LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Min egen lille verden*

Legg inn av LordShaft »

I frykt for at dette kommer til å bli brukt mot meg i all den tid :redface Så er jeg faktisk jævlig sugen på den K1300S selv. Klatrer jeg ned fra RR segmentet er egentlig denne eneste alternativet slik jeg ser det nå.

Har veldig lyst å prøvekjøre en slik :prf Vi er jo såpass "store" gutter, at vi kan liksom ikke kjøre hva som helst. Det er ikke maks komfort på min sykkel, selv om den er veldig behagelig for å være RR. Som du sikkert kjente selv i dag :roll

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: LordShaft - *Min egen lille verden*

Legg inn av Olav K »

Mitt inntrykk er at BMW nå, etter avgiftsletten tilbyr veldig mye sykkel for penga.. selv har jeg tenkt mye på R1200R i det siste :-k :thumleft
Men K1300 skal jeg jammen se mer på, neste gang jeg er innom Terje for en kaffe.. kanskje allerede mandag om været vil :mk
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Min egen lille verden*

Legg inn av LordShaft »

Jeg føler vel strengt talt at BMW har vært flink å levere bang for the buck de siste årene. Sykkelutvalget deres har utvilket seg til det bedre. Å jeg er veldig positiv til sport tourerne deres, men frykter at jeg vil savne den agressive og lekende RR klassen for mye (enda) Blir vel voksen en dag jeg også :redface

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: LordShaft - *Min egen lille verden*

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:Jeg føler vel strengt talt at BMW har vært flink å levere bang for the buck de siste årene. Sykkelutvalget deres har utvilket seg til det bedre. Å jeg er veldig positiv til sport tourerne deres, men frykter at jeg vil savne den agressive og lekende RR klassen for mye (enda) Blir vel voksen en dag jeg også :redface

Det tviler jeg på, LilleLord, like lite som onkel :thumleft . Men som en klok mann engang sa.. er ikke farlig å bli eldre, bare man ikke blir voksen :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KawaKjetil

Re: LordShaft - *Min egen lille verden*

Legg inn av KawaKjetil »

Kan skrive under at K1300S er for store gutter. Hadde en slik i 2010 - savner trøkket!!
Iflg Terje kommer S1000XR i juni. Har lyst å prøve den før jeg bytter...
og, det er ikke lett å bytte sykkel når en er blitt vant med BMW kvalitet :-k

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Min egen lille verden*

Legg inn av LordShaft »

Hehe... sant nok. Det er veldig kloke ord må jeg absolutt påstå å sei :thumleft :thumleft

Uansett så blir det ikke tema å skifte sykkel denne sesongen, men hvem vet hva høsten bringer. Mye blir vel egentlig avgjort på turen i sommer. Vil jeg trives på langtur med RR, vil jeg prioritere en bedre egnet tursykkel... osv osv :redface :redface

Å når en kikker på tursykkel, ja så er det faen meg mye bra i det segmentet også :yeyeye :yeyeye

@Bergen... Ja S1000XR blir en mer tur inspirert liter sykkel, men vil den kunne konkurere med K1300S? Syns den minner mer om en Multistrada :-k :-k

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: LordShaft - *Min egen lille verden*

Legg inn av mortenolb »

Tror du må ta deg et par turer med Tiger Explorer-mafia'n her på forumet før du undervurderer "sportsligheten" til såkalt gubbe-tursykkel :knegg :knegg

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: LordShaft - *Min egen lille verden*

Legg inn av ojda »

Halvparten av "Mafiaen" stiller seg jo til disposisjon i over to uker i sommer :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: LordShaft - *Min egen lille verden*

Legg inn av Olav K »

ojda skrev:Halvparten av "Mafiaen" stiller seg jo til disposisjon i over to uker i sommer :thumleft

Nå man leser den setningen din, uten kontekst.. kan den lekende lett misforståes :thumleft og det tror jeg faktisk at jeg velger å gjøre denne gang :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KawaKjetil

Re: LordShaft - *Min egen lille verden*

Legg inn av KawaKjetil »

