Kjøpe MC....
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Kjøpe MC....
Jeg sier bare en ting :-D
http://www.google.no/search?q=ducati+mu ... 00&bih=771" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.google.no/search?q=ducati+mu ... 00&bih=771" onclick="window.open(this.href);return false;
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: Kjøpe MC....
Det må da være større forskjell?ojda skrev:
20 kg opp fra V-Stromen skal nok fungere helt greit.
Hvis æ ser i MC-katalogen, så står det
V-strom 650 2008 tørrvekt 189 kg
V-strom 1000 2008 tørrvekt 208 kg
V-strom 650 2009 tørrvekt 220 kg.
Såvidt æ vet e det ingen forskjell på 08 og 09 mod.?
Re: Kjøpe MC....
Er forsåvidt enig med deg derSvolp skrev:Nå skal jeg ikke skryte på meg og ha prøvd alt for mange sykkler men kan da varmt anbefale zzr1400 til touring!
En kombinasjon av kraft og komfort som ingen andre kan måle seg med gjør at dette er ying og yang i samme forpakning
Men slike sykkler som vi har handler om kompromi, er ikkje best på noke men bra til alt.
Noken setter komforen en god del høgre en kraft og toppfart.
Ikkje det at kraften i Tiger 1200 er fraverandes.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38054
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Kjøpe MC....
De 20 kiloene spiller ingen rolle for kjøring på vanlig vei og god (hardpakket) grusvei. Kanskje høyt tyngdepunkt kan være det første du vil legge merke til i forhold til syklene du har hatt før? Men med litt tilvenning er man fort vant med denne detaljen. Og fordelen med 19" forhjul ser jeg absolutt. Gir god stabilitet, er min erfaring med sykler jeg har prøvekjørt med denne konfigurasjonen. Og du er godt vant med den egenskapen fra VStrom'en.ojda skrev:Din 200 kg tunge Tiger hadde vert en utmerket sykkel for meg, om den hadde fått et 19" forhjul, bedre vindbeskyttelse med bedre turbulensfri vindskjerm. Dette leverer antaglig Explorer, men det står selvfølgelig igjen å bevise.
Jeg husker vi hadde en prat om dette på Prehøsten lenge før Exploreren var meldt, nå er den snart her. Den har fått med seg 20 kg på kjøpet, men det tror jeg går helt greit.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Kjøpe MC....
kjøp av MC blir no også styrt av lysten, og eg trur nok at Tiger 1200 og R1200GS o.l er fin fine til touring.mekkern skrev:forstår heller ikke denne fasinasjonen for traktorer da det kun kjøres asfalt og til nød flatskrapt grus???
skal en kjøre europa rundt må da vel en skikkelig touringsykkel være vel så bra? eller er det blekk-kassene som frister?
alt over 1/2 sylindre og 6-800ccm er jo tungt og klumpete uansett..UNDER 140kg så er det morro med både grus og svinger opp til 120-130kmh
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38054
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Kjøpe MC....
Er derfor jeg er blitt rimelig fascinert av KTM Duke 690mekkern skrev: alt over 1/2 sylindre og 6-800ccm er jo tungt og klumpete uansett..UNDER 140kg så er det morro med både grus og svinger opp til 120-130kmh
Kanskje ikke optimal på grus, men så er ikke jeg den som dras mot grusveier i tide og utide heller. Men som en kjapp og letthåndterlig sykkel på mer eller mindre elendig vedlikeholdte norske veier med nettopp norske fartsgrenser, tror jeg dette er en utmerket sykkel til formålet
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: Kjøpe MC....
@ jhn. I instruksjonsboka til V-Stromen står det 190 kg, så du hadde helt rett.
Jeg tok det fra hukommelsen, og bommet med 5% det må da være greit
Det sier seg selv at man ikke skal gå til kamp om man ikke kjenner segselv godt,
og det er jo nettop tilfellet her.
Ingen i norge har enda prøvekjørt denne sykkelen, men nå er det vel like før.
Om dette er en traktor, er det jaggu en rå en!
Jeg tok det fra hukommelsen, og bommet med 5% det må da være greit
Det sier seg selv at man ikke skal gå til kamp om man ikke kjenner segselv godt,
og det er jo nettop tilfellet her.
Ingen i norge har enda prøvekjørt denne sykkelen, men nå er det vel like før.
Om dette er en traktor, er det jaggu en rå en!
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: Kjøpe MC....
Jeg regner med at du her snakker utifra ideen om en sykkel nr 2.AJ skrev:Er derfor jeg er blitt rimelig fascinert av KTM Duke 690mekkern skrev: alt over 1/2 sylindre og 6-800ccm er jo tungt og klumpete uansett..UNDER 140kg så er det morro med både grus og svinger opp til 120-130kmh
Kanskje ikke optimal på grus, men så er ikke jeg den som dras mot grusveier i tide og utide heller. Men som en kjapp og letthåndterlig sykkel på mer eller mindre elendig vedlikeholdte norske veier med nettopp norske fartsgrenser, tror jeg dette er en utmerket sykkel til formålet
Isåfall er det en helt annen sak, og jeg er mye mer linje med deg.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38054
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Kjøpe MC....
Som en sykkel nummer 2, ja!ojda skrev: Jeg regner med at du her snakker utifra ideen om en sykkel nr 2.
Isåfall er det en helt annen sak, og jeg er mye mer linje med deg.
Tiger er jo utmerket som sykkel for to på langtur og ingen grunn til å bytte ut den i noe annet til dette formålet. I hvert fall ikke enda.
KTM'en ville vært perfekt som 'reportasje'-sykkel med en liten toppboks hvor jeg kan ha blokk og blyant, diktafon og fotoapparat og kanskje en liten PC jeg kunne skrive saker på og sende redaksjonen mens jeg er på tur
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: Kjøpe MC....
