Video/redigering-hjørnet

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Bjerknez »

Har faktisk bitt meg litt merke i Replay XD kameraet også. Ser at dette også er en lekker liten sak...
Mener å huske at du hadde denne i en av dine videoer Flanker? Kan du komme med noen erfaringer med denne i bruk? Batterilevetid feks.?

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Flanker »

Bjerknez skrev:Har faktisk bitt meg litt merke i Replay XD kameraet også. Ser at dette også er en lekker liten sak...
Mener å huske at du hadde denne i en av dine videoer Flanker? Kan du komme med noen erfaringer med denne i bruk? Batterilevetid feks.?
Jeg har Replay XD Mini og det er det som er brukt i alle mine videoer. Så får seerne bedømme kvaliteten. Filmer primært i 720p 60fps, det synes jeg er mer enn godt nok for å legge på nett. Ved 1080p minsker vinkelen og det gjør kun 30fps. Kameraet ble kjøpt med tanke på hjelmmontasje, noe det fungerer fantastisk til. Og så var det rimelig da, skal sies at det også dro opp da kamera skulle velges. Ulempene er manglende live view eller link til mobilen. Batteritiden er på rundt 2 timer, hvis jeg ikke husker feil. Kanskje litt under.

Nå har Replay kommet med XD Prime, eller hva den heter, som bøter på alle Mini'ens negative sider. Virker som et svært oppegående kamera, men det koster igjen mer.

Moffa
Innlegg: 169
Registrert: 05 okt 2013, 14:18
Motorsykkelen din: BMW R1200RT

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Moffa »

ReplayXD er et kamera jeg vurderer veldig sterkt akkurat nå. Flanker har vel Replay mini om ikke jeg husker feil, men jeg er mer interessert i PrimeX varianten. Denne er en anelse større enn mini, men har bl.a. wifi, noe som gjør at du kan se det du filmer i realtime (app for Android og iOs). Nå skal jeg ikke sitte å se det jeg filmer, men det kan jo være greit å få sjekket at du filmer det du vil før du kjører, så slipper man å komme hjem og oppdage at man har filmet bare himmel eller asfalt :sorry Ellers synes jeg størrelsen på disse kameraene bør være meget plasseringsvennlige, ser litt bedre ut med en Replay på hjelmen kontra GoPro...? Kanskje gir det mindre turbulens også?

Jeg har ikke erfaring med video, men for meg er dette kun for å filme MC kjøring, og da er størrelsen på kameraet veldig viktig så sant det gir greie bilder... På papiret ser det jo ikke ut til å være noe dårlig kamera heller; 1920x1080 i opptil 60 fps er vel ikke så halvgærn't? Og kan man gå ned i oppløsning, så kan du jo filme 1280x720 i opptil 120 fps og 848x480 i opptil 240 fps... Utstyrt med 1700 mAh batteri for opptil 3,5 timers opptak... Og selvfølgelig mulighet for ekstra batteripakke som sikkert alle de andre også har ;-) At kameraet er vanntett til 3 meter uten å putte det i en boks av noe slag er heller ikke noen ulempe i mine øyne...

sikle, sikle.... :yeyeye
_______________________________________________________________
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av LordShaft »

Det jeg ikke forstår med disse produsentene.... Hva faen skal du med 4k filming.... Dette er bare tull, forbanna gimmick som er helt unødvendig. Men batteri kapasitet er det få som suser fram som viktig. Fått et kamera som kunne filme mellom 3 og 5 timer hadde blitt interessant

Note 4

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av LordShaft »

KawaJens skrev: AS100V blir erstattet av AS200V og di komer med X1000V som er 4k på.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=QhDlBJ6veTI[/video]
Er du sikker på dette?
http://www.sony.net/Products/actioncam/ ... tentsTop=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Av hva jeg kan lese, så virker AS100V som et bedre kamera? Virker som du har mer funksjoner på 100 enn 200 :-k
Skal ned å knipe litt i dette kameraet på elkjøp etterpå. Se om det hjelmfestet er så stort som det ser ut på filmen

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av MLeikarnes »

Har ikke problem med batterikapasitet jeg... bytter jo bare batteri når det er tomt :scratch Både på HD2'en og HD3+'n
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Snikendeugle »

LordShaft skrev:Det jeg ikke forstår med disse produsentene.... Hva faen skal du med 4k filming.... Dette er bare tull, forbanna gimmick som er helt unødvendig. Men batteri kapasitet er det få som suser fram som viktig. Fått et kamera som kunne filme mellom 3 og 5 timer hadde blitt interessant

Note 4
Enig!

