Sånn er det bare

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38175
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av AJ »

cheron skrev:Lånte en CB900 i dag... Artig.. :)

Bilde

En fin tur rundt i Vestfold i strålende vær.. Da har jeg fått stilt den verste kjørekløa for en stund :)
Blir vel MC igjen på deg snart, vel... ;e
Snøfreser og slikt kan være morsomt, men ingenting slår MC når alt kommer til alt... :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Globe »

Godtvoksen skrev:I dag våknet jeg opp til et strålende vårvær, og nydelig fuglesang. Jeg kjente det kriblet i magen - i dag måtte det bli en ny MC-tur. Joda, det er "konemas" her i huset også - om alt som må ordnes rundt hus og i hage før sommeren - men skitt au!!!

I dag måtte jeg på tur. Jeg har da ikke kjøpt meg MC, for at den skal stå parkert på gårdsplassen når det er silkeføre for MC.

Det er ikke lengden som teller, leste jeg et sted her på forumet. OK, i dag tok jeg turen til Farsundresort for å ta noen bilder med tanke på det planlagte MC-treffet.

Så det ble en MC-tur i strålende vær på ca 9 mil

Fantastiske bilder GV.... :notworthy: :notworthy: ...virkelig bra!!... :=D> :=D> Takk for at du deler! :thumleft

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Globe »

Ahhh stor stas her nå...leser om turer, ser på bilder, forumfolk treffes og avtaler treff....detta er moro og givende å få være en del av! :thumleft

Godtvoksen

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev:
Fantastiske bilder GV.... :notworthy: :notworthy: ...virkelig bra!!... :=D> :=D> Takk for at du deler! :thumleft
Jeg får sende en takk tilbake - måtte jo følge opp din inspirasjon i går. Du vekket opp fotografen i meg, og MC + foto er jo helt topp. En legger merke til naturmotivene lettere en når en sitter i bil. En må bare ta seg tid. Det ergrer meg fortsatt at jeg ikke har funnet en grei plass for kamerastativet (72 cm sammenslått). Da hadde kvaliteten på bildene blitt noe bedre...

Brukeravatar
Tyr`n
Innlegg: 22
Registrert: 06 apr 2010, 22:14
Motorsykkelen din: Yamaha XJ 900 83
Sted: Hurdal

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Tyr`n »

Har sitti å lest på forumet noen dager om turene deres, men i dag tok jeg ut sykelen det ble en tur rundt hurdalsjøen ca 80km herlig å være i gang igjen
Sist redigert av Tyr`n den 11 apr 2010, 10:01, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38175
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av AJ »

Tyr`n skrev:Har sitti å lest på forumet noen dager om turene deres, men i dag tok jeg ut sykelen det ble en tur rundt hurdalskjøen ca 80km herlig å vere i gang igjen
Rundt Hurdalsjøen er en flott tur :thumleft
Blir været bra i morgen er det slett ikke utenkelig at jeg tar en tur i akkurat det området :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Tyr`n
Innlegg: 22
Registrert: 06 apr 2010, 22:14
Motorsykkelen din: Yamaha XJ 900 83
Sted: Hurdal

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Tyr`n »

AJ skrev:
Tyr`n skrev:Har sitti å lest på forumet noen dager om turene deres, men i dag tok jeg ut sykelen det ble en tur rundt hurdalskjøen ca 80km herlig å vere i gang igjen
Rundt Hurdalsjøen er en flott tur :thumleft
Blir været bra i morgen er det slett ikke utenkelig at jeg tar en tur i akkurat det området :-)
Ja det er en fin tur . det blir kjempe fint vær i dag

Gammelgutt

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Gammelgutt »

Uæææ, flott vær idag og så blir det ingen tur på meg :sorry . Sjekket forbremsen idag, utslitt. Heldigvis skal jeg ha hovedsørvice i morgen.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Duville »

Gammelgutt skrev:Uæææ, flott vær idag og så blir det ingen tur på meg :sorry . Sjekket forbremsen idag, utslitt. Heldigvis skal jeg ha hovedsørvice i morgen.
](*,)
Du er ikke alene som ikke kommer av sted, nei....
sitter på jobb og vansmekter - drømmevær å kjøre lang - lang tur i - skitt ](*,) ](*,) vont i panna fikk jeg også

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Dexter »