La du merke til at det stod 220 kg på 09 mod? Det må jo være feil.ojda skrev:@ jhn. I instruksjonsboka til V-Stromen står det 190 kg, så du hadde helt rett.
Jeg tok det fra hukommelsen, og bommet med 5% det må da være greit
Det sier seg selv at man ikke skal gå til kamp om man ikke kjenner segselv godt,
og det er jo nettop tilfellet her.
Ingen i norge har enda prøvekjørt denne sykkelen, men nå er det vel like før.
Om dette er en traktor, er det jaggu en rå en!
Æ har stor tru på din neste sykkel, den ser virkelig bra ut. Lykke til med den
I svake øyeblikk drømme æ om en Multistrada 1200, men så våkne æ, og tenker at æ har en god sykkel som egentlig burde holde i mange år, vi får se, kanskje 2013.
Re: Kjøpe MC....
At det begynner å drømme i svake øyeblikk er et tidelig tegn på at kampen er tapt, du bere veit ikkje det sjølv endajhn skrev:La du merke til at det stod 220 kg på 09 mod? Det må jo være feil.ojda skrev:@ jhn. I instruksjonsboka til V-Stromen står det 190 kg, så du hadde helt rett.
Jeg tok det fra hukommelsen, og bommet med 5% det må da være greit
Det sier seg selv at man ikke skal gå til kamp om man ikke kjenner segselv godt,
og det er jo nettop tilfellet her.
Ingen i norge har enda prøvekjørt denne sykkelen, men nå er det vel like før.
Om dette er en traktor, er det jaggu en rå en!
Æ har stor tru på din neste sykkel, den ser virkelig bra ut. Lykke til med den
I svake øyeblikk drømme æ om en Multistrada 1200, men så våkne æ, og tenker at æ har en god sykkel som egentlig burde holde i mange år, vi får se, kanskje 2013.
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: Kjøpe MC....
Har du vert inne på finn i dte siste?jhn skrev:La du merke til at det stod 220 kg på 09 mod? Det må jo være feil.ojda skrev:@ jhn. I instruksjonsboka til V-Stromen står det 190 kg, så du hadde helt rett.
Jeg tok det fra hukommelsen, og bommet med 5% det må da være greit
Det sier seg selv at man ikke skal gå til kamp om man ikke kjenner segselv godt,
og det er jo nettop tilfellet her.
Ingen i norge har enda prøvekjørt denne sykkelen, men nå er det vel like før.
Om dette er en traktor, er det jaggu en rå en!
Æ har stor tru på din neste sykkel, den ser virkelig bra ut. Lykke til med den
I svake øyeblikk drømme æ om en Multistrada 1200, men så våkne æ, og tenker at æ har en god sykkel som egentlig burde holde i mange år, vi får se, kanskje 2013.
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=32463094" onclick="window.open(this.href);return false;
Var jeg slemm nå kansje?
Testa Multistradaen en tur i fjor, og hadde den hatt 19" foran skal du ikke se bort ifra at den hadde vert en meget aktuell kandidat. Det jeg fant og sette fingeren på etter en relativt kort prøvetur var turbulensen rundt hjelmen. Kan selvfølgelig ordnes, men er ofte litt trøblete å finne riktig løsning. Ellers var det en kraftfull opplevelse.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: Kjøpe MC....
@At det begynner å drømme i svake øyeblikk er et tidelig tegn på at kampen er tapt, du bere veit ikkje det sjølv enda.
Kampen er allerede tapt idet man ser noe man liker bedre en det man allerede har.
Det kommer bare an på hvor lang tid det tar å kapitulere.
Å ja, jeg så det med vekta på 220 kg, og det er helt klart feil.
Kampen er allerede tapt idet man ser noe man liker bedre en det man allerede har.
Det kommer bare an på hvor lang tid det tar å kapitulere.
Å ja, jeg så det med vekta på 220 kg, og det er helt klart feil.
Sist redigert av ojda den 16 jan 2012, 00:42, redigert 1 gang totalt.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38054
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Kjøpe MC....
Prøvde den samtidig med deg jeg også og opplevde like mye turbulens som det du gjorde, tror jeg. Overraskende og ganske ubehagelig...ojda skrev: Testa Multistradaen en tur i fjor, og hadde den hatt 19" foran skal du ikke se bort ifra at den hadde vert en meget aktuell kandidat. Det jeg fant og sette fingeren på etter en relativt kort prøvetur var turbulensen rundt hjelmen. Kan selvfølgelig ordnes, men er ofte litt trøblete å finne riktig løsning. Ellers var det en kraftfull opplevelse.
Skal bli interessant å høre hvordan du opplever Tiger 1200 Explorer når det gjelder dette.
Er noe turb på Tiger 1050 og nye 800 også, men ikke verre enn at det er til å leve med. Likevel tok jeg sjansen i vinter å kjøpte en DB-skjerm til Tiger som jeg er spent på hvordan funker.
En DB-skjerm skal jo ideelt sette skape en turbfri luftlomme mellom skjerm og fører. Så får vi se om dette også funker i virkelighetens verden...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: Kjøpe MC....
Skjermen på Explorer 1200 er høyere en den på tiger 800, i tillegg er den vinklingsbar.
Jeg ville aldrig ha slått meg til ro med den turbulensen som var på Multistradaen.
Men i motsetning til deg krever jeg i tillegg god vindskjerming, da er det straks vanskligere å treffe på en oppreist sykkel.
Jeg ville aldrig ha slått meg til ro med den turbulensen som var på Multistradaen.
Men i motsetning til deg krever jeg i tillegg god vindskjerming, da er det straks vanskligere å treffe på en oppreist sykkel.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]