Verktøyhjørnet.
- MaxTron
- Innlegg: 2543
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Sted: Nordmøre
- Kontakt:
Re: Verktøyhjørnet.
No snakker vi "våt-drøm-nivå" verktøy ja
Ny eller brukt??
Driv å kjøper en sånn, nesten ubrukt.
Ny eller brukt??
Driv å kjøper en sånn, nesten ubrukt.
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
Re: Verktøyhjørnet.
Dette er jo en våt drøm ja :-) Den jeg skal hente er fra 2005 og omtrent ubrukt... det jeg falt for var et den tar 28mm gjennomgående i spindel og har 420mm sving over vange.. ( bremsetrommel/skive mulighet) Så får jeg spare til ny holder (hurtig) til dreiestål og bakkskive:-)
Men jeg kan slå gjenger og kose meg masse med denne:-)
håper på å kunne lage litt smått for andre for å spe på budsjettet litt utover også :-)
Men jeg kan slå gjenger og kose meg masse med denne:-)
håper på å kunne lage litt smått for andre for å spe på budsjettet litt utover også :-)
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Verktøyhjørnet.
Dette er allt en Triumph- mekaniker trenger. Verktøy-på-bokspelsen skrev:
Re: Verktøyhjørnet.
Da har jeg nok kjøpt feil merke.... Tror jeg må konvertere til engelsk....ArcticTiger skrev:Dette er allt en Triumph- mekaniker trenger. Verktøy-på-bokspelsen skrev:
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
- MaxTron
- Innlegg: 2543
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Sted: Nordmøre
- Kontakt:
Re: Verktøyhjørnet.
OOhh !! Såppas dimensjoner ja, kan nok glømme alt av bremseskiver og svinghjul på biler og sånt med den æ skal kjøp, men får vel lagd en del småtteri, og gjenger JA!!erik skrev:Dette er jo en våt drøm ja :-) Den jeg skal hente er fra 2005 og omtrent ubrukt... det jeg falt for var et den tar 28mm gjennomgående i spindel og har 420mm sving over vange.. ( bremsetrommel/skive mulighet) Så får jeg spare til ny holder (hurtig) til dreiestål og bakkskive:-)
Men jeg kan slå gjenger og kose meg masse med denne:-)
håper på å kunne lage litt smått for andre for å spe på budsjettet litt utover også :-)
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
Re: Verktøyhjørnet.
neida, WD40 verktøysettet trengs ikke på en gammel Triumph, de har en lei tendens til å smøre seg selv.erik skrev:Da har jeg nok kjøpt feil merke.... Tror jeg må konvertere til engelsk....ArcticTiger skrev:Dette er allt en Triumph- mekaniker trenger. Verktøy-på-bokspelsen skrev:
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38048
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Verktøyhjørnet.
Men med de nye er det litt annerledespelsen skrev: neida, WD40 verktøysettet trengs ikke på en gammel Triumph, de har en lei tendens til å smøre seg selv.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38048
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Verktøyhjørnet.
Ja, ja... er en forskjell på Meriden og Hinckley. Tru'kke Globe er helt der enda, men pelsen vet nok hva jeg snakker omGlobe skrev:Noe sier meg at pelsen har noe han burde fortelle oss
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- tagesk
- Innlegg: 2273
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Sted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: Verktøyhjørnet.
Here are the two principles of mechanical engineering:
If it moves, but shouldn't, use duct tape.
It is doesn't move, but should, use WD-40.
[TaSK]
If it moves, but shouldn't, use duct tape.
It is doesn't move, but should, use WD-40.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- MaxTron
- Innlegg: 2543
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Sted: Nordmøre
- Kontakt:
Re: Verktøyhjørnet.
Før i verden var Triumph lett å kjenne igjen på to ting. Vist de stod parkert var det de med størst oljeflekk under. Vist de kjørte var det de uten lys Men tidene har vel forandra sæ ja!!AJ skrev:Ja, ja... er en forskjell på Meriden og Hinckley. Tru'kke Globe er helt der enda, men pelsen vet nok hva jeg snakker omGlobe skrev:Noe sier meg at pelsen har noe han burde fortelle oss
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Verktøyhjørnet.
AJ skrev:Ja, ja... er en forskjell på Meriden og Hinckley. Tru'kke Globe er helt der enda, men pelsen vet nok hva jeg snakker omGlobe skrev:Noe sier meg at pelsen har noe han burde fortelle oss
Det er vel ikke verre enn at det kan summeres på 3 min., og 15 sek. skul je tru...
[video]http://www.youtube.com/watch?v=E-9GXlXC ... r_embedded#![/video]
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38048
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Verktøyhjørnet.
Sannelig, sannelig sier jeg dere! Der hadde godeste Globe funnet fram en riktig god video som sier mye på kort tid om historien til Triumph, ja!
Flotte greier!
Å bare for å nevne det helt kort; Meriden-perioden var det vi noe presist, men likevel med en god dose sannhet kan si er "oljedrypp"- og Lucas the Lord of Darkness-perioden, mens Hinckley-perioden er da ny eier (som jeg i farten ikke husker navnet på...) tok over og besluttet at Medirden-perioden for evig og alltid skulle være et tilbakelagt stadium når det gjaldt Triumph-kvaliteten.
Som filmsnutten viser så var starten på den nye eraen rundt 1990.
Siden da er det gått kun én vei - oppover!
Flotte greier!
Å bare for å nevne det helt kort; Meriden-perioden var det vi noe presist, men likevel med en god dose sannhet kan si er "oljedrypp"- og Lucas the Lord of Darkness-perioden, mens Hinckley-perioden er da ny eier (som jeg i farten ikke husker navnet på...) tok over og besluttet at Medirden-perioden for evig og alltid skulle være et tilbakelagt stadium når det gjaldt Triumph-kvaliteten.
Som filmsnutten viser så var starten på den nye eraen rundt 1990.
Siden da er det gått kun én vei - oppover!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Verktøyhjørnet.
Ja ja ja...så er Triumph på vei oppover da.. ...men detta med antall cylindre og antall potter...det har dem itte greie på....enda.