Elolz - Honda VTR SP1

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - SV1000S? hmm

Legg inn av gorbys »

Trur alle 1000s fra et eller annet år og oppover har svart ramme. Er finest i svart rød eller blå synes eg

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - SV1000S? hmm

Legg inn av Busa Trond »

SV1000S er et herlig valg. Jeg hadde et eldre søsken, TL1000S. Fordømt herlig sykkel :thumleft
En sykkel jeg kunne tenke meg å ha livet ut, men var så dum å selge den 100% strøken :sorry

Bilde

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - SV1000S? hmm

Legg inn av KawaJens »

Busa Trond skrev:SV1000S er et herlig valg. Jeg hadde et eldre søsken, TL1000S. Fordømt herlig sykkel :thumleft
En sykkel jeg kunne tenke meg å ha livet ut, men var så dum å selge den 100% strøken :sorry

Bilde
Er ikke forseint enda :erte :knegg
http://www.mobile24.no/details.php?id=2 ... e&lang=nor

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - SV1000S? hmm

Legg inn av KawaJens »

Elolz skrev: @Busa Trond: Har siklet litt på TL1000R, men det blir jo en eldre generasjon for rundt samme prisen siden det finnes så få på markedet. Ellers har de jo rykte på seg som "widow-maker" pga uforutsigbar handling :-)å Forsikringsprisen blir også en helt annen. Håper å finne en sykkel jeg er så fornøyd med at jeg kunne beholdt den hele livet ja :-)
Må ikke forveksle TL1000S og TL1000R. Er litt forskjelige meiner eg. TL1S er vel den som hadde dårligest veigrep men det skal vist lett fiksest med oppgradering av fjører. Men om TL1000S er så dårlig som enkelte påstår kan eg ikke utale meg om, men eg trur den er bedre en ryktet vil ha det til.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - SV1000S? hmm

Legg inn av Kawagutten »

Må du ha helkåpe? hvis ikke er det en her: http://suchen.mobile.de/motorrad-insera ... ORT&noec=1

Med helkåpe her: http://suchen.mobile.de/motorrad-insera ... ORT&noec=1" onclick="window.open(this.href);return false;
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - SV1000S? hmm

Legg inn av gorbys »

Var ikkje problemet med tl1000r noko med fjøringssystemet bak? Og noko eks plosiv levering av motorkraften? Meiner tl toppene passer på SV motoren :-)

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2751
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - SV1000S? hmm

Legg inn av simpson »

Nå har ikke jeg kjørt SV1000, men SV650.
Og det var sånn :-)å

Har du prøvd en før? Hvis ikke bør du gjøre det.

650 er veldig undermotorisert, helt bedritne kjøreegenskaper.
Bremsene er helt elendige, gaffel og dempere er noe av det verste jeg har opplevd.
Hvis 1000 har de samme egenskapene som 650, så ville jeg gått for noe annet.
Hvis du vil ha Suzuki med Twin, gå heller for TL1000.
Dette var Suzuki sitt mislykkede forsøk på å bruke Twin i Superbike, men den er 100 ganger bedre enn SV når det kommer til egenskaper.
Men du har jo også Honda VTR.
Det er også ett mye bedre valg enn SV.

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - SV1000S? hmm

Legg inn av KawaJens »

Har du dørlig følelse så bere snu å gå vekk. Enkelt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23386
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - SV1000S? hmm

Legg inn av Bjerknez »

Snakket litt med TS i går via chat'en her på forumet og eier sier han har hatt noen lange turer med denne de siste årene. Men når den har gått 15.000km. totalt på 8-9 år så blir jeg skeptisk. Dette kan så klart slå begge veier, men selv 15.000km. på ETT år vil jeg ikke anse som "mye" så jeg føler selger pynter litt på sannheten her. Det får meg også til å tenke på hva for noe annet han evt. pynter på.

Det vanlige er vel at man kjører mest når sykkelen er ny og at dette evt. dabber av på sikt, men denne sykkelen har stått mer rolig enn den har rullet.

Nå er jeg over middels skeptisk av natur, men hadde det vert meg så hadde jeg nok snudd ryggen til denne, hvis jeg da ikke hadde fått en skriftlig garanti på full tilbakelevering og pengene tilbake etter noen mils testtur og en tur på et verksted for full kontroll. Den mangler jo også service hefte og de ter litt rart at selger ikke har tatt en ENESTE service på et merkeverksted. Ikke engang den første servic'en.

