Pollti lurer litt ?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Det er OK med forandring så fjellet er sikkert helt bra. Skjer det no fælt her ute så skal jeg rapportere. Eneste som har skjedd er at S svingene fra Treidene til bedehuset er borte og de graver opp og igjen i Kjøpmanskjær svingen ved Kiwi ukentlig. Ikke vet jeg hva de driver med men gravmaskiner må bare grave mener jeg å ha hørt :knegg

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

KawaB var strålende fornøyd med turen til Bestefar Klubben på Smia som hun kalte det :knegg Vi stoppet på Svinevoll og fyllte bensin og spiste is og kom i snakk med en Ducati Multistrada og en Ducati Motard som gladelig delte sine tips med henne om alt fra valg av mc til forsikring. En kar med en KTM R sykkel drepte nok det meste eiertrang til R sykkel da han fortalte hva han betalte i premie :lol Det ble tilbudt en prøvetur med Motarden og KTM vinkelsliperen som hun ikke valgte å benytte.
Jeg tror valget til neste år kommer til å stå mellom Ducati 748,Monster 600/800 og Yamaha og Suzuki naken sykkeler på rundt 600 ccm :scratch ST 2 og ST 4 ble avskrevet i går. Hun begynner å danne seg en mening om hva hun vil ha ihvertfall og det er bra. Motard mannen,støttet av Multistradaen og vinkelsliperen, anbefalte dådyrblikket brukt på det faderlige opphavet så trodde han det ville løse seg til neste år :O

mekkern
Innlegg: 7667
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av mekkern »

tror nok de har rett når alt kommer til alt..fattern fikser :lol
vanskelig å si nei til avkommet merker jeg også... :redface
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Vi blir milde med årene vet du vel Gamle Far :knegg
KawaB skremte nesten endetarmen ut på meg på vei hjem i går. Mopeden er utslitt skreik hun på intercomen i går. Litt vanskelig å høre hva hun sa så det ble bjartmar bråstopp og full undersøkelse. Hun mente at nå var den innkjørt :janikk Så idag var det filterbytte og oljeskift. Olja hadde fin lys farge når jeg tok den i handa. Så var det å undersøke bunnpluggen og der var det mye jernfilpulver og filteret var kølla svart og fullt av dritt. Ikke så ille som på Fikses KTM men ikke langt bak. Nytt oljeskift snart. Brosmeolje fra Castrol er dyrt men det får stå sin prøve, Etterfylt brosmevæske på bremsevæske beholderen bak på begge mopedene.
Men nå lurer jeg fælt på hvorfor 2012 Hysa produserer så mye møkk mens 2011 var gullende ren etter 1000 km ? Hestene vet sikkert sånt for de har så store hoder så da er smartere enn meg.
2011 er veldig sedat kjørt inn mens 2012 er hardt kjørt inn, muligens det har noe å si. 2012 går best ihvertfall.

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

I dag skal HG være streikevakt. Hun blir sikkert strålende fornøyd når hun må være ute 6 timer i regnet :knegg Jeg skal pusle i garasjen mens jeg venter på at Solstrålen skal komme hjem :lol I dag skal varmeapparatet til Eskroten og rusthull i kanalen fikses med Tec 7 og en fiskeboll boks så den blir strøken. Germansk hai tekk har sviktet, utrolig nok ! :-k Kan ikke fatte hvorfor HG vil bytte den ut jeg ? Ånkli fin bil er det syntes jeg. Til og med håndbrekket virker :prf

mekkern
Innlegg: 7667
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av mekkern »

Bruker du popnagler eller teiper du plata til guffa har tørka?
på fiaskoen så limte jeg inn ny hjulbue og den holdt jeg på plass med tape til det hadde herdet..
hva skal du med varmeapparat nå da? bedre å reparere det når det trengs ellers ryker det før det skal brukes. :-J
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Hadde tenkt å bruke Gaffa for å holde det på plass. Nå går det ikke an å skru av vifta så HG fryser på pedalene sine så da må jeg lage no mikk-makk og koblinger tenker jeg ?

mekkern
Innlegg: 7667
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av mekkern »

Kalde pedaler er ikke bra..må nok ha en "off" bryter da ja.. :thumleft

Fikk justert fjæra på hyssingen et hakk opp i går-hadde gamlingen her med dorspett og løfta fjæra litt så jeg fikk brukt en dor og mokker og slo den et hakk opp..dustete plassering -skulle stått oppned den demperen..liker seg ikke helt når det er kaldt om morran heller så jeg lurer på om jeg skal "justere" litt på nåledysa.. :-J
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Intruder »

