Hva menes med "ytre fotpinne"

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Hva menes med

Legg inn av PCP »

SuperMorten skrev: For min del, når jeg har kjørt en stund, statisk og kjedelig motorvei, er det ikke hånda som er sliten, men skuldre og nakke. Da er det godt å rette seg opp litt ved å slippe ene hånda. Siden jeg har cruisekontroll kan jeg slippe begge..
Trodde dette var forbeholdt oss med sykler som kanskje har litt oppskrytte langtur-egenskaper, men da er jeg tydeligvis i godt selskap når jeg av og til gjør dette. ;-)
Uansett er det omtrent det samme som S-Morten skriver for meg også. Men for min del er det mye fordi jeg nekter meg selv å falle for fristelsen å lene meg på styret (noe som frister ganske mye på VFR når ting blir kjedelig), så jeg blir sliten i øvre lår/rumpe/rygg av å holde kroppen oppe, og da kan det være veldig behagelig å enten ta hånden helt vekk fra styret, eller å bare "holde" i håndtaket med fingertupp, for på den måten å rette seg litt opp. :-)

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hva menes med "ytre fotpinne"

Legg inn av Kawagutten »

Er nok mange fine sykler som kunne hatt en styreforhøyer,senka pedal,bedre sal eller høyere skjerm.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Hva menes med "ytre fotpinne"

Legg inn av PCP »

Kawagutten skrev:Er nok mange fine sykler som kunne hatt en styreforhøyer,senka pedal,bedre sal eller høyere skjerm.
Ja, det er nok helt riktig. Selv kunne jeg tenkt meg en liten knapp som kjørte styret 10cm opp/ned elektrisk! :yeyeye
For selv om jeg sant nok savner tingene du nevner av og til, feks høyere skjerm når det regner, og høyere styre når det går sakte, så elsker jeg å sitte ute i fartsvinden i pent vær, og om veien er bilfri og bare så mye som et snev av interessant, så er styret plutselig akkurat der det skal være. Men sånn er det vel, skulle gjerne ha både i pose og sekk. :P :p

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hva menes med "ytre fotpinne"

Legg inn av SuperMorten »

PCP skrev: Ja, det er nok helt riktig. Selv kunne jeg tenkt meg en liten knapp som kjørte styret 10cm opp/ned elektrisk! :yeyeye
Genialt :prf Hvorfor har ingen tenkt på det?

Jeg tror vel at det er meg det er noe galt med i mitt tilfelle. Selv i bil må jeg slippe ene armen av og til..

Sent from my GT-I9300
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Svar