Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Statens Urimelige Vegvesen" ?""

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2

Legg inn av freddy123 »

Hva betaler du i forsikring på street triple'n nå ? Og vet du hvor mye den vil koste deg som fulleffekt ?

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2

Legg inn av Fsva »

freddy123 skrev:Hva betaler du i forsikring på street triple'n nå ? Og vet du hvor mye den vil koste deg som fulleffekt ?
Jeg betaler 1123kr mnd. full kasko 20% bonus. Gjensidige skiller ikke på mellomtung og fulleffekt så den vil koste det samme. Blir faktisk 10% billigere pga. 30% bonus fra juni.

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2

Legg inn av freddy123 »

Aha så 13 lakser i året det er billigere en hva jeg får opp der med fører over 23 år og 40% bonus ....

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2

Legg inn av Fsva »

freddy123 skrev:Aha så 13 lakser i året det er billigere en hva jeg får opp der med fører over 23 år og 40% bonus ....
Jeg får rabatt pga. medlemskap i fagforening. Dessuten ringte jeg inn og fikk en bedre pris enn kalkulatoren på nettet ga meg.

Brukeravatar
Krsand70
Innlegg: 17
Registrert: 12 aug 2015, 11:43
Motorsykkelen din: Triumph Sprint ST 955i 1999

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2

Legg inn av Krsand70 »

Liker fargen !

Du har fått deg en flott sykkel !

Brukeravatar
Leffy
Innlegg: 136
Registrert: 02 feb 2013, 15:47
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4R - Honda CBR1100XX
Sted: Hedmark

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2

Legg inn av Leffy »

Fsva skrev:
freddy123 skrev:Hva betaler du i forsikring på street triple'n nå ? Og vet du hvor mye den vil koste deg som fulleffekt ?
Jeg betaler 1123kr mnd. full kasko 20% bonus. Gjensidige skiller ikke på mellomtung og fulleffekt så den vil koste det samme. Blir faktisk 10% billigere pga. 30% bonus fra juni.
Fytti kaka. Glad jeg hadde opparbeidet meg bonus før jeg kjøpte meg MC. Så mye for en nakensykkel hadde jeg aldri trodd. Bytter du forøvrig forsikringselskap 2 ganger i året så opparbeider du deg 20% pr år. Altså hver 6 mnd. Men du finner vel kanskje ikke noe billigere noen andre steder. Jeg bruker også gjensidige på mc.
The only thing better than a motorcycle... Is a woman riding one.

#IfYouDontRideYouDontKnow

Mine Bilder

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2

Legg inn av Fsva »

Det koster å være mc-fører med 20% bonus. Hehe
Tviler på at jeg finner noen som er billigere, i hvert fall ikke før jeg fyller 24 år. Å bytte til et dyrere forsikringsselskap for å bygge 10% ekstra bonus i året er ikke aktuelt. Men takker for tipset. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2

Legg inn av Fsva »

Jeg snublet i laderen til PCen min for noen uker og etter det har PCn vært vanskelig å lade. Laderen fungerte fint, så feilen lå i selve PCen
I dag nektet den helt å spise elektronene sine, så da bestemte jeg meg for å gjøre et forsøk på å fikse problemet selv. Garantitiden er ute, og dette var selvforskyldt. Ny PC ville gått hardt utover student- og motorsykkelbudsjettet. :[-X

Jeg fjernet vel ca. 30 små skruer og greide til slutt å få løs det lille kretskortet med ladeporten. Der var det brudd gitt, ingen overraskelse.

Bilde

Loddebolten og loddetinnet ble funnet fram og jeg fikk lagt masse fint loddetinn rundt bruddet. Første loddingen ble sprø, men andre forsøk ble bra (time will show). Har dessverre ikke bilde av jobben, men det så ikke veldig pent ut uansett :roll
Bilde

Så var det bare å skru sammen maskinen. Dette var faktisk veldig lett fordi alle skruehullene var markert med skruedimensjoner. Nesten like lett som LEGO. :)

Det ble en skrue til overs, men jeg er ganske sikker på at de snille asiatene bare hadde lagt med en ekstra :knegg
Forhåpentligvis holder loddejobben min fram til sommeren :[-o<
Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38110
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2 "PC fix"

Legg inn av AJ »

