Video/redigering-hjørnet

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23238
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Bjerknez »

Snikkeren skrev:Tanken var å ha en intro jeg kan bruke på alle videoene. Både de som har med droneflyging, og de som har med MC-kjøring å gjøre. Og de som har begge deler.

Men det er klart, jeg kan jo kjøre introen med forskjellig bakgrunnsbilde, alt etter hva innholdet skal være. Da må jeg i så fall lage flere alternativer.
Hovedsaken er at du lager en introvideo du liker selv og som du står for. Hva jeg mener har jo svært liten betydning. Sikkert mange som har innvendinger på min video også, hehe.

Jeg kommer dog til å sprite opp min videointro litt med levende videoer i stede for statiske bilder etc. Men det får bli en annen dag. Hvis det viser seg at jeg får til en skikkelig kul kjørevideo i løpet av sommeren så kommer jeg nok til å lage en egen videoinntro som passer den spesifikke turen for å få den til å skille seg litt ut.

Men tilbake til din intro:
Når jeg ser denne globusen samt teksten i videoen din så ser dette veldig ferdiglaget ut. Denne globusen er heller ikke 100% rund og jeg misstenker at bildet er trykt sammen eller noe?
Uansett en fin intro, men den virker ikke veldig egenprodusert, hvis du skjønner hva jeg mener.

Det er en del år siden fancy skyggeeffketer og flares etc. var kult så i mitt hode så får jeg litt 90-talls assosiasjoner.

Men du spør om min (og andres) mening og da får du den, hehe.
Poenget er som sagt at du liker dne selv, samt at jo hovedformålet med en slik intro er at de som ser den faktisk synes den er flott uten å bli for prangende. For hovedmålet er jo egentlig å trekke folk til videoene dine.

Min er sikkert ikke perfekt den heller, men så lenge jeg liker deg greit selv, så bruker jeg den :thumleft

Men den bakgrunnsmusikken har jeg hørt tusen ganger før... men husker ikke hvor... ?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av LordShaft »

Bruk YouTube til å finne en intro du liker. Eller måten den er laget på og kopier denne. Også husk det. En intro skal bare vare et par sek.... folk driter i hvem som har laget den.
En logo eller emblem som er unikt for deg og litt skrift under er nok. Men litt lyd, som blinker eller suser forbi i noen sekund også er det over... :thumleft

Note 4

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Snikendeugle »

Det bør også tas høyde for The Wadsworth Constant, spesielt med tanke på introlengde (jeg har ikke sett din enda Snikkeren, sitter på et senter uten lyd, så det får vente)

http://www.urbandictionary.com/define.p ... h+Constant" onclick="window.open(this.href);return false;

The Wadsworth Constant is the fundamental idea that the true meaning of a video, conversation, or comment approaches importance after approximately 30% of it has been skipped over.
The above definition, for instance, has 180 characters. After applying the Wadsworth Constant, we skip over 52 characters (29%). The definition now reads,
"the true meaning of a video, conversation, or comment approaches importance after approximately 30% of it has been skipped over."


http://knowyourmeme.com/memes/the-wadsworth-constant" onclick="window.open(this.href);return false;

The Wadsworth Constant is an axiom which states that the first 30% of any video can be skipped because it contains no worthwhile or interesting information.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23238
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Bjerknez »

En video intro er jo kanskje mer for de som driver med dette komersielt så for oss private så har ikke dette noen annen effekt enn at det ser kult ut (hvis det er riktig laget). Men jeg har sett mange forferdelig dårlige introer som man like godt kunne latt vær og vise. Jeg synes det er kult at introen viser at det er "selvlaget". Når jeg ser en video på Youtube så liker jeg at vedkommende har brukt bilder/video av sin egen sykkel etc. Da får jeg et inntrykk av at han har lagt LITT jobb i videoene sine og fristelsen er dermed litt større for å abonnere på personen.

