Ducati Scrambler 2015

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Orion »

LordShaft skrev:Nå er jeg kanskje litt rar.... Men med så mye svart i forhold til chrome.... (eksosen) så syns jeg det var 10 ganger fetere med chrome enn svart... Sykkelen skiller seg ikke ut, og du får en unaturlig "mengde" av svart i sykkelen. Det var utrolig behagelig for øyet å få den brytningen i tanken med chrome!
Du har gjerne rett. Har studert bildene opp og ned i mente, og klarer ikke bestemme meg for hva jeg liker best ;) Ett annet alternativ er å lakkere/plastidippe/putte vinylfolie på hele tanken. Vet det er profesjonelle i Oslo som har spesialisert seg på å gjøre dette på biler. Tviler på det hadde kostet all verdens og gjort det på en MC.

Finner noen flere alternativ til farger her. Kom gjerne med tips til hva som ser bra ut:

http://www.scramblerforum.com/threads/m ... side.1767/

http://www.scramblerforum.com/threads/d ... cker.1786/

Har på ingen måte bestemt meg 100% for å endre fargene på sykkelen enda, men er moro å leke med tanken.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Bjerknez »

Jeg likte faktisk denne best:
Bilde

Jeg synes denne sykkelen kler å være litt "vågal" :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av LordShaft »

Bjerknez skrev:Jeg likte faktisk denne best:
Bilde

Jeg synes denne sykkelen kler å være litt "vågal" :thumleft
Bjerknez du har jo god smak innimellom ser jeg :lol :lol

Dette var et veldig pent eksemplar.... digger de røde farge detaljene!!! Dette er helt klart en kombinasjon jeg hadde gått for framfor den gule (husk at jeg mener en ducati skal være rød)

Men her er det viktig å ikke bli farget av andre sine meninger. Du skal velge den fargen DU liker best Orion.... Alt annet vil bare bli feil. Uansett hvor mye jeg måtte like en sykkel eller farge, er ikke det nødvendigvis riktig for deg. Tørr å mene at "din" farge er best! Og at alle andre tar feil :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Bjerknez »

Bjerknez du har jo god smak innimellom ser jeg :lol :lol
Nå synes jeg du er ufin!
Bare vent til i kveld etter at jeg har drukket 12 halvlitere så skal jeg jaggu meg gi deg inn :twisted
Men her er det viktig å ikke bli farget av andre sine meninger. Du skal velge den fargen DU liker best Orion.... Alt annet vil bare bli feil. Uansett hvor mye jeg måtte like en sykkel eller farge, er ikke det nødvendigvis riktig for deg. Tørr å mene at "din" farge er best! Og at alle andre tar feil :thumleft
Nettopp! :thumleft
Det er livsmottoet mitt det :P :p

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av LordShaft »

Bjerknez skrev: Nå synes jeg du er ufin!
Bare vent til i kveld etter at jeg har drukket 12 halvlitere så skal jeg jaggu meg gi deg inn :twisted
Flørter du?? :-)å
Må ikke banke på hvis ikke du vil inn :yeyeye :yeyeye

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Orion »

Fint det Gannet-designet ja. :-) Sikkert ikkje umulig å lage tilsvarende etterhvert som 3. parts tilbehør blir lansert. Skifte sal, fjerne skiltoppheng bak og bytte te Urban Enduro-framskjerm så e masse gjort allerede ;-)

Har lett for å bli påvirka av andre sine meninger. Men te sjuende og sist går jeg som regel for egne valg. Så skader på ingen måte å høre hva flertallet liker. Første tingen som slår meg mindre positivt med Gannet-designet, er muligheten for bagasjeløsninger. Hiver du på en tankbag og ett par sidevesker ser den plutselig ikke like kul ut. Så må veie bruksområde for og imot før en går for noe slikt. I første omgang tror jeg det blir og eventuelt bytte litt farger. Må nesten få testa sykkelen litt også, for å finne ut om det er en sykkel jeg vil beholde over lengre tid eller selge etter en sesong. Blir det kortvarig eierskap ser jeg ingen hensikt med å koste for mye på den ettersom du ikke får igjen det du har lagt ut på den uansett. Gjorde det med MSX'en, men er ikke snakk om store summene på en 125cc, så følte det var verdt det,

Forøvrig, Synes Full Throttle ser mer badass ut enn Icon. Det er jo den samme sykkelen, bare med andre farger/skjermer, lavt styre og annen sal. Så tror det skal være muligheter for å lage sin egen sykkel bare man får utfolda kreativiteten litt :-) Tror også det blir mye enklere å finne ut hva man vil etterhvert som tilbehøret kommer for salg. Da slipper man finne opp kruttet på nytt og.


Sent from my iPod touch using Tapatalk

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av LordShaft »

Ja der er nok flere design som er langt mindre praktisk enn originalen. Med tanke på nettopp det du sier med bagasjeløsning osv. Føler det designet er mer for posør kvaliteter enn noe annet.

