Geso's skriblerier

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Pollti

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av Pollti »

Nei det var jeg ikke. For da var jeg ute hos deg !!! :scratch Ånkli komplisert dette her. Og så måtte jeg fylle bensin på Statåil siden måleren viste nesten null. Gikk bare 11 liter på tanken så da var det 6 liter igjen :doh Så gikk ferden utover Vestveien som ser ut som Kabul etter intensivt besøk av masse Pershing raketter. At det går an å herje så ille uten noen gang å bli ferdig er utrolig, 3,6 km med gang og sykkelsti vil ta 1 år å bygge pluss svineriet i Kjøpmannskjær som aldri blir ferdig. Sving nedom Havna i morgen så kan du beundre Kabul II. Ferieøya :doh
Så, når jeg hadde ergret på meg magesår over ubetydelig vrøvl så måtte jeg besøke Spikdona som er tjukk,trivelig og som er så uheldig at hun fyller 87 år kun en gang i livet :sorry En flaske rosa russisk Champagne ble overlevert så det er overveiende sannsynlig at gamla moser rollatoren og trenger nye hofteproteser i kveld :knegg Alle tiders dame, morgenturen til jernbanen er lagt om. Før så tutet jeg og hilste når hun hentet avis i postkassa 0645. Nå må jeg starte et kvarter tidligere,hente avisa og gjennomgå rituell kaffedrikking før jeg kommer videre. Og selv om jeg ikke skal til kontoret så er jeg på døra hennes 0630 med fersk avis. Og hver dag er jeg er der så blir hun inderlig opprørt over den bleikfeite,skinnmagre Nordlendingen fra Nøtterøy som er en skikkelig bølle:roll
Ikke er jeg nordlending og nøttlending men bølle er jeg sikkert men gamle kjærringer diskuterer jeg ikke ubetydeligheter med uansett. Den rituelle kaffedrikkingen blir avsluttet med at Ordføreren er en drittsekk og lovprising over frisørens evner til å legge permanent og fordelene med å kjøre drosje på blå resept. \:D/
Forresten, Kawa Bæiben dro en ekstra omgang over Børre bare sånn for alle tilfelles skyld at du kunne være misfornøyd med jobben. :8-[

Brukeravatar
Geso
Innlegg: 208
Registrert: 10 mai 2009, 19:26
Motorsykkelen din: BMW R1200RT
Sted: Rælingen

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av Geso »

I dag ble det tur fra den ytterste nagne Ø (Tjøme) og til Vindfjelltun.
Hadde lovet Lillesøster en liten prøvetur, og da ble vi enig om at Vindfjelltun kunne være ett aktuelt mål.
Storebror, Kona hans og Varaderoen hang seg også med.

Kjørte via Riksvei 312 til Høyjord, og svingte deretter inn på RV306 til Hvarnes.
Den veien var rimelig dårlig, med tildels ekstrem dårlig asfalt. Det var også mye sand /grus i veien, så der gikk det tildels svært trått.
På tross av dårlig vei, var det likevel fint å kjøre der. Det er bare å ta tiden til hjelp.

Vi kom til Vindfjelltun ca 1245. Da var det bare en sykkel der, men det kom flere etterhvert. Tror Cheron var en av disse) (Politi har nemlig vært innom med MC Baben (en av Dem), og han beskrev Cheron for meg på ett særdeles lyrisk språk, slik at det kan ikke være særlig tvil om at det er riktig person. Jeg er imidlertid usedvanlig treg i oppfattelsen, slik at jeg ikke tenkte tanken på at det kunne være han før etter at de hadde dratt. (Jeg får unnskylde meg med at jeg er helt ny på forumet, og er, som nevnt, litt treg i oppfattelsen.)

Uansett så gikk turen hjem bra, og vi konkluderte med at det var en fin tur.

