Nyttår, ny mc sesong

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38050
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: gbruasets blogg

Legg inn av AJ »

gbruaset skrev:Bilde
Slik har jeg lyst at v stromen min skal se ut en gang.
Burde gå greit det, vel?
Rigget som flott tursykkel den der :thumleft Romslig tankveske er flotte saker. Hatt mye nytte av en slik selv.
Men... litt snau plass til passasjeren på denne VStrom'en, kanskje... :eh

;e

:mk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: gbruasets blogg

Legg inn av gbruaset »

Nei, med slik oppakning, blir det kun v stromen og meg. Men slikt utstyr , som er vist på bildet, er dyrt. bare aluminumskassene koster 10 k. Men synes den ser kjempetøff ut. Ordentlig adventure utgave!

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: gbruasets blogg

Legg inn av gbruaset »

Lenge siden jeg har skrevet noe her. Nå er det iallefall over halvveis siden jeg parkerte sykkelen, til jeg (statistisk) skal ta den ut igjen. 86 - 62

Det er jo et lyspunkt i vintermørket. Ellers så hadde jeg tenkt å bruke vinterhalvåret til å spare opp penger til nytt utstyr til sykkelen, men med alle regningene i januar, ser dette stygt ut ](*,)

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: gbruasets blogg

Legg inn av Intruder »

Prøv å få noen til å sponse deg,Suzukieiere er jo in for tiden !!! :-J \:D/

Så forkorter vi ventetida til sommerturene,også ! :mc1 :mrb :mc7
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: gbruasets blogg

Legg inn av gbruaset »

Intruder skrev:Prøv å få noen til å sponse deg,Suzukieiere er jo in for tiden !!! :-J \:D/

Så forkorter vi ventetida til sommerturene,også ! :mc1 :mrb :mc7
Ja, kanskje jeg kan spørre om noen vil ha reklame på skinndressen min? :-)

FJZZR
Innlegg: 368
Registrert: 31 okt 2009, 22:06
Motorsykkelen din: FJ11 og ZZR1200
Sted: Høvik

Re: gbruasets blogg

Legg inn av FJZZR »

gbruaset skrev:Bilde
Slik har jeg lyst at v stromen min skal se ut en gang.
Tviler ikke :-)
En kollega kjøpte en TDM her i helga, og vi planlegger allerede en dagstur til Touratech.

Blir dyrest for ham, er jeg redd. De har ikke så mye til min sykkel der.
Mistenker at alu-koffertene står høyt i kurs hos ham også.

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: gbruasets blogg

Legg inn av gbruaset »

FJZZR skrev:
gbruaset skrev:Bilde
Slik har jeg lyst at v stromen min skal se ut en gang.
Tviler ikke :-)
En kollega kjøpte en TDM her i helga, og vi planlegger allerede en dagstur til Touratech.

Blir dyrest for ham, er jeg redd. De har ikke så mye til min sykkel der.
Mistenker at alu-koffertene står høyt i kurs hos ham også.
Hehe. De er lekre, men jeg ser også på noen andre for tiden. Skal sette inn en link om disse senere. Jeg var hos touratech i sverige to ganger i fjor. En fin tur, på ca 64 mil tur-retur fra Oslo. Mye motorveier, men også noe landeveiskjøring, om en ønsker dette. Om en kjøper aluminumsbokser, får en jo også muligheter til å fylle de opp med brus , snop , vin og snus, og annen godsaker!

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: gbruasets blogg

Legg inn av gbruaset »

FJZZR skrev:
gbruaset skrev:Bilde
Slik har jeg lyst at v stromen min skal se ut en gang.
Tviler ikke :-)
En kollega kjøpte en TDM her i helga, og vi planlegger allerede en dagstur til Touratech.

Blir dyrest for ham, er jeg redd. De har ikke så mye til min sykkel der.
Mistenker at alu-koffertene står høyt i kurs hos ham også.
FJZZR: Si til kollegaen din, at Touratech har noen tilbud nå om dagen. De hadde 20 - 30 % på en del demoprodukter, blant de, også aluminiumskasser. Se på hjemmesiden deres. Mulig de fleste er solgt unna nå, men sjekk ut Touratechs hjemmeside.

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: gbruasets blogg

Legg inn av gbruaset »

Som tidligere nevnt , her i bloggen, driver jeg og sparer opp litt til nye kjørekofferter. Enten zegas aluminiusvesker, eller etter godt tips fra Fiedel, Hepco & becker vesker.
Jeg har sykkelen inne til 12000 km service. Noen som har noen formeninger om hva en slik service vil koste?

