Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Onsløv »

Hei Bent Are.

Morsomt å se deg her inne også. :D
Trodde du la MC-livet på hylla? Nei, det er ikke mulig det, det har jeg også funnet ut.

Hyggelig å se deg her inne, jeg har savnet flere fra Bergen her.

I år må vi vel få til å treffes. Ihvertfall på torget når du får nysykkelen i hus. Gratulere.
Bare prøv å lavære å gå ned på kne foran meg ;-)
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Hvem er vi?

Legg inn av fikse »

Onsløv skrev:Hei Bent Are.

Morsomt å se deg her inne også. :D
Trodde du la MC-livet på hylla? Nei, det er ikke mulig det, det har jeg også funnet ut.

Hyggelig å se deg her inne, jeg har savnet flere fra Bergen her.

I år må vi vel få til å treffes. Ihvertfall på torget når du får nysykkelen i hus. Gratulere.
Bare prøv å lavære å gå ned på kne foran meg ;-)
Se der ja! Long time no see :-)
Nei, en gang baiker, alltid baiker. Eller noe sånt :D Det blir jo ytterst lite fornøyelseskjøring, fritid er det ikke for mye av med 2 bleiebarn i hus og begge i jobb.
Det blir nok noen turer på torget, må kjøre rutine på kaffebonuskortet :knegg Men om det blir meg eller madammen som blir førstemann på torget med mini-Duke-en er ikke helt avgjort. Må ha noen virtuelle runder i bokseringen først :lol
Bare slapp av Kristian. Ikke er du pen nok, og puppene dine er altfor slappe :terge
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Snikkeren »

Hei, og velkommen til mcsiden fikse. :thumleft



@Onsløv: Jeg er jo bergenser jeg også, bare det at jeg bor ikke der lenger. :knegg
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Tysnes »

fikse skrev:Jajaja, så var det min tur til å si litt om meg :-)
Bent Are Fikse heter jeg, bor på Skogsvåg i Sund kommune, på øyen Sotra, rett vest for Bergen. Idyllisk landlig, med en kjørevei til jobben i Bergen som på MC er herlig: består hovedsakelig av svinger og bakker, trenger ikke sprenge alle fartsgrenser for å ha det morsomt \:D/ Ikke fullt så herlig om vinteren, så skulle kanskje hatt en jobb hvor jeg kunne gått i dvale om vinteren...
Er å finne på diverse andre forum (tidvis også på NAM, i den grad det ennu er liv der), gjerne de som er rettet spesielt mot de merkene kjøretøy jeg har/har hatt :thumleft
Begynte min motoriserte 2-hjuls karierre i 1985: Først en Sachs SIS moped. Spell ny. Stolt som f%¤&. Etter 3 dager klinket jeg inn i siden på en bil. Ikke like stolt da... Storebror, som også var MCist den gang, ga meg en pekefinger og en leksjon, så da tok jeg lappen på lettMC. ´80 CB100 K3 kom på tunet, og fikk gleden av å kjøre den i 6 dager før en/noen stjal den med å kappe begge gjerdestolpene sykkelen var låst fast i. Gjett om jeg smilte da formannen i borettslaget kom med regning på reparasjon av gjerdet. Den gang var det jo urealistisk med tyveriforsikring på hundrekubikkere...
Noe fattigere, men enda mer sta, så skrapte jeg alle lommene og fikk i hus et vrak av en ´76 RS100. Det ble min innvielse i mekanikkens verden kan man si... Total stripping av motor, elektrisk og bremser, og fikk jaggu alt sammen uten hjelp av annet enn hukommelsen (samt at jeg plaget vettet av folkene på Arnes motor, spurte og grov om alt mulig). Sykkelen holdt den, uten noe større arbeider. Knappe 50.000KM kjørte jeg den før jeg solgte den. Brukbart langt for en 2-takter fra 1976! 14 dager senere så jeg den, da med herpet motor. Ble litt våt i øyekroken da gitt.
Noen år med litt fra og til på MC, før jeg i 2003 feiret ny jobb med å fleske til med en spell ny Honda Deauville.
Året etter fant jeg damen i mitt liv. På torget i Bergen det skjer :knegg
Og slike endringer i status har en tendens til å få konsekvenser. Ikke bare at begrepet "skatten min" får dobbel betydning (skulle kanskje vært en egen post for å trekke fra kvinnelig overforbruk?), men det kommer gjerne litt småtroll poppende fram etterhvert. Så med 2 små og behov for en rugekasse av en bil, og vakuum i kontoen, så måtte nok Deauville-en selges i 2009. Fremdeles hadde vi jo en ´86 FZX700 stående, trøstet jeg meg med. Vel, det ble med trøsten. Det er en fin sykkel det, men det er bare ikke min favoritt. Det er litt mer sånn finværsykkel liksom.
Tiden flyr, og jeg har tatt bussen til jobb en tid nå. Og tro meg: Et halvår på bussene her i distriktet er nok til at man blir desperat. Sånn skikkelig desperat. Jeg MÅ ha "noe" som gjør den lange veien til jobb til noe mer enn bare et nødvendig onde. Så for kort tid siden rablet vi våre underskrifter på en spell ny KTM Duke 125 :\m/: \:D/ :thumleft :lol
Siden den er knapt kommet i produksjon ennå, så må jeg (unnskyld, jeg og min kone..) vente til Juni en gang. Men jeg skal klare det. Jeg skal. Jeg skal. Jeg skal.
Vel, nå har vel alle 2 som gadd å starte å lese mitt inlegg, nå sovnet, så da kan jeg vel avslutte for denne gang.
Hei og hopp! :terge
Hei ,og velkommen . kjekt med flere vestlendinger :-)

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Hvem er vi?