I ettermiddag var, som nevnt, Politi innom med MC Baben og fikk en kopp kaffe. (her i huset går det kun i Pulverkaffe, så det er egentlig ikke så mye å by frem)
Fikk inspisert Cometen, og det ser ut som en fin investering.

Alt i alt en fin MC dag.

Geir

Editert 26/6-09 med bilder:
Bilde
Bilde
Bilde
Sist redigert av Geso den 26 jun 2009, 11:47, redigert 1 gang totalt.
Er ikke så flink, men veldig ivrig!

Pollti

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av Pollti »

Haus Gestapo syntes det var akkurat passe å bruke Kim-Il som dyne :redface Rett i grusen så det sang. ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av cheron »

Geso skrev:

Vi kom til Vindfjelltun ca 1245. Da var det bare en sykkel der, men det kom flere etterhvert. Tror Cheron var en av disse) (Politi har nemlig vært innom med MC Baben (en av Dem), og han beskrev Cheron for meg på ett særdeles lyrisk språk, slik at det kan ikke være særlig tvil om at det er riktig person.

Geir
Nå er jeg VELDIG nysgjerrig!!! :lol Fortell!!!
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av Pollti »

Jeg er uskyldig i alt !! :notlistening Haus Gestapoen til Geso banket sannheten ut av meg. :knegg
Sist redigert av Pollti den 31 mai 2009, 23:34, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av cheron »

Pollti skrev:Jeg er uskyldig i alt !! :notlistening
Uskyldige blå sa du??? ;)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av Pollti »

Noe sånt ! :- Tror ikke jeg sa noe slemt, beskrev bare skjegget ditt og da ble det klart at det var deg Geso møtte i dag.

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av cheron »

:prf Funker det.. Synd Geso var litt treg da... Så kunne vi slått av en ordentlig prat :)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Geso
Innlegg: 208
Registrert: 10 mai 2009, 19:26
Motorsykkelen din: BMW R1200RT
Sted: Rælingen

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av Geso »

cheron skrev::prf Funker det.. Synd Geso var litt treg da... Så kunne vi slått av en ordentlig prat :)
Det er en av mine gode sider. Jeg er usedvanlig treg, men jeg gjør så godt jeg kan :knegg

Nå vet jeg i hvertfall hvem du er, så plutselig er jeg der igjen.

Uansett så er jeg på Tjøme stort sett hver helg, og pulverkaffe har jeg :) :) (kjøpt økonomiglass på Rimi, så det holder til noen kopper.)

Geir
Er ikke så flink, men veldig ivrig!

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av cheron »

Greit å vite :) Kan besøke deg og Pollti på Nøtterø i samme slengen... :lol
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av Pollti »

Din draug! Hører dårlig og leser elendig din Hijold Bølle. :punch

Brukeravatar
Geso
Innlegg: 208
Registrert: 10 mai 2009, 19:26
Motorsykkelen din: BMW R1200RT
Sted: Rælingen

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av Geso »

Nå er det bare ett par uker igjen, så er det ferie.
Hele neste uke skal jeg tilbringe i Møre og Sør Trøndelag (med bil) så da blir det lite sykling.

Har forsåvidt ikke brukt sykkelen så altfor mye enda, men noen småturer har det blitt.
I Pinsen tok jeg med Dattera og kusina på tur ( ikke samtidig).
Dette er Kusina:
Bilde

Det var stor stas for begge jentene.

Forøvrig var vi med på turen til Fet Mc og Romerikes blad rundt på Romerike:
Bilde
Bilde

Det var en fin tur, men jeg må innrømme at det ble litt mye sykler rundt meg.
Tror jeg trives best i mindre grupper. (Kanskje det kommer med mere trening?)


Forøvrig har Konemor og jeg fått barnevakt i 3 dager i ferien, så da skal vi på tur.
Hvor vi drar er vi ikke sikre på, men jeg tipper at det blir Suleskarveien, Stavanger, Hardanger og hjem.

Og slik går dagene,.............


