Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Hvem er vi?

Legg inn av MaxTron »

Forresten, vist du har løst så kunne det sikkert vært interessant om du skreiv ett innlegg i denne tråden: http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=12&t= ... 456#p65456" onclick="window.open(this.href);return false;
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Steinkastar
Innlegg: 315
Registrert: 15 feb 2011, 20:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF-R6 2001
Sted: Oslo

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Steinkastar »

Ok :)


Done....
Veritas Aequitas

LUHG

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Hvem er vi?

Legg inn av tagesk »

MaxTron skrev:....har slått mæ ned på innersida av Frei.
Sorry at jeg er treg, men mener du Frei som i Kristiansund?

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Hvem er vi?

Legg inn av MaxTron »

tagesk skrev:
MaxTron skrev:....har slått mæ ned på innersida av Frei.
Sorry at jeg er treg, men mener du Frei som i Kristiansund?

[TaSK]
Stemmer det, har jo blitt Kristiansund kommune og no..
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Steinkastar
Innlegg: 315
Registrert: 15 feb 2011, 20:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF-R6 2001
Sted: Oslo

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Steinkastar »

MaxTron skrev:
tagesk skrev:
MaxTron skrev:....har slått mæ ned på innersida av Frei.
Sorry at jeg er treg, men mener du Frei som i Kristiansund?

[TaSK]
Stemmer det, har jo blitt Kristiansund kommune og no..

Ja dem har jo "tatt te vætt" :)
Veritas Aequitas

LUHG

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Hvem er vi?

Legg inn av MaxTron »

Steinkastar skrev:
MaxTron skrev:
tagesk skrev:
MaxTron skrev:....har slått mæ ned på innersida av Frei.
Sorry at jeg er treg, men mener du Frei som i Kristiansund?

[TaSK]
Stemmer det, har jo blitt Kristiansund kommune og no..

Ja dem har jo "tatt te vætt" :)
Tja, einaste forandringa som har skjedd på Frei er at offentlige avgifter har gått opp, dæm har innført eiendomsskatt, og brøyting og strøing har blitt dårligere, så sett frå en bygutts synspunkt så skjønne æ det utsagnet ja.
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Steinkastar
Innlegg: 315
Registrert: 15 feb 2011, 20:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF-R6 2001
Sted: Oslo

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Steinkastar »

MaxTron skrev:
Steinkastar skrev:
MaxTron skrev:
tagesk skrev:
MaxTron skrev:....har slått mæ ned på innersida av Frei.
Sorry at jeg er treg, men mener du Frei som i Kristiansund?

[TaSK]
Stemmer det, har jo blitt Kristiansund kommune og no..

Ja dem har jo "tatt te vætt" :)
Tja, einaste forandringa som har skjedd på Frei er at offentlige avgifter har gått opp, dæm har innført eiendomsskatt, og brøyting og strøing har blitt dårligere, så sett frå en bygutts synspunkt så skjønne æ det utsagnet ja.

Ja eiendomsskatt har du fått med eller uten KR :)
Har de noen gang brøytet i Kr.sund :lol :lol :lol
Veritas Aequitas

LUHG

Brukeravatar
EtronX
Innlegg: 283
Registrert: 13 sep 2009, 15:31
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA 2010

Re: Hvem er vi?

Legg inn av EtronX »

Jeg er en ungdom som har vært med rundt sola snart 45 ganger. Min motorsykkelkarriére startet i 1985 på en RD500. Denne lille totaktsdjevelen ble kjørt som om jeg hadde stjålet den. Det sies at flaks alltid slår dyktighet. Vel, jeg overlevde to år med mye stive armer og panikkbremsing på denne doningen. Mopedene eller Panther med Fightermotor før denne telles ikke.

I 1988 fikk jeg mine klamme hender på en Virago 920. RDens rake motsetning. Kjørte denne noen år av ren nødvendighet, da dette var det eneste transportmiddelet jeg hadde.

Så kom ett opphold på alt for mange år. Faktisk helt til i forfjor. Min kjære nevø gikk da til innkjøp av en ny Kawa 750 Street sak. Onkel måtte såklart prøvekjøre doningen. Uken etter sto det en pent brukt Fazer 600 på gårdsplassen hjemme. Utrolig artig å kjøre sykkel igjen.

En liten digresjon er på sin plass her. Fra og med 1995 var det min kone som bestemte oss. For eksempel bestemte hun oss å kjøpe ny sofa med jevne mellomrom. Nødvendige artikler fikk jeg vite. Det var da mange år der motorsykkel ikke passet oss... I 2007 tok livet en ny vending. Kjerringa tok huset og jeg gjelda. Det sies jo at på branntomter vokser de fineste blomstene. Det geniale oppi alt dette var at plutselig var førersetet ledig igjen. Tok litt tid før jeg skjønte det, men sakte og sikkert seg det inn. Små drypp her og der. Nå er ikke dette ment som ett klagebrev overfor eksen. Snarere heller som en opplysning på hvor langt bort i granskauen en snøblind tulling kan rote seg. Til mitt forsvar så var hun fin og hadde store.....

