Svinepesten...?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Ragnhild

Re: Svinepesten...?

Legg inn av Ragnhild »

OleB skrev:
Snill Vaffel skrev::lol Skal prøve å holde meg unna.... Neii vent... Det er jeg som er sofa griser her om dagen :O :-O
her må jeg konsentrere meg veldig for å greie å holde kjeft....... :lol
Ja, men det greier du jo greit?

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Svinepesten...?

Legg inn av Cbr »

Tatt vaksinen å eneste jeg kjente hva at dagen etterpå hva jeg nesten litt kvalm å nesten litt gåen. Det vonde i armen kjenne en bare når en løfter noe eller løfter armen høyt, etter 3-4 dager så er det borte. Stikket hva på smerteskala 2 av 10(høyest), den ryggmargsprøyta jeg tok da de trodde jeg hadde hjernehinnebetennelse er en føreløpig 10 (de bomma 3-4 ganger "e dokk ferige snart?"). Ser og i media: http://www.dagbladet.no/2009/11/19/nyhe ... a/9107213/

Men er ennå usikker om det hva lurt av meg, time will show kem så har rett.

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Svinepesten...?

Legg inn av Cbr »

På en annen side så kjøre jeg jo motorsykkel.

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Svinepesten...?

Legg inn av Snill Vaffel »

Datteren min på 6år har fått tilbud og jeg tok i mot og har betalt tengte de var greit så kan jeg helle trekke meg, men jeg har ikke klart å bestemme meg for om hun skal få den enda, det skal skje på Torsdag :sorry
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Ragnhild

Re: Svinepesten...?

Legg inn av Ragnhild »

Sønn tre (12) er i risikogruppen som fikk først og han hadde ikke bivirkninger. Som helsearbeider fikk jeg tilbud fra jobben og har heller ikke merka noe.

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Svinepesten...?

Legg inn av Snill Vaffel »

Hmmm... Jobber i Helsevesenet selv og fikk tilbud men har ikke tatt den :8-[
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Svinepesten...?

Legg inn av cheron »

Ragnhild skrev:Sønn tre (12) er i risikogruppen som fikk først og han hadde ikke bivirkninger. Som helsearbeider fikk jeg tilbud fra jobben og har heller ikke merka noe.
Fikk den gjennom jobben jeg og. Merka jeg var "beruset" ca ett døgn etter sprøyten. Ellers ingen plager..
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Svinepesten...?

Legg inn av Cbr »

Fikk den gjennom jobben, hjelpepleier i omsorgsboliger.

Brukeravatar
HeleneFS
Innlegg: 81
Registrert: 22 nov 2009, 02:35
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600
Sted: Oslo/Akershus

Re: Svinepesten...?

Legg inn av HeleneFS »

Jeg velger å ikke ta vaksinen, men det er på grunn av at den ikke har blitt testet, de bare "antar" at den virker. Dessuten tror jeg alt dritten vi spiser, drikker, inhalerer og sprøyter inn i oss egentlig ikke er så bra, det er jo en grunn til at alle får kreft for tiden :8-[
Mvh Helene

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Svinepesten...?

Legg inn av Snill Vaffel »

Hapzen skrev:Jeg velger å ikke ta vaksinen, men det er på grunn av at den ikke har blitt testet, de bare "antar" at den virker. Dessuten tror jeg alt dritten vi spiser, drikker, inhalerer og sprøyter inn i oss egentlig ikke er så bra, det er jo en grunn til at alle får kreft for tiden :8-[

Ikke sant, er nok enig med deg i det der, i morgen er vaksinasjons dagen på skolen og jeg vet fredeles ikke om hun skal få den alle sier "la jentungen" få den emn jeg sitter med blandede følser altså :sorry
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Ragnhild

Re: Svinepesten...?

