Kant'1ns kjøreblogg- Reisen til veiens ende

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Selvplaging

Legg inn av Olav K »

Vestlandsfanden sang engang "Livet har aldri vært rettferdig"!
Litt sånn føles det nå, man sitter i kontrollrommet på jobb, og det blir ett rolig nattskift. Og med god tid til å lengte hjem til sykkelen. :sorry :sorry
Og så ser man på værmeldingen da... og får vondt. Langt inn i ryggmargen faktisk. Sol, lettskyet, lettskyet, sol lettskyet... grrrrr.

Det er bare en god ting med det hele, siden jeg er så storsinnet :P :p , håper jeg kompisen Stian får kjørt noen mil, han har jo vært på jobb i 4 uker. Og fortjener en go'tur.

Har BusaTrond og Ojda tenkt noe mer på vestlandstur? Jeg kommer hjem til pinse, den 3. mai om Gud vil :vs
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Selvplaging

Legg inn av Busa Trond »

:vs
Veldig lyst på en tur over ja. Rundt pinse må det være flott i Hardanger :D .
Du hører i fra meg når jeg får sjekket kalenderen.
Ojda som er skolelærer har masse fri, så jeg tror han holder til nede i alpene nesten hele juni.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Selvplaging

Legg inn av Olav K »

Busa Trond skrev::vs
Ojda som er skolelærer har masse fri, så jeg tror han holder til nede i alpene nesten hele juni.

Det er det verste jeg har hørt... ha mye fri lissom :scratch :[-X
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Selvplaging

Legg inn av ojda »

Olav K skrev:Vestlandsfanden sang engang "Livet har aldri vært rettferdig"!
Litt sånn føles det nå, man sitter i kontrollrommet på jobb, og det blir ett rolig nattskift. Og med god tid til å lengte hjem til sykkelen. :sorry :sorry
Og så ser man på værmeldingen da... og får vondt. Langt inn i ryggmargen faktisk. Sol, lettskyet, lettskyet, sol lettskyet... grrrrr.

Det er bare en god ting med det hele, siden jeg er så storsinnet :P :p , håper jeg kompisen Stian får kjørt noen mil, han har jo vært på jobb i 4 uker. Og fortjener en go'tur.

Har BusaTrond og Ojda tenkt noe mer på vestlandstur? Jeg kommer hjem til pinse, den 3. mai om Gud vil :vs
Jeg tenker masse ppå Vestlandstur jeg, men jeg har jo fått med meg at Busan har hatt
det litt travelt i det siste, og om ei uke (1.Juni) drar jeg på en 3 ukerstur retning Alpene og videre til Croatia :sorry Så det blir nok modene epler, og ikke epleblomster på meg/oss :sorry
Vel, jeg er egentlig ikke ( :sorry ) da. For det skal bli flott med en tur over Alpepass igjen :vs
Men er klar til å planlegge TigerTur straks jeg er tilbake igjen jeg :prop: Detta skal vi få til :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Selvplaging

Legg inn av Olav K »

ojda skrev:
Olav K skrev:Vestlandsfanden sang engang "Livet har aldri vært rettferdig"!
Litt sånn føles det nå, man sitter i kontrollrommet på jobb, og det blir ett rolig nattskift. Og med god tid til å lengte hjem til sykkelen. :sorry :sorry
Og så ser man på værmeldingen da... og får vondt. Langt inn i ryggmargen faktisk. Sol, lettskyet, lettskyet, sol lettskyet... grrrrr.

Det er bare en god ting med det hele, siden jeg er så storsinnet :P :p , håper jeg kompisen Stian får kjørt noen mil, han har jo vært på jobb i 4 uker. Og fortjener en go'tur.

Har BusaTrond og Ojda tenkt noe mer på vestlandstur? Jeg kommer hjem til pinse, den 3. mai om Gud vil :vs
Jeg tenker masse ppå Vestlandstur jeg, men jeg har jo fått med meg at Busan har hatt
det litt travelt i det siste, og om ei uke (1.Juni) drar jeg på en 3 ukerstur retning Alpene og videre til Croatia :sorry Så det blir nok modene epler, og ikke epleblomster på meg/oss :sorry
Vel, jeg er egentlig ikke ( :sorry ) da. For det skal bli flott med en tur over Alpepass igjen :vs
Men er klar til å planlegge TigerTur straks jeg er tilbake igjen jeg :prop: Detta skal vi få til :thumleft

Joda, alpepass høres ut som en grei ting det. Jeg er ikke spesielt misunnelig iallefall :lol
Men modne epler...., da skriver vi gjerne september i almanakken, og før den tid kan jeg by både på moreller og plommer fra egen have (juli/august) og da har du vel fortsatt fri..?
At en rørlegger har det travelt er jo bare sånn det alltid har vært. Er derfor jeg er på avvenning eller de-toxing som en kollega sa :-)å
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Selvplaging