Når det gjelder Drift vs Gopro så syns jeg Gopro har laaaaaaangt bedre bildekvalitet. Alt er mye skarpere og klarere, hvor på Driften blir veldig mye vasket bort og uklart.
Jeg bruker Drift selv, men har tenkt på å gå over til GoPro, da med et par store kompromiss:
- ENKEL fjernkontroll
- Batterilevetid
- Ikke vanntett uten gigantisk skall
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av KawaJens »

Etter det som står her så er AS200V for å erstatte AS100V.
http://www.bikerumor.com/2015/01/05/son ... ew-as200v/

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av KawaJens »

Er det noen som kan bekrefte eller avkreftet at Gopro4 silver ved filming i en time på 1080p 60fps i super wide veiw så fyller en opp et 32GB kort?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Bjerknez »

KawaJens skrev:Er det noen som kan bekrefte eller avkreftet at Gopro4 silver ved filming i en time på 1080p 60fps i super wide veiw så fyller en opp et 32GB kort?
Du kan filme i over 4 timer 20 minutter på et 64GB kort. Så godt over 2 timer bør du kunne få på et 32GB. kort. Sikker på at du ikke har aktivert "Protune" i menyen?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av LordShaft »

KawaJens skrev:Etter det som står her så er AS200V for å erstatte AS100V.
http://www.bikerumor.com/2015/01/05/son ... ew-as200v/
Mulig det går an å finne seg et rimelig AS100V da i mars/april når dette kamera kommer ut. :thumleft

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av KawaJens »

Bjerknez skrev:
KawaJens skrev:Er det noen som kan bekrefte eller avkreftet at Gopro4 silver ved filming i en time på 1080p 60fps i super wide veiw så fyller en opp et 32GB kort?
Du kan filme i over 4 timer 20 minutter på et 64GB kort. Så godt over 2 timer bør du kunne få på et 32GB. kort. Sikker på at du ikke har aktivert "Protune" i menyen?
Har ikke gopro.men spurde på nett og då fikk eg svar at med superwide veiw så vart batteriet 1t og en hadde så og seie fyltt op 32gb. Derfor eg spør.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Bjerknez »

KawaJens skrev:
Bjerknez skrev:
KawaJens skrev:Er det noen som kan bekrefte eller avkreftet at Gopro4 silver ved filming i en time på 1080p 60fps i super wide veiw så fyller en opp et 32GB kort?
Du kan filme i over 4 timer 20 minutter på et 64GB kort. Så godt over 2 timer bør du kunne få på et 32GB. kort. Sikker på at du ikke har aktivert "Protune" i menyen?
Har ikke gopro.men spurde på nett og då fikk eg svar at med superwide veiw så vart batteriet 1t og en hadde så og seie fyltt op 32gb. Derfor eg spør.
Det er nok ikke riktig :scratch

Uten å ta i så kan du forvente deg vertfall 1t 30m med video i praksis. Mest sannsynlig opp mot 2 timer. Minnekort på 32GB. holder til over 2 timer med video i 1080p. Mitt 64GB. kort kan lagre 4t 22m med video i 1080p superview.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Bjerknez »

Sikkert gammelt nytt for mange dette, men til dere som sliter med hakkete videoer på Youtube så fjerner dere dette problemet ved å klikke på "Bruk HTML5-spilleren" på denne siden:
https://www.youtube.com/html5" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Sv: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av MLeikarnes »

Bjerknez skrev:
KawaJens skrev:
Bjerknez skrev:
KawaJens skrev:Er det noen som kan bekrefte eller avkreftet at Gopro4 silver ved filming i en time på 1080p 60fps i super wide veiw så fyller en opp et 32GB kort?
Du kan filme i over 4 timer 20 minutter på et 64GB kort. Så godt over 2 timer bør du kunne få på et 32GB. kort. Sikker på at du ikke har aktivert "Protune" i menyen?
Har ikke gopro.men spurde på nett og då fikk eg svar at med superwide veiw så vart batteriet 1t og en hadde så og seie fyltt op 32gb. Derfor eg spør.
Det er nok ikke riktig :scratch

Uten å ta i så kan du forvente deg vertfall 1t 30m med video i praksis. Mest sannsynlig opp mot 2 timer. Minnekort på 32GB. holder til over 2 timer med video i 1080p. Mitt 64GB. kort kan lagre 4t 22m med video i 1080p superview.
Mener det står 2t og 55min på 32gb kortet i GoPro 3+ på 1080p Superview, Samsung minnekort av dyreste sort... Bruker ca to batterier på det å fylle det, og jeg filmer kun når jeg syns det er noe å filme, ikke hele tiden, så ett minnekort holder i de fleste tilfeller. Har ett 16gb i backup på 3+, og 7 batterier. 2x32gb og ett 64gb på HD2, samt 12 batterier... Har ikke mulighet til å kjøre med batteripakke, det regner som oftest her.......

Sent from my Sony Xperia Z2
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Svar