AJ Arena...
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Stas med Stelvio!
Flott tur til og fra Jessheim med Stelvio i dag.
Og mens sykker'n fikk 1. gangsservice etter kjørte 1050 km omtrent, benyttet jeg muligheten til å ta meg en tur med denne:
En 2011 mod. med Arrow potter som absolutt likte å vise hva de var gode for
Nesten like morsom som KTM 690 Duke
Så var Stelvio klar for hjemturen og jeg merket straks at ting var på stell; jevnere gange og godt drag og like svingvillig og kjapp på gassen som før.
Må si jeg trives mer og mer med denne flott sykker'n. Har så langt ikke opplevd sære Guzzi problemer av noe slag og håper det fortsetter slik
Og mens sykker'n fikk 1. gangsservice etter kjørte 1050 km omtrent, benyttet jeg muligheten til å ta meg en tur med denne:
En 2011 mod. med Arrow potter som absolutt likte å vise hva de var gode for
Nesten like morsom som KTM 690 Duke
Så var Stelvio klar for hjemturen og jeg merket straks at ting var på stell; jevnere gange og godt drag og like svingvillig og kjapp på gassen som før.
Må si jeg trives mer og mer med denne flott sykker'n. Har så langt ikke opplevd sære Guzzi problemer av noe slag og håper det fortsetter slik
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Stas med Stelvio!
Stelvio har fått stå i ro noen dager pga. jobb og elendig vær.
I dag lysnet det og da ble det en kort, men trivelig runde rundt Harestua-vannet med en innlagt fotosesjon.
Om jeg fortsatt er fornøyd med Moto Guzzi'en? Å jada! Dette er saker og staselig stas fortsatt
Stelvio er godt utstyrt med skikkelig lys. Noe Tiger dessverre ikke var like bortskjemt med... Men direkte dårlig er det heller ikke på den.
Men hvorfor ikke begge lampene lyser samtidig på nærlys på Tiger og mange andre nye sykler, skjønner jeg ikke...
På Stelvio lyser begge.
Fin kjøretemp i kveld selv om man selvfølgelig kjenner at høsten er kommet.
I dag lysnet det og da ble det en kort, men trivelig runde rundt Harestua-vannet med en innlagt fotosesjon.
Om jeg fortsatt er fornøyd med Moto Guzzi'en? Å jada! Dette er saker og staselig stas fortsatt
Stelvio er godt utstyrt med skikkelig lys. Noe Tiger dessverre ikke var like bortskjemt med... Men direkte dårlig er det heller ikke på den.
Men hvorfor ikke begge lampene lyser samtidig på nærlys på Tiger og mange andre nye sykler, skjønner jeg ikke...
På Stelvio lyser begge.
Fin kjøretemp i kveld selv om man selvfølgelig kjenner at høsten er kommet.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: AJ Arena... Fortsatt stas med Stelvio!
Fin og fin Fru Blom , smaken er som baken, delt, og kan ikke diskuteres. (Avunds-sjuk )
Men en ting er iaffal sikkert: Det er ingenting som ødelegger designet og linjene på en Mottorsykkel så til de grader som en Tåpp-Båkks langt oppi lufta
Men en ting er iaffal sikkert: Det er ingenting som ødelegger designet og linjene på en Mottorsykkel så til de grader som en Tåpp-Båkks langt oppi lufta
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: AJ Arena... Fortsatt stas med Stelvio!
ArcticTiger skrev:Det er ingenting som ødelegger designet og linjene på en Mottorsykkel så til de grader som en Tåpp-Båkks langt oppi lufta
Helt enig, men pokker så praktisk.. Kunne ikke klart meg uten..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Fortsatt stas med Stelvio!
Så veldig fin i linjene er den vel ikke, men lett gjenkjennelig og annerledes enn mye annet, må man kunne si Stelvio er.ArcticTiger skrev:Fin og fin Fru Blom , smaken er som baken, delt, og kan ikke diskuteres. (Avunds-sjuk )
Men en ting er iaffal sikkert: Det er ingenting som ødelegger designet og linjene på en Mottorsykkel så til de grader som en Tåpp-Båkks langt oppi lufta
Og helt enig, toppbokser er ikke spesielt pent på noen sykler. Men du verden hvor praktiske de er når man er ute og handler. Noe jeg tilfeldigvis var på denne turen...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Fortsatt stas med Stelvio!
Fikk forresten tankringen til Bags Connection tankveska her om dagen.
Litt verre å få denne plass enn den som satt på Tiger siden Stelvio tanklokket ikke har noen utvendige skruer.
Derfor overlater jeg jobben til verkstedet i vinter.
Tankveske er også veldig praktisk og langt å foretrekke framfor toppboks i de tilfellene det er mulig
Litt verre å få denne plass enn den som satt på Tiger siden Stelvio tanklokket ikke har noen utvendige skruer.
Derfor overlater jeg jobben til verkstedet i vinter.
Tankveske er også veldig praktisk og langt å foretrekke framfor toppboks i de tilfellene det er mulig
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: AJ Arena... Fortsatt stas med Stelvio!
Jeg har ikke vært så mye på MCsiden i det siste, og leste først nå at du har kjøpt deg ny MC.
GRATULERER med ny sykkel!!!
GRATULERER med ny sykkel!!!
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Fortsatt stas med Stelvio!
Takk for det, Godtvoksen, takk for det :-)Godtvoksen skrev:Jeg har ikke vært så mye på MCsiden i det siste, og leste først nå at du har kjøpt deg ny MC.
GRATULERER med ny sykkel!!!
Så langt veldig godt fornøyd med nyervervelsen
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: AJ Arena... Fortsatt stas med Stelvio!
SuperMorten skrev:Helt enig, men pokker så praktisk.. Kunne ikke klart meg uten..
Har lært meg å leve uten nå. Men savner jeg tåppbåksen ? Å ja !
-
- Innlegg: 7812
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: AJ Arena... Fortsatt stas med Stelvio!
kjenner noen i bransjen... hvis du kjenner et lite sug?diskrè forsendelse av en liten 24liter eller noe??Pollti skrev: Har lært meg å leve uten nå. Men savner jeg tåppbåksen ? Å ja !
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Fortsatt stas med Stelvio!
Sjekka akkurat nå åssen Bags Connection tankveska vil bli seende ut på 32 liters tanken til Stelvio.
Jo'a :-) . Så bra ut, det
Så snart festeringen på tanklokket er på plass blir det nok mindre bruk av 55 liters toppboks, ja
Jo'a :-) . Så bra ut, det
Så snart festeringen på tanklokket er på plass blir det nok mindre bruk av 55 liters toppboks, ja
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Fortsatt stas med Stelvio!
Stelvio har samme svakhet, kan vi si, som bl.a. Tiger Explorer, nemlig at den mangler bakskjerm/hugger.
Støtdemperen er dermed ekstra utsatt for sølesprut og andre ting som kastes opp fra bakken.
Har søkt på nettet og funnet kun én hugger til Stelvio. Inntil i dag da jeg kom over http://www.agostinimandello.com" onclick="window.open(this.href);return false; som har en del fine ting til Stelvio, blant annet denne snasne karbon-huggeren. Tror nesten jeg bare må ha en sånn en
Og kanskje jeg like så godt i samma slengen tar med en slik tankpad :
Støtdemperen er dermed ekstra utsatt for sølesprut og andre ting som kastes opp fra bakken.
Har søkt på nettet og funnet kun én hugger til Stelvio. Inntil i dag da jeg kom over http://www.agostinimandello.com" onclick="window.open(this.href);return false; som har en del fine ting til Stelvio, blant annet denne snasne karbon-huggeren. Tror nesten jeg bare må ha en sånn en
Og kanskje jeg like så godt i samma slengen tar med en slik tankpad :
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Bikeridr
- Innlegg: 185
- Registrert: 20 jun 2012, 16:43
- Motorsykkelen din: Yamaha FJR1300A 2011
- Bosted: På to hjul / Babīte
Re: AJ Arena... Fortsatt stas med Stelvio!
He, he - den Stelvio'en begynner snart å koste omtrent dobbelt så mye som "ferdig registrert på veien". :-)
Bikeridr
*Honning og RigaBalsam*
*Honning og RigaBalsam*
Re: AJ Arena... Fortsatt stas med Stelvio!
MEN, det er en V-twin.... og ikke en oddetallsrekkeAJ skrev:Så veldig fin i linjene er den vel ikke, men lett gjenkjennelig og annerledes enn mye annet, må man kunne si Stelvio er.ArcticTiger skrev:Fin og fin Fru Blom , smaken er som baken, delt, og kan ikke diskuteres. (Avunds-sjuk )
Men en ting er iaffal sikkert: Det er ingenting som ødelegger designet og linjene på en Mottorsykkel så til de grader som en Tåpp-Båkks langt oppi lufta
Og helt enig, toppbokser er ikke spesielt pent på noen sykler. Men du verden hvor praktiske de er når man er ute og handler. Noe jeg tilfeldigvis var på denne turen...
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Fortsatt stas med Stelvio!
Ikke minst er det en italiensk V-twinsimpson skrev: MEN, det er en V-twin.... og ikke en oddetallsrekke
Først nå så jeg prisen på huggeren... snaut 195€. Litt dyrt, må jeg si...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering