Kant'1ns kjøreblogg- Reisen til veiens ende

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg---Video fra 1.mai, Triumph RUN(s 12

Legg inn av Olav K »

Ruta ser fin ut den, personlig ville jeg kanskje valgt Brakanes i Ulvik framfor Eidfjord, da kan du starte dagens tur i sol, om den skulle finne på å skinne, det er bare 20 min lengre. Men hva prisnivået der er, aner jeg ikke.
Er jeg hjemme må dere komme innom Rosendal en tur, så ser vi om det kan grilles eller noe...og Baroniet fortjener uansett et besøk :-)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg---Video fra 1.mai, Triumph RUN(s 12

Legg inn av Flanker »

Olav K skrev:Ruta ser fin ut den, personlig ville jeg kanskje valgt Brakanes i Ulvik framfor Eidfjord, da kan du starte dagens tur i sol, om den skulle finne på å skinne, det er bare 20 min lengre. Men hva prisnivået der er, aner jeg ikke.
Er jeg hjemme må dere komme innom Rosendal en tur, så ser vi om det kan grilles eller noe...og Baroniet fortjener uansett et besøk :-)
Takk for tilbakemelding og invitasjon, hvis kombinasjonen vær, tid og jobb for deg tillater det stopper vi gjerne innom :prf
Sjekket Brakanes i Ulvik nå, og det utgår... Nesten en høvding dyrere enn jeg fikk til i Eidfjord. Men ser jo ut som et flott hotell da!

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg---Nyttekjøring

Legg inn av Olav K »

Liten kjappis inn til Odda i dag, i ett oppholdsvindu mellom regnet. Litt vått i veien på vei inn, og før meg hadde det kjørt et kjøretøy som hadde sølt godt med olje... :-k i alle fall var min side av veien som en laaaang regnbue innover fjorden. Like før Sundal tok jeg igjen et vogntog som hadde med en asfaltutlegger, det var nok synderen. Fine veier til Folgefonntunnellen etterpå. :prf
Fikk unna nødvendige ærend i Odda, hentet post og plukket med noen rørdeler fra lageret, jeg glemte i går :-)å
Ut igjen hadde asfalten tørket og oljesølet vistes ikke.
11 mil i dag. Sitter og sikler på en langtur neste uke. Værutsiktene er usikre, men mååå bare ha en tur før jeg skal på jobb igjen :[-o< :[-o< :[-o<
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Ettermiddagstur til Åkra ++

Legg inn av Olav K »

Strålende vær i dag, mot normalt.. eller i alle fall stemte ikke værvarselet med realiteten :)
Så kom hjem tidlig, hoppa i go'dressen og drog på over fjellet og ned til Matre, og videre til Åkra, hadde planer om en cola på kaien der, men der var det regn i lufta og en sur vind, så snudde og kjørte rett hjem, igjen, plussa turen til Årsnes og hjem til bensinstasjonen med tom tank.
ca akkurat 10 mil idag :thumleft
Nærmer meg 5000 i år :prop:
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Out 'n about

Legg inn av Olav K »

11 mil idag, fra Dimmelsvik til Odda, og deretter ca 5 mil med råning hit og dit, bla opp til Skjeggedal, mot Trolltunga for de som et kjent. Fullt opp av campere der inni dalen, de ser ut som de skal på ekspedisjon, men egentlig er det "bare" snakk om drøy dagstur :-)å
Knipset et bilde av Stripl'n oppå demningen der:)
Ellers lite spennende å fortelle :-k
20140509_205247_resized.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Sv: Kant'1ns kjøreblogg--- Out 'n about

Legg inn av Olav K »

Blei ca 7 mil idag, i nydelig maivær.
Fra Odda til Dimmelsvik via ett par mindre omveier :
Hadde oppgaver idag som ikke kunne kombineres med MCkjøring,
måtte ta meg av en brud og en brudgom (ikke hverandres) som skulle drikkes ut.
Så da blei det tandemturer med paraglider, fra fjellet på andre sida av dalen.
Blei ganske bra sekv om det ikke er noen MC på dem:)
Bilde

