Elolz - Honda VTR SP1

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - Reparasjonene er i gang

Legg inn av mortenolb »

Jeg har hatt "skruzuki" i to sesonger uten noen reelle problemer. De som har dukka opp har bare vært fordi jeg ikke veit hva jeg driver med :P Toven har vel heller ikke hatt noe pes med sin sv650!

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - Reparasjonene er i gang

Legg inn av TBI81 »

Var veldig fornøyd med SVen min. Og merkeverksteder: DE trenger du ikke. Finn deg heller en uavhengig du vet du kan stole på :-)
Hva forsikring angår så er faktisk ikke busaen nødvendigvis så mye dyrere i drift der. Men det går mer i driftskostnader, og lappen henger kanskje litt løsere ..

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Sv: Elolz- Honda CBR600F4i - Reparasjonene er i gang

Legg inn av sankyo »

mortenolb skrev:Jeg har hatt "skruzuki" i to sesonger uten noen reelle problemer. De som har dukka opp har bare vært fordi jeg ikke veit hva jeg driver med :P Toven har vel heller ikke hatt noe pes med sin sv650!
Enig. Har eid 3 sykler så langt. SV 650 i 7 år, V-Strom 650 i 5 år og nå en Gsx1250f (denne kjøpte jeg i våres). Og de gikk som bare det. Så hvor skruzuki kommer fra, vet jeg ikke.
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Sv: Elolz- Honda CBR600F4i - Reparasjonene er i gang

Legg inn av Olav K »

sankyo skrev:
mortenolb skrev:Jeg har hatt "skruzuki" i to sesonger uten noen reelle problemer. De som har dukka opp har bare vært fordi jeg ikke veit hva jeg driver med :P Toven har vel heller ikke hatt noe pes med sin sv650!
Enig. Har eid 3 sykler så langt. SV 650 i 7 år, V-Strom 650 i 5 år og nå en Gsx1250f (denne kjøpte jeg i våres). Og de gikk som bare det. Så hvor skruzuki kommer fra, vet jeg ikke.
Du hadde ikke en GT 100 i ungdomsårene skjønner jeg....? :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Sv: Elolz- Honda CBR600F4i - Reparasjonene er i gang

Legg inn av sankyo »

Olav K skrev:
sankyo skrev:
mortenolb skrev:Jeg har hatt "skruzuki" i to sesonger uten noen reelle problemer. De som har dukka opp har bare vært fordi jeg ikke veit hva jeg driver med :P Toven har vel heller ikke hatt noe pes med sin sv650!
Enig. Har eid 3 sykler så langt. SV 650 i 7 år, V-Strom 650 i 5 år og nå en Gsx1250f (denne kjøpte jeg i våres). Og de gikk som bare det. Så hvor skruzuki kommer fra, vet jeg ikke.
Du hadde ikke en GT 100 i ungdomsårene skjønner jeg....? :knegg
Nope, da den ble produsert levde jeg fortsatt er beskyttet liv i Østtyskland og gikk i barnehagen. :P
Live long and prosper :janikk

Toven

Re: Sv: Elolz- Honda CBR600F4i - Reparasjonene er i gang

Legg inn av Toven »

Olav K skrev:
sankyo skrev:
mortenolb skrev:Jeg har hatt "skruzuki" i to sesonger uten noen reelle problemer. De som har dukka opp har bare vært fordi jeg ikke veit hva jeg driver med :P Toven har vel heller ikke hatt noe pes med sin sv650!
Enig. Har eid 3 sykler så langt. SV 650 i 7 år, V-Strom 650 i 5 år og nå en Gsx1250f (denne kjøpte jeg i våres). Og de gikk som bare det. Så hvor skruzuki kommer fra, vet jeg ikke.
Du hadde ikke en GT 100 i ungdomsårene skjønner jeg....? :knegg
En kamerat har en gammal GT 100, går som bare det den :-) Har en tendens til å bråke litt, da lyddemperen hopper ut når det passer den :knegg

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - Reparasjonene er i gang

Legg inn av Kawagutten »

Elolz skrev:Vurderer denne hvis jeg får den til 70k inkl ventiljusteringer som mangler for komplett 24.000km service og frakt til Bergen. Da blir det jo så lenge som mulig til neste storservice :thumleft Var 3mnd bruktgaranti, er ikke det litt lite? :-k Skulle jo absolutt ha prøvesittet en slik sykkel først, men ikke lett å finne noen med SV1000S her i området. Ifølge cycle-ergo har den hakket mer aggressiv sittestilling enn CBR'en: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=52314006

Ser med nye avgiftsreglene at det koster rundt 50-55k å importere en SV1000S med effektanlegg, noe jeg uansett vil ha, så det kommer jo i tillegg på den sykkelen over her.