Sitter på jobb jeg også... men fikk nå stjelt meg en liten tur her. Det var masse sykler ute å kjørte! Sto en stund på Shell på Skollenborg å bare så alle syklene suse forbi :thumleft Jeg ble jo heeeeeelt kjøre-litt-lengre-tur-syk :knegg

Så... jeg kjørte da fra Skollenborg, gjennom Kongsberg sentrum og E134 mot Drammen, men kjørte av første avkjørsel ned mot Darbu og tilbake opp til Skollenborg og så tilbake på jobb... *sukk* Litt godt var det da :janikk
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Duville »

Dexter skrev:Sitter på jobb jeg også... men fikk nå stjelt meg en liten tur her. Det var masse sykler ute å kjørte! Sto en stund på Shell på Skollenborg å bare så alle syklene suse forbi :thumleft Jeg ble jo heeeeeelt kjøre-litt-lengre-tur-syk :knegg

Så... jeg kjørte da fra Skollenborg, gjennom Kongsberg sentrum og E134 mot Drammen, men kjørte av første avkjørsel ned mot Darbu og tilbake opp til Skollenborg og så tilbake på jobb... *sukk* Litt godt var det da :janikk

Hadde en lite pølsetur jeg og - traff på et par som hadde hatt dagen på salen rundt om og ble litt misunnelig kan man si - traff jo på noen småtroll jeg kjenner veldig godt også :-) det alltid moro det - så nå er det på an igjen....

Godtvoksen

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Godtvoksen »

Gammelgutt skrev:Uæææ, flott vær idag og så blir det ingen tur på meg :sorry . Sjekket forbremsen idag, utslitt. Heldigvis skal jeg ha hovedsørvice i morgen.
Ikke på meg heller :sorry

Sjefen hadde våroppdrag til meg rundt huset - så her ble det rydding av have, beskjæring av plommetre mv. Slik er det når en ikke er egen sjef i huset... ;e

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av evike »

Det ble en liten tur ut for å spise vaffel og drikke kaffe hos Roy på Smia MC. Helt naturlig når man bor i Larvik og valgt rute går via Hvittingfoss... Deilig, var det!!!!!! Både vaflene og turen.

Hilsen Eva/Évike og Knut Morten
Lågendalen, Vestfold
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38175
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av AJ »

Ble en liten runde i finværet i dag. Reiste avgårde til gamle hjemtrakter på Romerike (Fet og Sørum, litt ublåsningsertappe på E-6'en og deretter hjem igjen på rv. 35 fra Gardermoen), tilsammen sånn ca. et par hundre km.

Møtte mange sykler i dag :-)
Endelig er våren kommet \:D/

Her noen bilder i mer eller mindre tilfeldig rekkefølge og tilfeldige motiver...:

Bilde

Bilde
Liten stopp på Harestua Kro på gml. rv. 4 hvor det også var flere andre som hadde tatt en liten pause. Flott sted å ta pause fra kjøringen :thumleft

Bilde

Bilde

Bilde
Varierende vegstandard... her fra Gamleveien i Nittedal...

Bilde
Her et bilde fra den artigste strekningen på Gamleveien! Er mye brattere enn bildet gir inntrykk av. I det hele tatt er Gamleveien en morsom MC-vei, som ikke så mange vet om, virker det som...

Bilde
Om man velger å ikke kjøre ut på rv. 4 ved Glømmi Sport i Nittedal, men heller svinge av til venstre havner man etter hvert inn på denne grusveien og ender til slutt opp ved Nittedal kirke som ligger ved veien mot Skedsmokorset, evt. om man tar av og fortsetter den svingete veien mot Hellerrudsletta. Morsom vei det også :P

Bilde

Og dermed var årets lengste tur så langt unnagjort :jada:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Svolp »

Flotte bilder AJ :)

Var selv på tur og dag og gjorde unna 250km, i dag har jeg kost meg skikkelig mye.
Møtte mange sykler og været var helt topp, ble lite bilder da jeg glemmer og ta med meg kameraet :-k

Kjørte nordsjøvegen fra stavanger og ned til egersund, dette er vell RV44 og er en kjempe tur, det blåste lite og været var kjempe flott.
Når jeg var kommet til egersund gikk turen ett lite stykke på E39 opp til BUE så videre innover til undheim og opp til Ålgård. Fantastiske svingete veier med lite trafikk.

Da ligger km-telleren på rundt 850km i år :-)
Gleder meg til og få kjørt mer!

Bilde

Kenneth
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Svar