Angående streikevakt,nabokjærringa skal stå streikevakt i et vægkryss bortve Nortura og hu er itte det mæst tiltrekkende væsen hinmæinn ha skapt.. =;

Gardbrukern der sa han håpet streiken ble langvarig,for måken tell fugleskræmsel hadde n æiller hatt ved jordbæråker`n .... :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

mekkern
Innlegg: 7667
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av mekkern »

Intruder skrev:Gardbrukern der sa han håpet streiken ble langvarig,for måken tell fugleskræmsel hadde n æiller hatt ved jordbæråker`n ....
:lol :lol :lol

Jess...det er justering på forgassernålene på hyssingen.. nå er de satt ett hakk opp og den virker å ha kvittet seg med nølingen.. :yahoo
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Streik er no ånkli dritt ! HG var streikevakt i dag og jeg måtte kjøre og hente tallerkerener,skje, fløte og jordbær og måtte avbryte steinstablinga 3 ganger for det. De feite kjærringene gav jo ikke ånkli ordre fra beskjed så jeg måtte 3 ganger fram og tilbake med saker i ryggsekken før de var fornøyd.
Endelig var steinstablinga ferdig og da ville jeg ha øl men da fikk jeg beskjed om at det var streik så det kunne hun ikke gå og kjøpe. Hysa ut av garasjen igjen.... Tar ikke Jensemann til vettet og får slutt på dette tullet her så kommer jeg til å prostituere på det mest veneriske. Nå må det bli ro og orden i Kongeriket ! :fool:

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

I går var jeg flink og utførte nesten alle ordre fra beskjed som jeg fikk. Nesten :knegg Nå er det klargjort for å snekkre AJ platform og steingjerde er stablet så nå venter jeg på 6 kubikk matjord og materialer. KawaB hadde ikke lyst til å kjøre i går og det hadde ikke jeg heller så på kvelden satt vi på finn.no og kikket etter 600 til 750 kubikkere. Monster 600,Cagiva Raptor 650 og Yamaha FZ 600 peker seg ut og fenger interessen hennes med svak ledelse til Yamaha. Kawa har jo også noen fine naken mopeder men vi er enige om at de er for dyre og kjørelengden er høyere enn det vi finner av de 3 andre så da faller de litt ut.
I dag skal vi se på Triumph TrippelThree. Selgeren er grei og lar oss komme og se selv om kjøp er uaktuellt, den er altfor dyr. :-)å

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Geir »

Jøsses for en fremdrift - du sprenger akkorden mann! :oh Kan ikke forstå annet enn at HG må være storfornøyd nå - hun har jo tross alt bare en kubikk rullestein å ta i affære med for å oppfylle sin del... Selv lever jeg etter denne om dagen:
doing nothing.jpg
Har forresten rundt 6 kubikk sand og leir jord som skulle vært flyttet opp i skauen bak huset. I bøtter selvsagt - det er for bratt og ulendt for noe annet. Spørsmålet er; hvordan har du bearbeidet HG for å få til denne rullesteinsbæringen? :scratch

Ellesn tipper jeg KawaB går for Yamahylen - sann mine ord. :mk
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

HG vet ikke hun skal sjaue stein enda :knegg
Tja, hva KB velger får bli hennes sak men hadde hun hatt råd hadde det nok blitt Traiumf TripleT, hun var ute og kjørte med eieren og var lett ekstatisk da de returnerte. Men det er morsom moped da, jeg hadde en sånn en i USA i 2 års tid.
Oransje og sort. Naboene kalte den for Pumpkin og ungene i nabolaget omtalte meg som Pumpkin Man.
Tror også hun velger Jammaha, hun lærte å kjøre på en sånn en så det føles nok trygt og kjent. Kravene hun har til moped er ikke så store men det må bråke litt også må det være en naken en side R moped er uaktuellt bortsett fra Ducati 748. Frode har en SS 600 Ayrton Senna utgaven som ikke falt i smak annet enn på lyd.
Soveværelset er ved siden av garasjen, jeg har en anelse om dyp morgen knurring fra HG fra 18.juni 2013 :yahoo :mrgreen

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Geir »

:knegg Det forklarer mye... Blir moro da når rullesteinen dumper ned i tunet og HG øyner tegningen. :prf

TTT er ikke direkte plagsomme for øyet, men juveler koster. Men nå virker jo KawaB å ha egne ideer så da ordner nok sykkelvalget seg til det beste. :thumleft
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Svar