xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Tur i regnet, bakhjulsspinn og bytte sykk

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:Ojoj, da slår du meg med tanke på hyppig sykkelbytte hehe :lol

Jeg vil vel tørre påstå at de aller fleste sykler vil føles mer "spennende" enn den du har når det kommer til motor. Ikke noe galt med den sykkelen du har i utgangspunktet. Honda er sykler med godt rykte på seg, men jeg har vel aldri fått blod i røret når jeg har sett en.

Ta en titt og se om du finner en Street Triple R. Rå lyd, bedre drag enn i den du har og det er ikke så mange som eier en slik. Den vinner de fleste tester i sin klasse. Ønsker du mer plass og litt mer touring preget sykkel så kikk litt på Yamaha Tracer. Den motoren der vil få deg til å drite i buksa i forhold til den du har. Artig sak som også kun koster 130.000,- ny. Bang for the bucks.

Vi får ta en prøvekjøringsrunde en dag. Lyst til å utvide horisonten litt jeg også, hehe.
Ja, det er sånn det føles akkurat nå. Jeg synes sykkelen har blitt mer og mer kjedelig, samme hvor god den i utgangspunktet er :roll Grunnen til at tankene går litt tilbake til sykkel med kåpe eller lignende, er pga. at det er sykt slitsomt å kjøre på motorveien med nakensykkel. Det er vel en vanesak, samtidig som det vil være forskjellig aerodynamikk fra sykkel til sykkel. Jeg synes jo f.eks. at det var mye mindre luftmotstand og enda mindre turbulens da jeg prøvde din S1000R, Bjerknez. Kan være pga. mer foroverlent sittestilling. Tracer tror jeg hadde vært en temmelig ålreit allrounder å eie. Skal innrømme at jeg har skummet gjennom Finn etter litt mindre og noen år gamle traktorer de siste dagene også :redface Jeg er i villrede! :-)å
Prøvekjøring er vel det som må til. Jeg begynner på jobb i morgen, slutt på ferie, men har da tid etter jobb og til helga! Hadde vært gøy og hørt om det er noen demosykler inne hos en eller to forhandlere.
Lasse Liten skrev:Hvis du synes sykkelen er kjedelig kan du ta en titt her https://www.youtube.com/watch?v=g9VjA_HulCE en gammel CB500 som får kjørt seg skikkelig.
Har fulgt Schaaf lenge på Youtube :thumleft Han kjører så du får puls av å se på :thumleft

Toven

Re: xyvind's logg [Tur i regnet, bakhjulsspinn og bytte sykk

Legg inn av Toven »

Jasså, bestemt deg for sykkel nå?

Så en cb ute på finn serru.... :knegg

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: xyvind's logg [Tur i regnet, bakhjulsspinn og bytte sykk

Legg inn av JK95 »

"La det ikke være traktor, la det ikke være traktor, la det ik..." :[-o< :[-o< :[-o<

:knegg

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: xyvind's logg [Tur i regnet, bakhjulsspinn og bytte sykk

Legg inn av freddy123 »

Blir det mt09 tracer montro ?

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Tur i regnet, bakhjulsspinn og bytte sykk

Legg inn av xyvind »

Toven skrev:Jasså, bestemt deg for sykkel nå?

Så en cb ute på finn serru.... :knegg
Ehm.. :redface
Har ikke bestemt meg for sykkel, men har bestemt meg for å bytte! Har lyst på en sporty touringsykkel og er i total villrede! :lol Blir mest sannsynlig noe brukt da, for jeg skal holde meg i 100K(+)-klassen. Dere må gjerne komme med tips på sykler som er innafor, siden jeg ikke har prøvd så veldig mange sykler. Kan også nevne at utseendet er veldig viktig, samt ABS og kåpe/delkåpe/vindskjerming som ikke ser stygt ut.

