Video/redigering-hjørnet

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Snikkeren »

Litt raskere, og med logoen motsatt vei. No begynner det vel å ligne noe? Eller ble den for rask?

[video]https://www.youtube.com/watch?v=SGtwGVbeB0c[/video]
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av LordShaft »

Nei dette syns jeg var langt bedre enn det du har presentert tidligere. Akkurat passe kjapt i mine øyner... :thumleft :prf

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Orion »

Holder så smått på å planlegge hvordan jeg skal legge opp MC-filmene til sommeren.

Kom i den forbindelse over youtube sitt arkiv med musikk som er lov å bruke på det du legger ut.

Hehe, kan ikke si det var det store. Men da slipper man iallefall at filmene blir blokkert pga copyright.

Blir trolig å hente mesteparten av musikken herifra, med mindre noen har et bedre forslag..

http://www.youtube.com/audiolibrary

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Snikendeugle »

Google etter "Royalty free music" :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av DrGreve »

Ikke gratis, men ;)
http://www.danosongs.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Orion »

Takk for tips. Skal nok klare å finne noe der, enten via den ene eller andre linken. :-)

Tar sikte på å lage litt utradisjonelle MC-videoer med et snev av humor i. Hehe, hvertfall det som er planen.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23133
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Bjerknez »

Hvis jeg trenger spesifikk musikk til en video så søker jeg opp musikken jeg vil ha på SPotify, og når jeg finner den jeg vil ha så kjøper jeg musikken via itunes. Koster 9,- pr. låt og det kan jeg leve med :thumleft
Men stort sett foretrekker jeg video uten musikk, men unntak finnes så klart.

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Orion »

Bjerknez skrev:Hvis jeg trenger spesifikk musikk til en video så søker jeg opp musikken jeg vil ha på SPotify, og når jeg finner den jeg vil ha så kjøper jeg musikken via itunes. Koster 9,- pr. låt og det kan jeg leve med :thumleft
Men stort sett foretrekker jeg video uten musikk, men unntak finnes så klart.
Og denne er det lov å legge ut på youtube? Gjøres det på en spesiell måte, eller gjenkjenner de automatisk at du har kjøpt sangen når videoen lastes opp?

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23133
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Bjerknez »

Orion skrev:
Bjerknez skrev:Hvis jeg trenger spesifikk musikk til en video så søker jeg opp musikken jeg vil ha på SPotify, og når jeg finner den jeg vil ha så kjøper jeg musikken via itunes. Koster 9,- pr. låt og det kan jeg leve med :thumleft
Men stort sett foretrekker jeg video uten musikk, men unntak finnes så klart.
Og denne er det lov å legge ut på youtube? Gjøres det på en spesiell måte, eller gjenkjenner de automatisk at du har kjøpt sangen når videoen lastes opp?
Det gjennkjennes automatisk og det er fullt lovlig. Youtube styrer dette. Så lenge det ikke er til komersielt bruk. Det er vertfall slik jeg har forstått reglene.

Problemet kommer først hvis du vil fjerne reklamen du får i videoen ved å si at musikken er din egen og at Youtube har tatt feil. Youtube vil da fjerne reklamen men da står du selv ansvarlig med tanke på ulovlig bruk. Det er vertfall slik jeg har forstått det. Da får de som produserte sangen sitt honorar fra Youtube gjennom anonseplasseringen i videoene dine.

Jeg har selv slått på anonnseplassering i videoene mine for inntektsgenerering. jeg har faktisk tjent 89 kroner på min Youtube kanal så langt. Desverre får man ikke utbetalt noe beløp før man overstiger minstegrensen som er 600,-. Kanskje en vakker dag så ender jeg på det beløpet (selv om det er lite sannsynlig) og da er det jo gode penger å få med seg :thumleft

Hvis dette er målet ditt, så prøv og hold en engelsk tone på kanalen din. Det er mange som søker på feks. "Street Triple" GoPro" etc. på youtube og hvis videoene dine er på engelsk så blir dem hyppigere sett av flere. Husk også å beskriv videoene dine skikkelig samt legge inn tagger etc. Hold også kanalen din ryddig og oversiktlig. Det er også viktig at du legger ut videoer jevnlig slik at evt. abonnenter får oppdateringer. På den måten er sjansen mindre for at du vil bli fjernet fra en abonementsliste. :thumleft

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Orion »

Takker for gode oppstartstips.

Jeg har da noen planer så får vi se hvordan det går. Som regel er jeg veldig gira på nye prosjekt i begynnelsen, også dabber det av etterhvert. Forhåpentligvis slår MC kombinert med video mer an enn hobbyer jeg har hatt tidligere. Det gjelder å finne ut hva en er god på, og satse på det. :-) Får se om jeg kontakter en fotograf etter neste jobbtur, for å ta noen bilder til introen.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23133
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Bjerknez »

Orion skrev:Takker for gode oppstartstips.

Jeg har da noen planer så får vi se hvordan det går. Som regel er jeg veldig gira på nye prosjekt i begynnelsen, også dabber det av etterhvert. Forhåpentligvis slår MC kombinert med video mer an enn hobbyer jeg har hatt tidligere. Det gjelder å finne ut hva en er god på, og satse på det. :-) Får se om jeg kontakter en fotograf etter neste jobbtur, for å ta noen bilder til introen.
Når det gjelder fotografer, så ta en titt på min neste post jeg straks lager i forumet :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av LordShaft »

Det finnes flere måter å gå rundt dette automatiske systemet til YouTube. Det er bare å søke på YouTube så finner du flere filmer som viser deg hvordan du får rundt systemet.

Ingen skal komme å fortelle meg at noen vil komme med rettslige etterspill for en film fra deg som ligger på YouTube med den eller den sangen :roll

Note 4

Toven

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Toven »

Syntes synd på tyskerne, omtrent alle videor med musikk som blir gjenkjent blir blokkert i Tyskland grunnet regler der :knegg

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Snikendeugle »

LordShaft skrev:Det finnes flere måter å gå rundt dette automatiske systemet til YouTube. Det er bare å søke på YouTube så finner du flere filmer som viser deg hvordan du får rundt systemet.

Ingen skal komme å fortelle meg at noen vil komme med rettslige etterspill for en film fra deg som ligger på YouTube med den eller den sangen :roll

Note 4
Youtube har (hadde ihvertfall) en 3 strike regel for sånt. Om de catchet deg 3 ganger i å bruke andres materiale som f.eks. musikk du ikke var autorisert til å bruke, da stenger de kontoen uten varsel.

Ja, det har skjedd meg.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Toven

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Toven »

Greia er vel at du ikke kan ha reklame osv som gjør at du tjener penger på views, når det er brukt musikk som gjenkjennes.

Svar