Sommerferie for Evike og KM - 1 ukes base i Østerrike

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Evike 6 uker uten sykkelkjøring

Legg inn av Duville »

Gammelgutt skrev:
evike skrev:Ikke helt korrekt, men nesten. Den ene avbildede fikk faktisk skadene pga en MC-ulykke.

Det er dukket opp et nytt punkt i forb. med den store ferieturen. Min datter vurderer å sitte på hele ferien. I dag er hun med KM på tur bakpå. Det er første gang i hennes 24-årige liv at hun sitter på med en motorsykkel (i fart). Det blir fryktelig spennende å høre hva hennes erfaringer og inntrykk er når de kommer hjem om et par timer.
Hva mente jentungen etter turen.

Jentungen??? :lol jo jo håper ikke hu er på nett.... :D

Gammelgutt

Re: Evike 6 uker uten sykkelkjøring

Legg inn av Gammelgutt »

Når du er så gammel som meg så er en tjuefireåring en jentunge. :gk

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Evike 6 uker uten sykkelkjøring

Legg inn av evike »

Duville skrev:Snart ferdig med ei uke - hvordan er det å ikke være utsatt for kjørepress ?? Har du kommet lenger i løsningsprosessen og muligheter for å rigge deg til kjøring eller har du akseptert tingenes kjedelige tilstand?

Har dessverre akseptert at tingene er som de er. Selv om jeg ikke får kjørt så har jeg jo jobben (med taxi) og blir en smule sliten etter endt arbeidsdag hvor jeg humper rundt på krykker. Skal få ny gips i morgen og da håper jeg tåa faller litt mer til ro. Torsdag skal jeg humpe inn til et jobbintervju, så det er litt andre ting også i hodet mitt for øyeblikket.
En ny jobb innbefatter nemlig etterhvert også flytting, tror jeg nok. Å pendle 45 minutter hver vei til Tønsberg kan bli i lengste laget (særlig utenom sesong).

Ellers sitter jeg nå her og ser på bilder av middelalderbyer i Tyskland, bilder fra Balaton og Østerrike og gleder meg til ferien. Symaskin har jeg også. Har foreløpig ikke hatt så veldig mye tid til å irritere meg. I grunnen var det greit de siste par dagene når jeg så på gradestokken.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Knut Morten
Innlegg: 288
Registrert: 26 des 2009, 17:19
Motorsykkelen din: CBF 1000 F - 09
Sted: Grytefeltet, Stokke, Vestfold

Re: Evike 6 uker uten sykkelkjøring

Legg inn av Knut Morten »

evike skrev:
Onsløv skrev:
evike skrev:moderne "fargekoda sikringer" (vet ikke hva sånne heter, men det holder at jeg vet hvordan de funker).
Flatstift-sikringer? eller kanskje de oldschool-greiene som er runde med metalltråd oppå. ;-)
Fått enda noen nye nå. mini-flatstift sikringer.
Jeg benytter meg av vanlige flatstiftsikringer på min, siden det er utstyrt med det fra før, og lettere å få tak i reservesikringer, da dette er plassert på biken fra før.
Hakke peiling.

Bare for å avklare litt om uhellet : I dag sitter det glass sikringer i holdere på styret. Det som kan hende etter noen år, er at klemmene blir litt løse = gnager på enden av sikringen = brudd. Sikringen ser like hel ut, men har fått brudd i holderen. Nå er det bestilt flatstift holder som egentlig er til Aprilia. Denne skal kunne passe i originale fester på Hondan. Så er det problemet løst.
Ut på tur - aldri sur

NAF MC Vestfold
http://www.nafmc.com
http://nmcu.org
[url]http:www.Milvetmc.no[/url]
VF 1000 -84
XJ 900 -98
CBF 1000F - 09

Kjørt i 2014 ca 17000

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Evike 6 uker uten sykkelkjøring

Legg inn av evike »

Fordi jeg synes så innmari synd på meg selv i dag...

a) I går mista jeg jobb 2 ganger, både den faste jeg søkte på og det Manpower-oppdraget jeg har, så fra 1.6. har jeg ikke jobb - punktum.

b) Jeg kan som kjent ikke få kjørt noen tur, hverken i bil eller på MC, uansett åssen været er, så for min del kan det bare regne.

c) Han som pleier å bo her er bortreist i helga, så det meste som skal spises/drikkes må inntas ved kjøkkenbenken.

