Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

9 nye modeller!! :twisted

http://www.mcnews.com.au/ducati-to-unve ... -at-eicma/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Hvorav 2 av de er i nye segment.

Krysser fingrene for en heftig sportstourer :[-o<

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Bjerknez »

Er det noen av syklene du heller mest mot eller?

Speed Triple er uansett en fantastisk turmaskin. Det fikk jeg erfare i går. Her sitter man jævlig godt. Eller vartfall jeg da, Lyden er grom og bunndraget er bra. Utseende er det mange delte meninger om, men personlig liker jeg den. Men personlig hadde jeg holdt en knapp på nye Street Triple R 800cc som blir i følge rykter levert med Øhlins dempere, elektronisk gasskontroll, fem moduser etc. Denne med quickshifter tror jeg vil være en kanon sykkel.

Monster 1200R synes jeg personlig er helrå og se på. SKikke tøff sykkel som jeg virkelig har sansen for. Lyden er vel også episk i disse. Men uansett hvilken Monster man kjøper så kjøper man på en måte "innstegssykkelen" til Ducati. Ikke veldig farlig det men dog...

Hvis JEG MÅTTE velge mellom 1200R og nye Speed Triple, så hadde nok Speed Triplen vunnet tror jeg. Men begge syklene er som sagt veldig gode tror jeg...

Skal ikke være lett detta! :knegg

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Nja, njo. Ført må jeg vel ta stilling til om det faktisk blir sykkelbytte. Hypern' fungerer utmerket til det jeg gjør i dag, men kunne tenkt meg noe større og tyngre til litt lengre turer. Og det har naturligvis ikke blitt så mange av de lengre turene. Hvis jeg ender opp med sykkelbytte, så heller jeg per i dag mest mot Speed Triple uten at jeg har noen god forklaring på hvorfor.

Om Ducati kommer ut med en sportsturer som ser like lekker ut som Panigalen og som er like komfortabel som GSX650F'n var, så hopper jeg på den uten å tenke meg om! Jeg ser veldig frem til EICMA messen etterfulgt av en kald vinter med mye grubling og research på nye modeller over et glass god single malt. En aktivitet som havner på en solid nr 2 på listen over mine favoritt mc-aktiviteter.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Nja, njo. Ført må jeg vel ta stilling til om det faktisk blir sykkelbytte. Hypern' fungerer utmerket til det jeg gjør i dag, men kunne tenkt meg noe større og tyngre til litt lengre turer. Og det har naturligvis ikke blitt så mange av de lengre turene. Hvis jeg ender opp med sykkelbytte, så heller jeg per i dag mest mot Speed Triple uten at jeg har noen god forklaring på hvorfor.

Om Ducati kommer ut med en sportsturer som ser like lekker ut som Panigalen og som er like komfortabel som GSX650F'n var, så hopper jeg på den uten å tenke meg om! Jeg ser veldig frem til EICMA messen etterfulgt av en kald vinter med mye grubling og research på nye modeller over et glass god single malt. En aktivitet som havner på en solid nr 2 på listen over mine favoritt mc-aktiviteter.
Er vel ganske enig med deg :thumleft

Men du vet hva grubling og research samt litt pilsing fører til ikke sant?
Av erfaring starter du neste sesong med ny sykkel :knegg

Gratulerer på forskudd da vertfall. Sånn.. nå var jeg vertfall først ute :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Bjerknez »

Er ikke dette den nye Speed Triplen tro?
http://www.agmshop.no/MC/Ny-tung--lett- ... vercatid=6" onclick="window.open(this.href);return false;

Om ikke bildet stemmer, så stemmer vertfall beskrivelsen...tror jeg... Eller tar jeg feil?

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Olav K »

Du tar feil, 2015 modellen kom med kun ubetydelige kosmetiske endringer (de lette PVM felgene og carbon'en forsvant i 2014)

Det er 2016 som kommer med større endringer, litt mer HK, ride by wire, kanskje Cc og div rider modes.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Bjerknez »

Unskyld onkel :redface

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

8 grader på vei til jobb i dag. Endelig går det an å kjøre motorsykkel uten at visiret blir dekt av insekter eller at man svetter i hjel i skinndressen. Hærlig.

Eneste minuset er vel at jeg må legge om dekk snart

Bilde

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Tommas »

Så utrolig "Mad Max"-aktig!

Tøff!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Bjerknez »

Var ikke beskjedne dem dekka der nei :lol

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av mortenolb »

Åtte grader og "ikke svette ihjel"? :scratch jeg hadde fryst ihjel tror jeg.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Bjerknez »

Jeg kjørte i rundt 8-12 grader om søndagen. Dagen startet også med rundt 0 grader over fjellet. Etter 55 mil var jeg ganske frossen, selv med ullundertøy, regndress for vindbeskyttelse og så klart skinndressen. Varmeholkene på full guffe. Det var guffent, men tror man blir litt vant til det etter noen mil i salen.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Det å kjøre motorsykkel hver dag til og fra jobb er både en velsignelse og en forbannelse. Det positive er at man får en flott start på dagen, og man får meditert/stresset ned på vei hjem. Det som er negativt er at trangen min til å kjøre dagsturer i helgene blir redusert. Det kan selvfølgelig ha litt med at sesongen er på hell. Men i dag så ble det en ordentlig fin tur på småveiene i nærområdet. Målet var å rote meg bort, og det klarte jeg med god margin. Jeg traff heldigvis på E18 til slutt, og kunne orientere meg hjem i det flotte været.

Her er de to bildene jeg tok med mobilen:

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Første inntrykk Monster 1200R: http://www.motorcyclenews.com/news/firs ... er-1200r2/" onclick="window.open(this.href);return false;

The 160bhp L-twin isn’t a scary rev-happy BMW S1000R, nor are you constantly battling the traction control or fighting to keep the front-end down like on KTM’s big 1290 Super Duke R.

Svar