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Sv: Kant'1ns kjøreblogg--- Out 'n about

Legg inn av Olav K »

[attachment=-1]uploadfromtaptalk1399762483361.jpg[/attachment][attachment=-1]uploadfromtaptalk1399762497400.jpg[/attachment][attachment=-1]uploadfromtaptalk1399762562500.jpg[/attachment]

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Sv: Kant'1ns kjøreblogg--- Out 'n about

Legg inn av Olav K »

Blei en liten kveldstur i sola idag, ut og prøve de nye kjørejeansene mine.
Var en varm fin kveld og jeg rakk ikke bli kald på de 50 km jeg kjørte :-)
Knipset noen bilder ute ved fergjekaien på Årsnes:
[attachment=-1]uploadfromtaptalk1399930539132.jpg[/attachment]
[attachment=-1]uploadfromtaptalk1399930563057.jpg[/attachment]


Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Sv: Kant'1ns kjøreblogg--- Out 'n about

Legg inn av Olav K »

Ingen større turer å fortelle om de siste dagene, kun jobbpendling fra Dimmelsvik til Odda, og tilbake- fint med en større jobb der man har eget lager i bygget :)
Snøsmeltinga er i gang og Furebergfossen var stor og fin Bilde

Vel hjemme varmet sola og jeg fikk rengjort kjedet ganske grundig, det blei en riktig høytids-stund med no' godt i glasset og bra musikk:-)

Bilde

Håper på en ekstra friuke og at det blir en go'tur i neste uke

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Sv: Kant'1ns kjøreblogg--- Out 'n about

Legg inn av Olav K »

Så var dagen over, litt flytting i formiddag, så en fantastisk middag på "Gjesten"; liten tur på puben; og så hjem til litt samvær i hagestuen--
viste meg som en dårlig vert, da vi gikk tom for cider allerede FØR midnatt :-/ isje braaaa

Bilde
Neiiiiii det kan ikke være tomt allerede.
Må bunkre no alvorlig før jeg får Explorer-besøk østfra :-)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Sv: Kant'1ns kjøreblogg--- Out 'n about

Legg inn av PCP »

Mye fine bilder i bloggen din Kant! :thumleft

Også var det artig å lese betraktningene rundt 1/17-mai i Odda, sett med barne-øyne. De sinte mennene gjorde seg jo bemerket langt utenfor Odda, bla gjennom NRK.

Ellers kan jeg merke at jeg blir litt misunnelig på dere som bor så sinnssykt sentralt!!
Følger muligens med noen ørsmå ubetydelige ulemper som mangel på jobb, butikker, kulturtilbud, sur vinter, ras-sperrede veier, kollektivt-tilbud, ol, men det å ha "bike-in/bike-out" til en så fantastisk oase av supre "nær bilfrie" MC-veier i blendende vakker natur, rett utenfor døra, må jo være herlig! :D

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Sv: Kant'1ns kjøreblogg--- Out 'n about

Legg inn av Olav K »

PCP skrev:Mye fine bilder i bloggen din Kant! :thumleft

Også var det artig å lese betraktningene rundt 1/17-mai i Odda, sett med barne-øyne. De sinte mennene gjorde seg jo bemerket langt utenfor Odda, bla gjennom NRK.

Ellers kan jeg merke at jeg blir litt misunnelig på dere som bor så sinnssykt sentralt!!
Følger muligens med noen ørsmå ubetydelige ulemper som mangel på jobb, butikker, kulturtilbud, sur vinter, ras-sperrede veier, kollektivt-tilbud, ol, men det å ha "bike-in/bike-out" til en så fantastisk oase av supre "nær bilfrie" MC-veier i blendende vakker natur, rett utenfor døra, må jo være herlig! :D

Tusen takk for det PCP :vs
Det er artig at flere husker "sinte røde menn fra vest" :lol
Begynner å bli tynnere i de røde rekkene etterhvert, til og med her inne har "folk flest" begynt å sette pris på å kunne bestemme mer selv, over egne liv.
Til og med kommunestyret i Odda blei blågrønt ved sist valg- med minste mulige margin, med hjelp av (hold deg fast) partiet Rødt.

