VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38203
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av AJ »

Så bra!

Kanskje det holder å vise til de postene her i tråden og i Evike-treffet tråden hvor det er skrevet om besøket?

Ellers var det i korthet slik så vidt jeg husker det:

Vi troppet opp 15-16 stykker (tror jeg det var...) på restauranten, hvor det for øvrig ikke var andre gjester. Om så var så var det svært få ordinære gjester der
Men det viste seg at det var det var et 'lukket' selskap et annet sted i samme etasje.

Vi stilte oss i kø og begynte å bestille fra menyen. Så kom kokken, som ikke smilte da han sa noe slikt som at "når dere er så mange burde dere ha ringt på forhånd". Og "skal jeg lage mat til alle sammen vil det ta flere dager" hvorpå jeg svarte at "at det har vi strengt tatt ikke tid til" i et forsøk på få kokken til å smile, noe han helt klart ikke gjorde.

Og mens vi holdt på med å bgestille fikk vi vite at kjøkkenet hadde gått tom for elgkjøtt og dermed var den delen av menyen ikke lenger valgbar...

Så kom Gammelgutt, som forklarte sin situasjon og behov for tilpasning pga. matallergien og spurte om kjøkkenet kunne lage en enkel tilpasset rett til ham og fikk til svar fra kokken om at det ikke gikk og at dette var Gammelgutts "problem".

Tror Gammelgutt selv har forklart mye bedre enn det jeg kan om hvordan han opplevde situasjonen i en tidligere post i denne tråden...

Gammelgutt er sosial, hyggelig og godt voksen og jeg synes kokkens oppførsel overfor ham som den trivelige og høflige personen han er var særdeles respektløs.

Dette er hva jeg husker i farten...
Så får dere andre hjelpe til med å korrigere og å legge til, ok?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av Intruder »

Bare et apropos:Vi var en gjeng på ti som var innom en LITEN kafe i Østerdalen,og alle bestilte karbonademiddag. :D
Etter ei stund kom den blide verten og sa de hadde karbonader bare til åtte porsjoner,men han kunne reise til Koppang (30 km) og hente flere.......... :notworthy: :=D>
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Godtvoksen

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av Godtvoksen »

Intruder skrev:Bare et apropos:Vi var en gjeng på ti som var innom en LITEN kafe i Østerdalen,og alle bestilte karbonademiddag. :D
Etter ei stund kom den blide verten og sa de hadde karbonader bare til åtte porsjoner,men han kunne reise til Koppang (30 km) og hente flere.......... :notworthy: :=D>
Slik skal det lyde fra en serviceinnstilt kafévert. :thumleft
Du burde nevne navnet på etablissementet, så han på den måten får litt gratisreklame som takk.

Jeg tør vedde ganske mye på at han slapp og dra 30 km for at alle skulle få karbonademiddag..:-)

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av Dexter »

Det var mange kommentarer fra kokken mens vi sto i køen. "si til dem at dem kan IKKE bestille fra lunsjmenyen" ble bl.a. ropt ut fra kjøkkenet. Sure miner, og momling. At det skulle ta flere dager var det vel flere av oss som fikk høre. Jeg følte meg så lite velkommen at dersom jeg ikke allerede hadde betalt - med kort, så hadde jeg forlatt og kjørt til neste sted.

Jeg har selv drevet i turistbransjen med restaurant og bar, jeg hadde 1 kokk, og jeg kunne uten problemer servere til langt flere enn 15 personer.

Ved innkjøringa står det "Åpen kafè", da må en kunne forvente at det er greit at en stikker innom.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av Baron von Waffel »

Etter det jeg leser i denne tråden, så har sjefen på Vindfjelltunet to problemer, stillingsvernet i Norge er sterkt, og det er vanskelig å få tak i gode folk.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Gammelgutt

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av Gammelgutt »

Det beste er vel om kokken finner ut av hva som er galt med kroppen. Dårlig humør kan skyldes flere ting. Ubehandlet cøliaki kan gi skikkelig dårlig humør. Diabetes og lavt blodsukker det samme.

Og så er det proteinintoleranse (hyperepeptiduri), der en mangler enzymer i mage/tarm som medvirker til spalting av forskjellige proteiner. Da dannes det opioide peptider som lekker til blodbanene og går til hodet. Problematiske proteiner: gluten/gliadin (kornproteiner), casein (melkeprotein), soya og mais kan også gi problemer.I tillegg er tarmen også lekk slik at det ikke er noe som hindrer denne lekasjen.
http://www.npif.no" onclick="window.open(this.href);return false;


Lekk tarm kan også forårsakes av soppen candida, dette er en sopp som er i tarmsystemet men som normalt ikke gir problemer. Men etter f.eks en kraftig antibiotikakur kan denne soppen "overta"
tarmsystemet, et stort søtbehov er et av symptomene. Candidaen perforerer tarmveggene slik at det blir store lekkasjer. Noen mennesker er også allergiske for candidasoppen.

Og så er det en tarminfeksjon som heter clostridium, og den kan gi et voldsomt sinne og dårlig humør.

Ubehandlet lavt stoffskifte (hypotyreose) gir også dårlig humør og store vektproblemer.