Legg inn av ojda »

Olav K skrev: og før den tid kan jeg by både på moreller og plommer fra egen have (juli/august) og da har du vel fortsatt fri..?
At en rørlegger har det travelt er jo bare sånn det alltid har vært. Er derfor jeg er på avvenning eller de-toxing som en kollega sa :-)å
Jeg er riktignok statsansatt :-)å men fri Juni.Juli og August, har ikke engang jeg :lol
Men en dag eller to fri, eventuellt linket til ei helg går fint :vs
Men som du ser er er`n BusaTrond fåmælt om dagen, han er nok sliten stakkar`n :-)å
Da skal bare Busan og jeg finne ut om vi vil ha plommer eller moreller så setter vi datoen etter det :yeyeye :prop: :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Fra selvplaging til en liten nedt

Legg inn av Olav K »

Fortsatt harde netter på jobb, med det været som er hjemme, og med DET varselet framover. Kjenner det langt inn i sjela.... men møter liten respons på hjemmebane for mine plager.
"Hadde du vært heime no, hadde eg ikkje sett det uansett, du hadde bare kjørt og kjørt"
Må jo gi henne rett i det, men vondt likevel. Og HUN stikker på jentetur til London idag :-k Det blir jo sikkert kjempebillig :-)å :lol
Noe jeg har gledet meg til, var å ta turen til Sem, til Classic Motorcycles og prøvekjøre (og mest sannsynlig kjøpe) Explorern de har hatt utstilt der, en brukt en (ca 4000 km )
Men nå var den solgt... fillern. På en måte bra, da slipper jeg å bruker MER penger på MC akkurat nå, og jeg kan få litt sjelefred. Men hadde SÅ jæ..lig lyst på en slik etter demodagen. Huff...

Får heller tenke på noe annet, f.eks African Twin vs SuperTenere.... Det er det andre alternativet, sitte BÅDE med Street Trippelen og en eldre adventure med knastedekk, en jeg ikke er så atfor redd for... :-k :-k :-k :mk :mk :mk :scratch :scratch :scratch
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Fra selvplaging til en liten nedt

Legg inn av LordShaft »

Jeg føler så jævlig med deg... Faen så surt å sitte "isolert" i havet når alle hjemme nyter sommervær og fantastiske svinger på sykkel. Hatt mine depresjoner i olja selv. For ikke snakke om den forbanna tåka når en tror en skal hem :lol

Sony Z2

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Fra selvplaging til en liten nedt

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:Jeg føler så jævlig med deg... Faen så surt å sitte "isolert" i havet når alle hjemme nyter sommervær og fantastiske svinger på sykkel. Hatt mine depresjoner i olja selv. For ikke snakke om den forbanna tåka når en tror en skal hem :lol

Sony Z2
Det er så godt at du forstår, og vet med førstehåndskunnskap hvor knallhardt vi som er i åljå har det. ;-) Jeg skal hjem på tirsdag førstkommende, heldigvis har jeg langt mer flaks med hjemturene mine, enn utreisene. Fikk f.eks tre hotellnetter i Florø på vei ut hit :P :p
Men nå.. mens dere er ute og kooser dere på sykkel i fineværet, skal jeg legge meg å sove litt :) :nattinatti
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- more reasons to love triples...

Legg inn av Olav K »

Det er fortsatt noen dager til jeg kommer hjem, men i natt fant jeg ENDA noen gode grunner til å elske "triples"

For eksempel denne:
images.jpg
Og IKKE minst denne:
triple-t.jpg
Og med det vil jeg ønske alle heldiggriser der inne på fastlandet en riktig god tur, dersom dere skal ut og kjøre i dag.
Og husk.. alle gode ting er tre ;)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- more reasons to love triples...

Legg inn av AJ »

Hm... "more reasons to love triples"... :scratch

Jeg går heller for denne ;-) :

Bilde
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- more reasons to love triples...

Legg inn av tor2502 »

AJ skrev:Hm... "more reasons to love triples"... :scratch

Jeg går heller for denne ;-) :
likte den t-skjorta AJ.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- more reasons to love triples...

Legg inn av TBI81 »

Blir det for slitsomt med "fire på rekke"? :knegg

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Sv: Kant'1ns kjøreblogg--- more reasons to love triples.

Legg inn av Olav K »

På tur med Busa....
Vi var tidlig oppe og avgårde i morges :)Bilde

Så bar det avgårde til Røldal og så Ryfylke- så kan dere gjette hvor vi er nå....;)Bilde

Vi har iallefall straks lagt bak oss 40 mil hittil....

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- more reasons to love triples...

Legg inn av LordShaft »

Jeg blir fysisk kvalm i hele kroppen.... Argh

Sony Z2

Svar