I det siste har jeg fått en del utenlandske som abonnerer på Youtube kanalen min og det synes jeg er litt morsomt. Det er også derfor jeg prøver og holde en engelsk språkdrakt. Jeg har faktisk klart å sope inn litt penger på videoene mine også. Er oppe i 72 kroner nå faktisk. Men man får ikke utbetalt noen sum før den oppnår en viss sum innenfor en viss periode.

Det skal sies at jeg på ingen måte mistenker at dette har noe med introen min å gjøre alene, men helheten som hjør at jeg får en del utenalndske følgere.

1. Jeg holder meg til engelsk tekst (stort sett)
2. Jeg legger ut videoer ganske kontinuerlig.
3. Jeg prøver og holde kanalen min "ryddig" og kategorisert samt prøver å beskrive videoene mine.
4. En litt halvkul intro som drar opp intrykket (kanskje...)

Har blitt litt mer videopublisering på meg nå etter at jeg fikk fiber med 100/100 hastighet. En video på 500mb-1GB. lastes opp på null komma niks så størrelsen på videoen er ikke lenger vitktig.

Dog skal jeg være den første til å inrømme at jeg kunne klippet bort MYE mer i mange av videoene mine. Det MÅ jeg bli flinkere til. Blir mange kjedelige punkter hvor folk uansett spoler forbi. Vil jeg tro. Men det er en fin balansegang mellom det å "ta med seere på turen" samt det og holde videoen interresant. Skal man være med på turen så må man jo mer eller mindre være med på turen i sin helhet, men problemet her er at turene mine stort sett foregår i tettbebygd strøk i ikke alt for spennende omgivelser og da kunne jeg klippet bort mye mer.

Til sommeren skal jeg filme HELE kystriksveien, HELE Geiranger og HELE Trollstigen etc. MANGE andre har gjort dette før meg, men jeg skal prøve og få min video til å fremstå som hakket mer interressant. Det krever at lydkvalitet, kameravinkel, etterredigering etc. er i boks.

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Orion »

Jeg synes introvideo er et morsomt konsept. Blir liksom varemerket for videoene du publiserer. Har ingen introvideo selv enda, men leker med idéen i hodet hvordan den skal bli. Så snart jeg får sykkelen og det blir blå himmel og sol skal jeg lage en. Er enig med Bjerknez at den bør gjenspeile hva videoene inneholder, iallefall til en viss grad.
Snikkeren skrev:Tanken var å ha en intro jeg kan bruke på alle videoene. Både de som har med droneflyging, og de som har med MC-kjøring å gjøre. Og de som har begge deler.
Hva med å lage en introvideo hvor du filmer MCen med drona? Kan komme med 3 forslag.

1 - Ser for meg stillbilde av deg på MCen i begynnelsen av videoen, med teksten "Snikkerens Productions" under. Teksten forsvinner til hver av sidene. Bildet kommer til live hvor drona flyr høyere - samtidig som du og MCen forsvinner i horisonten. Med et heftig "The rock"-kutt som spilles i bakgrunnen. ;-)

2 - Fly-by filming mens du kjører MCen. Snickerens productions med stor skrift under. Du gasser på ut av bildet, og videoen fades ned.

3 - Kanskje den kuleste idéen av alle. Få noen til å styre drona. Du og sykkelen filmes helt closeup. Drona flyr vekk og opp, samtidig som en bil rygger på en annen vei i bakgrunnen. Du er å se i bildet hele tiden. Når drona har flydd så høyt at du ser hele bygda tar du videoen over i videoredigeringsprogrammet og spiller det motsatt vei. Altså kommer drona flyvende nærmere samtidig som en bil kjører på en vei i bakgrunnen. Drona stopper rett foran deg, med teksten "Snikkerens productions" under. ;-)

Bare et par forslag selvfølgelig. Kun fantasien som setter grenser. :-) Var på ingen måte dum introvideo du har lagd heller. Men ettersom du har utstyr til det, ville jeg hvertfall vurdért å gjøre den litt mer personlig.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Bringisen »

Bjerknez skrev:En video intro er jo kanskje mer for de som driver med dette komersielt så for oss private så har ikke dette noen annen effekt enn at det ser kult ut (hvis det er riktig laget). Men jeg har sett mange forferdelig dårlige introer som man like godt kunne latt vær og vise. Jeg synes det er kult at introen viser at det er "selvlaget". Når jeg ser en video på Youtube så liker jeg at vedkommende har brukt bilder/video av sin egen sykkel etc. Da får jeg et inntrykk av at han har lagt LITT jobb i videoene sine og fristelsen er dermed litt større for å abonnere på personen.

