Kant'1ns kjøreblogg- Reisen til veiens ende

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- På langtur med BusaTrond, del 2

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:Skiftende vær i dag, kan man si :lol

Hvor er det nå du skal? I havet igjen? Hvor lenge blir du?

Kan fortelle at jeg blei klissvåt på veien, plutselig kom ei tordenbyge av verste sort.
Før regndressen var på, rant vannet ned i hanskene og skoa, så på Bjørkheim blei det klesskift :lol

Jeg skal nordover denne gang, Scarabeo 8 utenfor Hammerfest.
Kommer hjem den 26, om været stemmer.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

chromecast
Innlegg: 85
Registrert: 08 jan 2014, 18:56
Motorsykkelen din: Tysk, japse etc

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- På langtur med BusaTrond, del 2

Legg inn av chromecast »

Kan hende vi hilstes langes vegene Suleskar-Lysebotn. Vært der omtrent samtidig, hade samme været også :-k

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- På langtur med BusaTrond, del 2

Legg inn av Olav K »

chromecast skrev:Kan hende vi hilstes langes vegene Suleskar-Lysebotn. Vært der omtrent samtidig, hade samme været også :-k
det er nok svært sannsynlig at vi hilstes på veien da :thumleft
Er mye sykler i de traktene når været er slik det var i helga:)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- På langtur med BusaTrond, del 2

Legg inn av norse900 »

Var virkelig artig å kjøre Eidsvoll-Stavanger i pinsehelgen, men det ble nesten litt "halv-flaut" å suse forbi flere av de nyyyyydelige syklene som cruiset over Suleskard. Kjørte "mini-norse" sin nyanskaffede Varadero 125... :redface


Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- På langtur med BusaTrond, del 2

Legg inn av Olav K »

norse900 skrev:Var virkelig artig å kjøre Eidsvoll-Stavanger i pinsehelgen, men det ble nesten litt "halv-flaut" å suse forbi flere av de nyyyyydelige syklene som cruiset over Suleskard. Kjørte "mini-norse" sin nyanskaffede Varadero 125... :redface


Sent from my iPhone using Tapatalk
Så poden har fått seg Varadero? Sønnen min hadde kjøreopplæringen på en slik, han likte den godt men ville ikke bytte med sykkelen han hadde kjøpt seg. Men Varaderoen er jo "full-size", så er vel bare graden av Power som avslører at det er en 125?

Suleskardet var magisk på mandag, varmt og fint, fortsatt litt snø i fjellet, jeg hadde knall reisefølge og masse fine sykler å se på :prf Og på toppen av alt var det ikke for mye terror (les: bobiler) langs veiene heller :prf :prf
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Kant'1ns kjøreblogg--- På langtur med BusaTrond, del 2 (15)

Legg inn av norse900 »

På turen over så traff jeg kun 5-6 terrorister og 15-20 corvetter mellom Brokke og Suleskard. Terroren var altså overkommelig, corvettene i følge var mer en åpenbaring... :knegg
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Drøyt halvveis igjen...

Legg inn av Olav K »

jaja, så var man over halvveis på offshoreturen, og tiden sneeeegler seg avsted på rolige nattskift. Tiden går med til å holde total kontroll på Finn.no, diverse MC forum, Hegnar Online og IKKE minst Ebay :-)
Har hatt en omgang med "legg i handlekurv" igjen, blei litt småsnacks til "the 1. Lady" :love , og litt til meg selv, bla litt ekstrautstyr til GoProen. :prf

Kjøresuget er sterkt tiltagende, men heldigvis ser det ut til at Busa holder seg på hjemmebane og Ojda oppdaterer ikke hele tiden :-)å så det er til å leve med.
Og selvsagt, det kom en lite brukt Explorer tilsalgs på Gjøvik (GMS) som jeg siklet uhemmet på, men den blei jo desverre solgt :sorry
Så da... blir det nok Street Triple resten av sommeren også.. ikke at det er så vondt, tvert imot, men jeg fåkke Explorern utav hodet etter prøvekjøringen i Bergen...
Så sånn er det,.. :lol

snart leggetid :prf :sleepy
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Drøyt halvveis igjen...

Legg inn av ojda »

Olav K skrev: Kjøresuget er sterkt tiltagende, men heldigvis ser det ut til at Busa holder seg på hjemmebane og Ojda oppdaterer ikke hele tiden :-)å så det er til å leve med.
Og selvsagt, det kom en lite brukt Explorer tilsalgs på Gjøvik (GMS) som jeg siklet uhemmet på,
Man får jo prøve å ta litt hensyn vet du :lol
Siste uke har mer eller mindre dreid seg om turen hjemover,
og det er skjelden særlig inspirerende :-)å
Blir lett endel sånne (Gjortdetfør-ting).
Sitter akurat nå på et hotellrom på Hannover-messe,
å tenkte legge en liten tur innom Louis Hannover
før vi tar nestsiste etappe. Litt lei egentlig,
av å slte dekka flate på autobahn :redface

Sånn, det var det. Hjalp det Olav :lol

Skal heller samle sammen litt bilder å videoklipp
en helg med dårlig vær etter at jeg har kommet hjem :vs

Synd med den Tigern, er du så alvorlig på kjøpern?
Tengt til å ha begge, eller selge Trippel`n?
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Kant'1ns kjøreblogg--- Drøyt halvveis igjen...