Jeg ville nok sett meg om etter noe annet tror jeg. Men som jeg også sa til TS pr chat: Jeg er ingen ekspert på dette. :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - SV1000S? hmm

Legg inn av LordShaft »

Nei det er ikke rart at en mekaniker har tatt alle servicer selv.... Hva i alle dager skal han betale penger for å få dette gjort når han vet han klarer det like bra om ikke bedre enn på verksted?

Hvis det viser seg å stemme at fyren faktisk er mekaniker og skru kyndig.... Hadde ikke jeg vært skeptisk i det hele tatt...

Note 4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23386
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - SV1000S? hmm

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Nei det er ikke rart at en mekaniker har tatt alle servicer selv.... Hva i alle dager skal han betale penger for å få dette gjort når han vet han klarer det like bra om ikke bedre enn på verksted?

Hvis det viser seg å stemme at fyren faktisk er mekaniker og skru kyndig.... Hadde ikke jeg vært skeptisk i det hele tatt...

Note 4
Jeg ser den, men man må også huske på at sykkelen en dag skal selges og da taper men fort de pengene man sparte ved å ta servic'er selv da en evt. kjøper vil ha et grunnlag for pruting. For man har jo ingen papirer på at det faktisk er gjort.
Når man også legger til grunn det selger har sagt med tanke på "mye kjøring de siste årene" som jo ikke stemmer med tanke på sykkelens kjørelengde så er det også stor grunn til å tro at man har pyntet på sannheten andre steder. Vertfall slik jeg tenker...

Men det kan så klart også være at man gjør et kupp her. Men personlig hadde jeg nok backet unna. Men det er nok fordi jeg er skeptisk av natur. Ikke har jeg peiling på dette eller kan skru selv heller og da vil jeg være trygg på at jeg slipper overraskelser senere.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - SV1000S? hmm

Legg inn av LordShaft »

Jeg hadde ingen papirer på eller service hefte på min ducati når jeg solgte den... Tok ikke lange tiden for kjøper å konstatere at her var gjort mer enn nødvendig arbeid og at det var gjort skikkelig. Selv om jeg ikke er fagutdannet mekaniker.
Noen vil selvfølgelig være mer skeptisk enn andre, å dette tror jeg har med uvitenhet å gjøre. Det forstår jeg godt. Å hva jeg anser som lang tur, og hva du anser som langtur kan være vidt forskjellig.
Men må si at jeg stiller meg undrende til den km staden selv

Note 4

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - SV1000S? hmm

Legg inn av Kawagutten »

Følger det med orginal eksos og har han f.eks kviteringer på service deler?
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23386
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - SV1000S? hmm

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Tok ikke lange tiden for kjøper å konstatere at her var gjort mer enn nødvendig arbeid og at det var gjort skikkelig. Note 4
Hvordan kan man kjapt konstatere at servicer er fulgt?

Har man kjørt for lenge med samme olje for så og byttet like før salg av sykkel så vil vel ikke dette merkes før motoren har gått en del km.?

Men igjen... jeg er på tynn is her...

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - SV1000S? hmm

Legg inn av KawaJens »

15 000km for en 9 år gammel sykkel er ikke uvanlig. Har hatt to styk 1999 modeler vor den ene var 9år og den andre 10år begge med under 12 000km. Ingen problemer i det og dei fungerer fremdekes helt ypperlig. En kamerat har hatt en sykkel siden 2008 og han har dei 2 siste åra kjørte hele 800km men alikavel er der to olje og filter skift inn i dei km. Lav km er ikke uvanlig men har kjøper bange anelser om det er begrunnet eller ikke så snu ryggen til. Aldri handlet noke eg har vert skeptisk til selv om eg har mest sansynlgvis fel. Kan heller ukke forvente at gamle sykkler følger med service hefte. Vem er interessert i å betale x antall kr for noko en gjør selv på 20min. Då snakker eg om sykkler som ikke har garanti igjen. Pristap for å ta basic service sjølv...neppe, i vertfall ikke i mine tilfeller eg har solgt.
For noen er det bok det beste å handle hos forhandler med godt rykte.

Svar