Og hadde vi hatt et mer stabilt godvær ville det vært enda bedre å bo her :thumleft
Men vi har ikke mer arbeidsledighet enn det må være- de som vil jobbe, har jobb, og her vest er jo svært mange sysselsatt offshore :mk Personlig har jeg vel jobbet 200% hele livet...og kunne sikkert hatt enda mer om døgnet hadde flere timer :-)
Mer kollektivtilbud trengs ikke (vi har litt, og det holder)
Kulturtilbudet er mer marginalt, men hvor mye trenger man; hvor mye har man egentlig tid til, i en tid der spedbarn lærer ordet "tidsklemme" før de kan si "mamma" :-k
Den store ulempen er at boligmarkedet ikke er så hett, man blir ikke rik på eiendom over natta

ang sur vinter, og ras.... der har du noen poeng; men de glemmer vi nå når gradestokken viser 20+ og sola skinner.
På tide å fyre opp grillen, er det ikke?:-D
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Out 'n about

Legg inn av PCP »

Ok Olav, det var jo fint å høre. Personlig er det nok fint lite jeg ville savnet fra byen, men det kan vel ha vært de sinte mennene på TV som har ledet meg til å tro jobb-situasjonen var spesielt vanskelig på et slikt sted.

Har kun vært i Odda en gang, for å vise en bil på biltilsynet der for noen år siden. Som forøvrig var en flott opplevelse, både turen og visningen! Planla nytt besøk sist sommerferie med overnatting på Hordatun, eller til nød Hotell Respatex (som jeg nå har lært at det heter), bla for å kjøre den 520-veien som jeg har hørt mye fint om. Men værmeldingene gjorde at jeg la overnattingsturene hhv lenger nord, og lenger sør, hvor det var litt mer opphold. (i alle fall teoretisk sett :P :p )

Men i sommer kommer jeg! :vs

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Out 'n about

Legg inn av Olav K »

PCP skrev:Ok Olav, det var jo fint å høre. Personlig er det nok fint lite jeg ville savnet fra byen, men det kan vel ha vært de sinte mennene på TV som har ledet meg til å tro jobb-situasjonen var spesielt vanskelig på et slikt sted.

Har kun vært i Odda en gang, for å vise en bil på biltilsynet der for noen år siden. Som forøvrig var en flott opplevelse, både turen og visningen! Planla nytt besøk sist sommerferie med overnatting på Hordatun, eller til nød Hotell Respatex (som jeg nå har lært at det heter), bla for å kjøre den 520-veien som jeg har hørt mye fint om. Men værmeldingene gjorde at jeg la overnattingsturene hhv lenger nord, og lenger sør, hvor det var litt mer opphold. (i alle fall teoretisk sett :P :p )

Men i sommer kommer jeg! :vs
520 er fin den, liker best veien fra Vikedal til Sauda og så opp og over fjellet.. er litt kleint dekke oppå fjellet! Men er masse masse andre bra strekninger rundt her. Myyye å ta av :)
Jeg drar på jobb imorgen tidlig, fram til
3.juni, men gi en lyd når du kommer over, her er husrom og guiding om været passer for tur. :vs
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Out 'n about

Legg inn av PCP »

Takk, det var hyggelig. Jeg hører gjerne innom her for noen tips når det begynner å nærme seg. Vet forsåvidt at det er mye fine veier i området men supert med litt tips fra lokalkjente, ikke minst fordi mange av veiene deres tilsynelatende ender ut i fergeleier.

Du får ha en fin tur ut i havet så lenge! :thumleft

Svar