Waffelrøra

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: Waffelrøra

Legg inn av Baron von Waffel »

Siste dag med kjøring med Min Stolte Gnager i År. Nå går veien til Hjelpis for vinterlagring. Skal jeg kjøre mer nå blir det med Smågnageren. Men siden jeg ikke legger om til andre dekk blir vel det bare sporadisk.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Waffelrøra

Legg inn av Intruder »

Det er best å ha smågnageren beredt nå som det er gnager år... :\m/: :moi:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: Waffelrøra

Legg inn av Baron von Waffel »

Ikke bare å fleipe med. På vei inn døra til middag så jeg at det lå en død mus ved siden av bilen min.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: Waffelrøra

Legg inn av Baron von Waffel »

Baron von Waffel skrev:Tross alt trakk jeg ikke advokatkortet før han sa jeg måtte vente på gangen.

Jeg vil være til stede før min sønn blir spurt om hvem han tror det kan være bilde av.

Men så lenge bildet er så dårlig at de tror det er bilde av en jeg vet det ikke er, så må det jo avvises som bevis også i forhold til den virkelige sjåføren.
Familien har lagt inn press om at guttungen må få slippe dette avhøret. Så sjåføren har bedt meg si fra hvem som kjørte. Må vel gjøre det.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Waffelrøra

Legg inn av AJ »

Baron von Waffel skrev:
Baron von Waffel skrev:Tross alt trakk jeg ikke advokatkortet før han sa jeg måtte vente på gangen.

Jeg vil være til stede før min sønn blir spurt om hvem han tror det kan være bilde av.

Men så lenge bildet er så dårlig at de tror det er bilde av en jeg vet det ikke er, så må det jo avvises som bevis også i forhold til den virkelige sjåføren.
Familien har lagt inn press om at guttungen må få slippe dette avhøret. Så sjåføren har bedt meg si fra hvem som kjørte. Må vel gjøre det.
Er vel kanskje det beste, det...
Uten sammenligning for øvrig; leste for en stund siden om en kar som ble dømt til tross for at kameraene ikke hadde fått tatt godt nok bilde av ham. Dette fordi fyren brukte trikset vi alle har snakket om, skulle jeg mene å vite... nemlig solskjermtrikset.
I denne fyrens tilfelle hjalp det ikke. Muligens fordi samme bil hadde gjort dette så mange ganger at det var begynt å bli påfallende...
Uansett så ble han han dømt uten at jeg kan si mer spesifikt på hvilket bevisgrunnlag.
Men uansett så er det nok blitt slik at politiet ikke gir seg sånn uten videre, heller ikke av prosessøkonomiske hensyn, i saker som dette...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Gammelgutt

Re: Waffelrøra

Legg inn av Gammelgutt »

AJ skrev:Må si jeg reagerer på måten pb Holden svarte da du "trakk advokatkortet", selv om jeg ikke er spesielt overrasket.
For det har vel alltid vært slik at mange (de fleste...?) tjenestemenn i politiet har sett på sine egne jurister som... hva skal man si... mer redelige, ærlige og ånkli enn de som jobber med forretningsjus, er forsvarsadvokater osv.
Advokater som jobber med slike ting ses nærmest på som... kjeltringer og ikke minst som et forstyrrende element i forhold til saker og personer som etterforskes...
I Bærum er det en ung kvinnelig politijurist som ikke er god, prøver å manipulere saker ved å fjerne vitner fra vitnelista før rettsak. Hun ville dra meg for retten da jeg nektet å vedta et forelegg etter paragraf 3, der hun mente jeg hadde skylden for en skade. Jeg kjørte i baken på en bil etter at den kvinnelige bilføreren brøt vikeplikten og kastet seg ut foran bussen og bråbremset. Men den politimannen som oppdaget at PJ hadde fjernet det viktigste vitnet i min favør, mente jeg burde anmelde PJ. Hadde ikke ork til det, men PJ trakk forelegget etter §3. Hun jeg koliderte med fikk all skyld i forsikringsaken. :ills

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: Waffelrøra

Legg inn av Baron von Waffel »

Været for i morgen gir transportproblemer. Det skal være kuldegrader i natt, og så skal det komme nedbør. I første omgang snø, deretter går dette over til sludd og regn. Jeg liker ikke å sykle i sludd og regn. Så det taler for å ta motorsykkel. For da har jeg tett bekledning. Men motorsykkelen har ikke vinterdekk. Så det er ikke lov. Ender nok opp med T-banen.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Waffelrøra