Legg inn av fikse »

Takk for mange hyggelige hilsener - det varmer :-)
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Onsløv »

fikse skrev:
Onsløv skrev: I år må vi vel få til å treffes. Ihvertfall på torget når du får nysykkelen i hus. Gratulere.
Bare prøv å lavære å gå ned på kne foran meg ;-)
Bare slapp av Kristian. Ikke er du pen nok, og puppene dine er altfor slappe :terge
:lol

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Onsløv »

Snikkeren skrev:Hei, og velkommen til mcsiden fikse. :thumleft
@Onsløv: Jeg er jo bergenser jeg også, bare det at jeg bor ikke der lenger. :knegg
Ja, men du er en sviker, siden du er en utflytter :-J

werner
Innlegg: 133
Registrert: 27 apr 2011, 19:54
Motorsykkelen din: KTM 950 Adv

Re: Hvem er vi?

Legg inn av werner »

Hallo.
Ny her på forumet, og etter det jeg har sett så er det et fornuftig sted å bruke litt tid. Er en 39 år ung gutt som bor på ilseng i hedmark. Mange som har vært her, men da sikkert litt ufrivillig..
Tok lappen for to år siden etter at jeg fikk en xj 750 seca for noen jobber jeg gjorde på en bil. Da måtte jeg ta lappen også syntes jeg. Savnet vel litt en hobby som ikke hadde med bil å gjøre. Driver med det på dagtid så det kan bli nok. Tengte at jeg kunne drive litt med sykkel, noe jeg aldri har gjort før så jeg er helt blank.. Resultatet er at jeg har fått helt dilla:-) kribler etter å kjøre hele tia. Har rukket å kjøpe og fikse litt på en yamaha xs 750 triple som jeg hentet i sverige. Solgte den til en trivelig kar fra ørsta. Kjøpte så en 900rr som jeg har i dag. Er ingen rr-fyr, men synes firebladen er fin. Kjører bestandig pent faktisk! Har blitt mest småturer i distriktet. Lengste jeg har vært er vel ringebu..
Håper det blir noe av treffet som det diskuteres om i en annen tråd her. Jeg møter om jeg kan! Har ikke vært på noe slik enda.
Glad jeg fant dette nettstedet!

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Jompa »

Når du sier at du jobber med bil, antar jeg at du er bilmekaniker.
Du skriver at du er bortimot grønn på mc, men jobber du som mekaniker er det vel ganske lett ?

En sykkel er jo bare en klump av mange mekaniske deler + endel elektriske og elektroniske dingser for å få hele greia
til å fungere, akkurat som en bil eller hvilken som helst maskin.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er vi?

Legg inn av AJ »

Velkommen Werner :vs
Morsom presentasjon :thumleft

Du tok ikke tilfeldigvis noen detaljbilder av Yamaha'en? Du vet, bilder av triple-motoren osv. ;e
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Snikkeren »

Hei, werner. :vs
Velkommen til mcsiden. Kjekt at flere tar steget og blir aktive medlemmer her. :thumleft
Hvis du jobber med å skru på bil, så får du vel til det meste selv på mc'en. Og er det noe du lurer på, så er det bare å spørre. Det er stort sett alltid minst en som kan svare deg på det du lurer på. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Dexter »

Velkommen hit werner!

Du bor jo bra til for å kjøre til Vormsund på kaffetreff på onsdager. Jeg bor akkurat litt for langt unna, men jeg har bestemt meg for å ta en tur i år også. Der treffer du uansett mange hyggelige mennesker, og helt sikkert noen forumister også. Bare se etter MCsiden.no logoen :thumleft
Det er det samme for skylda hvem som har den...

werner
Innlegg: 133
Registrert: 27 apr 2011, 19:54
Motorsykkelen din: KTM 950 Adv

Re: Hvem er vi?

Legg inn av werner »

Har faktisk tenkt på å ta en tur til vormsund. Akkurat passe tur på kveldstid.

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Hvem er vi?

Legg inn av SheDevil »

werner skrev:Har faktisk tenkt på å ta en tur til vormsund. Akkurat passe tur på kveldstid.
Velkommen til forumet vårt werner, hyggelig at flere finner veien til oss :vs

Har selv vært på Vormsund for en kaffekopp eller to der. Motorsyklister er sosiale "dyr" og jeg er sikker på at om du tar kontakt med noen av de, er de raske med å ta deg inn i samholdet :P :p
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Hvem er vi?

Legg inn av fikse »

Velkommen Werner! Ja, tror dette er et fint sted å lurke rundt. Virker som det er endel "oldfarts" her, og det er ingen ulempe når du selv er ferdig med fjortisalderen ;e
Du skriver at du mekker bil, da er du kanskje bilmekaniker? MC er ikke så veldig forskjellig, men litt er det.
  • Noe svakere elektrisk
  • Noe mindre toleranser i motor og drivverk (og derved større behov for nøyaktighet og renslighet når man skrur) enn det som tradisjonelt finnes i en ordinær bilmotor (skjønt, nyere biler ligner mer og mer i så måte)
  • Gjerne dobbelt så mye HK pr cc i forhold til bil, så større behov for korrekt service og velfungerende smøre/kjølesystem.
  • Krever mye mer av deg som sjåfør, men gir også tifold tilbake :prf
Sikkert noe som er glemt, men en liten pekepinn.. ;-);)
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Svar