I det siste har jeg fått en del utenlandske som abonnerer på Youtube kanalen min og det synes jeg er litt morsomt. Det er også derfor jeg prøver og holde en engelsk språkdrakt. Jeg har faktisk klart å sope inn litt penger på videoene mine også. Er oppe i 72 kroner nå faktisk. Men man får ikke utbetalt noen sum før den oppnår en viss sum innenfor en viss periode.

Det skal sies at jeg på ingen måte mistenker at dette har noe med introen min å gjøre alene, men helheten som hjør at jeg får en del utenalndske følgere.

1. Jeg holder meg til engelsk tekst (stort sett)
2. Jeg legger ut videoer ganske kontinuerlig.
3. Jeg prøver og holde kanalen min "ryddig" og kategorisert samt prøver å beskrive videoene mine.
4. En litt halvkul intro som drar opp intrykket (kanskje...)

Har blitt litt mer videopublisering på meg nå etter at jeg fikk fiber med 100/100 hastighet. En video på 500mb-1GB. lastes opp på null komma niks så størrelsen på videoen er ikke lenger vitktig.

Dog skal jeg være den første til å inrømme at jeg kunne klippet bort MYE mer i mange av videoene mine. Det MÅ jeg bli flinkere til. Blir mange kjedelige punkter hvor folk uansett spoler forbi. Vil jeg tro. Men det er en fin balansegang mellom det å "ta med seere på turen" samt det og holde videoen interresant. Skal man være med på turen så må man jo mer eller mindre være med på turen i sin helhet, men problemet her er at turene mine stort sett foregår i tettbebygd strøk i ikke alt for spennende omgivelser og da kunne jeg klippet bort mye mer.

Til sommeren skal jeg filme HELE kystriksveien, HELE Geiranger og HELE Trollstigen etc. MANGE andre har gjort dette før meg, men jeg skal prøve og få min video til å fremstå som hakket mer interressant. Det krever at lydkvalitet, kameravinkel, etterredigering etc. er i boks.
Hmm, høres meget spennede ut :prf Men nå husker jeg ikke helt hvilket kamera du har. Jeg har et GoPro 4 Silver og tenker litt på hvordan du har tenkt å gjøre ditt stunt? Hvordan planlegger du å løse batterikapasitet? Har du med deg bøtter med batterier eller tenker du å lade underveis fra sykkelens DIN uttak? Hvordan tenker du lyd? Vil du ha en ekstern microfon eller legge til lyd i etterbehandlingen den?
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23238
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Bjerknez »

Hmm, høres meget spennede ut :prf Men nå husker jeg ikke helt hvilket kamera du har. Jeg har et GoPro 4 Silver og tenker litt på hvordan du har tenkt å gjøre ditt stunt? Hvordan planlegger du å løse batterikapasitet? Har du med deg bøtter med batterier eller tenker du å lade underveis fra sykkelens DIN uttak? Hvordan tenker du lyd? Vil du ha en ekstern microfon eller legge til lyd i etterbehandlingen den?
Jeg har et GoPro Hero 4 Silver jeg også samt en ekstern mikrofon (Zoom H1). Gopro'en er montert midt på styret og jeg tenkte å koble dette til 12V uttaket under salen ved å strekke en ledning derfra og gjennom tankvesken og frem til kamseraet. Problemet mitt blir ikke strøm, men heller lagringskapasitet. Jeg har to 64GB. minnekort og tror nok dette holder i massevis.

Målet er å filme turen hele veien ned til Geiranger samt Ørnesvingene oppover. Dette tar jo ikke akkurat mange timer. :thumleft


Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Tommas »

Kul video!

