AJ Arena...
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Stas med Stelvio!
Da har italieneren fått toppboksplate, sidevesker, varmeholder og holkebeskyttere
Fomla veldig ei stønd før det gikk et lys opp for meg hvordan man får løs disse sideveskene.
Men straks løsningen åpenbarte seg snudde stemningen fra frustrasjon til glede, kan man si :-)
Pene bokser, men ikek like solid bygd som Tiger sideveskene. Så er disse Stelvio veskene heller ikke like tunge og rommer nok noe mer...
Varmeholkene er ikke prøvd enda, men har tre trinn så vidt jeg kunne se av symbolet i cockpit displayet.
Toppboksplata som fulgte med på kjøpet, kommer jeg nok antakelig til å ta av og ha i reserve. Kommer til å bruke den jeg hadde på Tiger i stedet. Ikke minst fordi denne passer bedre til RevPack'en som jeg nok rimelig sikkert kommer til å bruke på Stelvio også...
Fomla veldig ei stønd før det gikk et lys opp for meg hvordan man får løs disse sideveskene.
Men straks løsningen åpenbarte seg snudde stemningen fra frustrasjon til glede, kan man si :-)
Pene bokser, men ikek like solid bygd som Tiger sideveskene. Så er disse Stelvio veskene heller ikke like tunge og rommer nok noe mer...
Varmeholkene er ikke prøvd enda, men har tre trinn så vidt jeg kunne se av symbolet i cockpit displayet.
Toppboksplata som fulgte med på kjøpet, kommer jeg nok antakelig til å ta av og ha i reserve. Kommer til å bruke den jeg hadde på Tiger i stedet. Ikke minst fordi denne passer bedre til RevPack'en som jeg nok rimelig sikkert kommer til å bruke på Stelvio også...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Bosted: Trondheim
Re: AJ Arena... Stas med Stelvio!
Voksen sal på den der ja! Rullende italiensk designsofa Den var pen i hvit
Hvis du skal ned å kjøre Stelvio med Stelvioen neste år, så må du vell ta deg en tur til fabrikken i Mandello del Lario! Det er vell ikke lange omveien?
Hvis du skal ned å kjøre Stelvio med Stelvioen neste år, så må du vell ta deg en tur til fabrikken i Mandello del Lario! Det er vell ikke lange omveien?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Stas med Stelvio!
Om det blir Stelvio neste år vet vi ikke enda, men lysten til å ta en tur er det ingenting å si på :-)Andreas skrev:Voksen sal på den der ja! Rullende italiensk designsofa Den var pen i hvit
Hvis du skal ned å kjøre Stelvio med Stelvioen neste år, så må du vell ta deg en tur til fabrikken i Mandello del Lario! Det er vell ikke lange omveien?
Og ja! salen på Stelvio er ikke av de verste
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Bosted: Trondheim
Re: AJ Arena... Stas med Stelvio!
Hvordan styrer du varmeholkene på den? Er alt integrert i sykkelen, eller blir det montert et eget bryteropplegg?
Jeg har ivertfall funnet ut at varmeholker er noe av det lureste jeg har hatt på en motorsykkel Utrolig kjekt å ha
Jeg har ivertfall funnet ut at varmeholker er noe av det lureste jeg har hatt på en motorsykkel Utrolig kjekt å ha
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Stas med Stelvio!
Opplegget til varmeholkene er montert på sykkelen allerede. Dvs. at det er et symbol i instrumentpanelet som viser at varmen er satt på og hvilket trinn du har valgt. Av av og på knappen sitter integrert foran på venstre styreholke.Andreas skrev:Hvordan styrer du varmeholkene på den? Er alt integrert i sykkelen, eller blir det montert et eget bryteropplegg?
Jeg har ivertfall funnet ut at varmeholker er noe av det lureste jeg har hatt på en motorsykkel Utrolig kjekt å ha
Det eneste som måtte gjøres på min var å sette på holkene med varmeelement og plugge til. Og de er bare marginalt større i omkrets enn de originale sånn et jeg merket ingen forskjell.
