Ermans verksted

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Pollti

Re: Ermans verksted

Legg inn av Pollti »

Det er å overkomplisere ting mener jeg da :notlistening Hvit (syrefri) vaselin er ikke strømførende og fås relativt rimelig på apoteket. Jeg bruker dette i båten og det fungerer utmerket der. Motorstopp i båt er minst like ille som motorstopp for en MC. Bakdelen med syrefri vaselin er at det må jevnelig oppsmøring til men sånn er det kanskje ikke med stoffet du har kjøpt ? Jeg er nesten sikkert på at dielectric grease er syrefri vaselin med et fancy navn.

mekkern
Innlegg: 7627
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Ermans verksted

Legg inn av mekkern »

Pollti skrev:eg er nesten sikkert på at dielectric grease er syrefri vaselin med et fancy navn.
det er ikke langt unna... men liker best silikonfett i de forbannede "multipin"mc-kontaktene personlig..

på allt annet er Hvit Vaselin fullgodt med god margin. også som smøremiddel på masse rart.

Statoil selger også Hvit Vaselin i større forpakninger-mye rimligere.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Ermans verksted

Legg inn av Kawasaki »

mekkern skrev:
Pollti skrev:eg er nesten sikkert på at dielectric grease er syrefri vaselin med et fancy navn.
det er ikke langt unna... men liker best silikonfett i de forbannede "multipin"mc-kontaktene personlig..

på allt annet er Hvit Vaselin fullgodt med god margin. også som smøremiddel på masse rart.
Vaselin kan brukes som smøremiddel på mye rart,ja. Minner meg på denne historien jeg dro på et annet forum,jeg tok meg den friheten at jeg gikk og hentet den:

En skikkelig svær basse var og skulle kjøpe seg motorsykkel,en 10 år gammel Harley.
Han dro hjem til selger for å se på moppen,og den var helt strøken.Chromen så ny ut,det gjorde resten av sykkelen også,så kjøp ble det.
Han spurte selgeren hvordan han hadde klart å holdt chrom'en så fin.
"Jeg passer på å smøre et tynt lag med vaselin,hvis det er fare for regn",sier selgeren,og gir ham en boks vaselin til å ta med seg.

Samme kvelden hadde kjæresten hans bedt han over til middag,og for å hilse på foreldrene sine.

Han kjørte selvfølgelig med den "nye" moppen sin bort.

Kjæresten møtte ham utenfor foreldrenes hus,og forklarte ham at de var litt spesielle i dette huset. De pleide ikke snakke i det hele tatt under middagen,i tilfelle noen sa noe måtte vedkommende ta oppvasken.
Greit nok,han skulle nok klare å holde kjeft.

Da han kom inn i huset,så han oppvask overalt.Det stod skitne kopper og kasseroller over alt på kjøkkenet,og tilogmed uti gangen.

Velvel,de satte seg til bords og spiste,ingen sa et ord. Situasjonen var veldig spesiell,syntes han,og fant ut han skulle få en eller annen til å si noe.
Han begynte å kysse litt på kjæresten,ta henne litt på pattene,men ingen sa et ord. Han heiv kjæresten oppå bordet,reiv av henne buksene og for på henne,rett foran øynene på mammen og pappen. De ble noe sjokkert,men fremdeles ikke et ord.

Da han var ferdig,ble han sittende en stund og se på mammen,og fant ut at hun så jo ikke så verst ut. Så han tok likegodt og bøyde henne over stolen,og peiste på igjen.
Kjæresten ble rasende,men ikke et ord. Pappen var helt rød i ansiktet,kokte tydeligvis over,men ikke et ord. Han setter seg ned igjen da han var ferdig.

Plutselig hørtes et tordenskrall utenfor,og det begynte å regne.

Han kommer på motorsykkelen og den fine chrom'en. Tar opp vaselinboksen og reiser seg for å gå ut.