Hete poteter er VFR800 (2009/2010-modeller, men usikker på om disse er gørrkjedelige å kjøre eller ikke, litt som å kjøpe seg en gammal Volvo V70), Kawasaki Z1000SX (litt dyre, men det er en og annen på Finn innimellom), Yamaha Tracer (egentlig litt for dyr, men kan gå), Ducati 796 Monster (men dette er jo en nakensykkel?? Ja, men jeg har alltid vært veldig svak for den. Utseendet, lyden..mama mia!)
JK95 skrev:"La det ikke være traktor, la det ikke være traktor, la det ik..." :[-o< :[-o< :[-o<

:knegg
Haha, den var skikkelig god :lol Tror ikke det blir traktor. Jeg elsker asfalt og sportsykler, selv om jeg har åpnet en liten sprekk i hjernen et sted der traktorene for lov til å titte inn. Det måtte i så fall vært en slags semi-traktor, om jeg kan kalle MT-09 Tracer for det, med rene gatehjul osv. Prøvekjørte en Tracer på lørdag, og den var som forventet veldig morsom og fin å kjøre. Massevis av motor og føltes overraskende lett på svingete veier. Men jeg har vel funnet ut at jeg trivdes faktisk bedre med litt mer fremoverlent sittestilling. Jeg er ikke helt klar for å sitte helt oppreist enda.
freddy123 skrev:Blir det mt09 tracer montro ?
Muligheten er absolutt til stede :-k Må se an økonomi, tilgjengelighet og et evt. tilbud fra forhandler først. Dette er dritvanskelig!

Toven

Re: xyvind's logg [Til salgs?]

Legg inn av Toven »

Siden du nevner 796, er blitt veldig svar for denne selv! Tror jeg må eie en monster ila sykkelkarrieren :-)å

Ligger da noen av de ute på finn som du kan titte på?

Er ikke noe traktor dette da men... :D

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Til salgs?]

Legg inn av xyvind »

Toven skrev:Siden du nevner 796, er blitt veldig svar for denne selv! Tror jeg må eie en monster ila sykkelkarrieren :-)å

Ligger da noen av de ute på finn som du kan titte på?

Er ikke noe traktor dette da men... :D
Jeg har sett på alle 796 monster som har kommet og gått i lang tid nå. Så akkurat de følger jeg med på. Ligger mange fine ute for salg nå, med Termi-potter i karbon og det hele. Kanskje litt dyrere servicer med Ducati(?), men den er veldig billig å forsikre. Og som du sier, jeg må eie en Monster, eller Ducati, i løpet av karrieren.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23344
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Til salgs?]

Legg inn av Bjerknez »

Disse Monsterene er jo bare sinnsykt kule. Jeg digger dem selv. Jeg er bare NØDT til å prøvekjøre en slik en dag! :-)å

Jeg vet man ikke skal se seg blind på hester og jeg har selv nevnt at motorkarakteristikk er det viktigste, men er det noen her som kan skildre litt om hvordan en Monster 796 med 87HK'er sparker fra seg? 87HK'er er jo ikke all verden, men samtidig vet jeg jo at det er en V-Twin og at om den ikke akkurat river skinnet av pølsa på papiret så føles det vertfall slik kanskje?

Toven

Re: xyvind's logg [Til salgs?]

Legg inn av Toven »

Bilde

Brukbart moment, i brukbart område :-)å

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23344
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Til salgs?]

Legg inn av Bjerknez »

Ser ut til å være bra med krefter langt nede det ja, selv om dem ikke varer så lenge. Er ganske sikker på at denne er en morsom sak å kjøre, men hadde nok holdt meg unna E6 med denne... :redface

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: xyvind's logg [Til salgs?]

Legg inn av hakhap »

Bjerknez skrev:Ser ut til å være bra med krefter langt nede det ja, selv om dem ikke varer så lenge. Er ganske sikker på at denne er en morsom sak å kjøre, men hadde nok holdt meg unna E6 med denne... :redface
Utover at det er en naken sykkel ser jeg ikke helt din poeng her, tror ikke Monster trenger så høgt opp i rpm for å holde farten der i 5 eller 6 gir.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23344
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Til salgs?]

