Forbud mot MC-merker!?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Forbud mot MC-merker!?

Legg inn av Geir »

jhn skrev:[klippe....] Æ kunne nok vært litt tydeligere, men ja, selvfølgelig snakke æ om 1% klubbene.
Æ tvile vel kanskje på at det vil hindre utbredelsen av 1% klubbene men det vil nok bli
litt tryggere og triveligere å være gjest på utestedene for vanlige folk, bare det synes æ
e grunn nok til å innføre disse reglene. Men ikke merker generelt, det må vel gå an å forby
enkelte klubber?
Geir, æ går ut i fra at forbudet vil gjelde 1% merkene og de som er til forveksling lik.
Om de blir behandlet som kriminelle e det mest sannsynlig pga at de e akkurat det.
Og nei, æ vil ikke like å bli behandla som en kriminell så derfor prøve æ å opptre på
en sånn måte at folk ikke skal tro at æ e kriminell
Det er det som er problemet; de skiller ikke mellom Holy Riders og Hells Angels - alt & alle stemples som kjeltringer! Hvis forbudet bare gjaldt 1% klubbene hadde jeg gitt en god og inderlig f**n i hele greiene. :mk
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Forbud mot MC-merker!?

Legg inn av Duville »

Er faktisk for å ha restriksjoner på dette. Hater at noen skal komme og fortelle meg hva jeg skal og ikke skal gjøre som prinsipp, men dersom dette kan være med på å gjøre det litt vanskeligere for 1%erene så er jeg enig i å ha forbud mot merkene.

For meg og de fleste betyr dette ingen verdens ting. Identifikasjonen med andre tilsvarende grupper ka skje på andre måter. De aller fleste av de som er mot forbudet er mot forbudet fordi ingen skal fortelle dem hva de kan gå med og ikke kan gå med og ikke noe annet.

For 1%erene, som de aller fleste av oss ikke ønsker skal få noen særlig fremgang, betyr ett forbud mot bruk av vester det samme som å forby uniformen deres og identifikasjonen deres. Kommer det en gjeng ikledd jakkevest med de spesielle merkene så trekker de fleste av oss bort fra gjengen siden vi ikke ønsker å ha noe som helst med dem å gjøre. Dette skjer bare på grunn av vester og siden vi vet litt om det de representerer. De vet det og lar det være sånn siden de ønsker det. Uten vest må de finne på noe annet og det vil som regel være noe som er ulovlig og dermed straffbart.

Uten ett generelt forbud vil dette ikke fungere siden det av prinsippp er forbudt med forskjellsbehandling i dette landet. Som en stilletiende aksept i motarbeidelsen av disse gruppene aksepterer jeg fullt ut forbud mot jakkemerker, på linje med at jeg aldri ville være med på noe som arrangeres av disse menneskeren og kan være med på å gi dem noen som helst aksept i samfunnet. - eks 1.mai runde eller noe som helst annet tilsvarende arrangement.

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Forbud mot MC-merker!?

Legg inn av Tysnes »

Eg ,akter ikkje å bli stempla som KRIMINELL pga. att kanskje noen av 1%'erne er det . ka andre synes er så , men dette forslaget er tøvete . I andre saker skal jo tvilen komme tiltalte til gode....

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Forbud mot MC-merker!?

Legg inn av jhn »

Geir
Det blir litt feil ja, enig i det. Men når det e sagt så finnes det jo en rekke andre sammenhenger det blir stilt krav til bekledning. Kanskje den vestkledde delen av mc-folket
kunne vise litt solidaritet med resten av befolkninga og ikke lage så mye bråk om det?
Den siste her vil æ helst ikke ha så mye pepper for :notlistening ,det va bare en flyktig tanke,og helt sikkert en utopisk illusjon :sk?

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Forbud mot MC-merker!?

Legg inn av jhn »

Æ synes Duville sa mye klokt et par innlegg tidligere :thumleft

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Forbud mot MC-merker!?

Legg inn av jhn »

Tysnes skrev:Eg ,akter ikkje å bli stempla som KRIMINELL pga. att kanskje noen av 1%'erne er det . ka andre synes er så , men dette forslaget er tøvete . I andre saker skal jo tvilen komme tiltalte til gode....
Du har vel ikke så stor kontroll over hva andre stemple dæ som. Hvis du hardnakka står på krava om retten til å ikle dæ noe som en stor del av folket forbinder med kriminalitet så risikerer du å bli stempla som kriminell. Om du "akter" det eller ikke betyr lite

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Forbud mot MC-merker!?

Legg inn av Geir »

jhn skrev:Geir
Det blir litt feil ja, enig i det. Men når det e sagt så finnes det jo en rekke andre sammenhenger det blir stilt krav til bekledning. Kanskje den vestkledde delen av mc-folket kunne vise litt solidaritet med resten av befolkninga og ikke lage så mye bråk om det?
Den siste her vil æ helst ikke ha så mye pepper for :notlistening ,det va bare en flyktig tanke,og helt sikkert en utopisk illusjon :sk?
Som nevnt oppi her ^^; hva enkelt-sjapper måtte finne på å innføre av krav til bekledning bryr jeg meg ikke noe videre om. Det er når politi og kommune stempler folk som kriminelle helt uten lov & dom på bakgrunn av måten man kler seg på det blir feil for meg. Ellesn; hva du får av pepper for resten av innlegget legger jeg meg ikke opp i... :knegg
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Pollti

Re: Forbud mot MC-merker!?