Legg inn av Ragnhild »

Aftenposten sier de har alt om Svineinfluensaen
http://www.aftenposten.no/helse/article3343049.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Om de har alt, skal jeg ikke si, men Helsesøstra vår sa at det var nok med èn gang, så da ville a bare gi meg et stikk i arma. Om a gjorde det vet jeg faktisk ikke. Hu vifta med ei sprøyte i ene handa og en plasterlapp med en vattdott på i andre. Og begge var faretruende nær min venstre overarm. Plasterlappen hang faktisk fast på armen etterpå. Så da må jeg gå ut fra at hu faktisk stakk den sprøytespissen inn i overarmsmuskelen min som hu sa hu skulle.
Muskelen var litt øm et par dager etterpå når jeg arbeidet over skulderhøyde, men det gjør jeg aldri, så jeg merka ikke noe likevel.
Samme med sønn 3, han er i den risikogruppa som blir tilbudt vaksine først. Han fikk et stikk i armen og har vært like blid etterpå. Ingen som har snakka om at han skulle ha to stikk. Og nå er det da tre uker siden han fikk vaksinen.

Som helsearbeider syns jeg at jeg skal ta vaksinen. Ikke fordi jeg er redd for å bli smittet og bli syk, men fordi at blir jeg syk vil være smittebærer ei stund og kan smitte pasienter som ikke har det immunforsvaret de vanligvis har. Og mange av pasientene hos oss er såpass svake at selv en mild influensa kan skape store komplikasjoner.
Og det er ikke sikkert at jeg blir så syk av influensa at jeg ikke kan gå på jobb, men jeg kan likevel være smittebærer.
Hvis jeg ikke hadde arbeidet på et sted med så svake pasienter hadde jeg nok ikke brydd meg om vaksinering. Skjønner vitsen, men tror at jeg er såpass frisk i det daglige at en influensa ikke vil være farlig for meg. Men jeg har ikke noen motforestillinger mot selve vaksinen. Vil tro at den informasjonen som kommer fra smittevernmyndighetene er holdbar. Men at det bør gjøres noe med båndene mellom helsemyndigheter og legemiddelindustri er jeg ikke i tvil om.
Er desverre ikke alle som har like godt etisk gangsyn som Eva Joly. (Men hu har kanskje et litt vel godt gangsyn av den typen?)

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Svinepesten...?

Legg inn av Cbr »

Vært mye rot med ulik informasjon fra samme side. Hva og tabbe av myndighetene å kjøpe akkurat denne varianten vaksine, selv om den er trygg så vil mange ikke ta den da de er i tvil (penger ut vinduet, å flere blir syke). Fikk de en god bulk pris? Det at noen sier at folkehelseinstitutet ikke er nøytrale må gjøres noe med. De så ikke har noe der å gjøre bør få fallskjermen å gå. De er avhengige av at tilit hos befolkningen for arbeidet sitt. Er klart de ikke har denne tilliten.

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Svinepesten...?

Legg inn av Snill Vaffel »

Sivigerinnen min er forsker sant hennes mann, snakket med henne om den og hun ambefalte for ban i hvertfall å ta den første dosen men ikke dose nr 2 og skulle hun bli dårlig så var det bare til å køre på med tamiflu..

Så hun får første dose i morgen og ikke dose nr 2.
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Svinepesten...?

Legg inn av Onsløv »

Cbr skrev:Vært mye rot med ulik informasjon fra samme side. Hva og tabbe av myndighetene å kjøpe akkurat denne varianten vaksine, selv om den er trygg så vil mange ikke ta den da de er i tvil (penger ut vinduet, å flere blir syke). Fikk de en god bulk pris? Det at noen sier at folkehelseinstitutet ikke er nøytrale må gjøres noe med. De så ikke har noe der å gjøre bør få fallskjermen å gå. De er avhengige av at tilit hos befolkningen for arbeidet sitt. Er klart de ikke har denne tilliten.
Ingen tabbe for myndighetene...

Oljefondet har vel investert 10 milliarder i GlaxoSmithKline som produserer pandemix-vaksinen og i Baxter International, som har rettigheter til vaksinen.

Regningen for vaksinen betaler vi som betaler skatt.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38204
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Svinepesten...? avlyst?

Legg inn av AJ »

Ser sånn ut...

Bilde

Sterkt overdrevet var den visst også, pesten, iflg. sentrale folk på nyhetene de seneste dagene... :-k
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar