Elolz - Honda VTR SP1

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av Kawagutten »

Elolz skrev:@Toven: Er så enig, er så mange som skriver kun kmstand og årsmodell og "fin sykkel" eller noe sånt. :sk? Når jeg slenger noe ut for salg skriver jeg mest mulig, da slipper jeg også mest mulig unødvendige mails og telefoner. Tar noen kontakt, så vet jeg at det er for å kjøpe. På alle syklene jeg har solgt har jeg maks fått 3-5 henvendelser før de er solgt. Og førstemann som har dukket opp for å se på den har alltid tatt den.

@Ashland: Hahaha, så det er sånn det fungerer altså. :lol

@Kawagutten: Der sier du noe, det fikk jeg ikke med meg ved første øyenkast. :-k Mener det bare er et sånt S emblem på tanken på disse, kan jo være det er fjernet eller har falt av, men tviler jo egentlig litt på det...
Ja ser ut til kun å være S der.
http://www.bikez.com/pictures/browse.ph ... 9&pageno=4" onclick="window.open(this.href);return false;
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av DrGreve »

Oljetettinger holder seg som regel greit over tid så lenge sykkelen står temperert. O-ringer til kjølerør har en tendens til å tørke inn og begynner å lekke når motoren starter etter lengre stillstand.
Men sykkelen har jo blitt brukt selv om det er lite de siste 2 år, så jeg tror ikke du løper noen stor risiko på grunn av akkurat det.
Og legg merke til at jeg tror, jeg gir ingen garantier :)
Edit: gaffeltettinger har en lei tendens til å begynne å lekke etter lengre stillstand...
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av Kawagutten »

Sim ringer på gaflene er lett å se om de lekker og er vel noe av det første som tørker inn.Bremsevæske beholder bør sjekkes,se etter vannperle i glasset og hvis du åpner så kan det være et tykt belegg der.På bilde her skal sykkelen ha stått i 2år men tror det er lengre siden det er gjort rent.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av Kawagutten »

Elolz skrev:Takk for tips! Se der ja, litt av noe gugge. Hvordan går det med sykkelen du hentet deg? Fått orden på den? Mye som måtte gjøres?
Ja det var et tykt lag oppi der som nå er renset,det er også byttet kjølevæske,olje/filter og simringer i gaflene ellers så er det noe jeg skal sjekke mer i morgen.Må nok se nærmere på luftfilter, kjede/drev og justeringa der.Alt el virker,dekk er brukelige,motor starter lett og går bra så regner med den går igjennom visning til uka.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av Ashland »

Ville ikke tro det skulle være så farlig en sykkel står litt gjennom ett par sesonger, så lenge den er rørt litt på og lagret med full tank å batterilader. Bremsevæske´n nevner selgeren også spessiellt

Tettninger hadde jeg ikke vært så bekymret for, det som ikke liker stillstand er gummi foringer. Få byttet alle væsker på en service...
Demperoljen i forgafflen skal vel egentlig byttes på interval eller tar jeg feil?? Da får du tatt tettningene der også

Det positive er selgeren er behjelpelig med å booke inn service for deg og svarer på mail :thumleft Mer enn hva mange andre ser ut til å gjøre

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av gorbys »

Trur det skal gå fint. Lager blir ikke ødelagte av å stå med mindre det kommer vann eller de på annen måte ruster innvendig. Gaffeltetninger som sagt og annet av gummi. Oljer å væsker skal byttes på intervaller siden de mister egenskapene sine over tid. Spesielt bremsevæske tar til seg vann og blir dårlig.
Når det er sagt, gs'n min sto i 12 år og det eneste eg bytta var batteriet før den kunne kjøres, tok seinere å bytta alle væsker og utpå sesongen måtte Gaffeltetninger byttes siden de blitt harde og begynnte å lekke. En Datsun pickup eg kjøpte i høst hadde stått siden 2000, satte i nytt batteri og den går som bare pokkeren. Kjølevæske å termostat måtte byttes da siden den aldri vart varm men ellers så fungerer den akkurat like godt som andre biler. Noen foringer måtte byttes på EU kontroll men som sagt, gummi tåler ikke å stå over tid. Men det er forskjell på en bil som har stått i 15 år og en sykkel som har stått i et par....

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av sankyo »

Det høres tøft ut. Lykke til og gute Reise.
Live long and prosper :janikk

Toven

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av Toven »

Haha stilig, god tur :thumleft

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av Kawagutten »

Haha riktig instilling og lykke til :-)
Skulle det være noe så er det bare å høre om det er noe jeg kan hjelpe med :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av Orion »

Respekt! ;-) God tur!

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av Olav K »

Tøft gjort, i alle aspekter av ordet :-)
Håper du får en fin reise, og at du kommer hjem med en flott V-twin. Jeg er spent på dine vegne, legg gjerne ut noen bilder etterhvert:-)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av norse900 »

+1 :thumleft
Må man, så må man ... :lol
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av Svolp »

Knall kjekt... Blir et minne for livet :) Lykke til!
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
Jacobsen
Innlegg: 218
Registrert: 31 jan 2012, 19:10
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja ZX9R

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av Jacobsen »

Det blir spennende! Lykke til :vs

Brukeravatar
Jacobsen
Innlegg: 218
Registrert: 31 jan 2012, 19:10
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja ZX9R

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av Jacobsen »

Viktig å utfordre seg selv! Det kommer til å gå veldig bra og du blir en erfaring eller to rikere, ikke dumt det :)

Svar