Legg inn av Pollti »

Du lukter sikkert stall og må stå 10 meter fra inngangsdøra :notlistening Det som forundrer meg i dette er at borgere av riket som sier ja til rytme i kroppen og fremhever viktigheten av å inkludere alle uansett relgion,kulør og etnisk opprinnelse går helt av skaftet over en mc fører med skinnvest ! Det er så fælt at det gåkke an.
Det er vel for pokker bare snakk om en kopp kaffe med skolebrød og ikke medlemsmøte i HA og planlegging av brekk i Norges Bank og dertil hørende terrorbombing av De besteborgerlige Samfunnsstøtter etterfulgt av masseutrydding av Skrapesyke spredene sau heller ? Er verden helt på trynet nå eller ?
Den dagen jeg ikke kan skride inn på en kafe en lørdag eller søndag i Bullshit jakka mi uten å drive med strip tease for å komme inn så kan hele verden kysse meg midt i senteret av brunsprekken ihvertfall. Jeg tror neppe 1%erene frekventerer kafer og veikroer for å diskutere neste brekket og gjør de det så må de gjerne arresteres for min del.
Men jeg vil være svært fordømmende i 2011, i mitt hus slipper nå bare mc folk inn som har grå Bjørn Borg boxer shorts, kvinnerlige mc førere må fremvise blondetruser i hvitt, eventuellt hvit tanga truse. Fort deg( til Dressmann nå Gammelgutt, du er i faresonen. :knegg Men går nok bra siden vi aldri har hode til å huske på å kjøpe koffeinfri kaffe ](*,)

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Forbud mot MC-merker!?

Legg inn av Duville »

Pollti har jo sterke meninger og det er helt greit - at han ikke ser noen andre sider enn sine egne er jo også helt ok, men at han tror at de som ikke er enige med han har noen særlig lyst til å slikke rein den brune sprekka han ikke gidde å vaske selv fordi de er uenige med ham er ikke noe særlig greit. Den kan han ha for seg selv, æææsj....

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Forbud mot MC-merker!?

Legg inn av Tysnes »

Så lenge eg er lovlydig så dri... eg i ka folk stempler meg som , der eg går i min fine MCsiden.no T-shirt :[-X

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Forbud mot MC-merker!?

Legg inn av Duville »

Tysnes skrev:Så lenge eg er lovlydig så dri... eg i ka folk stempler meg som , der eg går i min fine MCsiden.no T-shirt :[-X

Nå må du bestemme deg - først vil du ikke - så driter du i d....

mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Forbud mot MC-merker!?

Legg inn av mekkern »

Helt enig med Pollti ang jakkemerker-når samfunnet har blitt slik at jeg ikke kan kjøpe meg en kopp kaffe på tur med et NMCU merke på jakka er det jaggu noe galt i hodet på folk. men mange er jo enige i dette tullet tydeligvis- neste blir Mariusgenseren for det er et tegn på kriminelle.(ref Toska).. :bandana
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Forbud mot MC-merker!?

Legg inn av jhn »

Pollti skrev:Du lukter sikkert stall og må stå 10 meter fra inngangsdøra :notlistening ](*,)
Muli æ e litt tungfatta men æ ser ikke helt sammenhengen her.
Det dukke med jevne mellomrom opp folk som har litt sære ønsker mtp hva de vil folk skal gjøre der bak, og no va det altså din tur

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Forbud mot MC-merker!?

Legg inn av Geir »

Pollti skrev:Du lukter sikkert stall og må stå 10 meter fra inngangsdøra :notlistening
Hvem jeg? :dontknow Hakk'je sett en hest på flere uker jeg.... :mk
Pollti skrev:Det som forundrer meg i dette er at borgere av riket som sier ja til rytme i kroppen og fremhever viktigheten av å inkludere alle uansett relgion,kulør og etnisk opprinnelse går helt av skaftet over en mc fører med skinnvest ! Det er så fælt at det gåkke an.
Det er vel for pokker bare snakk om en kopp kaffe med skolebrød og ikke medlemsmøte i HA og planlegging av brekk i Norges Bank og dertil hørende terrorbombing av De besteborgerlige Samfunnsstøtter etterfulgt av masseutrydding av Skrapesyke spredene sau heller ? Er verden helt på trynet nå eller ?
Jepp, det kan se slik ut... Forbud mot jakkemerker nå, forbud mot MC siden...? :-k
Pollti skrev:Den dagen jeg ikke kan skride inn på en kafe en lørdag eller søndag i Bullshit jakka mi uten å drive med strip tease for å komme inn så kan hele verden kysse meg midt i senteret av brunsprekken ihvertfall. Jeg tror neppe 1%erene frekventerer kafer og veikroer for å diskutere neste brekket og gjør de det så må de gjerne arresteres for min del.
Den gjengen der har jo sine egne huler med servering av både det ene og det andre. De hakk'je røykeforbud en gang! Dette forbudet går bare ut over vanlige folk som oss...
Pollti skrev:Men jeg vil være svært fordømmende i 2011, i mitt hus slipper nå bare mc folk inn som har grå Bjørn Borg boxer shorts, kvinnerlige mc førere må fremvise blondetruser i hvitt, eventuellt hvit tanga truse. Fort deg( til Dressmann nå Gammelgutt, du er i faresonen. :knegg Men går nok bra siden vi aldri har hode til å huske på å kjøpe koffeinfri kaffe ](*,)
:knegg
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Forbud mot MC-merker!?

Legg inn av Tysnes »

Nei no gir eg meg . Eg liker ikkje forslaget , andre er av annen oppfatning. OK . Har foresten ingen jakkemerker heller ,men kanskje det kommer noen snille merker på :-J

Svar