Edit:
Legger ut noen detaljebilder i morra...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Bosted: Trondheim
Re: AJ Arena... Stas med Stelvio!
Høres bra ut Fint når de lager alt slik at det er integrert i sykkelen. På Super Tenere 1200`en jeg prøvde i fjor, så var de orginalmonterte varmeholkene styrt av en stor å stygg boks som ble ettermontert på styre. Det er litt jalla på en moderne og kostbar motorsykkelAJ skrev:Opplegget til varmeholkene er montert på sykkelen allerede. Dvs. at det er et symbol i instrumentpanelet som viser at varmen er satt på og hvilket trinn du har valgt. Av av og på knappen sitter integrert foran på venstre styreholke.Andreas skrev:Hvordan styrer du varmeholkene på den? Er alt integrert i sykkelen, eller blir det montert et eget bryteropplegg?
Jeg har ivertfall funnet ut at varmeholker er noe av det lureste jeg har hatt på en motorsykkel Utrolig kjekt å ha
Det eneste som måtte gjøres på min var å sette på holkene med varmeelement og plugge til. Og de er bare marginalt større i omkrets enn de originale sånn et jeg merket ingen forskjell.
Edit:
Legger ut noen detaljebilder i morra...
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Stas med Stelvio!
Store stygge bokser på styret liker vi ikkeAndreas skrev:
Høres bra ut Fint når de lager alt slik at det er integrert i sykkelen. På Super Tenere 1200`en jeg prøvde i fjor, så var de orginalmonterte varmeholkene styrt av en stor å stygg boks som ble ettermontert på styre. Det er litt jalla på en moderne og kostbar motorsykkel
Det var nettopp derfor jeg kjøpte Symtec varmeelementer til holkene til TDM'en jeg hadde tidligere.
Hendig liten bryter som viste seg å være vár for regn, men med enkle forholdsregler fungerte den helt fint også under slike forhold.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Kjellrf
- Innlegg: 1611
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: AJ Arena...
Tar en liten historie fra 15 år tilbake.AJ skrev:Takker for gode tips, OMAASOMAAS skrev: Den trenger å ha godt med lufttrykk bak, min. 42 psi gjerne 44 for å bli stabil bak.
Når det gjelder vindstøy har jeg satt på Laminar Lip som fungerer bra for meg.
http://www.laminarlip.com/stelvio.php
Sjekker lufttrykket i morra.
Laminar Lip kan absolutt være noe å tenke på
Jeg stod utenfor butikken en sommerdag da ei jente kom kjørende med en motorsykkel. Jeg så straks at det var for lite luft i forhjulet, og sa det til henne.
Da fikk jeg huden full av kjeft for dårlig utført jobb, for hun hadde hatt sykkelen til service hos oss høsten før....
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
-
- Innlegg: 394
- Registrert: 07 nov 2008, 10:35
- Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica
Re: AJ Arena... Stas med Stelvio!
Gratulerer med Stelvio'n, AJ! Det måtte jo bli en sånn en!
Det er klart, Stelvio er ikke for nybegynnere, så man må på en måte gå gradene før man handler seg et sånt kjørejern. Virkelig lækker, selv uten den raskeste fargen (som er svart
Da er det bare å ta fatt på en livslang fascinasjon for Guzzi. Ett gasspådrag - og du er hekta! Du er hjertelig velkommen til Norsk Moto Guzzi Klubb (http://www.motoguzzi.no" onclick="window.open(this.href);return false;) og underavdeling Østenfjeldske Foroverlænede Guzzisters Forening (http://www.de-foroverlenede.com" onclick="window.open(this.href);return false;).
Halve fascinasjonen for Guzzi er faktisk folka. Makan til gjeng! Over hele verden! Og det er helt sant! (Spør Tormod Amlien som kjørte Nimbus jorda rundt i to år.)
PS: De Foroverlænede har årsmøte neste helg (lør 22. sept - søn 23. sept) på et småbruk i Vestfold. Du er naturligvis velkommen. Selv om du ikke kjenner så mange akkurat nå, blir det som å komme hjem. Garantert :-) Sjekk https://www.facebook.com/deforoverlenede" onclick="window.open(this.href);return false; også.
