Ny sykkel i 2013

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av Barbarozza »

Fikk du prøvekjørt modellen eller kjøpte du den uprøvd Hege ? Z1000SX er noe jeg ser på som neste sykkel, sammen med Superduke, Speedtriple og 675 Daytona siden jeg lurer på å prøve noe helt annerledes en 250 kg klassen

Jeg kjørte den i fjor, og satt med litt blandete følelser etterpå. Først og fremst er den veldig fin å se på, særlig i svart, og spes hvis du tar jobben med noen stilige felgkanter i rødt. Ikke velg en vanlig rimtape men heller noe kult i tilfelle med noe mønster

Kjøremessig var det uvant for meg, motoren var i overkant lavt gira og hadde 4200 i 100 omtrent men anntar det er en vanesak. Dette er antagelig mitt største ankepunkt siden motoren er så sterk burde utvekslinga vært litt annerledes.

Du sitter veldig bra rett opp og ned, beina lett i bakken og selvom den veier nesten 230 kg virker den mye lettere og lettkjørt. Og du kommer til å kjøre fra Erling i alpene, for svingegenskapene er noe av det beste jeg har prøvd på noe sånt. Nesten Superdukeaktig

Var også litt skuffa over vindskjerm, synes sykkelen virket nesten åpen uansett hvordan jeg justerte skjermen. Så noe særlig supertempo på autobahn i flere timer virker litt vanskelig.

Konklusjonen min var at det er en svært bra sykkel, med uvant sittestilling og giring. Sportslig med sterk motor, rask og utrolig svingvillig. Smådårlig vindbeskyttelse og for høyt turtall på gira er det eneste negative.

Regner med skikkelig tilbakemelding etter de første turene :knegg

Hva sier de som eier sykkelen pr idag foresten ?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Memento mori

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av AJ »

Barbarozza skrev:Hva sier de som eier sykkelen pr idag foresten ?
Er det flere enn Globe og lasse_hansen med Z1000SX her inne, tro... :scratch

Jo! MrPitlane kjøpte seg jo en nettopp!
Men han er vel i samme situasjon som Jinta; har neppe fått kjørt noe særlig med den enda...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av EasyRider »

Henger meg på her

Gratulerer så mye med ny sykkel Jinta (Hege) :thumleft
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

ZZR-Erling

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ZZR-Erling »

Barbarozza..jeg har kjørt den litt på rolig landevei, over Hanekleiva og retur på E18. Synes den var bra på alt jeg!

Endre: kanskje lit snaut svar...vel på rolig landevei var det bare behagelig, oversiktelig og veldig smoooth. Smooth er i grunn et bra stikkord for denne biken, og Kawa. Kawa har virkelig funnet formelen på å sette opp en ECU korekt!. Over Hankleiva opplevde jeg den som lettsvingt, men ikke heeelt så skarp som Sølvpila, men nu var et nokså slitte dekk. Den var litt vag i ingangen synes jeg...men som sagt, slitte dekk.
Den trekker jevnt og fint og har en bra dæsj på toppen morro!

På kjedelige E18 prøvde jeg de 3 instillingene på glasset, og det var betydelig forskjell. Øverst eller midten funket best der, god kåpe.

Smooth, anvendelig, behagelig og sporty!

Brukeravatar
Jinta
Innlegg: 107
Registrert: 31 jan 2010, 16:59
Motorsykkelen din: Kawasaki Z 1000 SX 2013 mod
Sted: Hvittingfoss

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av Jinta »

Barbarozza skrev:Fikk du prøvekjørt modellen eller kjøpte du den uprøvd Hege ? Z1000SX er noe jeg ser på som neste sykkel, sammen med Superduke, Speedtriple og 675 Daytona siden jeg lurer på å prøve noe helt annerledes en 250 kg klassen

Jeg kjørte den i fjor, og satt med litt blandete følelser etterpå. Først og fremst er den veldig fin å se på, særlig i svart, og spes hvis du tar jobben med noen stilige felgkanter i rødt. Ikke velg en vanlig rimtape men heller noe kult i tilfelle med noe mønster

Kjøremessig var det uvant for meg, motoren var i overkant lavt gira og hadde 4200 i 100 omtrent men anntar det er en vanesak. Dette er antagelig mitt største ankepunkt siden motoren er så sterk burde utvekslinga vært litt annerledes.