Nuvel. Man blir jo eldre og økonomien blir stadig bedre. Man ser også viktigheten i det å gjøre noe man liker. Følge drømmene sine. Vi er jo det vi tenker. Vel, jeg tenkte mye på R1200GSA. Faktisk helt fra Fazeren kom i hus. Som alle andre oppegående menn med nye interesser hev jeg meg over all den lektyren som fantes i hyllene på Narvesen. Nettet ble også flittig brukt. Jeg har jo alltid vært en skogens mann. Grusveier har jeg alltid likt. Faktisk helt fra jeg var 12-13 år gammel og sladdet rundt med en 1962 Boble på grusveiene hos farfar. Det som sto klart for meg var at jeg trengte en BMW R1200GSA. Klinkende klart. Måtte bare smatte litt på det. Smake litt.

Vel, nå står GSen i Italia. Jeg er i Hammerfest. QIML er min reisevenn. Kan man ha det bedre :thumleft


EtronX

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Hvem er vi?

Legg inn av MaxTron »

Steinkastar skrev:
MaxTron skrev:
Steinkastar skrev:
MaxTron skrev:
tagesk skrev:
MaxTron skrev:....har slått mæ ned på innersida av Frei.
Sorry at jeg er treg, men mener du Frei som i Kristiansund?

[TaSK]
Stemmer det, har jo blitt Kristiansund kommune og no..

Ja dem har jo "tatt te vætt" :)
Tja, einaste forandringa som har skjedd på Frei er at offentlige avgifter har gått opp, dæm har innført eiendomsskatt, og brøyting og strøing har blitt dårligere, så sett frå en bygutts synspunkt så skjønne æ det utsagnet ja.

Ja eiendomsskatt har du fått med eller uten KR :)
Har de noen gang brøytet i Kr.sund :lol :lol :lol
Mulig at eiendomsskatten hadde kommet uansett... Så lenge AP (Avgifts Partiet) har noe de skulle ha sagt så, men det virka bare så gjennomsiktig siden det var det første de gjorde etter sammenslåingen. Da snakke æ IKKE om tettbebygde/bylignende strøk..

Mulig de sjelden og aldri har brøyta i BallBy'n, men de var betraktelig flinkere på Frei før sammenslåingen.
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Hvem er vi?

Legg inn av MaxTron »

EtronX skrev:Jeg er en ungdom som har vært med rundt sola snart 45 ganger. Min motorsykkelkarriére startet i 1985 på en RD500. Denne lille totaktsdjevelen ble kjørt som om jeg hadde stjålet den. Det sies at flaks alltid slår dyktighet. Vel, jeg overlevde to år med mye stive armer og panikkbremsing på denne doningen. Mopedene eller Panther med Fightermotor før denne telles ikke.

I 1988 fikk jeg mine klamme hender på en Virago 920. RDens rake motsetning. Kjørte denne noen år av ren nødvendighet, da dette var det eneste transportmiddelet jeg hadde.

Så kom ett opphold på alt for mange år. Faktisk helt til i forfjor. Min kjære nevø gikk da til innkjøp av en ny Kawa 750 Street sak. Onkel måtte såklart prøvekjøre doningen. Uken etter sto det en pent brukt Fazer 600 på gårdsplassen hjemme. Utrolig artig å kjøre sykkel igjen.

En liten digresjon er på sin plass her. Fra og med 1995 var det min kone som bestemte oss. For eksempel bestemte hun oss å kjøpe ny sofa med jevne mellomrom. Nødvendige artikler fikk jeg vite. Det var da mange år der motorsykkel ikke passet oss... I 2007 tok livet en ny vending. Kjerringa tok huset og jeg gjelda. Det sies jo at på branntomter vokser de fineste blomstene. Det geniale oppi alt dette var at plutselig var førersetet ledig igjen. Tok litt tid før jeg skjønte det, men sakte og sikkert seg det inn. Små drypp her og der. Nå er ikke dette ment som ett klagebrev overfor eksen. Snarere heller som en opplysning på hvor langt bort i granskauen en snøblind tulling kan rote seg. Til mitt forsvar så var hun fin og hadde store.....

Nuvel. Man blir jo eldre og økonomien blir stadig bedre. Man ser også viktigheten i det å gjøre noe man liker. Følge drømmene sine. Vi er jo det vi tenker. Vel, jeg tenkte mye på R1200GSA. Faktisk helt fra Fazeren kom i hus. Som alle andre oppegående menn med nye interesser hev jeg meg over all den lektyren som fantes i hyllene på Narvesen. Nettet ble også flittig brukt. Jeg har jo alltid vært en skogens mann. Grusveier har jeg alltid likt. Faktisk helt fra jeg var 12-13 år gammel og sladdet rundt med en 1962 Boble på grusveiene hos farfar. Det som sto klart for meg var at jeg trengte en BMW R1200GSA. Klinkende klart. Måtte bare smatte litt på det. Smake litt.

