa

Legg inn av Nostalgic »

rogg skrev:God tur... Har lite erfaring, men tok en tur nedover i fjor sommer. Planlegging var stort sett å finne mål for turen, samt å bestille ferge over til Kiel. Etter det kjørte vi via øst-Tyskland inn i Polen. Ingen problemer å finne overnatting. Både hoteller og gesthaus hadde plass. Fikk parkert i garasjer eller lukkede bakgårder så sykkelen stod trykt. Dette stilte oss friere å stanse hvor vi ville, samt at vi la dagsetappene etter hva man orket. Mange små steder som er verd en stopp og overnatting. Blir flere slike turer på meg.


Rogg, sent fra iPhone med Tapatalk 2
Jo takk! Skal nok bli en flott tur som man lenge har minner etter :prf
Bilde
Nostalgic's Logg

Kjørelengde 2013 (14. Juli - 20. November) 7500km + ca. 1000km på skolesykkelen.
Kjørelengde 2014 (25. Februar - 28 November ) 8700km

Brukeravatar
Nostalgic
Innlegg: 205
Registrert: 11 okt 2013, 10:00
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R125 2013
Sted: Fredrikstad

Re: MC ferie i Europa

Legg inn av Nostalgic »

JK95 skrev:Vet dere noe om når dere tenker å utføre denne turen? Jeg har selv meget lyst til å kjøre tur med MC, men er i den situasjon at flertallet av mine venner ser på bil som "mer praktisk" :sk? Dermed er jeg alene om å kjøre sykkel foreløpig, men det hadde jo vært morsommere om det var flere å kjøre med :prf Så det jeg egentlig lurer på er, tror dere at dere har plass til en ung motorsykkelist til? :redface
Har ikke planlagt noe mer detaljert enn at vi skal ta turen en gang i sommerferien. Skjønner deg til de grader - man kan overhode ikke sammenligne en MC tur kontra en bil tur... Jeg kan høre med de andre i "tur-gruppa" hva de syns om det så kan jeg komme tilbake til deg? Sender da mest sannsynelig bare en PM :thumleft
Bilde
Nostalgic's Logg

Kjørelengde 2013 (14. Juli - 20. November) 7500km + ca. 1000km på skolesykkelen.
Kjørelengde 2014 (25. Februar - 28 November ) 8700km

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: MC ferie i Europa

Legg inn av JK95 »

Nostalgic skrev:
JK95 skrev:Vet dere noe om når dere tenker å utføre denne turen? Jeg har selv meget lyst til å kjøre tur med MC, men er i den situasjon at flertallet av mine venner ser på bil som "mer praktisk" :sk? Dermed er jeg alene om å kjøre sykkel foreløpig, men det hadde jo vært morsommere om det var flere å kjøre med :prf Så det jeg egentlig lurer på er, tror dere at dere har plass til en ung motorsykkelist til? :redface
Har ikke planlagt noe mer detaljert enn at vi skal ta turen en gang i sommerferien. Skjønner deg til de grader - man kan overhode ikke sammenligne en MC tur kontra en bil tur... Jeg kan høre med de andre i "tur-gruppa" hva de syns om det så kan jeg komme tilbake til deg? Sender da mest sannsynelig bare en PM :thumleft
Toppers :thumleft

Svar