Det er klart, Stelvio er ikke for nybegynnere, så man må på en måte gå gradene før man handler seg et sånt kjørejern. Virkelig lækker, selv uten den raskeste fargen (som er svart
Da er det bare å ta fatt på en livslang fascinasjon for Guzzi. Ett gasspådrag - og du er hekta! Du er hjertelig velkommen til Norsk Moto Guzzi Klubb (http://www.motoguzzi.no" onclick="window.open(this.href);return false;) og underavdeling Østenfjeldske Foroverlænede Guzzisters Forening (http://www.de-foroverlenede.com" onclick="window.open(this.href);return false;).
Halve fascinasjonen for Guzzi er faktisk folka. Makan til gjeng! Over hele verden! Og det er helt sant! (Spør Tormod Amlien som kjørte Nimbus jorda rundt i to år.)
PS: De Foroverlænede har årsmøte neste helg (lør 22. sept - søn 23. sept) på et småbruk i Vestfold. Du er naturligvis velkommen. Selv om du ikke kjenner så mange akkurat nå, blir det som å komme hjem. Garantert :-) Sjekk https://www.facebook.com/deforoverlenede" onclick="window.open(this.href);return false; også.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Stas med Stelvio!
Takker for hyggelig hilsen, Fidel
Skal selvfølgelig sjekke Østenfjeldske Foroverlænede Guzzisters Forening nærmere :-)
Neste helg er jeg dessverre opptatt med andre ting, men jeg kommer garantert til å delta på senere Guzzi-treff
Skal selvfølgelig sjekke Østenfjeldske Foroverlænede Guzzisters Forening nærmere :-)
Neste helg er jeg dessverre opptatt med andre ting, men jeg kommer garantert til å delta på senere Guzzi-treff
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- MaxTron
- Innlegg: 2543
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Bosted: Nordmøre
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Stas med Stelvio!
Å legge ferien til Mandello del Lario, og ta en cervice på fabrikken må vel være ett mål for enhver Guzzi eier
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
Re: AJ Arena... Stas med Stelvio!
...ja, og for alle motorsykelister: Stelviopasset fra Bolzanosiden, T Ø F T!MaxTron skrev:Å legge ferien til Mandello del Lario, og ta en cervice på fabrikken må vel være ett mål for enhver Guzzi eier
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: AJ Arena... Stas med Stelvio!
Ser du har reklamert for den ruten opptil flere ganger i det siste Kjørte selv fra Bormi og opp i sommer Hvordan skiller de seg fra hverandre? Har du kartutsnitt på ruta.ZZR-Erling skrev:...ja, og for alle motorsykelister: Stelviopasset fra Bolzanosiden, T Ø F T!MaxTron skrev:Å legge ferien til Mandello del Lario, og ta en cervice på fabrikken må vel være ett mål for enhver Guzzi eier
Uansett var Stelvio et mektig pass og kjøre gjør det mer en gjerne igjen
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Bosted: I svingen, ellers i Drammen
Re: AJ Arena... Stas med Stelvio!
Gratulerer med ny sykkel AJ
...japse så engelskmann og nå italiener, hva blir det neste tysker eller russer
...japse så engelskmann og nå italiener, hva blir det neste tysker eller russer
Veien er viktigere enn målet.
Re: AJ Arena... Stas med Stelvio!
Opp fra Bolzano er jo vanskelig, opp fra Bormio ikke. Det er mye brattere, knapere og flere hårnålssvinger opp fra Bolzanosiden.ojda skrev:Ser du har reklamert for den ruten opptil flere ganger i det siste Kjørte selv fra Bormi og opp i sommer Hvordan skiller de seg fra hverandre? Har du kartutsnitt på ruta.ZZR-Erling skrev:...ja, og for alle motorsykelister: Stelviopasset fra Bolzanosiden, T Ø F T!MaxTron skrev:Å legge ferien til Mandello del Lario, og ta en cervice på fabrikken må vel være ett mål for enhver Guzzi eier
Uansett var Stelvio et mektig pass og kjøre gjør det mer en gjerne igjen