Du sitter veldig bra rett opp og ned, beina lett i bakken og selvom den veier nesten 230 kg virker den mye lettere og lettkjørt. Og du kommer til å kjøre fra Erling i alpene, for svingegenskapene er noe av det beste jeg har prøvd på noe sånt. Nesten Superdukeaktig

Var også litt skuffa over vindskjerm, synes sykkelen virket nesten åpen uansett hvordan jeg justerte skjermen. Så noe særlig supertempo på autobahn i flere timer virker litt vanskelig.

Konklusjonen min var at det er en svært bra sykkel, med uvant sittestilling og giring. Sportslig med sterk motor, rask og utrolig svingvillig. Smådårlig vindbeskyttelse og for høyt turtall på gira er det eneste negative.

Regner med skikkelig tilbakemelding etter de første turene :knegg

Hva sier de som eier sykkelen pr idag foresten ?

Nei...je har tatt en råsjanse he rog kjøpt biken ukjørt. Men Erling_/gubben har jo prøvekjørt den og han kjenne rmeg rimelig godt og vet hva je vil ha :P :p

Pga skader i beina så måtte je ha en mer opprett sittestilling med mer moderat kne og hoftevinkel. Imidlertid var det vanskelig for meg å finne en sportslig nok sport-touring før je ramla over denne :prf

Nå er je vant med R sykler og det å gå fra en gixxer 1000 til denne blir nok en overgang, lappen og lommeboka er nok tryggere sånn sett. Hovedsaken er at biken er morsom å kjøre, svingvillig, sterk nok og bra ergonomisk.

Av utstyr så kan je nevne at je bestillte den med to stk Givi sidekofferter, orginale varmehåndtak, velteklosser og sotet kåpeglass. Akrapovic slip-on er underveis fra USA. Je ønsket meg korte Pazzo Racing hendler i gubben i bursdagsgave så de dukker vel også opp snart., Eller så blir det litt carbon og greier. Koffertfester fra SW-Motec...ja..også innerkofferter da...som je fikk i julegave av gubben :thumleft. Og rød felgtape.....jaja...sånn går nu dagan,,,hehe
Live to ride - ride to live
Smia MC

MC`r: Suzuki 50, Yamaha XJ 600, Honda Magna 750, Suzuki 600 GSXF, Honda CBR 600 F/S, Honda 600 RR X 2, Honda VFR 800 V-Tec, Suzuki GSXR 750, Suzuki GSXR 1000 og nå Kawasaki Z 1000 SX

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av LordShaft »

ZZR-Tom skrev:
LordShaft skrev:Vurderer å kjøpe meg ny sykkel.
Er det noen av dere som har erfaring med forsikring på en BMW S1000 RR? Har 75% bonus på ducatien min nå, men tenkte jeg skulle høre litt hva ca pris dere andre ligger på?

Ja jeg vet det er å banne i kirken for oss ducati eiere. Men den nye røde og grå S1000 RR er noe av det råeste jeg har sett på lang tid :-P
Nja sikkert alt fra 4000kr til 50 000kr. Alt avhengi av alder,adresse,tidligare uhell,garasje eller ikkje etc etc.
To jamn aldra med lik bonus og garasje og alt det der ekstra, kan ha to totalt ulike priser på forsikringen hos samme selskap.
Flytter eg fra her eg bur til Bergen sentrum så vil nok eg begynne å nærme meg det dobbelte i forsikrings pris(litt på spissen)
Ja jeg vet at når det kommer til forsikring så er alt relativt! Jeg bor i åsane, har garasje, 30 år og 75 prosent bonus....ingen tidligere skader. Så vil tro at jeg ligger bra an. Men vet dere om det er noen av brukerne her inne som har samme sykkel?
Kommer uansett til å ha meg en ringerunde i morgen, men greit å høre litt hva andre har fått i premie på en slik sykkel

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av TheHaughom »

Må bare gratulere Hege med en meget stilig sykkel.
En av dem som ligger i øvre del av neste-sykkel-listen, og var egentlig en Z1000 jeg hadde tenkt å gå for før jeg prøvekjørte Duken.
Vil tro det kribler litt i kroppen når du tenker frem på den kommende våren :thumleft
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

ZZR-Erling

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ZZR-Erling »

Fått satt på hurtigkoblingene til kuffertene i dag:


MED KUFFERTER:
Bilde


MED KUFFERTRAMMENE:
Bilde


UTEN KUFFERTRAMMENE, MEN MED FESTENE:
Bilde

Brukeravatar
Hjernen
Innlegg: 802
Registrert: 14 des 2010, 11:07
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
Sted: Porsgrunn

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av Hjernen »

Snobbete!! Hos meg så må jeg koble av blinklysa og skru som en helt...
Men det er prisen for en gammel sykkel...