"Ok,ok, så får jeg ta den forbanna oppvasken da",sier pappen skremt:-))
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Erman
Innlegg: 399
Registrert: 04 mai 2010, 13:13
Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
Sted: Oslo

Re: Ermans verksted

Legg inn av Erman »

Pollti skrev:Det er å overkomplisere ting mener jeg da :notlistening Hvit (syrefri) vaselin er ikke strømførende og fås relativt rimelig på apoteket. Jeg bruker dette i båten og det fungerer utmerket der. Motorstopp i båt er minst like ille som motorstopp for en MC. Bakdelen med syrefri vaselin er at det må jevnelig oppsmøring til men sånn er det kanskje ikke med stoffet du har kjøpt ? Jeg er nesten sikkert på at dielectric grease er syrefri vaselin med et fancy navn.
http://www.dowcorning.com/content/news/ ... mpound.asp
Dow Corning® 4 Electrical Insulating Compound provides a moisture-proof seal for aircraft, automotive and marine ignition systems and spark plug connections.

A dimethyl silicone compound, 4 Electrical Insulating Compound lubricates and forms a moisture-proof, electrically-insulating seal for spark plug connections, electrical connections, and electrical assemblies and terminals. Also, it can seal and lubricates cable connectors, battery terminals, rubber door seals, and rubber and plastic O-rings, and can be used as an assembly lubricant in metal-on-plastic and metal-on-rubber combinations.

4 Electrical Insulating Compound is resistant to wide range of organic and inorganic chemicals, as well as mineral oils, vegetable oils, air, dilute acids, alkalines, and most aqueous solutions. Odorless, practically nonvolatile, nontoxic and non-melting, the compound has excellent release and sealing properties and shows little tendency to dry out in service. It maintains serviceable consistency from -70° to 400° (-57° to 204°C).
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100

Brukeravatar
Erman
Innlegg: 399
Registrert: 04 mai 2010, 13:13
Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
Sted: Oslo

Re: Ermans verksted

Legg inn av Erman »

Vet at mange har parkert sykkelen sin i (tørre og) varme garasjer, men hittil i vinter har jeg sett i alle fall to stakkars sykler som står ute i snø og kulde.
En K100 og en Suzuki lettmc er observert hhv. i sentrum og Majorstua.

Skjønner at disse syklene begge er gamle, men de er ikke engang tildekt med duk :scratch
Binder man bikkja på en påle ute gjennom vinteren? Nei... så hvorfor la sykkelen stå slik? Jeg fatter det ikke.
Det gjør vondt inni meg å vite at kona har det så bra i motsetning til disse to stakkars uteliggerne...
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Ermans verksted

Legg inn av Jompa »

mekkern skrev:
Pollti skrev:eg er nesten sikkert på at dielectric grease er syrefri vaselin med et fancy navn.
det er ikke langt unna... men liker best silikonfett i de forbannede "multipin"mc-kontaktene personlig..

på allt annet er Hvit Vaselin fullgodt med god margin. også som smøremiddel på masse rart.

Statoil selger også Hvit Vaselin i større forpakninger-mye rimligere.
ikke bruk silikon på elektriske deler.
Silikonspray og silikonfett vil danne strømførende krystaller når det blir utsatt for elektrisitet. Så får du overslag og krypstrøm som er umulig å spore opp.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

mekkern
Innlegg: 7627
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Ermans verksted

Legg inn av mekkern »

Jompa skrev:
mekkern skrev:
Pollti skrev:eg er nesten sikkert på at dielectric grease er syrefri vaselin med et fancy navn.
det er ikke langt unna... men liker best silikonfett i de forbannede "multipin"mc-kontaktene personlig..

på allt annet er Hvit Vaselin fullgodt med god margin. også som smøremiddel på masse rart.

Statoil selger også Hvit Vaselin i større forpakninger-mye rimligere.
ikke bruk silikon på elektriske deler.
Silikonspray og silikonfett vil danne strømførende krystaller når det blir utsatt for elektrisitet. Så får du overslag og krypstrøm som er umulig å spore opp.
Jaha? :8-[ DET kunne jeg tenkt meg å sett no papirer på for det brukes jo både offshore kjøretøyprodusenter elektronikk og forsvar/fly.. :scratch
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Ermans verksted

Legg inn av MaxTron »

mekkern skrev:
Jompa skrev:
mekkern skrev:
Pollti skrev:eg er nesten sikkert på at dielectric grease er syrefri vaselin med et fancy navn.
det er ikke langt unna... men liker best silikonfett i de forbannede "multipin"mc-kontaktene personlig..

på allt annet er Hvit Vaselin fullgodt med god margin. også som smøremiddel på masse rart.

