Video/redigering-hjørnet

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av LordShaft »

Hvor kjøper du disse ekstra batteriene dine? Dette er som sagt langt mer hendig enn å kjøre med power bank

Note 4

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Olav K »

....tør jeg foreslå DX, der får du en dobbel lader og to batterier for nesten ingen penger.
Husker ikke hva jeg betalte, men det var next to nothing :-)
Og batteriene funker like godt som de originale batteriene :-)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Sv: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av MLeikarnes »

LordShaft skrev:Hvor kjøper du disse ekstra batteriene dine? Dette er som sagt langt mer hendig enn å kjøre med power bank

Note 4
Handler på ebay... Fikk 5 stk for 200,- med 12v lader nå i forrige uke.
Passer alltid på å kjøpe flere på en gang samt at de har mer mAh enn orginalt, da jeg ikke tror de er så kraftige som de skal være, så da har jeg litt å gå på.
Det er faktisk kun ett batteri som har gått heden og det var ett orginalt GoPro batteri... Og jeg har brukt dem fra +40 grader til -30 grader, men batteritiden er mye kortere ved 30 minusgrader...

Sent from my Sony Xperia Z2
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av KawaJens »

Deal extrem er ei god side der en finner batterier til ymse. Angående Gopro og super wide veiw så trudde eg at.det var kun 4 silver og black som hadde det. Men ja eg synest det var hår reisende at det skulle fylle 32gb på en time. Godt det ikke stemmer.

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av MLeikarnes »

KawaJens skrev:Deal extrem er ei god side der en finner batterier til ymse. Angående Gopro og super wide veiw så trudde eg at.det var kun 4 silver og black som hadde det. Men ja eg synest det var hår reisende at det skulle fylle 32gb på en time. Godt det ikke stemmer.
Superview kom vel med 3+ Black Edition.

Han her har mange bra sammeligningsvideoer og tutorialer på alle GoPro sine kamera:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=jZAHk4RJqK0[/video]
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av KawaJens »

Har nok heilt sikkert det. Las en test her for noen veker siden og då forstod eg det som superwideveiw var noke nytt.

Ser det at vist eg handler Gopro 4sliver så blir ikke protune bbrukt av meg, tar for mye tid.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=kBslpwVhO_c[/video]

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av LordShaft »

Protune er ikke noe du skal bruke, uten at du har planer om å bedrive store mengder redigering i etterkant.

Note 4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23133
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Bjerknez »

Jeg brukte mye Protune før og resultatet blir bedre hvis man legger sjela til, men til det bruket vi har her inne hvor vi stort sett filmer mc turer så kan nok Protune droppes ja :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av LordShaft »

Bjerknez skrev:Jeg brukte mye Protune før og resultatet blir bedre hvis man legger sjela til, men til det bruket vi har her inne hvor vi stort sett filmer mc turer så kan nok Protune droppes ja :thumleft
Missforstå meg rett, med protune på, kan du få sinnsykt gode resultater, du lagrer tross alt dobbelt så mye informasjon... blir litt som RAW i photo verden. Men som du er smertelig klar over, det krever langt mere etterarbeid og til det bruket vi har her med mc filmer, er dette totalt unødvendig, om du ikke er jævlig interessert å lager veldig gode filmer med mye landskap og action sekvenser i form av kamera på stativ osv.

Også fylles minnekortene så jævlig fort hehe :redface

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23133
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:
Bjerknez skrev:Jeg brukte mye Protune før og resultatet blir bedre hvis man legger sjela til, men til det bruket vi har her inne hvor vi stort sett filmer mc turer så kan nok Protune droppes ja :thumleft
Missforstå meg rett, med protune på, kan du få sinnsykt gode resultater, du lagrer tross alt dobbelt så mye informasjon... blir litt som RAW i photo verden. Men som du er smertelig klar over, det krever langt mere etterarbeid og til det bruket vi har her med mc filmer, er dette totalt unødvendig, om du ikke er jævlig interessert å lager veldig gode filmer med mye landskap og action sekvenser i form av kamera på stativ osv.

Også fylles minnekortene så jævlig fort hehe :redface
Hadde jeg driti penger og fått oppfyllt alle mine ønsker så hadde jeg hatt en Gopro 4 Black med innebygget LCD skjerm og en batterikapasitet på 8 timer. Den måtte også støtte minnekort på 256GB. og filming i 4k i 120fps.
Men noe slikt hadde vel kostet skjorta :lol

Ellers er jeg enig med deg :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av LordShaft »

Skulle du komme over noe slikt, gi en lyd... Det er jeg også interessert i :lol

Note 4

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av MLeikarnes »

Jeg bruker Protune konstant på begge GoPro'ene, kan ikke si jeg merker så alt for stor forskjell på filstørrelsene, men det er natt og dag forskjell på resultatet etter redigering! Så Protune forblir på hos meg... Kjøper heller flere minnekort og hardisker for å få plass :-D

Problemet mitt er å ta seg tid til å redigere...
Kjøpte meg stasjonær pc i forrige uke for 500kr (gammel komplett gamer pro med bra spec til gi bort pris!) så nå har jeg vel ikke unnskyldning (for lite kjølekapasitet på bærbar maskinene) for å ikke gjøre det lengre...

Sent from my Sony Xperia Z2
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av KawaJens »

Men er det ikke voldsomt tidkrevende å rediger lys og farger på video? Må vel ta klipp for klipp? Har mest filmer fra 2 til 3 vekers turer og då er lys og farger voldsomt varierende fra klipp til klipp.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23133
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Bjerknez »

KawaJens skrev:Men er det ikke voldsomt tidkrevende å rediger lys og farger på video? Må vel ta klipp for klipp? Har mest filmer fra 2 til 3 vekers turer og då er lys og farger voldsomt varierende fra klipp til klipp.
Jo, det er en del jobb når lysforholdet endrer seg gjennom filmingen. Personlig legger jeg den samme effekten på hele opptaket og gjør det enkelt. Er tross alt ikke noe dokumenter for Discovery jeg lager, hehe.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av LordShaft »

MLeikarnes skrev:Jeg bruker Protune konstant på begge GoPro'ene, kan ikke si jeg merker så alt for stor forskjell på filstørrelsene, men det er natt og dag forskjell på resultatet etter redigering! Så Protune forblir på hos meg... Kjøper heller flere minnekort og hardisker for å få plass :-D

Problemet mitt er å ta seg tid til å redigere...
Kjøpte meg stasjonær pc i forrige uke for 500kr (gammel komplett gamer pro med bra spec til gi bort pris!) så nå har jeg vel ikke unnskyldning (for lite kjølekapasitet på bærbar maskinene) for å ikke gjøre det lengre...

Sent from my Sony Xperia Z2
Hva du merker, og hva som er faktum er to forskjellige ting forstår jeg :thumleft

Kjører du med protune på, blir filstørrelsen omtrent dobbelt så stor. Ja resultatet etter redigering er ikke sammenlignbart, det blir helt klart best med den på, men du må redigere en del før du klipper sammen klippene

Note 4

Svar