Imponerende :D !
For egen del er jeg ganske sikker på at jeg skal begrense min PC reparasjonsinngripen til å gjelde bytte av tastatur på min meget velbrukte Samsung R730.
Tredje byttet står for tur...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2 "PC fix"

Legg inn av Fsva »

AJ skrev:Imponerende :D !
For egen del er jeg ganske sikker på at jeg skal begrense min PC reparasjonsinngripen til å gjelde bytte av tastatur på min meget velbrukte Samsung R730.
Tredje byttet står for tur...
Jeg ble positivt overrasket over hvor lett det var å skru på PC i forhold til å skru på mobiltelefoner. I PCn er det "uendelig" med plass i forhold til i mobiltelefoner :twothumbs:

Tredje tastaturbytte? Det er også imponerende, men sånn er det vel å være journalist og forumeier :O :P

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38110
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2 "PC fix"

Legg inn av AJ »

Fsva skrev:
Tredje tastaturbytte? Det er også imponerende, men sånn er det vel å være journalist og forumeier :O :P
:knegg
Er no' med det, ja...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Toven

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2 "PC fix"

Legg inn av Toven »

Haha, ser man det :D

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2

Legg inn av SverreOlsen »

Fsva skrev:Jeg snublet i laderen til PCen min for noen uker og etter det har PCn vært vanskelig å lade. Laderen fungerte fint, så feilen lå i selve PCen
Såpass ja :-P Du fikk det til:-P Prøvd meg på lodding av noe elektronikk eg og, men har blitt litt mer leker som han lille har hevet i do som er elektriske. Garasjeåpner der eg har loddet på nye bryter, nøkkler til bil og litt diverse :-) er overraskende lett å holde på med:-P data har eg ikke prøvd meg på enda! :-P

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2

Legg inn av Fsva »

SverreOlsen skrev:
Fsva skrev:Jeg snublet i laderen til PCen min for noen uker og etter det har PCn vært vanskelig å lade. Laderen fungerte fint, så feilen lå i selve PCen
Såpass ja :-P Du fikk det til:-P Prøvd meg på lodding av noe elektronikk eg og, men har blitt litt mer leker som han lille har hevet i do som er elektriske. Garasjeåpner der eg har loddet på nye bryter, nøkkler til bil og litt diverse :-) er overraskende lett å holde på med:-P data har eg ikke prøvd meg på enda! :-P
Lodding er ganske artig, det er jo nesten som å sveise på lav temp. Det blir sjelden pent når jeg gjør det, men pleier å funke. :roll Så lenge jeg bruker loddetinn med bly så går det greit, blyfritt har alt for høyt smeltepunkt og vanskeligere å lodde.

Det er uansett veldig praktisk å kunne lodde småting :prf

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23230
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2 "PC fix"

Legg inn av Bjerknez »

Lodding av elektronikk og slik pirkearbeid har jeg faktisk jobbet med en gang i tiden da jeg jobbet på et sted som reparerte samt bedrev service på fineletronikk. Jeg har ikke den fjerneste anelse på elektronikk og har null utdannelse innen dette, men vi ble jo kurset i hvordan man skulle håndtere de vanligste problemene. Ofte var det bytting av en eller to dioder etc. e som faktisk gjorde feilsøkingen hadde nok utdannelse innen dette, men når enheten kom til meg så fikk jeg bare et skjema over hva som skulle gjøres.

Så jeg kan faktisk skryte på meg og ha "reparert" noen av landets sykehus respiratorer, en drøss mobilladere, strømforsynere etc. Men skjønte jeg noen gang hva jeg EGENTLIG holdt på med? Nei :lol

Blir vel litt som å sitte på slik Call Center og bedrive support for eks. mobilselskaper. Man har ikke myndighet eller lov til å gjøre drastiske endringer, men kan hjelpe kunden ved å følge et support skjema fra oppdragsgiver etc.

Så og skru på finelektronikk, lodde etc. er noe jeg faktisk har jobbet med i fem år. Men det er leeeenge siden og de som ansatte meg hadde nok ikke så mye annet å ta av, haha. Men jeg jobbet meg faktisk oppover i systemet, ble "spesialarbeider", bla satt til å styre/programmere avanserte maskiner som satt komponenter på kretskort etc.

Det er utrolig hva man kan lære samt utføre med litt kursing etc. Men det krever jo uansett at man har noen i ryggen som faktisk skjønner opp ned på en diode :lol

Svar