Statoil selger også Hvit Vaselin i større forpakninger-mye rimligere.
ikke bruk silikon på elektriske deler.
Silikonspray og silikonfett vil danne strømførende krystaller når det blir utsatt for elektrisitet. Så får du overslag og krypstrøm som er umulig å spore opp.
Jaha? :8-[ DET kunne jeg tenkt meg å sett no papirer på for det brukes jo både offshore kjøretøyprodusenter elektronikk og forsvar/fly.. :scratch
Trenger vel ikke "papir" på det?? Er vel bare å prøve det? Vist det ikke må stå med strøm i månedsvis før disse krystalla blir danna.
Er jo bare å smøre det på ei ikkeledende plate, og sette strøm på det over natta, og så måle om det blir ledende..?
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

mekkern
Innlegg: 7627
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Ermans verksted

Legg inn av mekkern »

Hvilke spenninger snakker vi om da?0,5 volt-12v-230v-44KV? likestrøm/vekselstrøm?
avstander/tidsperspektiv?

lettere å lese da??trenger ikke finne opp kruttet alle sammen-bedre å SE en gå i lufta.. :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Ermans verksted

Legg inn av MaxTron »

He-He, ja du sier noe :lol
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Erman
Innlegg: 399
Registrert: 04 mai 2010, 13:13
Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
Sted: Oslo

Re: Ermans verksted

Legg inn av Erman »

Man har vært på harrytur til Strömstad og Nordby i helgen... Tror nok mine reisefeller var en smule mer harry når det kommer til kjøp av matvarer, mens jeg klarte å raske med meg nye kjøreklær fra Hanssons til 50% rabatt...

Lindstrands Dundee, denimjakke
Bilde
Helt grei passform. Justering med knapper på overarmene og borrelås på midja. Følger med beskyttelsesinnlegg på albuer og skuldre, opplegg for ryggskinne, samt avtagbar (vindtett?) hettevest (som tatt rett ut av en Kevin Smith film). Nok av lommer.
Det gjenstår å prøve denne på veien til våren/sommeren.

Lindstrands Jet Jeans, denimbukser med HI-ART forsterkninger
Bilde
Litt lav setehøyde, altså at buksene "henger" litt på hofta, sikkert for å forsterke den "urbane" følelsen, men ellers grei passform. Reflekterende striper på gylf og nederst ved buksebeina, opplegg for knebeskyttere, glidelås på baklommene. Litt små lommer foran. Når man har disse på, virker det som om man har på seg frottebukser inni. Forsterkninger på hoftepartiene, siden av lårene, over knærne, og foran leggene.
(Buksene er ikke helt like som på dette bildet, fargen er mer lik jakken over, og den "utvaskede" fargen foran lommene er ikke tilstede).
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Ermans verksted

Legg inn av MaxTron »

Har lenge hatt lyst på ett sånt sett til småturer på sommeren.
Vil gjerne ha en vurdering av kvalitet og brukervennlighet når du har gjort deg opp ei meining!! :prop:
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Erman
Innlegg: 399
Registrert: 04 mai 2010, 13:13
Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
Sted: Oslo

Re: Ermans verksted

Legg inn av Erman »

Kan si følgende etter å ha "testa" buksene et par dager. De må dras opp litt for ofte, dvs at de ikke er formsydd for at hoftene skal holde de oppe. Er man på 2XL'en som meg, kan man glemme å bruke de uten belte. I tillegg skulle jeg gjerne ønske at buksene hadde litt mer stretch i skrittet.

Man skal jo tross alt spre beina over "hesten" :p

Jakka på sin side virker ganske ålreit for sommeren. Det er ganske store luftehull på begge sidene av mageregionen.
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Ermans verksted

Legg inn av MaxTron »

:-k Høres ikke ut som ei bukse etter min smak, liker ikke at det siger, men får vel se når en prøver på en gang..
Finns jo også flere produsenter..
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Erman
Innlegg: 399
Registrert: 04 mai 2010, 13:13
Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
Sted: Oslo

Re: Ermans verksted

Legg inn av Erman »

Det har man. Har selv hatt lyst til å prøve et par fra Hoodjeans i Storbritannia. Ser nå at de har fått onlinebestilling...

http://www.hoodjeans.co.uk/
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100

Svar