Mange, mange timer råmateriale der ;-)

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av MLeikarnes »

Både Trollstigen og Geiranger burde man klare på ett batteri (per vei) og 32gb minnekort med GoPro Hero 3+ Black, får 2t og 12min film ut fra ett batteri og 32gb minnkort (1080p Superview, 60fps). Hele kystriksveien derimot... det vet jeg ikke om jeg hadde tatt meg råd til, krever mange minnekort, eller at man må ha med seg en pc for å tømme minnekortene... :scratch Jeg har 2 32gb, samt 2 16gb, dette holder til en passelig tur på 4-5 dager. Blir nok nødt til å kjøpe flere...
Men å kjøre med ladekabel i kameraet er ikke aktuelt for meg, er helt avhengig av at alt av utstyr er vanntett, det regner jo 2/3 ganger jeg kjører... Man skal være bra heldig om man greier å treffe Trollstigen og Geiranger i bra vær :-k
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av LordShaft »

Er du i tvil....dette er fasiten

Note 4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23238
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Bjerknez »

MLeikarnes skrev:Både Trollstigen og Geiranger burde man klare på ett batteri (per vei) og 32gb minnekort med GoPro Hero 3+ Black, får 2t og 12min film ut fra ett batteri og 32gb minnkort (1080p Superview, 60fps). Hele kystriksveien derimot... det vet jeg ikke om jeg hadde tatt meg råd til, krever mange minnekort, eller at man må ha med seg en pc for å tømme minnekortene... :scratch Jeg har 2 32gb, samt 2 16gb, dette holder til en passelig tur på 4-5 dager. Blir nok nødt til å kjøpe flere...
Men å kjøre med ladekabel i kameraet er ikke aktuelt for meg, er helt avhengig av at alt av utstyr er vanntett, det regner jo 2/3 ganger jeg kjører... Man skal være bra heldig om man greier å treffe Trollstigen og Geiranger i bra vær :-k
Jeg skal også filme kystriksveien samt diverse strekninger opp mot Geiranger/Trollstigen og jeg skal også kjøre over Aursjøvegen hvor jeg tenkte å filme, så ekstern strøm trenger jeg nok. Jeg har til sammen plass til 8.5 timer med opptak i 1080p 60fps på to 64GB. minnekort. Dette burde vel sikkert holde muligens, men tror nok et minnekort til hadde gjort seg...

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Snikkeren »

Da har jeg laget et par nye forslag til intro. Egentlig ganske lik den første, men litt mer personlig bakgrunn. "Logoen" har jeg jo laget helt selv, så den er jo personlig.

Første forslag er med et bakgrunnsbilde som jeg tok med dronen i ettermiddag:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=8_hcWIRblWs[/video]

Andre forslag er med videobakgrunn:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=lhg2ExkfPgE[/video]

Begge introene er laget med tanke på dronefilm. Kan lage en annen intro for det som har med MC å gjøre når sesongen begynner.

Hvilken intro ville DU valgt?
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23238
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Bjerknez »

Jeg likte den siste videoen best for der skjedde det mer i bakgrunnen. Men den "logoen" samt teksten i videoen beveget seg for sagte synes jeg. Det du driver med er jo droneflyging og mc kjøring noe som er preget av litt fart og spenning og da synes jeg introen bør sprites opp litt.

Jeg synes fortsatt at teksten/logoen ser litt for glorete ut, men det er nok fordi jeg er allergisk mot3D effekter. Spesielt hvis det ikke er 110% "riktig" utført.

Det hjalp ekstremt mye med eget bilde i bakgrunnen og det var mye bedre enn forrige forsøk, men det er noe med den logoen/teksten jeg ikke liker helt...

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av LordShaft »

Jeg likte begge to.... Men jeg ville kortet de ned... Hvorfor skal den vare i 11 sekunder? Prøv å kutt den ned til 5 - 6 sekund. :-k Eller blir det alt for kort kanskje :-# :x

Svar