LordShaft skrev: @Bergen... Ja S1000XR blir en mer tur inspirert liter sykkel, men vil den kunne konkurere med K1300S? Syns den minner mer om en Multistrada :-k :-k
Tror nok ikke den kan måle seg med sportslige egenskapene til KS, men spent på den motoren i XR. Oppreist kjørestilling og et helt annet tyngdepunkt. Blir spennende å prøve :prop:
Helt sikkert en sykkel som kan brukes like godt til jobb pendling som inspirert kjøring :D
Og en annen ting er at KS sikkert byttes ut av BMW etterhvert. Har tross alt overlevd siden 2009. Får håpe at det kommer en ny sportstourer da, og at de ikke legger sportstourer segmentet dødt!!

Multistrada var en god sammenligning :-)

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: LordShaft - *Min egen lille verden*

Legg inn av ojda »

Olav K skrev:
ojda skrev:Halvparten av "Mafiaen" stiller seg jo til disposisjon i over to uker i sommer :thumleft

Nå man leser den setningen din, uten kontekst.. kan den lekende lett misforståes :thumleft og det tror jeg faktisk at jeg velger å gjøre denne gang :knegg

Du får nå tolke hva du vil L Men jeg skal da i allefall sørge for at Lorden
får testet TigerBerta ila sommerukene. Å du også Olav, om du vil

Det kan jo være greit å prøve den "Moderne Tigeren". Å ikke det gamle skrammelet
som enkelte andre kjører rundt på :-)å
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

ZZR-Erling

Re: LordShaft - *Min egen lille verden*

Legg inn av ZZR-Erling »

mortenolb skrev:Det klippet fra Ride illustrerer egentlig ikkenoe, da det ikke er sånn at en sykkel har flere hjelpemidler enn noe annet. Du har TC og klarer ikke låse forhjulet ved bråbrems, that's about it. :D
Vel, det jeg mente å illustrere, er at det fins store forskjeller på hvordan TC griper inn. På min strupes fremdrift såpass at det kjennes at det skjer. Lordshaft skriver at hans bike får inn bakenden pent og pyntelig på de modes han har prøvd.
Poenget mitt er at man må kjenne at den slår inn. Blir den "for bra", kan det vel bli at man kjører oftere "on the edge", enn man vil, særlig i regn.
Og bare så det er sagt, TC kan ikke berge et forhjulslipp, ikke initsiert av bremsing.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Min egen lille verden*

Legg inn av LordShaft »

ZZR-Erling skrev: Vel, det jeg mente å illustrere, er at det fins store forskjeller på hvordan TC griper inn. På min strupes fremdrift såpass at det kjennes at det skjer. Lordshaft skriver at hans bike får inn bakenden pent og pyntelig på de modes han har prøvd.
Ja ta det med en klype salt Erling. Jeg kjente at DTC grep inn, men føltes ut som den hentet seg inn og ikke hugg inn om du skjønner. Hva som faktisk skjedde den brøkdelen av et sekund dette varte er noe helt annet :lol :lol
Uansett så er jeg ikke i tvil om at dette er noe ALLE sykler burde ha. Nå er det bare opp til BMW å adoptere den ABS teknikken til Bosch eller hva det er som er på de nye KTM'ene.
ojda skrev: Men jeg skal da i allefall sørge for at Lorden
får testet TigerBerta ila sommerukene.
Jeg regner med du er klar over at du må ha deg en svingom med raketten min om jeg skal besudle Berta di :twisted :twisted
Bergen skrev: Tror nok ikke den kan måle seg med sportslige egenskapene til KS, men spent på den motoren i XR. Oppreist kjørestilling og et helt annet tyngdepunkt. Blir spennende å prøve :prop:
Helt sikkert en sykkel som kan brukes like godt til jobb pendling som inspirert kjøring :D
Og en annen ting er at KS sikkert byttes ut av BMW etterhvert. Har tross alt overlevd siden 2009. Får håpe at det kommer en ny sportstourer da, og at de ikke legger sportstourer segmentet dødt!!
Ja det er ikke noe tvil om at S1000XR skal prøvekjøres. Men får alikevell litt sånn "her skal vi kjøre litt på grus" sykkel. Som mange andre av disse tur syklene er. Jeg har overhodet ikke noe på grus å gjøre :redface :lol :lol