Sikler veldig på KTM RC8, men det blir hakket for dyrt dessverre. 100k for import, men da måtte jeg hatt fullkasko, og den lander på 14-15k... Dette er for 2008 modellen som visstnok er blitt forbedret en del i de seinere årsmodellene, så trenger gjerne en remap og litt modding for å fungere greit.

Ellers er det jo Honda VTR1000 SP2 som vurderes, men den finnes jo knapt i Norge. Selv på mobile.de er det et fåtall av den. Sånn sett blir jeg litt skeptisk med tanke på mekanikernes kjennskap til denne og deletilgang :-k

Hvis noen her tenker på å kjøre nedover for å importere en sykkel i vinter, så gi en lyd så kan vi reise ned sammen og spleise på bil/bensin/hotell ;-)
Ikke helt umulig at jeg kan bli med nedover hvis jeg får solgt unna litt her først.Har tenkt på det lenge å få tak i gammel Kawa :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - SV1000S? hmm

Legg inn av Snikkeren »

3 mnd garanti er jo ingenting. Spesielt ikke hvis det gjelder fra kjøpsdato. På denne tiden går det kanskje 4 mnd før du i det heletatt får den på veien.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Toven

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - SV1000S? hmm

Legg inn av Toven »

Jeg fikk 3 mnd bruktgaranti, var mer privatforhandler men var jo forhandler/importør :P :p

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - Reparasjonene er i gang

Legg inn av Kawagutten »

Elolz skrev:
Kawagutten skrev: Ikke helt umulig at jeg kan bli med nedover hvis jeg får solgt unna litt her først.Har tenkt på det lenge å få tak i gammel Kawa :-)
Har du alle syklene som står i signaturen din, eller er det tidligere sykler og? :-)å Bare å gi en lyd hvis jeg ikke har slått til på noe før den tid :thumleft
X- er gamle sykler.Kuttet lista ganske bra for at den ikke skulle bli så lang og satt opp for de siste ca5 åra.
Tiden får vise om jeg skal føre opp en eller to til der i år,sier fra ja :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
LoneRider
Innlegg: 154
Registrert: 10 aug 2013, 13:02
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
Sted: Telemark

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - SV1000S? hmm

Legg inn av LoneRider »

Har ikke hatt en eneste feil i løpet av mine to sesonger med Suzuki. Når det gjelder garanti tror jeg tre mnd er normalt, og det kan også være en egenandel ved feil. Her kan det lønne seg å lese det som står med små bokstaver :)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - SV1000S? hmm

Legg inn av LordShaft »

Nå vet jeg ikke hvordan det er å få fraktet sykkel på tog, men det må da være den tryggeste og letteste løsningen?

Note 4

Toven

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - SV1000S? hmm

Legg inn av Toven »

Lekker farge det der :prf Lykke til med skattejakten :-)

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - SV1000S? hmm

Legg inn av sankyo »

Elolz skrev:Har mer eller mindre bestemt meg for en SV1000S nå, så følger nøye med både på finn og mobile.de. Har i tillegg JanK på saken i Italia, så satser på det dukker opp et godt kjøp i løpet av vinteren :thumleft Om noen her har en å selge eller vet om noen som kanskje vurderer å selge, så gi en lyd. Skal ha en i blått eller rødt med fullkåpe og effektpotter (er mulig å skaffe kåper om jeg finner en rimelig naken S-versjon og).

Drømmen er å finne en i denne fargekombinasjonen med mørk metallic blå og svart ramme, slik enkelte 2005 modeller hadde:
Bilde
Stilig sykkel. Liker den veldig godt. Håper du er heldig.
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - SV1000S? hmm

Legg inn av gsx750_80 »

Elolz skrev:Den sykkelen jeg ga bud på ble dessverre solgt. Så da blir det mest sannsynlig import. Kontaktet OJT og fikk pris på 5,5k for frakt til Drammen fra Nord-Tyskland, 7,5k fra Sør-Tyskland. 1,5k for papirmølja så sykkelen er klar til registrering hvis jeg henter den i Drammen til våren. Det er jo ikke så avskrekkende egentlig. :-k

Men tar gjerne imot tips til bedre eller rimeligere fraktmuligheter, gjerne der jeg får levert direkte til Bergen. ;-)
Skal ikke si det for sikkert, men synes ikke dette høres billig ut, akkurat.
Tror folk får fraktet biler, som jo tar mer plass, fra Tyskland til trøndelag for vesentlig lavere pris.
hvorfor ikke heller ta et billig fly ned, og kjøre opp?

Svar