Legg inn av Snikkeren »

Lov er det, men smart er det ikke.
http://www.dinside.no/830281/de-kjorer- ... erdekk-naa" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: Waffelrøra

Legg inn av Baron von Waffel »

I morgen er det ikke lov. for jeg vil ikke være skodd etter forholdene. Jeg kommer til å kjøre mer i år. Men på mer forsvarlig underlag enn sludd eller regn på islagt asfalt.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: Waffelrøra

Legg inn av Baron von Waffel »

AJ skrev:
Baron von Waffel skrev:
Baron von Waffel skrev:Tross alt trakk jeg ikke advokatkortet før han sa jeg måtte vente på gangen.

Jeg vil være til stede før min sønn blir spurt om hvem han tror det kan være bilde av.

Men så lenge bildet er så dårlig at de tror det er bilde av en jeg vet det ikke er, så må det jo avvises som bevis også i forhold til den virkelige sjåføren.
Familien har lagt inn press om at guttungen må få slippe dette avhøret. Så sjåføren har bedt meg si fra hvem som kjørte. Må vel gjøre det.
Er vel kanskje det beste, det...
Uten sammenligning for øvrig; leste for en stund siden om en kar som ble dømt til tross for at kameraene ikke hadde fått tatt godt nok bilde av ham. Dette fordi fyren brukte trikset vi alle har snakket om, skulle jeg mene å vite... nemlig solskjermtrikset.
I denne fyrens tilfelle hjalp det ikke. Muligens fordi samme bil hadde gjort dette så mange ganger at det var begynt å bli påfallende...
Uansett så ble han han dømt uten at jeg kan si mer spesifikt på hvilket bevisgrunnlag.
Men uansett så er det nok blitt slik at politiet ikke gir seg sånn uten videre, heller ikke av prosessøkonomiske hensyn, i saker som dette...
De fikk ikke navnet på føreren. Nå har vi vært i avhør, min sønn og hans advokat :eh . Og politiet er enig i at det ikke var min sønn som var avbildet. Så saken mot ham er henlagt.

De prøvde å få meg til å gi dem ledetråder om hvem som var riktig person, men jeg foretrekker å la dem lete selv, så jeg avslo å bli med på noen innringing via ja/nei - spørsmål. ](*,)
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Waffelrøra

Legg inn av Geir »

Baron von Waffel skrev:De fikk ikke navnet på føreren. Nå har vi vært i avhør, min sønn og hans advokat :eh . Og politiet er enig i at det ikke var min sønn som var avbildet. Så saken mot ham er henlagt.

De prøvde å få meg til å gi dem ledetråder om hvem som var riktig person, men jeg foretrekker å la dem lete selv, så jeg avslo å bli med på noen innringing via ja/nei - spørsmål. ](*,)
Interessant sak å følge dette... Men hva nå når du avslo å samarbeide? Trekker de ikke "motarbeidelse av etterforskningen" ellernoeslikt-kortet nå da? :scratch
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: Waffelrøra

Legg inn av Baron von Waffel »

Tror ikke de tar det kortet. Jeg sa at jeg mener den regelen jeg påberopte meg er gitt nettopp fordi man ikke skal være nødt til å vitne mot nær familie. Og da ville det være feil å se bort fra den. Men det er klart de kan lete videre. Og leter de godt nok finner de selvfølgelig riktig sjåfør. Men det er spillets regler at de må lete uten min hjelp.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: Waffelrøra

Legg inn av Baron von Waffel »

Har nettopp drukket opp de to siste Frydenlund Juleøl som stod innerst i kjøleskapet. De smakte fortreffelig.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Waffelrøra

Legg inn av Duville »

Da er det kanskje på tide med ny jul, så nye forsyninger kan kjøpes inn. For å si det sånn dess fortere vi kan få denne jula overstått dess fortere kommer sommeren. Når først vinteren har satt inn så er det visse saker som skal overstås før neste sesong kan settes i gang igjen, så like greit å hoppe i det vel....

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: Waffelrøra

Legg inn av Baron von Waffel »

Ja, hver dag som går er en dag nærmere sesongstart. På min vei til jobben i dag lurte jeg på om jeg skal sette inn Smågnageren til service snart, om jeg skal ta det til våren, eller om jeg skal gjøre det selv?

Tror jeg utsetter det til våren, for det skal visst komme en Haynes-bok om Hondas 125 ccm på nyåret i følge Varaderoforumet.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Svar