K motoren som står i K1300S kom jo faktisk så tidlig som i 83, men solgte drit. Så de relanserte noe greier i 2004.
Leste også at K1300S er den kraftigste motoren BMW noen gang har produsert før S1000RR kom i 2010 :thumleft Men jeg ser at det er langt verre å velge sykkel når en har gjort seg en del erfaringer og må ta og gi litt i forhold til krav en har satt seg. Vi vil jo så gjerne ha ALT :-)å

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Черт готов к летней поездки*

Legg inn av LordShaft »

Bilde

I dag er det 25 år siden Rolling Thunder sparket igang vårmønstringen i Bergen. Solen skinner fra skyfri himmel. Det er 8 - 9 varmegrader i skrivende stund. Dette kan bli et bra arrangement.

Jeg har ikke ro i ræven til å kaste vekk en så fin dag på å stå til utstilling i byen. Så jeg blir å kjøre på tur i stede tenker jeg. Litt usikker på hvor turen går i dag, men det frister jævlig å kjøre til Halhjem å ta fergen over til Våge :redface

ZZR-Erling

Re: LordShaft - *Min egen lille verden*

Legg inn av ZZR-Erling »

LordShaft skrev:
ZZR-Erling skrev: Vel, det jeg mente å illustrere, er at det fins store forskjeller på hvordan TC griper inn. På min strupes fremdrift såpass at det kjennes at det skjer. Lordshaft skriver at hans bike får inn bakenden pent og pyntelig på de modes han har prøvd.
Ja ta det med en klype salt Erling. Jeg kjente at DTC grep inn, men føltes ut som den hentet seg inn og ikke hugg inn om du skjønner. Hva som faktisk skjedde den brøkdelen av et sekund dette varte er noe helt annet :lol :lol
Uansett så er jeg ikke i tvil om at dette er noe ALLE sykler burde ha. Nå er det bare opp til BMW å adoptere den ABS teknikken til Bosch eller hva det er som er på de nye KTM'ene.
ojda skrev: Men jeg skal da i allefall sørge for at Lorden
får testet TigerBerta ila sommerukene.
Jeg regner med du er klar over at du må ha deg en svingom med raketten min om jeg skal besudle Berta di :twisted :twisted
Bergen skrev: Tror nok ikke den kan måle seg med sportslige egenskapene til KS, men spent på den motoren i XR. Oppreist kjørestilling og et helt annet tyngdepunkt. Blir spennende å prøve :prop:
Helt sikkert en sykkel som kan brukes like godt til jobb pendling som inspirert kjøring :D
Og en annen ting er at KS sikkert byttes ut av BMW etterhvert. Har tross alt overlevd siden 2009. Får håpe at det kommer en ny sportstourer da, og at de ikke legger sportstourer segmentet dødt!!
Ja det er ikke noe tvil om at S1000XR skal prøvekjøres. Men får alikevell litt sånn "her skal vi kjøre litt på grus" sykkel. Som mange andre av disse tur syklene er. Jeg har overhodet ikke noe på grus å gjøre :redface :lol :lol

K motoren som står i K1300S kom jo faktisk så tidlig som i 83, men solgte drit. Så de relanserte noe greier i 2004.
Leste også at K1300S er den kraftigste motoren BMW noen gang har produsert før S1000RR kom i 2010 :thumleft Men jeg ser at det er langt verre å velge sykkel når en har gjort seg en del erfaringer og må ta og gi litt i forhold til krav en har satt seg. Vi vil jo så gjerne ha ALT :-)å
WHAT???

K-motoren i dagens K, kom IKKE i 83...det er en HELT annen motor. Dagens K ble født i 2005!

Gamle K:
Bilde

Bilde

K fom 2005:
Bilde

Bilde





https://www.ricardo.com/Documents/RQ%20 ... 2_2009.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar