Elolz - Honda VTR SP1

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av Kawagutten »

Det er nå du ikke må stresse :-) skal du ha godfølelse så la de ta service der først for de gjør det antageligvis ikke noe dårligere der enn her.Har du en link ?
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av Ashland »

Det er ingenting som kan måle seg med den følelsen av første turen hjemmover med nyervervet kjøretøy, det er noe helt eget :-)å

Kawagutten har rett på en måte, med ikke å ikke stresse for mye, men hva gjør enn når absinensene er på sitt verste på våren? Er magefølelsen god, er det ingen grunn å tvile og la noen andre stikke av med sykkelen :thumleft
La selgeren booke inn service og evt andre ting som skal utføres på ett merkeverksted, da fungerer alt som det skal hjemmover. Så er det bare å farte avgårde med koffert og kjøreutstyr. Regn og kaldt vær bør ikke sette noen stopper for en tur, ordner du lett med en god regndress :prop:

Har du link til hærligheten??

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av sankyo »

Ser stilig ut, den.
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av Kawagutten »

Her har du jo funnet 2 stk ikke så langt fra hverandre så da har du en i bakhånd å se på,hør om de kan møte deg.
Ser også problemet med at du ikke ringer dem så da vil alle de gode kjøpene gå fra deg.De går helt sikkert med på å holde den av noen dager hvis du bare får bestemt deg.Du har jo ikke handlet før du har betalt selv om du har gjort en avtale om å se på de.
Skulle gjerne vært med nedover og hjulpet deg med henting/kjøring med henger hvis jeg hadde hatt noe å handle for.
Er vel ikke mange dagene til det er greit å kjøre hjem men du bør kanskje ta med deg en lang bag så du får plass til f.eks.eksos som følger med hvis ikke du sender de hjem med post merket med at det fulgte med i salget.
Sett i gang med kaldt hode.En tabbe jeg gjorde var å legge opp turen på kortest mulig tid og endte med å bli så sliten at jeg ikke så alt av feil men kunne jo heller ikke demontere deler for å se stand på alle delene. Tar du service der er det kanskje mulig å få tilsendt en vurdering fra verkstedet.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av Olav K »

Du kan få låne en 20 liters Kriega bag hos meg, den passer på alt, og du slipper å ha noe på ryggen.

Spennende "prosjekt" du har på gang. Sykler jeg ikke har noe forhold til egentlig, men må jo si at den SP2'en er en fin sykkel :yeyeye
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av Tommas »

Jeg skal i utgangspunktet ned å hente sykkel andre halvdel april, du kan jo sende meg en PM når det nærmer seg om du ikke allerede har kjøpt og hentet selv.
Mulighetene er jo da til stede for litt koordinering. I tillegg har jeg en veldig god venn i Hamburg som snakker flytende tysk og liker motorsykler, han er til stor hjelp.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av Kawagutten »

Nå er minste sats på utregning av moms på frakt gått opp til 2500 så lenge du ikke kan dokumentere at reise/frakt har kostet mindre.

Du har jo også muligheten til å kjøpe deg noe ekstrautstyr som f.eks. tanktrekk/veske mens du er der.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av DrGreve »

Finner du noen i området innenfor 20000 og 25000 i postnummeret så er du i akseptabel avstand til flyplassen i Hamburg. Bestiller du billett hos Norwegian tidlig nok så kommer du deg til Hamburg for under 500 spenn fr Gardermoen :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av gorbys »

Alle utgifter du har i forbindelse med henting skal dem ha moms på. Fyller du bensin på tanken skal dem ha moms og... Gribbene...

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av Ashland »

Snasen sykkel du hadde funnet, men SP2´n var virkelig pen :yeyeye

Om jeg skulle selge sykkelen min, hadde jeg tatt meg bryderi å svare på en mail. Uansett om den kommer fra noen som er fra Norge eller utlandet... Selvfølgelig er det bedre å ringe eieren, viser jo enn er litt mer enn middels intressert

Selve turen ned og opp igjen kann enn ikke regne med i prisen på sykkelen, det må taes som en tur/weekend ferie.
For å unngå bomtur - Ingenting er værre enn det!! Bør du kansje sette av ett par dager eller iallefall ha ett par sykkler i bakhånd å se på, i tilfelle det ikke skulle vise seg å være noe intressant

Du lager selvfølgelig to kjøpekontrakter, den riktige putter du i lomma. Den andre skriver du ned kjøpesummen på hærligheten, tollerene vet ikke om du har gitt €5000 eller €3500. Bare ikke skriv ned for mye, fattes det misstanke blir sykkelen verdivurdert på grensen. Samt den er fritt levert til deg i Hamburg eller annen by i nord, da slipper du unna endel moms på frakt. Som blir beregnet utifra km-lengde fra kjøpested / overleverings sted til Svinesund. De aller fleste private selgere går med på dette når du forklarer hvorfor :thumleft
Det er fast praksis når jeg har hentet inn noe fra utlandet :redface

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av Kawagutten »

Ved sending av ting som hørte med i handelen kan den merkes med et nr du får fra tollvesenet når du kommer til Norge,bare å spørre tollen om det.
Det hender posten tar seg friheter med å ta inn gebyr selv om de ikke skal det og da må du klage kjapt.Følg med sendingen med sporingsnr.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Toven

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av Toven »

Utrolig hvor lite noen opplyser ved salg.. Er jo som du sier, ikke rart at dem ikke får solgt.

På den sv'n, hva slags service er det han nevner i annonsen da :scratch :P :p

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av Ashland »

Den service´n kan være vask og tørking :scratch

De som legger ut annonser med elendige bilder, mangelfulle opplysninger, ikke svarer på mail eller oppgir usikkre å avvikende svar om du får tak i dem. De har alle lagt ut sykkelen\bilen av en årsak - for å beholde husfreden...
Kjærringa har lagt inn ultimatum, selg mc´n ellers flytter jeg og skal ha halve huset. Dermed gjør de annonsen så lite attraktiv som mulig og blir heller ikke kvitt hærligheten - Problem løst :lol

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av Kawagutten »

http://www.finn.no/finn/mc/used/viewima ... e=56671651" onclick="window.open(this.href);return false;

Hadde det vært gjort noe storservice på den så hadde han nok spesifisert litt mere.Og hvorfor er tanken lakkert opp igjen tro.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av sankyo »

Tok med hjelm som håndbagasje 2x. Ikke noe problem. Nok plass i hyllene til håndbagasje. Noen hjelmer er større enn andre, men det bør funke.
Live long and prosper :janikk

Svar