Drømmer og planer for MC sesongen 2014?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Drømmer og planer for MC sesongen 2014?

Legg inn av JohnnyTh »

Bjerknez skrev:
Bringisen skrev:Når det gjelder turer her i landet er det en fordel om man kan ta ting på sparket. I år skulle jeg egentlig ta nordvestlandet m.m , men værmeldingen var dårlig. Derimot var værmeldingen bedre for sørlandskysten og Telemark, derfor ble turen lagt der til. Strålende vær og mange flotte sørlandsbyer langs riksveiene. Så får jeg håpe været er bedre på nordvestlandet i år. Hvis ikke går turen til sydligere land :prf
Du har så absolutt et poeng der altså..

Jeg vet ærlig talt ikke hvordan ca. 30-60 mil på MC ryggen føles, men har kjørt 20 mil mer eller mindre i strekk og det gikk utmerket vertfall og jeg kunne nok lett kjørt dobbelt så langt uten stopp. Når det er sagt så er det jo ikke meningen at jeg skal "holde ut" lengst mulig uten stopp, men å nyte turen med mange stopp :)

Men en ting er viktig for meg og det er så absolutt prioritet nr. 1. Jeg skal IKKE bli våt!
Klim dressen jeg har kjøpt skal vist ikke bare skryte på seg 100% vanntetthet, men den skal faktisk også tåle det i følge en her inne som jeg ikke husker nicket på :)

Støvlene jeg har må nok oppgraderes, så hvis det er er noen her som vil kjøpe ett par ikke synlig brukt TCX X-Miles WP så skrik ut. Veldig flotte støvler som sikkert tåler masse vann, men det står ikke noe om at dem er 100% vanntett og siden det er viktig for meg, så velger jeg å selge dem. Størrelse: 44

Her er link til støvlene:
http://www.xlmoto.no/mc-stovel-tcx-x-miles-wp" onclick="window.open(this.href);return false;
Joda en regnskur eller to går nok. Men på mine to siste ferieturer har det bare vært en regnskur, men til gjengjeld varte den i 5 dager første gangen og 4 på den neste turen.

I rettferdighetens navn må jeg innrømme at det regnet i Europa og i sommer. Den skuren varte gjennom Kroatsia-Slovenia-Østerrike og inn i Tsjekkia. Når jeg kom hjem så så jeg på nyhetene at det var masse oversvømmelser i flere av områdene jeg kjørte gjennom.

Men Daytpna støvlene mine slapp ikke inn en eneste dråpe.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Drømmer og planer for MC sesongen 2014?

Legg inn av JohnnyTh »

Bringisen skrev:Apropos egotrip......
Er det noen som har kjørt alene nedover Europa ?
Jeg regner jo med at det skulle være trygt, men jeg husker på 80-90 tallet, da campet vi i telt bak bensinstasjonene langs motorveiene nedover. En enkel og billig overnatting , med lett tilgang på mat,drikke og toalett.
I dag er vel de tidene forbi, og i det hele tatt er det vel risikabelt for en Nordmann alene å fricampe langs veiene i søreuropa.
Man er aldri alene, hele verden er full av folk. :thumleft

Jeg kjørte ned til Tyrkia i sommer og det annbefales på det sterkeste. Jeg følte meg aldri utrygg, men jeg campet aldri i veikanten. Prøvde stort sett å gjemme meg bort litt hvis jeg campet på tilfeldige steder. I øst-europa kostet et dobbeltrom kun €20 pr natt så ble mye hotell.
Jeg har en "blogg" hvis du vil lese mer.
http://advrider.com/forums/showthread.php?t=881563" onclick="window.open(this.href);return false;
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Drømmer og planer for MC sesongen 2014?

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:Apropos egotrip......
Er det noen som har kjørt alene nedover Europa ?
Jeg regner jo med at det skulle være trygt, men jeg husker på 80-90 tallet, da campet vi i telt bak bensinstasjonene langs motorveiene nedover. En enkel og billig overnatting , med lett tilgang på mat,drikke og toalett.
I dag er vel de tidene forbi, og i det hele tatt er det vel risikabelt for en Nordmann alene å fricampe langs veiene i søreuropa.
Man er aldri alene, hele verden er full av folk. :thumleft

Jeg kjørte ned til Tyrkia i sommer og det annbefales på det sterkeste. Jeg følte meg aldri utrygg, men jeg campet aldri i veikanten. Prøvde stort sett å gjemme meg bort litt hvis jeg campet på tilfeldige steder. I øst-europa kostet et dobbeltrom kun €20 pr natt så ble mye hotell.
Jeg har en "blogg" hvis du vil lese mer.
http://advrider.com/forums/showthread.php?t=881563" onclick="window.open(this.href);return false;
Artig blog Johnny :thumleft
Det så ut som om du lett kom i kontakt med mange mennesker på turen også. Som du sier er vel overnatting inne så rimelig at telt bør utelukkes. Men i de "vestlige" landene nedover finnes det vel campingplasser fremdeles også. Ble enda mer fristet til en egotrip nedover etter bloggen din.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: Drømmer og planer for MC sesongen 2014?

Legg inn av Geiroe »

Bringisen skrev:Apropos egotrip......
Er det noen som har kjørt alene nedover Europa ?
Jeg regner jo med at det skulle være trygt, men jeg husker på 80-90 tallet, da campet vi i telt bak bensinstasjonene langs motorveiene nedover. En enkel og billig overnatting , med lett tilgang på mat,drikke og toalett.
I dag er vel de tidene forbi, og i det hele tatt er det vel risikabelt for en Nordmann alene å fricampe langs veiene i søreuropa.
Vi campet på siden av vegen i Danmark, og ble vekt av politiet på morrakvisten med beskjed om å pakke sammen, *mas det var ikke lov å campe fordi det ikke var trygt, :[-X og det var på slutten av 80'tallet.
Det er jo fristende, for det er jo veldig effektivt på transportetapper nedover i europa, men de tidene var jo allerede forbi for ca. 25 år siden.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Online
Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Drømmer og planer for MC sesongen 2014?

Legg inn av hakhap »

Med PMS så blir det mye dagdrømming om neste sesong.

Klart er at det blir kjøring, må få mer en mine >15000km i år.
Kan tenkes bli mere Norge kjøring og eller tur ned i Polen, Tjekkien og Tyskland med kone når hun har lappen i boks.

Ser og på at kanskje utøke samlingen eller bytte mot en europeisk sykkel neste år, dog er ikke mine ønsker helt forenlige med behov jeg kom frem til jeg har som mulighet for bagasje (kan sikker jobbes rundt det) og lommeboken (lit vanskeligere å jobbe rundt)


Blir garantert lit oppdateringer i bloggen min ettervert som ting faller på plass :-k
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Drømmer og planer for MC sesongen 2014?

Legg inn av JohnnyTh »

Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:Apropos egotrip......
Er det noen som har kjørt alene nedover Europa ?
Jeg regner jo med at det skulle være trygt, men jeg husker på 80-90 tallet, da campet vi i telt bak bensinstasjonene langs motorveiene nedover. En enkel og billig overnatting , med lett tilgang på mat,drikke og toalett.
I dag er vel de tidene forbi, og i det hele tatt er det vel risikabelt for en Nordmann alene å fricampe langs veiene i søreuropa.
Man er aldri alene, hele verden er full av folk. :thumleft

Jeg kjørte ned til Tyrkia i sommer og det annbefales på det sterkeste. Jeg følte meg aldri utrygg, men jeg campet aldri i veikanten. Prøvde stort sett å gjemme meg bort litt hvis jeg campet på tilfeldige steder. I øst-europa kostet et dobbeltrom kun €20 pr natt så ble mye hotell.
Jeg har en "blogg" hvis du vil lese mer.
http://advrider.com/forums/showthread.php?t=881563" onclick="window.open(this.href);return false;
Artig blog Johnny :thumleft
Det så ut som om du lett kom i kontakt med mange mennesker på turen også. Som du sier er vel overnatting inne så rimelig at telt bør utelukkes. Men i de "vestlige" landene nedover finnes det vel campingplasser fremdeles også. Ble enda mer fristet til en egotrip nedover etter bloggen din.
Personlig ville jeg tatt med meg telt, så har man backup hvis man trenger overnatting og hotell er vanskelig å finne. For eksempel den ene overnattingen i Hellas på turen min. Der fantes det ingen hotell eller andre muligheter. Jeg så mange campingplasser. Problemet er ofte at de stenger tidlig og jeg liker å kjøre litt for lenge.

I vest- Europa så er det enda lettere med camping, men feks i Belgia så var porten stengt kl 1900 og ingen i nærheten som kunne åpne porten.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

ZZR-Erling

Re: Drømmer og planer for MC sesongen 2014?

Legg inn av ZZR-Erling »

Bringisen skrev:Når det gjelder turer her i landet er det en fordel om man kan ta ting på sparket. I år skulle jeg egentlig ta nordvestlandet m.m , men værmeldingen var dårlig. Derimot var værmeldingen bedre for sørlandskysten og Telemark, derfor ble turen lagt der til. Strålende vær og mange flotte sørlandsbyer langs riksveiene. Så får jeg håpe været er bedre på nordvestlandet i år. Hvis ikke går turen til sydligere land :prf

Å bruke "værkompasset" er lurt ja!
Synes det er så mange som drar liksom uansett, for det var dit de hadde tenkte seg..jaja...så ikke klag på regn da :)

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Drømmer og planer for MC sesongen 2014?

Legg inn av JohnnyTh »

ZZR-Erling skrev: Synes det er så mange som drar liksom uansett, for det var dit de hadde tenkte seg..jaja...så ikke klag på regn da :)
Enig, derfor jeg har sagt aldri mer Norge. Blir litt kjedelig å kjøre frem og tilbake mellom Kristiansand og Oslo i 7 dager for det regner i resten v Norge. Litt mer valgmuligheter nede i Europa..

Jeg innser det at jeg nok har hatt ekstra mye uflaks på turene mine.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Drømmer og planer for MC sesongen 2014?

Legg inn av bikerdude73 »

Snuser litt på Classic TT på Vålerbanen som skal være ca i midten av juni tror jeg. :-k

Det kunne vært kjekt med tanke på at jeg jo liker eldre sykler og at en får mye action visst nok.

Stemingen er og god etter hva jeg har hørt.

Hadde vært fint med en lengre tur hvor jeg fikk flettet inn den helgen. Bruke 2 dager på turen bort fra vestlandet.
Og så bruke flere dager og kjøre omveier hjem igjen.

Men lenge til enda så vi får se når det nærmer seg ut på våren. ;-)
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
Gielas
Innlegg: 772
Registrert: 31 aug 2011, 19:34
Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -16
Sted: Sandefjord

Re: Drømmer og planer for MC sesongen 2014?

Legg inn av Gielas »

Har tenkt meg en tur til Vadsø (min fødeby).
Norge oppover, innom Norgestreffet, også ArcticTiger ved Narvik.
Finland og Sverige på turen nedover igjen.

Det får ta den tiden det tar. :prop: :prop: :prop:
Gielas

2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)

Svar