God Sommer

Geir
Er ikke så flink, men veldig ivrig!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38033
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av AJ »

Geso skrev: Bilde

Forøvrig har Konemor og jeg fått barnevakt i 3 dager i ferien, så da skal vi på tur.
Hvor vi drar er vi ikke sikre på, men jeg tipper at det blir Suleskarveien, Stavanger, Hardanger og hjem.

Og slik går dagene,.............


God Sommer

Geir
Ingen dum rute å peile seg inn på dette :)
Vi kunne tenke oss å ta denne turen i år også. Fjorårets Suleskar/Lysebotn tur var aldeles strålende :thumleft
Har lagt ut bilder fra turen i bloggen "AJ Arena...", et godt stykke ned på side 1...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av Intruder »

Ikke på Nøtterøy,men jeg prøvekjørte en Yamaha Midnight Star 950 på Furnes i går !

Bærre lekkert,det !
:notworthy: :mc7
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Geso
Innlegg: 208
Registrert: 10 mai 2009, 19:26
Motorsykkelen din: BMW R1200RT
Sted: Rælingen

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av Geso »

Leser ivrig i turbeskrivelsene til dere andre her på forumet, og innser at jeg har mye å lære.
Lurer i grunnen på hvordan andre mennesker er skrudd sammen. Det er tydelig at andre kan kjøre både 50 og 100 mil på dagen.
Håper det har noe med trening å gjøre.

Uansett;
Denne uka er Dattera på ferie hos Mormor og Bestefar på Røros, og Konemor ivrer for å komme på tur igjen.
Far lar seg "true" med, og da ble det ett par ettermiddagsturer.

Tirsdagen (7. juli) hadde vi bestemt oss for en Harrytur til Charlottenberg, men da valgte vi å ta bilen. Delvis på grunn av svært truende vær, og delvis på grunn av mengden med grillmat og Systemdrikke som skulle fraktes hjem.
Uansett, da vi kom hjem igjen i halv åtte tiden, påpkere Konemor at været ikke så så ille ut, og lurer på om det ikke er på tide å lufte sykkelen litt.
Som tidligere nevnt, lar far seg "true" med :- .

Vi tok da denne turen:
Bilde

Var heldig med været, og fikk ikke en regndråpe på turen.
ca 13 mil, og ett par timer ute.

Det var en fin tur, og vi bestemte oss for at vi skulle ta en litt lengre tur dagen etter, (som en treningstur før sommerens 3 dagers)
Yr.no hadde jo på tirsdagskvelden meldt bra vær på onsdagen.
Slik ble det ikke.

Når Konemor kom hjem fra jobben, var det veldig ustabilt vær.
Men når Konemor vil på tur, og snusfornuftig påpeker at:
1. Været får vi ikke gjort noe med.
2. Kjøredressene er (antageligvis) vanntette.
3. Det bør testes om kjøredressene er vanntette.
4. Far trenger sikkert øvelse i å kjøre når det regner.
så blir det tur.

Vi tenkte først på å prøve oss på en tur på bortimot 30 mil, men droppet det denne gangen pga. værsituasjonen.
Var litt usikker på hvilken vei vi skulle kjøre, men mot øst så det ikke så ille ut, så da satte vi kursen mot øst.

Vi kjørte til Charlottenberg (og innkjøp av litt mer Systemdrikke), hvor vi spiste en enkel middag, og deretter returnerte vi samme vegen. (Via Setskog, Bjørkelangen, Fetsund ).

Konemor hadde helt rett:
1. Været fikk vi ikke gjort noe med, og det regnet tildels kraftig i perioder
2. Kjøredressene er tette.
3. Vi fikk testet kjøredressene.
4. Far fikk trent på å kjøre i regn, og definerer det som noe skikkelig dritt med dårlig sikt både på innsiden og utsiden av visiret, redd for å skli i svingene, redd for å bremse og skli og så videre......


Ha en fin dag.
Geir
Er ikke så flink, men veldig ivrig!

Svar