Jeg har et oppkomme av stygge ord, men brukte opp de fleste i går.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Evike 6 uker uten sykkelkjøring - Nå også uten jobb fra

Legg inn av Globe »

Punkt A og B alene er tilstrekkelig for godkjenning av bruken av endel stygge ord ja.

Det er lov til å synes synd på seg selv, vi som leser kan ikke annet enn å bidra med:

:rose og :m

Ønsker deg en god helg videre!! :thumleft

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38121
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Evike 6 uker uten sykkelkjøring - Nå også uten jobb fra

Legg inn av AJ »

Støtter Globe fullt ut!
Det er lov å synes at livet er urettferdig når slikt skjer, tør jeg påstå.
Har selv hatt noen dramatiske opplevelser og opplevd tilbakeslag og ikke minst umistelig og uerstattelig tap som gjorde at jeg mistet fotfestet i tilværelsen i lang tid.
Skulle gjerne heller mistet mer enn venstrehånds lillefinger (som jeg faktisk mangler! :knegg ) enn å oppleve slike ting...

Uansett, håper ting ordner seg i tur og orden rimelig kjapt, Evike :buddies:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Evike 6 uker uten sykkelkjøring - Nå også uten jobb fra

Legg inn av Globe »

Hei hei :vs

hvordan går det med foten/tåa...leges den etter planen? Når er det "avduking"? ;e

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Evike 6 uker uten sykkelkjøring - Nå også uten jobb fra

Legg inn av evike »

Hvorvidt den leges aner jeg egentlig ikke, for nå har jeg jo fått en gips som faktisk dekker bruddstedet...

Men jeg TROR det går etter planen. Den avdekkes 25.5.!! Det er ikke lange biten til Roppestadtreffet som går påfølgende helg, men jeg skal da kjøre dit også ja!!
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Evike 6 uker uten sykkelkjøring - Nå også uten jobb fra

Legg inn av Globe »

:thumleft Bra! Godt å høre! :prf

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Evike 6 uker uten sykkelkjøring - Nå også uten jobb fra

Legg inn av evike »

Nå er det bare en uke igjen! Må dessverre bytte ut noen av MC-helgene med taxi-kjøring for å putte noen ekstra kroner i potten til ferien, men skal få med meg noen MC-turer også!

For de som liker å følge med på små detaljer: Har en avtale i morgen 18. mai, som ser ut til å ordne opp i arbeidslivet "en stund". Hvor lenge "en stund" varer skal jeg kanskje få vite mer om i morgen. Det kan jo se ut som jeg faktisk har vært litt snill da, siden det nå ser ut til å ordne seg (som kjent ordner det seg for snille jenter).
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Evike 6 uker uten sykkelkjøring - Snart over

Legg inn av Relax »

"Snille jenter kommer til himmelen......."slemme" jenter kommer så langt de vil ! " ;e

Lykke til uansett !!
"Do the right thing"

Brukeravatar
OleB
Innlegg: 641
Registrert: 15 aug 2009, 19:32
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011
Sted: Østfold

Re: Evike 6 uker uten sykkelkjøring - Snart over

Legg inn av OleB »

-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Evike 6 uker uten sykkelkjøring - Snart over

Legg inn av Bimma »

Lykke til på jobb-fronten i dag Evike....!! :buddies:
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Evike 6 uker uten sykkelkjøring - Snart over

Legg inn av evike »

Hurra!! Siste nytt om jobb er følgende:

1 stk. intervju på fast jobb på Steinsholt, entreprenørfirma, 80%. Gjennom første runde. Avventer nå dato for neste intervju.

Samtidig har jeg fått foreløpig ansettelse på Sykehuset i Tønsberg fra 31.5.-14.7. De vil egentlig ha en enda lenger avtale, men vi starter med denne i påvente av den andre jobben.

Luksusproblem i vente, men det skal jo løse seg!
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Svar