Det er veldig lett å bli farget eller ha samme mening som alle andre. Har selv vært der i min ungdom når jeg selv skulle velge yrke/sykkel/båt/bil osv....
Men dette er noe du lærer deg å drite i, og bli mer opptatt av det som betyr mest... Nettopp dine egne meninger.

Jeg skal på ingen måte prøve å påvirke deg i ditt valg. Du har uansett valgt riktig.... Ducati :thumleft :thumleft :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:
Bjerknez skrev: Nå synes jeg du er ufin!
Bare vent til i kveld etter at jeg har drukket 12 halvlitere så skal jeg jaggu meg gi deg inn :twisted
Flørter du?? :-)å
Må ikke banke på hvis ikke du vil inn :yeyeye :yeyeye
mffffmmmhhh :twisted

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Orion »

Nytt kort video review av Scrambler Icon :thumleft ;

Motorcyclenews.com
[video]https://www.youtube.com/watch?v=Cl6M8UfxahM[/video]

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Orion »

Nytt video review - Denne gangen fra Bike world.

Publiserte den på blogg-sida i stad. Skulle selvsagt legge den her. :P :p

[video]https://www.youtube.com/watch?v=rNp1hdiLbKk[/video]

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Orion »

Ducati Scrambler historietime. Anbefaler å se den i HD fullskjerm :thumleft

Ducati Scrambler: the mystery of its origins
[video]http://vimeo.com/116533200[/video]

Honda600
Innlegg: 17
Registrert: 16 mar 2013, 19:43
Motorsykkelen din: Ducati Scrambler

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Honda600 »

Mye interessant info og spennende videoer i denne tråden.
Bestilte selv en Scrambler Icon i uken som gikk, og gleder meg som et lite barn til levering ved sesongstart.

Det blir til å døyve ventetiden med å sjekke ut ekstrautstyr. Må spesielt finne løsninger som gjør at det går an å transportere med seg noe mer enn lommebok og tannbørste på litt lengre turer. Originale sidevesker fra Ducati ser meget bra ut, men virker ikke som at lastekapasiteten er spesielt god. Får se hva de kommer opp med

Kommet noen prislister for ekstrautstyr ennå?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Bjerknez »

Jeg vet at Ducati har en egen collection for denne sykkelen, men jeg mener Kriega kan være et alternativ når det kommer til baggasje. Wolfman har også mye fint med litt røff stil som passer en slik sykkel. Men om Scrambleren har festepunkter og evt. plass vet jeg jo ikke.

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Orion »

Honda600 skrev:Mye interessant info og spennende videoer i denne tråden.
Bestilte selv en Scrambler Icon i uken som gikk, og gleder meg som et lite barn til levering ved sesongstart.

Det blir til å døyve ventetiden med å sjekke ut ekstrautstyr. Må spesielt finne løsninger som gjør at det går an å transportere med seg noe mer enn lommebok og tannbørste på litt lengre turer. Originale sidevesker fra Ducati ser meget bra ut, men virker ikke som at lastekapasiteten er spesielt god. Får se hva de kommer opp med

Kommet noen prislister for ekstrautstyr ennå?
Kjekt å høre det er flere som har forelsket seg og forhåndsbestilt Scrambler! :-) Gikk du for gul eller rød versjon av Icon? Det er ikke så mye som skal til for å endre utseendet på den. Skifte sidepanel på tanken, og du har en helt annen look. :thumleft

Angående prisliste for ekstrautstyr, så har jeg ikke komt over noe i Norge enda. Men på Ducatistore.co.uk ligger det ute en del. 159 pund for svarte sidepanel i aluminium. I underkant av 2000,- norske. Gjerne litt mer hvis en må betale toll. Så får vi vente og se hvorvidt de norske prisene blir hyggeligere. ;-) Jeg har forstått Løvaas får inn syklene i slutten av måneden. Går ut fra de får inn litt extrautstyr samtidig. Iallefall prisliste på det.

Jeg er også veldig nysgjerrig på bagasjeløsninger. Blir trolig å kjøpe de originale sideveskene bak selv, og bestille en bag fra Kriega som går på baksetet. Har allerede bestilt ei rumpetaske fra Kriega til å ha småting i, som kamera, mobil, lommebok osv. Venter dog til jeg har sykkelen med å bestille den store bagen. Vil ta mål av salen først for å se hvor stor jeg trenger, og få vekt/plassbegrensning på sideveskene.

Relaterte lenker:

http://ducatistore.co.uk/shop/bike-acce ... mbler.html

Honda600
Innlegg: 17
Registrert: 16 mar 2013, 19:43
Motorsykkelen din: Ducati Scrambler

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Honda600 »

Der var det jaggu en prisliste ja. Takk for link
Synes i grunnen Urban Enduro Rear Bag ser ganske bra ut også, så her må man gå i tenkeboksen. Får ta en tur til Løvaas når syklene har kommet i butikken og forhøre meg litt.

Jeg gikk for en rød Icon. Synes begge fargekombinasjonene er utrolig tøffe, så valget var litt tilfeldig.

Ser veldig frem til å få en sykkel jeg antar er en del enklere å manøvrere gjennom kaotisk Oslo-trafikk :)

Svar