Ny sykkel i 2014 ?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Bringisen »

Epylypzon skrev:Hvor har du sett at de sprekker? Har hatt mine i 30 000 nå og er fortsatt storfornøyd. Rette flater som gjør det enkelt å skru ekstra ting på dem.

Sent from my HTC One
Sikkert ikke noe å bry seg om Epylypzon, en lokalperson som kjører en del på de merkeligst plasser kunne vise til dette. Han hadde fått bekreftet fra Touratech at man kunne forsterke skjøtene ved å sette noen ekstra plater inne i veskene. Ulempen er at de blir tunge.

De helt nye GIVI Trekker veskene er veldig lik BMW sine orginale aluvesker i utseende men virker mye mer solid enn både BMW og Zega veskene når jeg kjente på dem hos min forhandler.
Jeg var veldig positivt overrasket over GIVI veskene, virker som meget god kvalitet. GIVI har også kommet med masse ting man kan feste på veskene og man kan også bruke de samme festemekanismer som til Zega veskene.

Veskene fåes også i sort, noe jeg vurderer.

Bilde
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Bringisen »

Epylypzon skrev:Skal du på adventure days?

Sent from my HTC One
Har nok lyst til det, men begynner i ny jobb neste måned og er ennå usikker på hvor mye fri jeg får velge første året. Må nok mulig ta til takke med det jeg kan få :D
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Epylypzon »

Bringisen skrev:
Epylypzon skrev:Hvor har du sett at de sprekker? Har hatt mine i 30 000 nå og er fortsatt storfornøyd. Rette flater som gjør det enkelt å skru ekstra ting på dem.

Sent from my HTC One
Sikkert ikke noe å bry seg om Epylypzon, en lokalperson som kjører en del på de merkeligst plasser kunne vise til dette. Han hadde fått bekreftet fra Touratech at man kunne forsterke skjøtene ved å sette noen ekstra plater inne i veskene. Ulempen er at de blir tunge.

De helt nye GIVI Trekker veskene er veldig lik BMW sine orginale aluvesker i utseende men virker mye mer solid enn både BMW og Zega veskene når jeg kjente på dem hos min forhandler.
Jeg var veldig positivt overrasket over GIVI veskene, virker som meget god kvalitet. GIVI har også kommet med masse ting man kan feste på veskene og man kan også bruke de samme festemekanismer som til Zega veskene.

Veskene fåes også i sort, noe jeg vurderer.

Bilde

Hmm, merkelig. Har da møtt endel folk på diverse treff som har kjørt både i øst og vest å har ikke hørt noe om det problemet. Ikke uten at dem har kjørt av ihvertfall.
HAr da velta et par ganger med mine å, men ikke sett noen skader bortsett fra riper selv.
Nå er det jo bare 1 skjøt på dem, så om man måtte forsterke dem med ei 1,5mm alu plate på 30x5cm så blir ikke det akkurat mange gram ekstra.


Der ja, det var noe annet enn de jeg søkte opp, var nok en annen versjon jeg så på-. De ser jo ganske like ut som orginalkoffertene..
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Epylypzon »

Bringisen skrev:
Epylypzon skrev:Skal du på adventure days?

Sent from my HTC One
Har nok lyst til det, men begynner i ny jobb neste måned og er ennå usikker på hvor mye fri jeg får velge første året. Må nok mulig ta til takke med det jeg kan få :D

Det bør du prøve å få til :prf :prf :prf
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

chromecast
Innlegg: 85
Registrert: 08 jan 2014, 18:56
Motorsykkelen din: Tysk, japse etc

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av chromecast »

Bringisen skrev:[

Den virker lett å komme til, men jeg har ikke forsøkt å justere ennå :-) Rapport utover sesongen kommer. Akkurat nå sitter jeg å vurderer hvilke vesker jeg skal ha.
Hadde bestemt meg for BMW Variovesker, men
Håper det viser seg at de har fått stabilisert GSen med demperen, har mest lyst på ny GS igjen. Hvis ikke kan man lett finne på å ende opp med en KTM990... :scratch
Har levd med variokofferter litt, og de er "greie nok". Men så er det de gangene man må dytte og fikle med å få alt innafor, særlig på venstresida.... Et irritasjonsmoment man KAN leve med, men har misunt kompisene som har topploadede saker. Bestiller jeg GS til høsten tror jeg at jeg garantert kommer til å ha beslutningsvansker når kofferter skal velges. Luksusproblem, men like fullt et problem :-)å

Og så irriterer det meg grensesløst at felger skal være så dyrt, to sett er nesten nødvendig hvis man virkelig skal bruke sykkelen over hele registeret.

