Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Kawagutten »

Bjerknez skrev:Jaaaaaaa!!

Da ser det ut til at det blir mildere vær fremover og det ser ut til at temperaturen snart legger seg mer eller mindre stabilt på plussiden!

Så nå åker snart sykkelen ut av kjelleren og inn i carporten slik at jeg lettere kan ta meg en heisatur hvis jeg føler for det :-# :x :prop:

Jo høyere status jo høyere forventninger har folk til deg så nå må du nesten ta noen utenlandsturer før snøen blir borte her :knegg
Syd for Hamburg er det fremdeles kjørbart bare sånn til info :lol
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Bjerknez skrev:Da har jeg fått montert to RAM Mount fester til styret/gaffelen og resultatet ble vel så bra som det kan bli. Det skal sies at GPS'en er montert enda litt lavere (ca. 4cm) da jeg ikke adapteret helt ned i gaffelhullet til å begynne med. Men med litt bruk av gummihammer og en god dose tålmodighet så fikk jeg det til. Bildene viser at dette festet ikke er helt nede i hullet, men det er det altså nå :thumleft

Bilder sier mer enn tusen ord osv...

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Så en bitteliten video som viser "viewpoint":
[video]https://www.youtube.com/watch?v=iBhJHCO ... e=youtu.be[/video]

EDIT:
Jammen kom jeg ikke inn på innleggstoppen også :lol
Skjermbilde.JPG
Jeg likte ikke denne view pointen her....Ble alt for lavt, fokuset blir å lande på speedometer å ikke på veien foran. :-k


Note 4

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Mildvær sier du. Er meldt vinterens kaldeste dag, jo :P

Edit: greit, varselet har forandret seg, heldigvis, og det see jo ut som noen mildere dager fremover! :D :[-o<

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23390
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Jeg likte ikke denne view pointen her....Ble alt for lavt, fokuset blir å lande på speedometer å ikke på veien foran. :-k
Tror ikke jeg helt skjønner hva du mener her... :-k

Bildene er veldig missvisende her ser jeg, men saken er den at den plasseringen som er på bildet (den er litt lavere nå etter at jeg fikk slått det adapteret litt lenger ned) er helt perfekt i forhold til synsvinkelen. Den havner midt mellom tankvesken og speddometeret. Den skjuler heller ikke speedometeret. Altså rett og slett helt perfekt og når jeg feks. ser på speedometeret så er synet nærme nok til at jeg også ser GPS'en.

Rett og slett en innertier og annerledes vil jeg ikke ha det. Hvis jeg skal flytte den lenger opp eller ned så vil det gå på bekostning av andre ting. :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Synes det er et greit sted å se, men ikke "konstant", så ved en lengre video ville jeg bytta litt kameravinkler, men det har du vel uttrykt at du har planer om å eksperimentere med også.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Også merker jeg at jeg har litt av en jobb foran meg om jeg skal ta igjen deg på antall poster. :knegg Da må jeg trå til som jeg gjorde på et annet forum hvor jeg hadde 70-80 poster per dag en periode, men kan trygt sies at ledelsen ikke var så happy for det!(blir mye svada av sånt, haha)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23390
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Bare sånn at det er nevnt så er ikke antall poster veldig viktig for meg altså. Jeg poster ikke bare for å få opp dette antallet, hehe.

Jeg nevnte det bare på en litt komisk måte :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Bjerknez skrev:Bare sånn at det er nevnt så er ikke antall poster veldig viktig for meg altså. Jeg poster ikke bare for å få opp dette antallet, hehe.

Jeg nevnte det bare på en litt komisk måte :thumleft
I know, I know. Jeg og :D
(Grunnen på det andre forumet var at jeg er litt viljesterk til tider, og man kunne endre brukertittel selv etter 800 poster.)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23390
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:
Bjerknez skrev:Bare sånn at det er nevnt så er ikke antall poster veldig viktig for meg altså. Jeg poster ikke bare for å få opp dette antallet, hehe.