Vel, nå står GSen i Italia. Jeg er i Hammerfest. QIML er min reisevenn. Kan man ha det bedre :thumleft


EtronX
I gårkveld/natt satt æ og las og skreiv innpå MCsiden, TV'n stod på men æ fulgte egentlig ikke med, men fikk med mæ at det var 60 minutes, og at det var intervju med sønnen til en stor Mafiaboss.

Han snakka om hva faren lært han og hva som vart forlangt av han... Som sagt fulgte ikke så nøye med, men det var en ting som faren hadde sagt til han som gjorde inntrykk, og som gjelder ALLE uansett hva de gjør i livet!!

Litt fritt oversatt etter hukommelsen var det omtrent sånn:

"Til slutt er minnene alt du har igjen, så prøv å lage så mange som mulig"...
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Crinos »

Jeg fant denne siden i dag (natt 01:00) via NMCU sine link sider.

Jeg er 32 men rekker å fylle 33 før sesongen starter.

Jeg har fra tidlig alder vert svært fansinert av bil og MC, og har fått en forkjærlighet for dette merket en del vest for oss, som har kjempe store motorer, uten effekt. Store bremser, uten stoppe kraft, og virbrasjon nok til å utkonkurere de fleste voksenleketøy... Jupp.. Vi snakker om Harley.
Jeg er dog ikke trangsynt, og synes også at Ducati er et verdig merke.. En Streetfighter kunne gjerne ha prydet gårdsplassen :)

Men nå er det slik at jeg holder på med min tredje Harley. Ingen kan vel sies å ha vert orginale.
Første sykkelen min kjøpte jeg som 18 åring og det var en 1956 mod med 68 earlyshovel motor og et 70-stuk, den andre sykkelen var type ekstrem bygg. med en 2 liters motor fra Delcron. Ramme og papirer var fra 1950, men pga en påkjøringsulykke ble den godkjent med ny ramme og ny motor (før nye regelverk tredde i kraft). Min nåværende sykkel er en 1984 mod Softail med 1994 EVO motor.

Jeg elsker å skru/mekke på sykkelen, og hver vinter finner jeg noe nytt å gjøre på sykkelen.

Jeg kommer i fra Kristiansand, og det er nok i de trakter jeg er mest å finne, men bor for tiden på Iveland (indre agder, og er ca en time i fra Kristiansand). Turen opp hit er faktisk fin fin MC tur, så det er bare til å hyle på. Så skal jeg prøve å ha kaffe'n klar. :)
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Hvem er vi?

Legg inn av SheDevil »

Velkommen skal du være Crinos, er sikker på at du kommer til å trives her inne :janikk

Her inne på forumet lider de fleste av PMS (Parkert Motorsykkel Syndrom) men heldigvis går det den rette veien for oss alle motorsyklister. Noen har jo allerede vært ute å luftet "gullet" mens resten er misunnelig og har VELDIG lyst til å komme i gang.

Du bor et stykke unna oss i trøndelag men at vi møtes i løpet av sesongen er jo ikke umulig. Norgestreffet er jo en flott mulighet til å møte noen av oss, da er det flere som samles i Steinkjer for å prate om løst og fast ;e
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Godtvoksen

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Godtvoksen »

Velkommen Crinos, gledelig å få med flere fra Norges ferieparadis nr. 1 - Sørlandet.. :thumleft Takker for kaffeinvitasjon, og kvitterer med samme invitasjon tilbake. Ikke kjør forbi Kvinesdal, ta deg tid til en liten kaffepause... :prf

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Globe »

Hei Crinos :vs og velkommen til oss her på mcsiden.no :=D>

Ja, sykkelvalg handler om å inngå endel kompromisser med seg selv. Skulle jeg ha dekket alle mine ønsker hva gjelder sykkel, så hadde nok garasjen her hjemme innhold fort vekk en 6 - 7 ulike typer og modeller.

Ser frem til å høre mer om dine mc-erfaringer, og bidar gjerne også med noen bilder ;e

Vi har endel flere medlemmer fra din del av landet....de er veldig "flinke" til å fortelle oss som bor litt lengre nord, når sesongen starter :knegg Så, du får følge oss opp hva gjelder sesongstart der nede i glade sørland du også :thumleft

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Crinos »

Hei igjen og takk for velkomsten! :)

Jeg har dessverre vert veldig sloppy med bildetaking av syklene mine (klaske seg hardt i panna), men skal se om jeg finner noen som kan lastes opp :)
Men ikke forvent type Rikken Customs eller noe lignende er LAAAAANGT i fra den ligaen. Jeg liker bare å sette mitt eget preg på sykkelen.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Svar