Kunne godt tenkt meg en slik en hvis jeg hadde vært i byttemodus da... :yeyeye

Grattis med ny sykkel!!
Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Ny sykkel i 2013, valget er tatt.

Legg inn av Andreas »

kz1300 skrev:
Andreas skrev:Gratulerer med et klokt valg :thumleft Nå kan vi lage egen Multistrada 1200 klubb her inne :P :p

Den Granturismoen er stilig ja. De blir vell ikke satt i produksjon heller enda, før om et par måneder? Åsså trenger du vell heller ikke å handle noe ekstrautstyr til denne, den er jo ganske fullstappet orginalt :-)

Hvor ble det til at du bestillte fra? Eker eller Løvaas?

Blir spennede å høre hvordan du liker Skyhooken!
Takk for det, er det flere enn oss to som har MTS? Men likevel kan vi vel lage en MTS klubb, skal vi ha klubbmøter, årsmøter etc. he he.
Bestillingen gikk til Løvaas, tilbudene de kom med var så og si identiske. Det eneste jeg bestilte i tillegg var Ducati GPS.
Ja skal bli spennende og i hele tatt kjøre denne sykkelen jeg gleder meg. Ellers sa Løvaas at produksjonsstart skulle være i februar, håper de har rett og ikke at produksjonsstart er mars / april.
Ingen flere som jeg vet om, eneste er ihvertfall en som har en Multistrada 1000 DS av den forrige generasjonen :D

Vet ikke om du har lest den, men her er en bra artikkel, skrevet av avdøde Kevin Ash, om teknikken på din 2.generasjons Multistrada 1200 :vs

http://www.ashonbikes.com/content/ducat ... -technical" onclick="window.open(this.href);return false;

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ArcticTiger »

:thumleft Jeg kan gjerne være Hang-around evt Prospect i Mcsidens MTS 1200-klubb :yeyeye
:lol Det skal bli morro å kjøre Multistrada med De Store Gutta :knegg :\m/: :hallo :mc1 :mc1

Brukeravatar
showman
Innlegg: 23
Registrert: 26 jan 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Ducati Monster 695

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av showman »

Hva tror folk om den nye KTM Duke 400 som kommer nå til våren? Blir dette for døvt å begynne med som første sykkel? Kommer kanskje til å gå lei lite power fort?

Skal ha min første sykkel, og har tenkt å bruke rundt 80,000,- Tok tung lappen ifjor høst.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av AJ »

showman skrev:Hva tror folk om den nye KTM Duke 400 som kommer nå til våren? Blir dette for døvt å begynne med som første sykkel? Kommer kanskje til å gå lei lite power fort?

Skal ha min første sykkel, og har tenkt å bruke rundt 80,000,- Tok tung lappen ifjor høst.
Du mener antakelig Duke 390, vil jeg tro...?:

[img]http://www.ktm.com/uploads/tx_ktmproduc ... ad_635.jpg[/img]

Sikkert bra, den. Men hvorfor ikke ta steget opp til Duke 690? ;-) Vil være å få brukt til sommeren, disse. Ble solgt haugevis av dem i år :-)

Ellers... velkommen hit til MCsiden.no :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
showman
Innlegg: 23
Registrert: 26 jan 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Ducati Monster 695

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av showman »

Takk for det :)

Hm, jo hadde jo vært bedre det, får se om det dukker opp noen til rundt 80 i løpet av feb, mars.. Hvem år ble 690 lansert?

ZZR-Erling

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ZZR-Erling »

Så var Akrapovic på plass. Sparte 3500.- ved å handle over nett fra Maryland i USA, More Power Racing.

Bilde

Svar