Jeg nevnte det bare på en litt komisk måte :thumleft
I know, I know. Jeg og :D
(Grunnen på det andre forumet var at jeg er litt viljesterk til tider, og man kunne endre brukertittel selv etter 800 poster.)
Bare sånn for å pirke deg litt humoristisk på nesen... Hva har dette med viljestyrke å gjøre? :lol :-# :x

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Bjerknez skrev:
mortenolb skrev:
Bjerknez skrev:Bare sånn at det er nevnt så er ikke antall poster veldig viktig for meg altså. Jeg poster ikke bare for å få opp dette antallet, hehe.

Jeg nevnte det bare på en litt komisk måte :thumleft
I know, I know. Jeg og :D
(Grunnen på det andre forumet var at jeg er litt viljesterk til tider, og man kunne endre brukertittel selv etter 800 poster.)
Bare sånn for å pirke deg litt humoristisk på nesen... Hva har dette med viljestyrke å gjøre? :lol :-# :x
Gidde å sitte å poste 70 totalt uviktige poster per dag, bare for å få endra brukertittel!

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Tommas »

Ser ut som du fikk glimrende råd, GPS sitter jo som et skudd! :roll

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23390
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Tommas skrev:Ser ut som du fikk glimrende råd, GPS sitter jo som et skudd! :roll
Ja, det ble veldig bra dette :)
På nakensykkel vil det uansett ruve litt over vindskjerm/styre, men dette ble ikke værre enn jeg kan leve med.

Jeg kan feste den enda lavere enn dette hvis ikke tankvesken er på, men den har jeg stort sett alltid på, og vertall på de turene hvor gps er nødvendig :)

Så takk for rådet, og en litt slankere lommebok... :thumleft :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23390
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Jaja.. har kjøpt meg ett par nye domener i dag siden det var halv pris :lol

Nå er jeg eier av:

street-triple.no og triumphdude.no :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23390
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Elolz skrev:
Bjerknez skrev:Jaja.. har kjøpt meg ett par nye domener i dag siden det var halv pris :lol

Nå er jeg eier av:

street-triple.no og triumphdude.no :lol
Hahah, grattis! Hvor er det halv pris? :-k

Edit: ahh One.com. Men ser ikke noe om halv pris på sidene deres. :-k
Tror det kun gjelder de som allerede er kunde der. Mer jo uansett ikke veldig dyrt da. Ca. 300,- pr. år for domene og webhotell med 15GB. lagringsplass. Du kan velge mer lagring enn dette så klart, men personlig bruker jeg webhotellet bare til min private blogg samt mail. Jeg har til sammen seks domener så egentlig har jeg til sammen 90GB. lagring. Holder i masseveis. Har vel ikke brukt mer enn 2GB. til nå... :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23390
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Elolz skrev:
Bjerknez skrev:
Elolz skrev:
Bjerknez skrev:Jaja.. har kjøpt meg ett par nye domener i dag siden det var halv pris :lol

Nå er jeg eier av:

street-triple.no og triumphdude.no :lol
Hahah, grattis! Hvor er det halv pris? :-k

Edit: ahh One.com. Men ser ikke noe om halv pris på sidene deres. :-k
Tror det kun gjelder de som allerede er kunde der. Mer jo uansett ikke veldig dyrt da. Ca. 300,- pr. år for domene og webhotell med 15GB. lagringsplass. Du kan velge mer lagring enn dette så klart, men personlig bruker jeg webhotellet bare til min private blogg samt mail. Jeg har til sammen seks domener så egentlig har jeg til sammen 90GB. lagring. Holder i masseveis. Har vel ikke brukt mer enn 2GB. til nå... :thumleft
Ikke galen pris det, tror jeg bytter over der. Har OnNet nå, synes hele opplegget deres virker ganske tregt. Siden er i og for seg grei nok, men administrasjonspanelet og deres side er ganske dårlig. Får bare 500MB og til den prisen pga dyrt fakturagebyr som det ikke går an å få gjort noe med.. ](*,)
De som ofte vinner tester er one.com (da det er veldig oversiktlig og enkelt) og ProISP (som er mer avansert for dem som har behov for det)
Har hatt begge deler og ProISP var alt for avansert til mitt bruk. One.com er midt i blinken synes jeg :)

Svar