Legg inn av Bjerknez »

hakhap skrev:
Bjerknez skrev:Ser ut til å være bra med krefter langt nede det ja, selv om dem ikke varer så lenge. Er ganske sikker på at denne er en morsom sak å kjøre, men hadde nok holdt meg unna E6 med denne... :redface
Utover at det er en naken sykkel ser jeg ikke helt din poeng her, tror ikke Monster trenger så høgt opp i rpm for å holde farten der i 5 eller 6 gir.
Nei..kanskje ikke... men tenkte egentlig mest på vibrasjoner etc... ?

Uansett, så må jeg prøvekjøre en slik en dag... :-)å

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Til salgs?]

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:
hakhap skrev:
Bjerknez skrev:Ser ut til å være bra med krefter langt nede det ja, selv om dem ikke varer så lenge. Er ganske sikker på at denne er en morsom sak å kjøre, men hadde nok holdt meg unna E6 med denne... :redface
Utover at det er en naken sykkel ser jeg ikke helt din poeng her, tror ikke Monster trenger så høgt opp i rpm for å holde farten der i 5 eller 6 gir.
Nei..kanskje ikke... men tenkte egentlig mest på vibrasjoner etc... ?

Uansett, så må jeg prøvekjøre en slik en dag... :-)å
Tror nok man kan kjøre både på E6 og E18 med en 796 Monster.
Lar de potensielle kunder prøvekjøre bruktsyklene de selger på Løvaas? I så fall blir det jo ratt en liten tur ned til Holmestrand om ikke lenge.

Det eneste aberet med å kjøpe en Monster for meg akkurat nå er at det er en nakensykkel, og jeg ser kanskje mest etter en sporty touringsykkel. Har funnet ut at jeg kjører lengre og lengre når jeg skal ut for å kjøre tur, og planlegger vel sånn halvveis å få til motorsykkelferier i årene fremover. Kan sikkert kjøre langt på en Monster også, for all del..

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23344
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Til salgs?]

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev:
Bjerknez skrev:
hakhap skrev:
Bjerknez skrev:Ser ut til å være bra med krefter langt nede det ja, selv om dem ikke varer så lenge. Er ganske sikker på at denne er en morsom sak å kjøre, men hadde nok holdt meg unna E6 med denne... :redface
Utover at det er en naken sykkel ser jeg ikke helt din poeng her, tror ikke Monster trenger så høgt opp i rpm for å holde farten der i 5 eller 6 gir.
Nei..kanskje ikke... men tenkte egentlig mest på vibrasjoner etc... ?

Uansett, så må jeg prøvekjøre en slik en dag... :-)å
Tror nok man kan kjøre både på E6 og E18 med en 796 Monster.
Lar de potensielle kunder prøvekjøre bruktsyklene de selger på Løvaas? I så fall blir det jo ratt en liten tur ned til Holmestrand om ikke lenge.

Det eneste aberet med å kjøpe en Monster for meg akkurat nå er at det er en nakensykkel, og jeg ser kanskje mest etter en sporty touringsykkel. Har funnet ut at jeg kjører lengre og lengre når jeg skal ut for å kjøre tur, og planlegger vel sånn halvveis å få til motorsykkelferier i årene fremover. Kan sikkert kjøre langt på en Monster også, for all del..
Joda, jeg mente ikke at det ikke gikk ann å kjøre den på E6. Jeg tenkte mest på hvor "egnet" den var med tanke på slitsomt turtall og eller vibrasjoner etc. Cutless her i forumet har jo en 821 HyperMotard og i følge han så er ikke E6 et egnet sted for denne sykkelen, eller i hastigheter over ca. 120km/t. Han får rette på meg hvis jeg siterer han feil, men mener han har nevnt det :redface

Altså, jeg sier ikke at det ikke går :thumleft

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: xyvind's logg [Til salgs?]

Legg inn av ejs »

Toven skrev:Bilde

Brukbart moment, i brukbart område :-)å
Med denne momentkurva så virker vel sykkelen dau hele veien.... (den "kommer" jo aldri).
:prop:
If it ain't broke, I'll break it.

Låst