MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av AJ »

hakhap skrev: Hvis jeg var moderator og noen brukere av et forum som jeg legger min fritid på uten erstatning ( antar de ikke får erstatning) begynner å gjøre person angrep på meg i pm o.l ville jeg i samråd med de andre moderatorne og lukke denne brukerens konto. Har gjort det da jeg med noen andre drev et Counter Strike forum og server (mange år siden). Så jeg kan godt forstå den biten hvis det er det som er skjedd.

Til slut, jeg trives veldig godt her men ønsker å se flere ikke ADV diskusjoner :lol
Det første først, vår gode svenske venn ;-):
Dette er en innertier :thumleft

For det andre:
Jeg ser svært gjerne at det blir flere tråder om andre sykler enn adv.syklene som jeg og flere har :prf
Lagde en tråd om nye Moto Guzzi California, men noen tar kanskje den til inntekt for at jeg selv er Moto Guzzi eier... :scratch :dontknow

For all del, folkens!
Lag tråder om de syklene og de temaene dere er interessert i!! Det er jo ingenting annet vi heller ønsker!
Dere er med på å gjøre MCsiden.no til det aktive forumet for aktive MC-folk dere vil ha!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av RuneMC »

Synes forumet teknisk sett er av de bedre - og det er et fint forum for alle som ønsker å diskutere MC og relaterte tema.
Bidrag fra mange med filmer, foto, nyttige tips, reisebeskrivelser er noe jeg setter pris på og forumet gir også en innfallsport for sosiale treff og det å føle litt tilhørighet til det store "MC Miljøet" via fellesturer og lignende. Synes moderatorene vi har gjør en fremragende jobb ang dette.

Hvor "smale" diskusjonene blir, kommer vel litt an på hvor mange som er aktive og hvilken tone det er.

Ad utkastelse så er min mening at de som er kastet ut kan få en ny sjanse, kall det gjerne en "probation" etter en pause på ett år eller noe slikt. Men nå har jeg vel også lært meg på div forum at man ikke krangler med moderatorene :knegg Policy-messig så ligger vel MCSiden.no sånn midt på treet med hvor strenge moderatorene er.

P.S. Er heller ingen merke-fantast. Kjører ADV-type nå fordi det passer kroppen og bruken best når jeg "bare" har en MC - men vinner jeg i Lotto er det helt klart flere typer sykler, med spenn fra HD til Ducati som blir interessante i tillegg.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av EasyRider »

hakhap skrev:Har ikke mye å bidrage med men "here goes"

Er fersk her, jobber hardt på å lage flere posts så jeg får ny "status" :-)
Helt off-topic

Men ny status får du på post nr 175.
Hvis jeg husker riktig :D
ok ok. skal :-# nå :roll
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Snikkeren »

Jeg mener at takhøyden er ganske stor her på MCsiden, men det er fremdeles snakk om takhøyde. Vi er ikke utendørs heller.

Mye foregår også bak kulissene. Dette vet de av dere som har vært/er moderator på andre forum.

De to tilfellene hvor personer har blitt utestengt så er det i hovedsak med bakgrunn av hva som har skjedd bak kulissene.
Dette er ikke en avgjørelse som AJ har tatt ene og alene. Dette har vi diskutert internt, og vært enig i avgjørelsene.

Angående hva vi tillater og ikke tillater har med hvilken profil vi ønsker at MCsiden skal ha. Dette synes jeg AJ (som forumeier) og vi moderatorer har den fulle rett til med tanke på hvor mye tid vi bruker på å drifte dette forumet. Alt fra det tekniske til å passe på de få (heldigvis) virkelige kranglefantene som dukker opp innimellom.
Jeg personlig leser hvert eneste innlegg på MCsiden, selv i emner som ikke interresserer meg. Dette ser jeg på som en del av oppgavene mine som moderator.

Jeg håper likevel at ingen lar vær å bruke MCsiden pga dette. Vi ønsker jo selvfølgelig at alle skal trives her. Det er også derfor vi har lagt oss på den linjen vi har gjort. Selv om ikke akkurat du føler at noe er støtende, så kan det jo være at andre synes det.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av jhn »

TomB skrev:
KrankenWagen skrev:

Og hva gjelder behandlingen av AndreasB så er min mening at AJ og resten av moderator-korpset tok hele greien så personlig og uproft, tilsynelatende var AndreasB så farlig for Kardemommefreden her at han måtte stoppes, med de midler som er.
Pinlig oppførsel av dere, og dere andre som slengte dere på for å ta fyren er ikke noe bedre. Jada, AndreasB lirte fra seg mye svada, men det unnskylder på ingen måte oppførselen til alle som skulle slenge seg på hylekoret for å ta ham.

For meg virker det som dette er AJ og sitt private forum, ikke et forum for andre med divergerende meninger og synspunkter, da snakker jeg IKKE om AndreasB.

Og ja, jeg er enig med at dette er et smalt forum, men egentlig er det verre, mye verre, for jeg tror jammen det er trang-øyd og smalsporet... Og det er mye verre en bare smalt, dessverre.
Og selvfølgelig blir ikke jeg å bruke dette forumet mere, (det bestemte jeg meg for etter jeg så den totalt ryggrad løse behandlingen av AndreasB) det er jo innlysende med mine meninger :knegg
Etter å ha lest en tråd "likes" tråden, så er jeg enig med Kranken".
Det var ikke AndreasB som var den værste, syns faktisk flere brukere var mye værre enn han.
Forumtroll er forumtroll.
Det var flere som brukte stygge ord om personen AndreasB, han gikk stort sett på sak.
Det ble etterhvært en ren mobbetråd. med mye drittslenging.
Syns det blir feil av moderatorer å delta som man gjorde.