Legg inn av Olav K »

ojda skrev:
Sånn, det var det. Hjalp det Olav :lol

Skal heller samle sammen litt bilder å videoklipp
en helg med dårlig vær etter at jeg har kommet hjem :vs

Synd med den Tigern, er du så alvorlig på kjøpern?
Tengt til å ha begge, eller selge Trippel`n?
:prf Alt hjelper på en stakkar som befinner seg på "Nordpolen", i natt var det 3 grader og kuling med regn :sorry
Bedre natt til i går, da var det stille, og vi hadde stort besøk på sida av riggen. En flokk med spermhval svømte rundt oss i flere timer :prf Glemte sykkelen litt da :)

På kjøpern: Ja, er gira som f...n, men om jeg skal beholde Striple'n.. tja, kjøper jeg nå bør jeg selge den, eller bytte inn. Selv om jeg ikke helt vil... er jo glad i den.
Tenkte litt på det i natt, klarer jeg å vente til neste år er det flere faktorer som taler for å ha begge, da er Jr 18, og jeg skal ikke betale mer fi**eskatt, og da er nok lettsykkelen hans solgt, og forsikringen på den er ute av min "portefølje". Så bare der er det flere tusen pr mnd som blir frigjort. Jeg klarer meg jo MEGET godt med den jeg har, men jeg elsket følelsen av å ha et kjernekraftverk mellom beina, når jeg prøvde stor.Tigern.
Dessuten har frk. Fryd bedt om å få sitte på ett par tre ganger, og man kan si mye fint om Street Triple, men god for passasjeren er den ikke :lol
Det viktigste nå er i alle fall å komme seg hjem og håpe på at det er litt sommervær igjen til meg også :-)å

Fortsatt god tur hjem :) :vs
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Drøyt halvveis igjen...

Legg inn av Busa Trond »

Tenkte på det at jeg skulle nevne det for deg at det stod en strøken Tiger på GMS, men regnet med du hadde full kontroll der på havets bunn. Satt lenge å så på den Tigeren jeg også at jeg ble ute med kjøpefingeren å
kjøpte meg den touringskjermen med Tiger logo på :thumleft
Tror nok frk. Fryd hadde blit glad for en slik sykkel hvis dere skal på tur sammen. Men Gud bevares jeg så jo hvor mer lettvin sykkelen din var på dem svingete Vestlandske veiene i forhold til Exploreren :sorry

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Drøyt halvveis igjen...

Legg inn av Flanker »

Går jo an å velge noe midt i mellom da: Tiger 800 er en lekker sykkel det, og betydelig lettere enn storebror. Vil tro 800 kubikk også duger til å dra på passasjer + baggasje.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Drøyt halvveis igjen...

Legg inn av Olav K »

@Busa: Ja her er det full kontroll på hva som rør seg på finn.no/mc :thumleft Og var klar for den sorte perlen på GMS, men men... det kommer vel inn under luksusproblemer, når jeg bekymrer meg over at den var solgt :knegg
Men at frk Fryd ville like å gni den breie rumpa si i salen på en storTiger er hevet over tvil :thumleft Men jeg klarer å kose meg med Striplen ut denne sesongen uansett. Den er jo bare deilig på svingete vestlandsveier :) eller på svingete alpeveier til neste år, for den del.

@Flanker: at 800'en er en fin sykkel er det ingen tvil om, men for meg, blei den veldig svak og puslete etter jeg prøvde 1200'en på demodagen i april. Så pt er 800en ute av mine våte drømmer :lol

Kan forresten tipse om at en del fra Triumph I Vest er i Neukirchen i Østerike på TriDays for tiden. Om du gidder kan du følge med http://www.triumphivest.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false; :prf :prf
Og der kan man for eksempel observere slike lekkerbiskener på gaten:
_DSC4653.JPG
Bildet er hentet fra nettsiden til Triumph i Vest
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Nytt forsøk med video...

Legg inn av Olav K »

Det er mye jeg er flink til, men å redigere filmer... veeel, der har jeg et stykke å gå før jeg er på nivå med Busa'en.
Likevel, under er en link til noe jeg snekret sammen i natt, noen klipp fra turen med BusaTrond 2.pinsedag.
Synd med speedometeret mitt som viser feil... men men ;-)

http://youtu.be/A63vt1ySa5A" onclick="window.open(this.href);return false;

Mulig at mr. Lordshaft vil finne denne filmsnutten støtende, men om så, får han bare slå av :lol
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Nytt forsøk med video...

Legg inn av PCP »

Flotte greier det her. Må si sykkelen din virker rimelig "lettslengt" gjennom hårnålene opp fra Lysebånn, ser herlig ut. :thumleft

Ellers litt interssant å merke seg at den lille Fiesta, Pegeout, eller hva det var mot slutten der faktisk trengte nesten dobbelt så bred vei som bobilen litt senere. :P :p

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Nytt forsøk med video...

Legg inn av LordShaft »

Du har helt rett.... Jeg har aldri hatt så lyst å tuppe noen i hekken før, som akkurat nå :lol

Det der så bare helt forferdelig ut.
Filmen var grei den, enkel og uten for mye effekter som tar vekk litt av følelsen av å være med på tur... Men, musikkvalget ditt kan vi sikkert diskutere nærmere hehe.

Tid du kommer hjem fra havet igjen?

Sony Z2

Svar