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Epylypzon »

chromecast skrev:
Bringisen skrev:[


Og så irriterer det meg grensesløst at felger skal være så dyrt, to sett er nesten nødvendig hvis man virkelig skal bruke sykkelen over hele registeret.
Eller ha ett par dekkspaker :=)
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

chromecast
Innlegg: 85
Registrert: 08 jan 2014, 18:56
Motorsykkelen din: Tysk, japse etc

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av chromecast »

Epylypzon skrev:
Eller ha ett par dekkspaker :=)
:P :p
Har da det, og to felgsett til to av syklene. La vel om 4-5 dekk selv i fjor. Men er mye greiere å bruke ti minutter på å bytte kompletthjul hvis man kommer inn med knastedekk og skal på vestlandstur på for det meste asfalt etterpå istf å drive med spaker og balansering.

Til GS blir det fort 25k for felger med dekk, skiver og sensor-ring... Og jaggu er det dyrt til crossere også, nye Excel drar fort 15k :-)å

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av ojda »

Bringisen skrev:
chromecast skrev:
Bringisen skrev: Stor er den, godt utstyrt er den og noen av oss synes at den til og med er pen :love
Åssen er styredemperen plassert? Lett å justere?

Spent på rapporter om den funker bra, i så fall blir det nok ny GS etter hvert.
Den virker lett å komme til, men jeg har ikke forsøkt å justere ennå :-) Rapport utover sesongen kommer. Akkurat nå sitter jeg å vurderer hvilke vesker jeg skal ha.
Hadde bestemt meg for BMW Variovesker, men GIVI sine nye Trekker alu-vesker virker veldig solide og brukervennlig. Fordelen med varioveskene er at man ikke ser noe til veskefestene, samt at de er formet etter eksosanlegget. GIVI festene er ikke like pent, men mulig jeg velger funksjon fremfor form ;-)
Ser at Explorer-folket begynner å få øynene opp for disse veskene.
Ta en titt på linken, de kommer i tre forskjellige størrelse og med utsparring for exospotte.
Både sorte og alu. :thumleft
Nå har jeg lyst på nye vesker :yeyeye

http://holan.pl/en/r-1200gs-lc/3907-pro ... whqooUQeQI" onclick="window.open(this.href);return false;
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Bringisen »

Da har jeg endelig fått an hjem og inn i varmen. Jeg gikk for GIVI-trekker veskene i sort og har i dag montert veskefester og litt andre duppeditter. Veskene er veldig fine og virker utrolig solide, jeg gleder meg til å prøve dem også ut. Kjøpte foreløpig med nett i lokkene og beskyttelse oppå lokkene. Vurderer ekstra 2,5 liter tank og slik liten toppveske til veskene.
I morgen starter jeg med litt lakkbehandling og kos med min "skjønnhet" :knegg

Må også benytte anledningen til å gi ros til min forhandler Ride Bergen as som har vært fantastiske i denne kjøpsprosessen. Klart de er hyggelige når man legger igjen penger men, både salgsavdeling , verksted , butikkansatte og daglig leder har gjort dette kjøpet til en glede for meg. Alle har vært behjelpelige og hyggelige selv om jeg har tråkket ned butikken nesten hver dag siden jeg bestilte sykkelen på seinsommeren. Anbefales på det varmeste fra min side.

Bilde
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av ojda »

Ja, da er det jo bare å gratulere så mye med nyanskaffelsen. :vs
For nå er den jo virkelig din, når den står i garasjen.
Det er vel ikke lenge til det er sessong nede hos deg,
om metrologene er snille med været fremmover.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Bringisen »

ojda skrev:Ja, da er det jo bare å gratulere så mye med nyanskaffelsen. :vs
For nå er den jo virkelig din, når den står i garasjen.
Det er vel ikke lenge til det er sessong nede hos deg,
om metrologene er snille med været fremmover.
Takk for det.

Ja det er nok litt annerledes å få den hjem :D
Det er en god del som kjører her i Bergen nå og det har ikke vært mange dagene denne vinteren som man ikke kunne kjørt. Men for min egen del ser jeg nok at saltebilene likevel har vært svært aktive for å bruke opp saltlageret :-)å Jeg velger nok derfor å vente til det har regnet noen uker før jeg tar sykkelen i bruk.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av ojda »

Gidder du forresten å kniipse bilder av veskebæreren m låsemekanisme når du er nede å koser
med gullet, har ikke sett noe sjikkelig bilde av dette ennda.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Bringisen »

ojda skrev:Gidder du forresten å kniipse bilder av veskebæreren m låsemekanisme når du er nede å koser
med gullet, har ikke sett noe sjikkelig bilde av dette ennda.
Det skal jeg gjøre ojda :thumleft
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Bringisen »

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av ojda »

Takk takk. Jeg har en mistanke om at det er de vanlige Monokey-rackene,
med en ekstra låseklemme øverst. :-k "Den aluminiumsfargede dingsen"
Dette må jeg sjekke nærmere.
Nå som jeg har skaffet SkrangleTigern som delelager i boden,er jeg
mye mindre bekymret over at TigerMama får mye km raskt en jeg var før.
Da er det også mere aktuellt å gjøre grep hva koffertene anngår. Kansje :-k :[-X
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Svar