Ps: Har bare lest den ene tråden.
Jeg trodde lenge at det var bare jeg som mente dette, men ser nå at flere er av samme oppfatning, også de innvolverte. Litt selvransakelse har aldri vært galt.
Det er faktisk bare et mc-forum hvor jeg ikke har sett dette foregå, og det er dette rølpeforumet hvor de "utstøtte" fra bike.no har samlet seg, Ikke bike. .... :-k når jeg får tenkt meg litt om, så var det faktisk et lite tilløp der også ... ja ja, ingen er feilfrie
Det er i allefall et meget trivie ....eeh ... trivelig forum ... kanskje litt lite aktivitet, men det tar seg kanskje opp, sakte men sikkert ... hvem vet

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Snikkeren »

jhn skrev:Jeg trodde lenge at det var bare jeg som mente dette, men ser nå at flere er av samme oppfatning, også de innvolverte. Litt selvransakelse har aldri vært galt.
Det er faktisk bare et mc-forum hvor jeg ikke har sett dette foregå, og det er dette rølpeforumet hvor de "utstøtte" fra bike.no har samlet seg, Ikke bike. .... :-k når jeg får tenkt meg litt om, så var det faktisk et lite tilløp der også ... ja ja, ingen er feilfrie
Det er i allefall et meget trivie ....eeh ... trivelig forum ... kanskje litt lite aktivitet, men det tar seg kanskje opp, sakte men sikkert ... hvem vet
Så kan du jo se på hvor lenge det forumet har eksistert, og hvor lenge MCsiden har eksistert. Da tror jeg du vil komme frem til at det faktisk er lengre mellom hver gang noen føler seg urettferdig behandlet her enn der. ;e
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av jhn »

Snikkeren skrev:
jhn skrev:Jeg trodde lenge at det var bare jeg som mente dette, men ser nå at flere er av samme oppfatning, også de innvolverte. Litt selvransakelse har aldri vært galt.
Det er faktisk bare et mc-forum hvor jeg ikke har sett dette foregå, og det er dette rølpeforumet hvor de "utstøtte" fra bike.no har samlet seg, Ikke bike. .... :-k når jeg får tenkt meg litt om, så var det faktisk et lite tilløp der også ... ja ja, ingen er feilfrie
Det er i allefall et meget trivie ....eeh ... trivelig forum ... kanskje litt lite aktivitet, men det tar seg kanskje opp, sakte men sikkert ... hvem vet
Så kan du jo se på hvor lenge det forumet har eksistert, og hvor lenge MCsiden har eksistert. Da tror jeg du vil komme frem til at det faktisk er lengre mellom hver gang noen føler seg urettferdig behandlet her enn der. ;e
Joda, du har et poeng, men man bør vel ta klientellet i betrakning også ... og gi de litt slækk pga den "vanskelige" fortida :twisted

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av AJ »

jhn skrev:og gi de litt slækk pga den "vanskelige" fortida :twisted
"Vanskelige" fortida...? :roll


:mk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av jhn »

AJ skrev:
jhn skrev:og gi de litt slækk pga den "vanskelige" fortida :twisted
"Vanskelige" fortida...? :roll


:mk
Ja, vanskelig oppvekst på bike.no ... det kunne sikkert være traumatisk for ei sart sjel ... trur du ikke?

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av EasyRider »

jhn skrev:Ja, vanskelig oppvekst på bike.no ... det kunne sikkert være traumatisk for ei sart sjel ... trur du ikke?
:lol
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av AJ »

EasyRider skrev:
jhn skrev:Ja, vanskelig oppvekst på bike.no ... det kunne sikkert være traumatisk for ei sart sjel ... trur du ikke?
:lol
Som EasyRider sa... :lol

stakkarslige bike.no...
og IkkeBike... når jeg fikk tenkt meg om... ;-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Carpa »

AJ skrev:
EasyRider skrev:
jhn skrev:Ja, vanskelig oppvekst på bike.no ... det kunne sikkert være traumatisk for ei sart sjel ... trur du ikke?
:lol
Som EasyRider sa... :lol

stakkarslige bike.no...
og IkkeBike... når jeg fikk tenkt meg om... ;-)
Mobber dere de mindre heldige nå da :[-X
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av AJ »

Carpa skrev:
Mobber dere de mindre heldige nå da :[-X
Uffda... :8-[
Det var ikke meningen... :sorry
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Kawasaki »

Carpa skrev:
AJ skrev:
EasyRider skrev:
jhn skrev:Ja, vanskelig oppvekst på bike.no ... det kunne sikkert være traumatisk for ei sart sjel ... trur du ikke?
:lol
Som EasyRider sa... :lol

stakkarslige bike.no...
og IkkeBike... når jeg fikk tenkt meg om... ;-)
Mobber dere de mindre heldige nå da :[-X
Fy deg,Carpa. Hva får deg til å tro at vi er mindre heldige?

Og fy skam til AJ,du bør holde deg for god til sånne uttalelser. Jeg har sagt det før,hovmod er ikke noen god egenskap. Drittprat om andre tar seg ikke ut for en mann i din stilling. :[-X
ikkebike.norwegianforum.net

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av EasyRider »

Carpa skrev:
Mobber dere de mindre heldige nå da :[-X
Neida, Mobber ingen jeg, bare ler :D er i godt humør i kveld. Leser litt forum og hører på musikk før jeg hiver inn håndkle for kvelden. :prop:
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Svar