Brukeravatar
Erling
Innlegg: 283
Registrert: 01 jun 2009, 23:46
Motorsykkelen din: GT750j og GSX 1400K2
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av Erling »

Baron von Waffel skrev:Etter det jeg leser i denne tråden, så har sjefen på Vindfjelltunet to problemer, stillingsvernet i Norge er sterkt, og det er vanskelig å få tak i gode folk.
nja... :mk
Det største problemet er å finne gode folk. Men selv de må få vite -lære hvilken standard bedriften har.
Og det er sjefen som setter standarden, for hvordan personalet skal oppføre seg på jobben da!
Man skal luke vekk slik oppførsel som det henvises til ovenfor, ..hvis ikke er du en elendig, slapp og dårlig leder/sjef ](*,)

.. da vettu ..då blir det "hjemmealenefest", hvor den enkelte ansatt gjør som forgåttbefinnende :b_c:
Garasje status:
1972 model, Suzuki GT750j i fargen Candy Lavendel
2002 model, Suzuki GSX1400 K2 i fargen hvit og blå.
Anbefalte linker; http://classicsuzuki.no, http://nmcu.org/ og http://www.mctc.cc/

Godtvoksen

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av Godtvoksen »

Baron von Waffel skrev:Etter det jeg leser i denne tråden, så har sjefen på Vindfjelltunet to problemer, stillingsvernet i Norge er sterkt, og det er vanskelig å få tak i gode folk.
Jeg vil tro sjefen greit finner ut av de nødvendige tiltak, og at ting vil endres etter han har tatt opp dette internt i bedriften. Raskt svar på epost og interesse for hva som har skjedd gjør meg trygg på at han handler til vår og bedriftens beste. Jeg syntes svaret var så positivt at jeg neppe vil nøle med å legge turen innom Vindfjelltunet. Jeg regner med at han kommer med mer info. når saken er behandlet internt, slik som lovet i eposten.

Gammelgutt

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av Gammelgutt »

I dag er det tirsdag, gjett hvor jeg har vært, jo på Vindfjelltun.

Hadde med infomasjonsfolder om proteinintoleranse og leverte der, og fikk fortalt litt om hva dette er. Var ikke der for å klage. Jeg fikk en unnskyldning, et godt måltid (masse grønnsaker og kylling) gratis og en invitasjon til et arangement med musikk, med middag og overnattning for to personer. :=D>

Så folkens, det ingen grunn til å unngå stedet, bare pga. en sur kokk, jeg kommer gjerne tilbake.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38203
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av AJ »

Gammelgutt skrev:I dag er det tirsdag, gjett hvor jeg har vært, jo på Vindfjelltun.

Hadde med infomasjonsfolder om proteinintoleranse og leverte der, og fikk fortalt litt om hva dette er. Var ikke der for å klage. Jeg fikk en unnskyldning, et godt måltid (masse grønnsaker og kylling) gratis og en invitasjon til et arangement med musikk, med middag og overnattning for to personer. :=D>

Så folkens, det ingen grunn til å unngå stedet, bare pga. en sur kokk, jeg kommer gjerne tilbake.
Du verden!
Dette må sies å være bra!!
Hjelper å ta opp saker her på MCsiden.no, slik spesielt Godtvoksen gjorde da han sendte en e-post til Vindfjelltunsjefen :thumleft Han fikk kjapt og postivit svar og nå viser svaret seg i praktisk handling også!

Det er all grunn til å :notworthy: og :=D>
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av evike »

Jeg har holdt meg unna denne diskusjonen hittil, fordi jeg kjenner sjefen her oppe til en viss grad og synes det ble vanskelig å klage på vegne av andre.

Synes det var veldig bra at Gammelgutt fikk personlig kontakt der og fikk ordnet opp på en direkte måte. At du attpåtil fikk plaster på såret var jo enda bedre. Arrangementene i "hallen" der oppe er kjempekoselige, så det burde du absolutt benytte!
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Godtvoksen

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av Godtvoksen »

Gammelgutt skrev:I dag er det tirsdag, gjett hvor jeg har vært, jo på Vindfjelltun.

Hadde med infomasjonsfolder om proteinintoleranse og leverte der, og fikk fortalt litt om hva dette er. Var ikke der for å klage. Jeg fikk en unnskyldning, et godt måltid (masse grønnsaker og kylling) gratis og en invitasjon til et arangement med musikk, med middag og overnattning for to personer. :=D>

Så folkens, det ingen grunn til å unngå stedet, bare pga. en sur kokk, jeg kommer gjerne tilbake.
Dette var veldig bra, og det gleder meg at et sted i så naturskjønne omgivelser tar selvkritikk og ordner opp... :thumleft :bananas

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av Dexter »

Helt klart kjempebra dette! Kanskje jeg må revurdere lengden på min "vil ikke dit med det første" følelse og se om jeg kanskje havner der en tirsdag om ikke så lenge likevel.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Godtvoksen

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av Godtvoksen »

Dexter skrev:Helt klart kjempebra dette! Kanskje jeg må revurdere lengden på min "vil ikke dit med det første" følelse og se om jeg kanskje havner der en tirsdag om ikke så lenge likevel.
Ta da på deg t-skjorten med MCsiden.no-logo, så vanker det kanskje et gratismåltid på deg også... ;e :lol

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av Dexter »

Godtvoksen skrev:
Dexter skrev:Helt klart kjempebra dette! Kanskje jeg må revurdere lengden på min "vil ikke dit med det første" følelse og se om jeg kanskje havner der en tirsdag om ikke så lenge likevel.
Ta da på deg t-skjorten med MCsiden.no-logo, så vanker det kanskje et gratismåltid på deg også... ;e :lol
Ja kanskje det, men jeg forventer ikke det. Stedet har gjort opp for seg mener jeg så det er greit.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Svar