LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*

Legg inn av Voodoodoo »

Skikkelig regnvær kan være en nytelse å kjøre i med riktige klær og gode dekk.. :thumleft
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*

Legg inn av Snikkeren »

Definer skikkelig regnvær. Når man sier det til en "bergenser" som sannsynligvis hopper av glede når han ser antydning til at asfalten begynner å bli tørr i hjulsporene, betyr det kanskje noe annet for andre. :p
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*

Legg inn av Voodoodoo »

Snikkeren skrev:Definer skikkelig regnvær. Når man sier det til en "bergenser" som sannsynligvis hopper av glede når han ser antydning til at asfalten begynner å bli tørr i hjulsporene, betyr det kanskje noe annet for andre. :p
Tja, kjørte til hytta på Høvringen via valdresflya noen år siden og da var det så jævlig et regnvær at vi passerte forbi et ras syd for Fagernes, brua like ved der man går inn mot besseggen var i ferd med å forsvinne og den hytta vi skulle til var det bare å glemme da veien opp og e6 var rammet av ras. Fikk overnatting hos min onkel etter å ha kjørt en traktorveg og over et jorde da bilvegen hadde reist i flom... Men satt og gliste hele veien da det ikke var kaldt og allt var bare så jævla kaos.... Tilbake dagen etter var det minst like ille og i tillegg så mye tåke over flya at en knapt så fra brøytestikk til brøytestikk.. På Beitostølen var jeg så våt at jeg kunne tømme støvlene... Rant vann ned via hjelm og nakke..

Men morro var det...
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*

Legg inn av LordShaft »

Fortsetter innkjøring 1290 Super Adventure http://locatoweb.com/map/single/161655193" onclick="window.open(this.href);return false;

Note4

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av LordShaft »

I dag ble det ikke så lange betan jeg fikk kjørt, men måtte ut å lufte meg litt. Familie sammenkomster er ikke helt min greie. Det blir for mye mas å styr :redface

Så spente på meg regndressen å kjørte inn til byen. Fikk testet sykkelen litt opp fløyen. Det er vel det nærmeste vi kommer hårnåler i Bergen :thumleft Fy faen så gøy det var å ligge i 2.gir å bare leke seg gjennom svingene :prop:

Satser på værmeldingene slår til i morgen, og at jeg får kjørt de siste 50 mila før service til uken :yeyeye Da går det straks an å dra den litt ekstra på girene. Å herregud så jeg gleder meg til det. 3.Gir har MYE å by på merker jeg :prf

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av LordShaft »

I dag satser jeg på å gå gjort meg ferdig med de siste 50 mila før service.
Pakket regndressen og kamera på sykkelen å kjører nordover! Se om jeg ikke finner noen plasser jeg aldri har kjørt før. :prop:

Turen kan følges herfra. Kjører i 9:30 tiden tenker jeg :vs
http://locatoweb.com/map/single/161655193" onclick="window.open(this.href);return false;

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*

Legg inn av ATWindsor »

Voodoodoo skrev:Skikkelig regnvær kan være en nytelse å kjøre i med riktige klær og gode dekk.. :thumleft
Kjipeste med mye regn synes jeg faktisk er sikt gjennom visiret

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*

Legg inn av Geiroe »

ATWindsor skrev:
Voodoodoo skrev:Skikkelig regnvær kan være en nytelse å kjøre i med riktige klær og gode dekk.. :thumleft
Kjipeste med mye regn synes jeg faktisk er sikt gjennom visiret
Da synes jeg det er verre med yr, og sprut fra annen trafikk. Da mister en helt sikten, og riper opp visiret, når man må tørke av. I regnvær har man rent visir i det minste.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av Snikkeren »

Geiroe skrev: Da synes jeg det er verre med yr, og sprut fra annen trafikk. Da mister en helt sikten, og riper opp visiret, når man må tørke av. I regnvær har man rent visir i det minste.
Da har du ikke kjørt i skikkelig regnvær. Hvis det regner skikkelig ser du nesten ingenting. Jeg har vært nødt å bare følge baklysene til bilen foran meg, fordi jeg så ingenting annet. Når den bilen svingte av, måtte jeg vente til jeg fikk ny bil forbi foran meg igjen.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av Geiroe »

Snikkeren skrev:
Geiroe skrev: Da synes jeg det er verre med yr, og sprut fra annen trafikk. Da mister en helt sikten, og riper opp visiret, når man må tørke av. I regnvær har man rent visir i det minste.
Da har du ikke kjørt i skikkelig regnvær. Hvis det regner skikkelig ser du nesten ingenting. Jeg har vært nødt å bare følge baklysene til bilen foran meg, fordi jeg så ingenting annet. Når den bilen svingte av, måtte jeg vente til jeg fikk ny bil forbi foran meg igjen.
Har vel fått min kvote med regnvær, husker det var en spray vi brukte på visiret for å få vannet til å renne lettere av, husker ikke hva den het.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av mortenolb »

Si ifra om du havner i nærheten av Aurland da :lol vi tenkte oss opp til stegastein når vi er ferdig med flåmsbana. I kveldinga :P :p

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av RuneMC »

Altså når selv kinesiske turister klarer å kjøre Rallarvegen med bil(!), så må jo dere kunne klare det
http://www.nrk.no/sognogfjordane/utradi ... 1.11967143 :lol :lol :lol
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av mortenolb »

Han Blommern skal bli lokfører så tog e gøy!

Olden
Innlegg: 136
Registrert: 20 nov 2014, 01:37
Motorsykkelen din: SR

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av Olden »

Du er vel snart ferdig med innkjøringa nå tenker jeg? :vs
Du kan glede deg til du får utnyttet hele registeret på motoren, for det går skikkelig ifra 6500prm og opp til rødlinja! (På min i hvert fall :P :p )
Når jeg fikk prøvekjøre 1290 SA så fikk jeg hjulløft ved pådrag i 3. gir på motorveien, så det viser jo at det er krefter i denne "Traktoren" også! :thumleft
Jeg tror du får mye moro ut av denne sykkelen. ;-)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av LordShaft »

Da var jeg godt plassert foran grillen på hytten igjen. Pga jævlige ventetider på 2 fergeleier ble turen litt kortere enn planlagt.
Har 15 mil igjen å kjøre, det tar jeg på vei hjem i morgen, service skal taes på mandag.... tro jeg gleder meg.

Kjørte over stordalen og ned til Matre. Her er det fantastisk landskap og masse små svingete veier.
Bilde

Dekkene sitter som lim, men de begynte å krølle seg litt etter verste partia med svinger. Mulig jeg kjører denne sykkelen litt hardt :redface
Nei nå er det pils og koteletter :prf

Note4

Svar