FJZZR
Innlegg: 368
Registrert: 31 okt 2009, 22:06
Motorsykkelen din: FJ11 og ZZR1200
Sted: Høvik

Re: gbruasets blogg

Legg inn av FJZZR »

Figur'n dro akkurat hjem, men skal si det til ham.

Ellers skal jeg være enig i at Hepco Becker er mer fristende, ettersom disse alu-kassene ikke akkurat er aero dynamiske.

Skulle jeg kjøpt nye vesker, hadde det nok blitt HB.
De finnes med nesten "usynlige" fester, og det er ikke så dumt.
Bruker jeg sykkelen daglig, så sitter det ofte på ei veske (eller 2) for å få med regntøy og andre livsnødvendigheter.

Vet ikke hva 12000 service din sykkel innebærer, men i området 4000 - 6000, avhengig av om ventiler justeres eller ikke, tror jeg ikke er helt galt gjettet.

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: gbruasets blogg

Legg inn av gbruaset »

FJZZR skrev:Figur'n dro akkurat hjem, men skal si det til ham.

Ellers skal jeg være enig i at Hepco Becker er mer fristende, ettersom disse alu-kassene ikke akkurat er aero dynamiske.

Skulle jeg kjøpt nye vesker, hadde det nok blitt HB.
De finnes med nesten "usynlige" fester, og det er ikke så dumt.
Bruker jeg sykkelen daglig, så sitter det ofte på ei veske (eller 2) for å få med regntøy og andre livsnødvendigheter.

Vet ikke hva 12000 service din sykkel innebærer, men i området 4000 - 6000, avhengig av om ventiler justeres eller ikke, tror jeg ikke er helt galt gjettet.
De jeg har sett på, er Gobi veskene. Problemet med de, er at veskene er like stor, og stativet på v stromen, går noe lenger ut, der eksosanlegget og lyddemperen går. Det anbefales derfor fra Touratech, at den hø vesken, skal være noe mindre enn den venstre, for å få lik bredde. Gobi veskene, derimot, finnes bare i en størrelse. Tror du dette er noe problem?

FJZZR
Innlegg: 368
Registrert: 31 okt 2009, 22:06
Motorsykkelen din: FJ11 og ZZR1200
Sted: Høvik

Re: gbruasets blogg

Legg inn av FJZZR »

Hvis ei veske stikker lengre ut på den ene siden, så påvirker dette sykkelens aerodynamikk i noen grad.
Sykkel kan dra litt til ene siden.
Men dette er jo konstant og jeg tror ikke du merker noe til det i praksis.

Men det er kanskje værre med utseende..
Min sykkel er uansett bred som ei låvedør med veskene på, men symetriske er de.
Bredden gjør at jeg drømmer om Hepco Becker. De har smekre vesker til (nesten) alle sykler!

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: gbruasets blogg

Legg inn av gbruaset »

http://www.moto24.de/webshop/product_in ... HWARZ.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Der er veskene jeg ser på. Stilige, men bare i en størrelse.

FJZZR
Innlegg: 368
Registrert: 31 okt 2009, 22:06
Motorsykkelen din: FJ11 og ZZR1200
Sted: Høvik

Re: gbruasets blogg

Legg inn av FJZZR »

De var stilige!
Framgår ikke av bildet hvor assymetrisk det blir.
Mener å ha sett noen andre sykler hvor en koffert er størr enn den andre p.g.a. eksos anlegget.
(Tror det var en Honda Transalp)

Hepco Beckers løsning "formeg" viser seg å ikke være stort mer elegant enn den jeg har.

http://www.hepco-becker.de/anbauanleitu ... 4.0001.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: gbruasets blogg

Legg inn av gbruaset »

Jeg får se hva jeg gjør. En kompis av meg, mener som du, at det ikke skal ha noe å si i praksis, at den ene stikker litt mer ut på eksossiden. vi får se litt.
Jeg leste nylig i mc-avisa at lederen refset litt folk som kjøpte utstyr/ bekledning på nettet, for å spare penger, fremfor å støtte den lokale mc sjappa. forsåvidt idealistisk nok, men når en ser hva dette kan innebære i prisforskjell, blir det i såfall en dyr idealisme. Et H & B veskesett på Ebay fra Tyskland, koster omtrent 420 euro. (pluss evnetuell tollavgift) Dette skulle bli ca 3500 kr, pluss eventuell 23 % mva. I verste fall rundt 4500 kroner tilsammen. Samme veskesett hos ikke navngitt forhandler her i Norge, koster 8300 kr. Ganske nøyaktig dobbelt så mye. synd at det skal være slik, for mc forhandlere er jo gode å ha.

Svar